KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ben aracıma 80 Amper dinamo tadilatlı 2. el taktım. 2 saat sonra arıza yaptı. 100 amper civarı sıfır ısmarladım. Winç ile mücadelede akümün erken şarj olması avantajdır diye düşünüyorum.
Bu pazar günü arazide dağılan yan sanayi aks mafsalının ikisinide orjinal olanları ile değiştirdim.
Motor takozlarımı Poliuretan ile değiştirdim. Hazır sökülmüşken rotillerimide orjinalleri ile değiştirdim. (Boşluk başlamıştı)
Ben aracıma 80 Amper dinamo tadilatlı 2. el taktım. 2 saat sonra arıza yaptı. 100 amper civarı sıfır ısmarladım. Winç ile mücadelede akümün erken şarj olması avantajdır diye düşünüyorum.
Bu pazar günü arazide dağılan yan sanayi aks mafsalının ikisinide orjinal olanları ile değiştirdim.
Motor takozlarımı Poliuretan ile değiştirdim. Hazır sökülmüşken rotillerimide orjinalleri ile değiştirdim. (Boşluk başlamıştı)
valla bana hangi elektrikçi karar verdi de sağlıklı iş oldu ki.. Ne biliyor elektrikçiler benim toplam yükün kaç amper çektiğini. Kİm eline hesap makinesi alıpta hesaplamış. Bu iş bence mühendislik işi usta elektrikçi işi değil. Elektrikçilerden çok canım yandı. Çok yolda kalıp onların yaptığı yanlış işleri düzelttim. Kara düzen karar verecekler bende milyonlar harcayacağım. Sonra bu şarj dinamosu az geliyor diyecek.Yok artık.
yeni almakta fayda var arıza yapmaz 105 lik daha iyi olur bence arac ta ne kadar elektirik yakarsanız aractaki konjoktör jarz dinamosundan elektirik ister jarz dinamosuda jarz ederek geri dönüşüm yuaparak aküyü doldurur
bence yeni almakla iyi yapmışsınız çok önemli fazla jarz ederse aküyü bozuyor inanıyorum ki rahat edeceksiniz
Ben aracıma 80 Amper dinamo tadilatlı 2. el taktım. 2 saat sonra arıza yaptı. 100 amper civarı sıfır ısmarladım. Winç ile mücadelede akümün erken şarj olması avantajdır diye düşünüyorum.
Bu pazar günü arazide dağılan yan sanayi aks mafsalının ikisinide orjinal olanları ile değiştirdim.
Motor takozlarımı Poliuretan ile değiştirdim. Hazır sökülmüşken rotillerimide orjinalleri ile değiştirdim. (Boşluk başlamıştı)
Bende niye geçikti, bi şey mi oldu dedim ;D
Benim klimam yok, kapılar açılında iç ışık yanmıyor, koltuk ısıtmamda yok, camlar fermuarlı vs.vs.vs.
Aslında vinç kullanmasam alternatörede gerek yok
Bende niye geçikti, bi şey mi oldu dedim ;D
Benim klimam yok, kapılar açılında iç ışık yanmıyor, koltuk ısıtmamda yok, camlar fermuarlı vs.vs.vs.
Aslında vinç kullanmasam alternatörede gerek yok
sduran(Serkan) 'nın RR.'ının alternatörünün nar gibi olduğunu gördükten sonra aklıma geldi ve değiştirmek istedim. Serkan aracını çok beter yerden vinçlerken sistem çöktü ve yolda kaldı. Alternatör aküyü doldurmakta yeterli kalmayınca iflas etti. Ben optima aküme 100 amper alternatör yakışır diye düşündüm.
2. akü hep aklımdaydı. Ama 5 akülük bir akü aldım
sduran(Serkan) 'nın RR.'ının alternatörünün nar gibi olduğunu gördükten sonra aklıma geldi ve değiştirmek istedim. Serkan aracını çok beter yerden vinçlerken sistem çöktü ve yolda kaldı. Alternatör aküyü doldurmakta yeterli kalmayınca iflas etti. Ben optima aküme 100 amper alternatör yakışır diye düşündüm.
2. akü hep aklımdaydı. Ama 5 akülük bir akü aldım
5 değil 20 akülükte olsa birbirinden ayrılmayan akü tek aküdür ve her akü boşalır, maksat boşalırken aküleri birbirinden ayırabilmek, gerektiğinde birleştirebilmek.
Yani sizin akünüz ayrı ayrı değil mi?
Peki vincimiz olmasa da 2. aküyü tavsiye edermisiniz
acaba Yavuz bey, neden soruyorum LC larda bazıları
özellikle turbo dizel olanlar çift akülü, benimki düz dizel
ama yeri var, acaba dedim takılması faydalımı?
Kusura bakmayın çok abes bir soru olabilir, sadece
uzmanlığınızdan faydalanmak istedim...
Yani sizin akünüz ayrı ayrı değil mi?
Peki vincimiz olmasa da 2. aküyü tavsiye edermisiniz
acaba Yavuz bey, neden soruyorum LC larda bazıları
özellikle turbo dizel olanlar çift akülü, benimki düz dizel
ama yeri var, acaba dedim takılması faydalımı?
Kusura bakmayın çok abes bir soru olabilir, sadece
uzmanlığınızdan faydalanmak istedim...
Yanlış anlama olmuş, zayıf iki akü güçlü tek aküden daha iyidir demek istedim. fakat ikisini direk birbirine bağlarsanız hiç bir avantajı olmaz, ikisinin yerine bir güçlü akü daha iyidir, Burda önemli nokta şarj anında aküleri birleştirip, dolanı devre dışı bırakan, gerektiğinde manuel olarak ikisini birleştiren bir sistem en güzelidir.
Toyota LC deki iki akü sisteminde manuel olmasada otomatik olarak bu işlem gayet başarılı şekilde yapılıyor.
Yanlış anlama olmuş, zayıf iki akü güçlü tek aküden daha iyidir demek istedim. fakat ikisini direk birbirine bağlarsanız hiç bir avantajı olmaz, ikisinin yerine bir güçlü akü daha iyidir, Burda önemli nokta şarj anında aküleri birleştirip, dolanı devre dışı bırakan, gerektiğinde manuel olarak ikisini birleştiren bir sistem en güzelidir.
Toyota LC deki iki akü sisteminde manuel olmasada otomatik olarak bu işlem gayet başarılı şekilde yapılıyor.
Yok hayır yanlış anlaşılan birşey yok, yani benim vincim olmadığı için 2. aküyü de taktırmama gerek olmadığını anlamış oldum...Acaba demiştim, birşeylere faydası varsa taktırmak iyi mi olur diye...Anlamsızmış, dediğiniz gibi 2 yerine tek güçlü akü en iyisi...