Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan thunderkiller Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,085

thunderkiller

Ana Kamp
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
3
Nissan x-trail aracımı deneme amaçlı arazi sürüşlerinde özellikle ok144 lastikler ile birlikte oldukça başarılı olduğunu gördüm.
Tek sıkıntı arka tamponun ayrılma açısı şu anda. Onada başka bir çözüm buldum sayılır.

Çamurda da oldukça zorladım. Genelde oldukça başarılı ancak birkaç noktada aracın altının yüksekliğinden dolayı çamurda saplandım. Bu noktada arka tekerin birisi boşa dönmese çıkabileceğimi gördüm. Yani aslında arkada kilitli dif. olsa çıkacaktım.

Düşündüm taşındım bu araca kilitli dif. koyma şansın olmadığına göre daha önce yurtdışında bazı araçlarda denenmiş ve "fiddle brake" diye geçen basit bir el freni modifikasyonu ile neler yapılabildiğini keşfettim. Mantığı çok basit ama işe yarar göründü. Boşa çıkan tekere fren yaparak sağlam basan tekerin dönmesini sağlıyor sistem.

Önce benim aracın parça manuellerinden el freni sistemini inceledim. Sağ ve sol arka tekerden gelen iki ayrı tel kablo, el freninin hemen arkasında t şeklinde terazi gibi bir farça ile birleşip el freninden gelen tel kabloya bağlanıyor. Ben sağ ve sol kabloyu ayrı ayrı kumanda edersem bu iş olacaktı. Aracın el freni olan yerindeki tüm plastik aksamı söktüm ve kendi yaptığım aparat ile koltuk ile el freni arasına arazide takılıp istenildiğinde çıkabilecek şekilde bir kol mekanizması yaptım. sistem tekne dümeni gibi çalışıyor. Kolu ileri itersem sağ, geri çekersem sol tekerin fren telini çekiyor. İlk yaptığım prototip çalışmada bazı aksaklıklar oldu ve biraz daha geliştirmem gerekti. Ancak son halinin resimlerini çekemedim malesef ancak prensip değişmedi, aşağıdaki resimlerdeki gibi.

Sonuç mu; sonuç ilk denemelerimde çok çok başarılı oldu. Arazide deneme şansım olmadı ancak yüksek bir toprak birikintisine önden yanaşıp aracın çapraz iki tekerini askıda kalacak şekilde tırmandırdım önce. Doığal olarak araç patinaja düştü. Ve sistemi denemek için kolu çektim ve gaza basmamla araç çok rahat tırmanmaya devam etti.
Aynısını yol kenarındaki hendeklerde aracı çapraz askıya alarak denedim. Sonuç gerçekten başarılı idi.

Dif. kilidi uygulama imakanı olmayanlar ya da para sıkıntısı olanlara şiddetle tavsiye ederim. Otomatik olmasa da zor şartlarda mekanik bir kol hareketi ile yola devam şansınız bulunuyor çok rahatlıkla.

imag0221v.jpg

imag0222hx.jpg

imag0223l.jpg

imag0224o.jpg

imag0225x.jpg



Bundan sonra bu araçta yapabileceğim son adım modifiye olarak aracı get ile 5 cm yükseltme olacak. Araçta yaptıklarım şu şekilde son bulacak;
1-Motor altı sac koruma, arka dif. sac koruma, arka tampon altı sac koruma.
2-16" off-road jant takımı ve Kesik OK144 ler
3-El freni ile çakma arka dif. kilidi
4-5 cm get yükseltmesi

Daha sonra düşündüğüm ve belki olabilecek modifiyeler ise;
1-tavana portbagaj
2-Arka bagaj kapağı üzerine merdiven
 

Etiketler

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

Selamlar
ellerinize sağlık, gayet akıllıca. Bu arada, bizlerin kullandığı "her zaman devrede olan" arka kilitten de çok daha verimli. Zİra, bizim kilitler, araç donmeye çalıştığında boşu boşuna aracı kasıyor.

Şanzımanı zorlamaz gibi geldi bana, zaten ABS tabanlı araçlarda da elektronik kilit "patenaj yapan tekerleğe fren uygulanarak" yapılıyor..

Tabii, bunlar benim nacizane "kullanıcı" olarak fikirlerim. Teknik bilgisi olan arkadaşlar daha gerçekçi bilgiler verecektir sanırım. reha
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

Bence çok mantıklı ve başarılı bir çalışma olmuş ancak asvaltta giderken yanlışlıkla çarpma veya kendiliğinden el fireni kolunun oynaması sonucu aracın yoldan sapma olabilir ve allah kimsenin başına vermesin kaza yapılabilir yanlışmı düşünüyorum?

Burhan Özdemir
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

moonwalker_arc' Alıntı:
sistem gayet mantıklı gözüküyor ancak artılarını eksilerini tartışmak lazım, sistem şanzımanı zorlar mı ?
şanzımanı zorlayacağını sanmıyorum. denemelerde de bir sıkıntı sezmedim. zaten reha beyin dediği gibi araçta mevcut bulunan traction control de frenleri farklı tekerlere uygulayarak bu işi yapıyor aslında. tabi tamamen kilitlemiyor, ben manuel olarak tam kilitlenebilir hale getirdim.

23burhan23' Alıntı:
Bence çok mantıklı ve başarılı bir çalışma olmuş ancak asvaltta giderken yanlışlıkla çarpma veya kendiliğinden el fireni kolunun oynaması sonucu aracın yoldan sapma olabilir ve allah kimsenin başına vermesin kaza yapılabilir yanlışmı düşünüyorum?

Burhan Özdemir
O görünen kol yukarı çekince çıkıyor. normal kullanımda kol takılı değil yani, sadece araziye girince takılacak kol. 2. resimde el freninin solunda kolun takıldığı içi boş silindiri görebilirsiniz.
 



Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

İki tekeri birden sıkmadıktan sonra şanzımanı zorlamaz doğru diyorsunuz.Peki kullanımda patinaja düşen tekeri sıkıştırırken tamamen mi sıkıştırıyorsunuz yoksa yarım mı ? Sorularımı mazur görün çünkü gerçekten mantıklı geldi ve uygulamayı düşünüyorum.Ancak yaptığınız sistemin mekanizmasını tam olarak kavrayamadım.El freni aynı şekilde benim de arkaya kadar tek tel arkadan sonra 2 ye ayrılarak gidiyor.2 tele de ayrı ayrı sıkma mekanizmasını konsola kadar nasıl yürüttünüz ?
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

arkadas
basarili ve pratik uygulamaniz icin tebrik ederim,gercekten cok mantikli,
arkadaslarin dedigi gibi daha guvenli hale getirirseniz,olasi sikintilarin onune gecersiniz,
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

evet mantıklı görünüyor bence eksisi araç çamurda kaldıktan sonra öbür tekeri devreye soksanda çıkmayabilir.çamura girdiğin süratle çamurdan kalkış çok değişir.
artısı ise araç kasmaz yakıttan tasarruf.lastik eskimesinden tasarruf.
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

Tebrikler çok akıllıca ve basit bir çözüm olmuş. X-trail'in offroad testini fifth gear da seyretmiştim sınıfının en iyisi çıkmıştı. 2. de Rav4 olmuştu. Kolay gelsin...
 




Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

moonwalker_arc' Alıntı:
İki tekeri birden sıkmadıktan sonra şanzımanı zorlamaz doğru diyorsunuz.Peki kullanımda patinaja düşen tekeri sıkıştırırken tamamen mi sıkıştırıyorsunuz yoksa yarım mı ? Sorularımı mazur görün çünkü gerçekten mantıklı geldi ve uygulamayı düşünüyorum.Ancak yaptığınız sistemin mekanizmasını tam olarak kavrayamadım.El freni aynı şekilde benim de arkaya kadar tek tel arkadan sonra 2 ye ayrılarak gidiyor.2 tele de ayrı ayrı sıkma mekanizmasını konsola kadar nasıl yürüttünüz ?

istediğiniz dozajlamayı yapma şansınız var. kolu ne kadar iter ya da çekerseniz o kadar fren gücü artıyor.
denemelerde patinajdaki tekeri tamamen kilitlemek yerine her iki tekeri dengeleyecek şekilde bir miktar fren uygulamak daha etkili oldu, ancak zemin durumuna göre değişebilir. sistem en güzel şöyle çalıştı, gaza hafif basıyorum önce patinajdaki teker hafif dönmeye başladığında prograsif olarak o tekere fren gücünü yavaş yavaş arttırırken diğer tekerin hareket vermeye çalıştığını hissediyorsunuz ve gazlayıp çıkıyorsnuz. debriyaj gaz yapar gibi aynen. aracın bu durumda otomatik vites olması avantaj oluyor tabi.

sistemin basitçe şemasını çizmeye çalıştım ancak paintte bu kadar çizebildim;
tertibat.jpg
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

bence başarılı olabileck bir sistem... Üzerinde çalışılıp geliştirilmeye değer bir şey...

(yalnız resimler görünmüyor)
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

başarılı bir sistem ben onu başka şekilde düşünmüştüm
dört tekerin firenlerini bağımsızlaştırarak sistem öyle çalışır tabi bu sadece pratik düünce:
herbir tekere giden fren hidrolik borularına vanalı sitem koyulabilir böylelikle patinaj yapan tekerlerimizin hidrolikleri açık bırakılıp diğerlerini kapattığımızda frene bastığımız zaman patinaj yapan tekerlerimiz tutacak diğerleri harekete geçecek hem böylelikle pedal sertliğiyle tekerlerimizin patinaj olayaını ayarlıyabiliriz
dikkat bu sadece pratik bir düüncedir uygulanmamıştır:smiley:
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

Linkler aktif değil herhalde. Ama yazılanlardan anladığım kadarıyla çok pratik bir çözüm.
Paylaşım için teşekkürler.
 




Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

Resimler sizin bilgisayarınızda kayıtlı olduğu için açılır.
Resimlerin, direk linklerini ekleyebilirmisiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,634
Mesajlar
1,530,884
Kayıtlı Üye Sayımız
166,927
Kaydolan Son Üyemiz
AliUmut

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst