Ozan Bey eğer mümkün ise birde yüksek redüksiyon oranına sahip, her iki tarafından çıkış olan yine BMW marka motorsiklet diferansiyeli de sorabilir misiniz? Sanırım bir kısmı 3,11 bir kısmı ise 3,67 orana sahip. Tabi bu şu ana kadar benim bulabildiğim. Belki daha yüksek oranlısıda vardır.
Hocam eğer araziye gireceksenız su sogutmayı düşünün derim. Bendeki 2000 cc hava soğutma yazın arazide sorun çıkardı. Arazide yeterli hava soğutma olmadı sorun yasadım. Gecen ay itibariyle su soğutmaya gectım. Hıc yoktan 3000 YTL para gitti.
Ayrıca aracı bıtırdıgınızde dolaşmaya bir arkadaşım olacağı ıcın sımdıden sevindim. Lastik olayını ne yaptınız? Bu hafta sonu fuarda atv ler ıcın deli güzel bır lastik gördüm. 14 ve 12 jant olanları vardı. Arazideki zevk olayına gelince üstüne tanımıyorum. Arazı aracı ne olursa olsun acık bir bugy verdıgı zevki hiçbir araçla alınamaz. Kolay gelsin.
vw kaplumbağa motoru olmazmı buggylere, discovery chanel'da görmüştümde genelde vw bozup buggy yapıyolardı
küçük bir motor olduğu için sizin şaseye bağlanabilirmi acaba ?
Poryalar geldi
Şimdi sırada mafsal kafalar var. Yarın gelmeleri lazım. Bu arada ön takımların lazer kesimlerini bitirmem lazım.
Sayın camadan01 BMW motor çok iyi bir öneri teşekkürler. Bunu değerlendireceğim. Yerleşim konusunda boxer motor çok uygun bir motor tipi hele hele 1100 cc . Sanırım 1000 ytl civarı iyi bir motor bulurum diye düşünüyorum. Sahibinden sitesindeki ilanları zorlayacağım. Eğer önerileriniz varsa çok memnun olurum.
Size bi önerim daha var. polis hurdalığında çok güzel makineler yatıyor enteresan fiyatlara alıyorsunuz. onları bi kovalamak lazım. 2-3 motoru birden 3-5 bin tl ye alabilirsiniz. hatta motorların benzin depolarını pompalarınıda kullanabilirsiniz. çünkü bunların benzin için 3 bar basınca ihtiyacı vardır. bilginize
Ozan Bey teşekkürler aslında çok iyi olur. En azından fiyat konusu biraz daha netleşir. Mümkünse büyük hacim 1100 cc belkide 1200cc boxer motor sormanızı rica edeceğim.
Ama bir başka dert ise bu motorun olası problemlerini ''güvenle'' giderebilecek bir usta maalesef tanımıyorum.
ha birşey daha 1200cc boxer motorlar tamamen elektroniktir. hatta şöyle söyliyeyim üzerinde sigorta kutusu bulunmaz. elektronik beyin ile her şeyi halleder bu sebeple bence sizin kullanımınızda R80 veay R1100 motorları daha mantıklı olur gibime geliyor. motorların güçlerine gelincede
R80 - 797 cc - 50.00 HP @ 6500 RPM - silindir başına 2 valfli ve karbüratörlü
R1100 - 1085 cc - 80.00 HP @ 6750 RPM - 97.00 Nm @ 5250 RPM - silindir başına 4 valfli ve enjektörlü
Mücahit Bey, maalesef fuara gidemedim. Lastik için Duro düşünüyorum ama şimdilik sadece düşünüyorum. Daha karar vermedim.
Su soğutma konusunda haklısınız dikkate alacağım.
4x4 buggy bir sonraki ve biraz da zor bir proje. Bu projede biraz deneyim edinip 4x4 buggy projesinde kullanmak isitiyorum.
4x4 Buggy Fantazim:
Boru şasi
V8 Benzinli motor
FJ40 vites kutusu ve arazi şanzımanı
Hilux veya FJ40 aksları, arka min. LSD
4-link süspansiyon sistemi
35'' MT lastikler
Buzdolabı + Bir kasa Bira
Başka kombinasyonlarda türetilebilir. Ama Bence buradaki anahtar kelime 4-link süspansiyon. Eğer bunu yapmaya gerek olmadığına karar verilirs ise yukarıdaki uygulama için mevcut bir FJ40'ın kupasını atıp üstüne boru şasi dönülüp birazda süspansiyonla oynayınca işe yarar bir 4x4 buggy haline gelir. Ama önemli başka bir problem böyle bir araç sadece arazide kullanılabilir. Yani mevcut araçlarımıza römork çekme belgesi almak, römork için fren sistemini revize etmek ve bir adette römork almak gerekiyor ki şu andaki 4x2 için bile bir römork arayışındayım. Neyseki benim aracın ruhsatında römork çekme kayıtlı.
(Biralar için cepte para olması yeterli ;D ;D ;D)
4x4 buggy bir sonraki ve biraz da zor bir proje. Bu projede biraz deneyim edinip 4x4 buggy projesinde kullanmak isitiyorum.
4x4 Buggy Fantazim:
Boru şasi
V8 Benzinli motor
FJ40 vites kutusu ve arazi şanzımanı
Hilux veya FJ40 aksları, arka min. LSD
4-link süspansiyon sistemi
35'' MT lastikler
Buzdolabı + Bir kasa Bira
Başka kombinasyonlarda türetilebilir. Ama Bence buradaki anahtar kelime 4-link süspansiyon. Eğer bunu yapmaya gerek olmadığına karar verilirs ise yukarıdaki uygulama için mevcut bir FJ40'ın kupasını atıp üstüne boru şasi dönülüp birazda süspansiyonla oynayınca işe yarar bir 4x4 buggy haline gelir. Ama önemli başka bir problem böyle bir araç sadece arazide kullanılabilir. Yani mevcut araçlarımıza römork çekme belgesi almak, römork için fren sistemini revize etmek ve bir adette römork almak gerekiyor ki şu andaki 4x2 için bile bir römork arayışındayım. Neyseki benim aracın ruhsatında römork çekme kayıtlı.
(Biralar için cepte para olması yeterli ;D ;D ;D)