Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Keşiş Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,764

Keşiş

Mutfak kapısından çıkacağız !
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
0
Yer
Bursa
Motor

Tipi : Hava/yağ soğutmalı yatık çift motor ('Boxer'), 4 zamanlı, tek eksantrik ve bir silindir için dört supap, merkezi denge mili

Çap x Strok: 101 mm x 73 mm

Silindir Hacmi : 1.170 cc

Motor Gücü : 7.500 dev/dak'da 105 bg

Azami Tork : 5.750 dev/dak'da 115 Nm

Kompresyon oranı: 12.0 : 1

Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon/BMS-K aşırı beslemede yakıt kesme özellikli dijital motor yönetim sistemi, çift ateşleme

Emisyon kontrolü Kapalı çevrim 3 yollu katalitik konvertör, EU-3 emisyon standardı

Performans / Yakıt tüketimi

Azami hız 200 km/sa üzerinde

90 km/sa sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 4,6 lt

120 km/s sabit hızla 100 km'de yakıt tüketimi 6,1 lt

Yakıt tipi Kurşunsuz süper, 95 (RON) oktan oranı, otomatik darbe kontrolü özelliği nedeniyle minimum 91 (RON) oktan benzin ile de kullanılabilir

Elektrik sistemi

Alternatör Üç fazlı alternatör 720 W

Akü 13 V / 14 Ah, bakım gerektirmez

Güç aktarımı

Debriyaj Hidrolik olarak kontrol edilen tek diskli kuru tip debriyaj

Şanzıman Helisel dişli takımlı ve daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman

Tahrik Şaft tahrikli

Şasi / frenler

Şasi Ön ve arka kısımları bağımsız iki parçalı şasi, yük taşıyan motor-şanzıman ünitesi

Ön çatal / süspansiyon BMW Motorrad Telelever, orta askı çapı 41 mm, merkezi amortisör, 9 farklı mekanik amortisör açılma ayarı seçeneği

Arka çatal / süspansiyon BMW Motorrad Paralever sistemli dökme alüminyumdan üretilmiş tek taraflı salıncak; WAD amortisör (harekete bağlı sönümleme), hidrolik kumanda vasıtasıyla manuel olarak ayarlanabilen yay sertliği, amortisör açılma ayarı

Hareket mesafesi ön/arka 210 mm / 220 mm

Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) 1.510 mm

Kaster (normal konumda) 89 mm

Gidon açısı (normal konumda) 65.2°

Jantlar Çapraz kollu

Ön jant 2.50 x 19"

Arka jant 4.00 x 17"

Ön lastik 110/80 R 19

Arka lastik 150/70 R 17

Ön fren Çift disk, yüzer tip fren diskleri, 305 mm çap, 4 pistonlu sabit kaliper

Arka fren Tek disk, çap 265 mm, çift pistonlu yüzer kaliper

ABS Opsiyonel ekstra: BMW Motorrad Integral ABS (kısmi entegre), kapatılabilir


Ebatlar / ağırlıklar

Uzunluk 2.240 mm

Genişlik (aynalar dahil) 989 mm

Yükseklik (aynalar hariç) 1.525 mm

Sele yüksekliği, yüksüz durumda 909 / 890 mm

Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 2.000 / 1.960 mm

Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1 256 kg

Kuru ağırlık 2 223 kg

İzin verilen toplam ağırlık 475 kg

Yük kapasitesi (standart donanımla) 216 kg

Kullanılabilen depo kapasitesi 33,0 l

Yedek depo yaklaşık 4,0 lt

Kendisi Hayalim olurda :smiley:

BMW_R_1200_GS_Adventure_2008_10_1024x768.jpg


BMW_R_1200_GS_Adventure_2008_11_1024x768.jpg


BMW_R_1200_GS_Adventure_2008_13_1024x768.jpg
 

Etiketler

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

Görüşlerini almak isterdim ozaman bu motor hakkında. Gerçi daha çokkkk kazanmam lazım bunlardan bir tane alabilmek için. sanırım ben ufaktan 650 lik bir enduroyla başlayacağım :smiley: Piyangoda vurmuyo ki kardeşim :p
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

Hocam hayırlı olsun...
BMW her motorcunun hayallerini süsler..
Enduro - Off Road yapmayı düşnmüyosun dimi bu makina ile... ?? :smiley:
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

Kusura bakmayın uzun süredir netten uzaktım yeni cevaplıyorum . Offroad düzroad ne olursa yaparım bununla :D Gerçi herkes diyor nasıl kıyarsında bunu dağa tepeye vurursun diyor ama adamlar onun için üretmiş abi. E 50 bin ytl yi çöpe atacak kadar zengin olamazsam zaten bu motoruda alıp dağ bayır çıkamam ki :( Kahroluyorum bu yüzden. Çok pahalılar ya. Sadece yıllık masrafı 3.500 ytl imiş. Ama kimbilir belki talih yüzümüze güler . Şimdilik biz ufaktan başlıyalımda.
 



Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

bununla off road yapamazsın.yapanı sadece gösteri amaclı yapanı gördüm gerçek anlamda bir off road yapamazsın f650gs kullanmaktayım.off road yapacaksan bu iş için üretilmişleri var.
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

BMW estetik ve güçlü bir motor ancak iş bakım ve onarım maliyetlerine geldimi orada ben Honda derim... Geçen yıla kadar özellikle İstanbul da polis teşkilatının kullandığı motorlar BMW idi ancak yedek parçayla başedemeyince Honda Varedero ya döndüler... Kimle konuştuysam gerek bakım ve yedek parça , konfor , kıvraklık derken hepsinin tercihi kesinlikle Honda... 2003 yılında sattığım 98 model Africa Twin bendeyken 60.000 km deydi ve şimdilerde 100.000 km yi geçmiş durumda hala banamısın demiyor....
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

Haklısınız tabiki işin gırgırı bir yana ama 1200 lük bir motorla offroad yapmak yersiz tabiki. Mesela f 800 gs yahutta hp2 bu işler için gayet iyi. Ama maliyeti düşünürseniz bende her zaman Honda derim . Lakin hondanın modeli bunların yanında sönük kalıyor bence. O yüzden BMW hayalleri süslüyor ama Honda daha ulaşılabilir bir yerlerde .
Bu arada f650 den memnun musunuz. Daha çok cadde motoru olarak üretildiğini duymuştum yenilerinin.
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

Yenileri ya da eskisi olsun farketmez , genel kullanım aracı asfalt ağırlıklıdır... Africa dan önce 2000 model yamaha xt 600 kullandım ve xt yi almadan önce epeycene f 650 yi araştırdım , az bir farkla alabilirdim fakat mantığım beni bmw den uzaklaştırdı... Kar yağmadığı sürece 4 mevsim motor kullanmış biri olarak dayanıklılık ve tamir masrafı açısından tercihim öncelikli honda ardından yamaha olurdu... Bmw bütün modelleri itibarı ile tasarım harikası ancak asfalt ve yol dışı olarak kullanılabilecek efsane motoru R 80 dakar modeliydi.... Şimdi ürettikleri modellerde teknoloji harikası ancak , eğer 0 km alıpda maksimum 15-20 bin kullanırsanız...
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

polonezköy de elimden geldiğin ce zor bir parkurda husqvarnayı takip ettim iki motor daha vardı xl200.2000 kiloluk bir f650gs ile ne kadar yapılabilinirse tabi.ama hem on road hemde off road olabilecek nadir motorlardandır.yanlış bilgi vermişler size..
 




Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

Husqvarna ya da ktm den hiç bahsetmiyorum bile... bu makinalar f 650 ile tamamen farklı karakterlerde... verdiğim örnek xt 600... sizin kastettiğiniz toprak yolda f 650 ile gitmekse gayet başarılıdır , ancak off road dediğimiz ekstrem stok motorların gidebileceği araziyse iyi bir tamirciye ve sağlam bir ekonomiye sahip olmanız gerekiyor... xt 600 ile de off road yapabilirsiniz ancak sizi hiçbir vakit f 650 kadar üzmez...( xt nin tek sıkıntılı yönü asfaltta 130-140 km den sonra ön çamurluğundan dolayı rüzgarda biraz sertse kafayı sallamasıydı) yada bir Africa ile Bmw nin 1000 cc ve üzeri gs modelleri ile de böyle bir karşılaştırma yapabiliriz ki aynı durum bu modeller için de geçerlidir... tecrübeyle sabittir...
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

toprak yolda race bir motorla bile giderim benim kasdettiğim sadece sitabil bir yolda gitmek değil.50 derecelik bir rampayı çıkmaktan bassediyorum dereden geçişten bassediyorum kuma girmek ten bassediyorum polenezköy ormanına kışın girmekten bassediyorum.motorların tek sorunu yatırılmaları ve bilinçsiz kullanmalarıdır.şu zamanda bütün bmw motorların garajlarda uyuduklarına eminim.yüzde 50 50 off road ve on road olabilecek nadir motorlardan biridir f650gs.bana bu motora karşlık kaçtane motor gösterebilirsiniz.
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

F800 gs desek oda aynı özelliklere sahiptir eminim. Ama xt 600 de gayet güzel bir motor . Ha ben tecrübe edinemedim ama teorik olarak sınıflandırabilirim tabi. Mesela Ktm yada tenere bunlarda bence yeterli . Hondanın tek sorunu tasarım sorunu bence . Gerçi oda ne kadar önemli ki offroad için yada uluslar arası seyahatler için.
 

Ynt: Bmw R 1200 GS Advanture - Enduro

arkadaşlar hondalardan bahsetmiş peki yakıtlarından niye bahsetmemişler. benim minimini sarı r1100gs 'in şehir içi ortlama 5 lt civarı yakar 100 km de.

bide hondanın kilerini yazsın arkadaşlar. ben söylemeyeyim.

parçaları pahalıdır usta bulamazsınız. ama eliniz anahtar tutar ve safr bakımlarını düzgün yaparsanız o da size hayli hayli bakar. şöyle bi durum var dünyada en fazla motosiklet BMW nin sebebi 1940 lı yıllardakiler bile hala çalışırlar.

hondanın Africa Twin'hiç kullanmadım ama artçı olarak bindim ben beğenmedim. varadero da bana bmw deki hazzı vermedi.

eğer orman parkurlarında kullanacaksanız g650 liler var canavar gibiler. f650gs ler hatta dakarlar bu iş için ideal makineler. ve bmw lerin bir güzel yanı dengeleri. emin olun 1100gs 250 kg kuru ağırlığıdır. bunu tutmak zordur derseniz. 150 kg luk bi scooterden geçtim kullanımı scooterden daha kolay geldi.

f800gs benin bildiğim kadarı ile daha agresif bir makine f650gs e göre
 



SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,686
Kayıtlı Üye Sayımız
166,696
Kaydolan Son Üyemiz
BiSQuiT.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst