Bu Kazada Motokaravancının Suçu Neydi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan RamizDAYI Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,063

RamizDAYI

Kimsin sen? Şüphesiz; sen, sen değilsin..
Mesajlar
411
Tepkime Puanı
320
Yer
Ankara
Dün, İtalya'nın Sardinia bölgesinde bir motokaravan sakince yolunda ilerlerken talihsiz bir kazaya karıştı.

Bir grup spor otomobil gidiş-geliş bir yolda trafik kurallarını hiçe sayarak tehlikeli bir sürüş gerçekleştiriyorlardı.

Kaza esnasında kuralların tamamen dışına çıkan 67 yaşındaki Ferrari California sürücüsü ve 63 yaşındaki eşi bu hata sonrası takla atan araçlarının bir anda yanmaya başlaması ile feci şekilde can verdiler.

Karavanda yer alan kişilerin hafif yaralandığı belirtilmiş.

Kazaya sebep olan Lamborghini sürücüsü de Hindistan'dan gelen bir çiftmiş.

Kaza anı videosu

 
Son düzenleme:


.
Lamborgini, alçak burun yapısı ile moto karavana arkadan bindirmek yerine, alttan girerek kaldırgaç rolü oynamış. Üstelik ağırlık noktası daha alçak olduğu halde o bile takla atmış.
Yarı entegre moto karavanların %99 undan fazlası profesyonel yapım olmalı. Ağırlık merkezlerinin uygunsuz olacağı beklenmemeli.

Karkassız yapısıyla yollarda gezinen milyonlarca çekme karavana şüpheyle yaklaşmak için ise gerekçe olduğunu sanmıyorum. Bu boyuttaki bir uygulamanın sadece sanı bazlı olarak hatalı yapılandırıldığını gerekçelendirmeye çalışmak, bilinen düşünce kalıplarına da uygun değil. Karkassız yapının da zaman içinde daha fazla bilgi ve tecrübe gerektirmiş olması da şüphesiz olmalı.
Yollarda zaten içinde bulunulmadığı gibi, ufak bir kaza sonunda bile gereken tamir gereksinimlerinin de pek farklı olacağını sanmıyorum.

İskelet, modern çekme karavanda aşılmış bir oluşum.
Elçiye zeval olmaz, ben sadece gördüğüm durumun tercümanıyım. 🙂
 
Son düzenleme:


Kaza esnasında kuralların tamamen dışına çıkan 67 yaşındaki Ferrari California sürücüsü ve 63 yaşındaki eşi bu hata sonrası takla atan araçlarının bir anda yanmaya başlaması ile feci şekilde can verdiler.
Ben sadece sizin yazdığınızdan yola çıkmıştım.

Çekme karavanınızı karkaslı yapmanıza değil her hangi bir kişi, olmayan mevzuat 😉 bile karşı değil. Bu tabi ki keyfinize bağlı. Ben de hiçbir yerde yapmayın falan demedim biliyorsunuz. Hatta böyle bir planlamanın karkastan fazla bilgi, tecrübe ve kalifikasyona gereksinimi olduğundan ilk defa bir çekme karavan yapımında öncelikle seçilmesinin daha yerinde olacağında bile hemfikirim.

Benim tuhafıma giden; sizin bu endüstrinin yıllar içinde geliştirdiği tekniği sorgularken sonuçta sizin sorgulanacak olmanızı atlamanız.
Eskiden kullanılan aşılmış bir tekniğe dönmek yeni bir keşif bile sayılmamalı ?

Bana birşey ispatlama durumunda değilsiniz. Dediğim gibi istediğinizi yapmanıza bir engel yok. Çağdaş karavan yapımı zaten kendi yolunda gidiyor.

Sizi bu konuda daha fazla rahatsız etmek istemiyordum ama görüyorsunuz benim harfler klavyemde nedense pek rahat durmuyor.. 😊
 




...

Benim tuhafıma giden; sizin bu endüstrinin yıllar içinde geliştirdiği tekniği sorgularken sonuçta sizin sorgulanacak olmanızı atlamanız.
Eskiden kullanılan aşılmış bir tekniğe dönmek yeni bir keşif bile sayılmamalı ?
.........

Bir yerde gelişim varsa ,öncesinde bir eksiklik olmasından kaynaklı değilmi?

Çekme karavan özelinde gidersek,Arupalının her yaptığı eksiksiz tasarlanıp planlandığı ve ona göre dizayn edildiği algısıda iyi bir pazarlamanın sonucu.
Dediğiniz gibi her düşünce de sorgulanmaya muhtaçtır.
Kim nasıl imal ederse etsin, çekme karavanlar hiç ilgimi çekmiyor.
 

Kim nasıl imal ederse etsin, çekme karavanlar hiç ilgimi çekmiyor.
Çekme karavan benim yaşam hızıma uymuyor.
Yaşam hızım yavaşladığında da zaten hiç bir karavanı kullanamıyor olacağım.
Benimki tamamen öznel bir durum. Genelleme yapmadığımın üzerine basarak söylemek istedim.
Bereket karavanım da kamper boyutta. Çünkü onların da büyükleri bana sorun olabilmekte.
 
Son düzenleme:

Karavana çarpan araç değilde Ferrari takla atmış onu belirtmiştim aslında 🙂

Videoyu ara ara durdurarak izledim. Benim edindiğim izlenim kırmızı araç hem siyah olanı sıkıştırmış, hem de şarampole girdiği için devrilmiş. Siyah olan karavana kaldıraç görevi görmüş, o kesin.
 




Neden Sandviç yapı tercih ediliyor?
Google cevabı ve tercümesi:

aus Aluminium und unterschiedlichen hochwertigen Kunststoff- und Glasfaserschichten zur Verstärkung des Caravans machen ihn robuster, witterungsbeständiger und damit bedeutend langlebiger.

Google tercümesi:

"Karavanı güçlendirmek için alüminyum ve çeşitli yüksek kaliteli plastik ve fiberglas katmanlardan oluşan sandviç yapı, onu daha sağlam, hava koşullarına daha dayanıklı ve dolayısıyla önemli ölçüde daha uzun ömürlü hale getiriyor."

Çervremde bir kaç tane karavan üreten firma var. Birisini gidip gezmeyi uzun zamandır istiyorum ama bir türlü gerçekleṣtiremedim. Galiba yakınımda oldukları için.:smiley:

Firma Knaus Tabbert bana biraz uzak (284 km) ama, detaylı bir viedeosu var. Vakti olan bakabilir. Ingilizce alt yazısı da var.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=xAyiNVXPo_8
 

.
BMW gibi bir motosiklet sadece iki saatte, marka bir çekme karavan da yalnızca iki vardiyada bitirilebilmekte.
Bünyesinde Kässbohrer, Talson ve Van Eck gibi firmaları barındıran TIRSAN ürettiği treylerler için her hafta yeni bir patent almakta.

YouTube üretim teknolojisinin günümüzde ulaştığı seviye için gayet aydınlatıcı.
 
Son düzenleme:


Avrupa Birliğinde araçlar 3.500 kiloyu geçince neler oluyor?

1. 3,5 tona kadar olan motokaravanlar genellikle otomobil kabul edilir. 3,5 tonu geçince azami sürat 100 km olur.

2. Bir çok Avrupa ülkesinde otoban ücretleri artar.

3. Bazı Avrupa ülkelerinde (Avusturya, Slovenya) 3,5 tonu geçen araçların otobanda Trasponda kutusu, gidilen kilometreyi sayan cihaz kullanması gerekir.

4. Bir çok ülkede bazı ara yollara 3,5 tonu geçen araçlar giremez. Güzel, sakin, görülmeye değer bir çok yere genellikle böyle yollardan gidilir.

5. Bazı ülkelerde araç vergisi azami ağırlığa gör hesaplanır.

6. 3,5 tonun üzerindeki araçlar çoğunlukla 2 yıl sonra her yıl tüve girmek zorunda.

Araṣtırsam belki sayı çoğalabilir.

Avrupa Birliğinde 3.500 kilo sınırını biraz Türkiye’de çekme karavanlardaki 750 kilo sınırına benzetmek mümkün. Yönetmelikler motokaravancıları 3,5 tonun altında kalmaya zorluyor.

Alkoven ve benzeri motokaravanlarda boṣ ağırlık 3 tona yakın. 3,5 ton araçlar için yükleme payı 500 kilo civarında. Buna yolcular da dahil (sürücü hariç).

Motorlu karavanların kilo vermekten baṣka ṣansları yok gibi.:sweatsmile:

Almanya’da tatil baṣlangıcında ve bitiminde akaryakıt fiyatları hemen yükselir. Hatta haftanın çok araç kullanıllan belirli günlerinde bile. Arz ve talebin fiyatı belirlemesi yalnız kapitalist ülkelerde mi var bilmiyorum.
 




Cekme karavan icin Avusturya’da ek vinyet alınıyor mu?
arac+cekme karavan icin mi 3500 kg sınır?
Sanırım transporter ve karavan toplasam 3500 sınırında çıkarım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,958
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst