Bu da benim jeep im

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Muzaffer Kargu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 283
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,057
Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba emin Abi

Makas basi baglantisi icin söyle bir uygulama düsündüm,acaba nasil olur ?bu "U" profilin tam tersini birde üstten asagiya bakacak sekilde ic ice gecirsek nasil olur.
Selamlar
Muzaffer Kargu

Muzaffer bey,"U" profil derken tam olarak hangi malzemeyi kasdettiğini anlayamadım.
Burkulmalar konusunda Emin beyini dediği aynı şeyleri düşünmüştüm.Ön uçlarda en azından ön tampon diğer taraftaki şaseyle bağlantılı olarak direnci artırır.Arkalarda enlemesine bağlantı motordan dolayı zor fakat belki motor kulak bağlantıları ile arada motorun kendisi her iki taraf arasında bir bağlantı sağlıyabilir.Sorun sadece şasede burkulma deyil,aynı zamanda kullanacağın malzemede veya şaseye olan kaynak kısmında yırtılmalar şeklinde de ortaya çıkabilir.İşte o yüzden hem çok çirkin bir görüntü oluşturmamak ve hemde gerektiğinde söküp yeniden yapmak veya tamir etmek için perçin yada civata önerimi tekrarlıyorum.Sağlam malzeme kullan(makas çeliği gibi),önce şekillendir ve dışarıda hazırla(delikler dahil)sonra tekrar su verdir ve yerine monte et.
 

Etiketler

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba
Burkulmayi önlemek icin-hemde motoru koruma amacli -iki makas basini motorun altindan yani karsi sase den birbirine baglarsak bence sorun cözülmüs olur,birde seyit abi görüs bildirsin.Tabi takip eden varsa herkes görüs bildirebilir.
Selamlar
Muzaffer Kargu
Burada yaptığın ve motorun altından geçirmek istediğin bağlantı bana çok itici geldi.
En azından şasenin açık olan kısımlarını ( "U" şeklinde olup içeriye bakan kısımlarında açık olan ağızlarını) 4mm malzemeden bastıracağın "U" ile takviye et ve kapatıp kutu yap ondan iyi.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

huseyin43' Alıntı:
makasları üste mi almayı düşünüyorusunuz?
Merhaba
Hayir Hüseyin Bey,makaslar sasenin disina alininca asiri yüklemede sase de burulma olmasin diye saseyi iki makas basindan motorun altindan bir türlü baglamayi düsünüyorum.her türlü önerilere acigim.
Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

seyit' Alıntı:
Burada yaptığın ve motorun altından geçirmek istediğin bağlantı bana çok itici geldi.
En azından şasenin açık olan kısımlarını ( "U" şeklinde olup içeriye bakan kısımlarında açık olan ağızlarını) 4mm malzemeden bastıracağın "U" ile takviye et ve kapatıp kutu yap ondan iyi.
Merhaba seyit abi

Tam olarak söyle bir sey düsünmüstüm.
Selamlar
Muzaffer Kargu

DSC03019
 



Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba seyit abi

Tam olarak söyle bir sey düsünmüstüm.
Selamlar
Muzaffer Kargu

Zaten yukarıda niyetini ifade edince burada çizdiğin tarz tabloyu gözümün önünde canlandırdım.Şaseyi koruyacağım derken asıl belayı o zaman satın alırsın gibime geliyor.Mekanık müdahaleler gerektiğinde eline ayağına dolaşıp çıkaracağı sorunlar bir yana belki herhangi bir binek arabasıyla bile üzerinden geçebileceğin pek çok engele takılacak,sürtecek ve iki baştaki şaseye bağlantı noktalarında asıl şaseyi bu bağlantı zorlayacaktır.Willys serisi jeeplerde şanzuman ve arazi şanzumanı altında benzer bir bağlantı var ve alt kısmında ise biryerlere takılmaması için kalın sacdan bir kızak bulunur.LandRover larda ise bu bağlantı altında öyle bir kızak yoktur.Willys'in karnının üzerinde kayarak geçtiği birçok durumda bu bağlantının pulluk gibi toprağa, çamura saplanıp yada zemindeki sabit kaya veya ağaç kök ve gövde kalıntısı gibi engellere takılıp sorun çıkardığı çokça bilinen bir durum.Motorun altına koymaya kalktığında sen aracın yere olan mesafesini çok daha azaltmış olacaksın ve kolayca takılabileceği bir yöntem uygulayacaksın.
Çok tadilat yaptığın için birşeyleri gözümde tartmakta da zorlanıyorum.Volant muhafazasının motorla bağlandığı kısmı bir incele bakalım.Acaba motor ön kısmındaki motor kulak bağlantılarına benzer bir bağlantıyı acaba ikinci kez buraya yapacağın benzer bağlantılara imkan verecek gibi görünüyor mu?Zaten burası senin ön makasların arka bağlantılarının olduğu yerler.Bu durumda o bağlantılar araya alacakları motorla birlikte gereken takviyeyi sağlamış olurlar.Belki motorun ön yüzüne monte edilen ve motor bağlantı kulakları üzerinde olan kalın saca benzer bir uygulama arkada motor arka yüzü ile volant muhafazası arasında olabilir.Tabi ben de kaputu açıp duruma bu gözle bakmış ve incelemiş deyilim.Sen orada durumu bir incele bakalım.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

ben pek anlayamadım ama size söyle bi yorum yapıcam şimdi makas işlerinde aracın orjinal bağlantılarından ayrı yerlere kayarsanız yada yaparsanız mutlak bir sorununuz çıkacak çıkabilecek sorunlardan biriside aracın asvalta yada toprak yolda 30-40 km hızda direksiyonda boşluk var gibi gezmesi
aracın gezmesini hiç bir şekilde kesemezsiniz gibi geliyor bana

birde bu makas işiyle göktug bey çok ugraşmıştı bir zamanlar irtibat kurun derim

saygılarımla...
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba hüseyin Bey
Makas baslarinin sasenin disina alinmasinin(Baglanti yerlerinin saglam oldugu müddetlce) asfaltta gezinmede bir sorun olusturacagini sanmiyorum.Bilakis makaslarin birbirinden uzak olmasi yani sasenin disina alinmasinin yerine göre(Virajlara daha emin girmek engebeli arazide daha az devrilme rizki) gibi faydalari da var.beni daha fazla düsündüren baglantinin saglamligi,yani catlama kirilma ve asiri yüklemede sase burkulmasi olasiligi.makasi sasenin disina aldigmiz zaman agirlik direkt saseye degilde saseye yandan gelecek baski olusacak.elimden geldigi kadar saglam ve kaliteli mazeme kullanip -ustalarin önerilerini dikkate alarak-rizki minimuma indirmeye calisacagim.
Selamlar
Muzaffer kargu
 






Ynt: Bu da benim jeep im


jeep' Alıntı:
http://www.youtube.com/watch?v=tVdJ6-2b_L0

bu amca spor otomobiller için olanı anlatmış..


aşağıdaki ise genel olarak diferansiyel çalışma prensibi..

http://www.youtube.com/watch?v=U5bixpjVNUg&feature=related

Abi bu ikinci video kilitsiz difransiyel degilmi?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,479
Mesajlar
1,518,553
Kayıtlı Üye Sayımız
172,133
Kaydolan Son Üyemiz
sereze

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst