Ayrıca, üniversite hatta lise diploması olmayan ancak bir çok tahsilli kişiden çok daha zekasını parlatabilmiş ve donanımlı insanlar tanıyorum Başka bir soru olsaydı belki bu kadar yorum yapmazdım ;D
Katılıyorum.
Tek kelime ile insanı, insan yapan akıldır
Akıl olmayan insan ......dır : : :
Önemli olan insanın kendini yetiştirmesi, geliştirmesidir 8)
Sayın çok değerli katılımcı arkadaşlar öncelikle bu haberin doğruluğundan şüpheniz olmasın sizlerden gelen yanıtları ve yorumları insanların aydınlanması ve seviyeli fikir alışverişlerin en yüksek düzeyde yapılmasından sonra haberin tamamını içeren gazete küpürünün resmini yayınlayacağım.
Tekrar ediyorum cevaplar tek yorumlar istediğiniz kadar olabilir , burada konunun sununda benimde bir sorum ve bu forumun günün sözü tarzından gibi burada yazılmış bir sözü çok manidar bulduğum için onuda bu konunun en manidar sözü ilan edeceğim,
saygı ve sevgilerimle.
kemal
750 bin kişi yanlış cevaplamış olması haber ise. Daha zor bir soruyu 1 milyon kişi doğru cevaplamış ise bundan bahsedilmez. Medyamız bana çok saçma geliyor.
matematiksel islemlerde parantez kullanilmamissa islem siralamasi once carpma bolme sonra toplama cikarma seklinde olur.
ornegin
4+8x7-3+9/3=? isleminin sonucu
4+56-3+3=60
parantez var ise once parantez ici yapilir.sonra bu siralama takip edilir. sonucu 10 olarak isaretlemek isterim. Tabi seceneklerde varsa.
bugune kadar bir cok sinavda hatali soru veya sonucun secenekler arasinda olmadigini gorduk.
benimde bir sorum olacak 750000 kisinin % kaci atarken tutturamadi? % kaci kaydirdi ve dogru bildigi halde yanlis isaretledi?
dogru bilenlerden % kaci atti tutturdu, % kaci kaydirdi ve bu soru dogru denk geldi, % kaci hakikaten dogru biliyor.
bu istatistik bu sinav sisteminde benim icin cok gecerli degil. bu soru bir dukkanin caminda ise benim yorumum gelin bizden ders alin bunu bile bilemediler biz ogretelim demek istediler. yada ticari baska bir amac olabilir. daha onceki cevabimda alirkenmi satarkenmi yazmistim. artik memleket o duruma geldi. bunuda bu vahim durumu tecbih etmek istedim.
sayin seyyah-34 konunun sonunu merakla bekliyorum.
selamlarimla.
Bu sorunun hangi sınavda çıktığını merak ediyorum. "genç" ifadesi insana ÖSS sorusu olduğunu düşündürüyor ama bence ilkokul öğrencilerinin 6. 7. ve 8. sınıflarda girdiği sınavlardandır. Hangi sınavda sorulduğu belli mi acaba?
Bu sorunun hangi sınavda çıktığını merak ediyorum. "genç" ifadesi insana ÖSS sorusu olduğunu düşündürüyor ama bence ilkokul öğrencilerinin 6. 7. ve 8. sınıflarda girdiği sınavlardandır. Hangi sınavda sorulduğu belli mi acaba?
Hayır şaka veya gayri ciddi olmadığını ve ilerideki günlerde söz konusu resmin orjinal boyu ile yayınlayacağımı yazmıştım. yine yazmış oldum ,lütfen konu ile ilgili 3 adet mesajımı dikkatle okuyun okuyucu sayısı belli bir rakama ulaşınca doğru cevabı ve bu forumda yazılan en manidar günün sözünü açıklayacağım.
hepinize saygı ve sevgilerimi sunuyorum.
kemal
60 kişilik ekip tarafından hazırlanan 2008 yılı ÖSS sorularını okuyan ÖSYM Başkanı Yarımağan '"Sorulara baktım geçen yıldan zor değil' dedi.
15-(8-3)=? 750 bin öğrenci yanıtı veremedi
Yarımağan sınava giren adaylar arasında dört işlemi bile yapamayanlar olduğunu belirterek, şu örneği verdi: "Bir soru vardı hiç unutamıyorum. 2006 yılında sorduk. Rakamlar tam hatırımda değil ama soru şöyleydi: 15-(8-3) =? Sonucun ne olduğunu sorduk. 8'den 3'ü çıkaracak, 5 kalacak, 15'ten 5'i çıkaracak 10 kalacak. Bunu adayların yüzde 48 yapamadı. Yani 1.5 milyon kişiden nerede ise yarısı bu sorunun cevabını veremedi. Maalesef seviye böyle."
''Alıntı''
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan`ın bir yorumu..
Konu daha ilginç noktaya geldi..Tartışılır tabide gençlerin sadece bilgi seviyesi veya sanki soru içinde soru arama gibi,yani bu kadar basit olamaz düşüncesimi acaba bilinememesi..
8 sene aradan sonra gecen yil (2008) oss sinavina girmis ve bunca ara ve calismamis olmadan kaynakli strese girmis ama yine de kazanmis olan biri olarak sunu diyorum ki maalesef yeni jenerasyonun bu soruyu cozememis olmasina sasmiyorum. Â