thunderkiller
Ana Kamp
- Mesajlar
- 41
- Tepkime Puanı
- 3
Nissan x-trail aracımı deneme amaçlı arazi sürüşlerinde özellikle ok144 lastikler ile birlikte oldukça başarılı olduğunu gördüm.
Tek sıkıntı arka tamponun ayrılma açısı şu anda. Onada başka bir çözüm buldum sayılır.
Çamurda da oldukça zorladım. Genelde oldukça başarılı ancak birkaç noktada aracın altının yüksekliğinden dolayı çamurda saplandım. Bu noktada arka tekerin birisi boşa dönmese çıkabileceğimi gördüm. Yani aslında arkada kilitli dif. olsa çıkacaktım.
Düşündüm taşındım bu araca kilitli dif. koyma şansın olmadığına göre daha önce yurtdışında bazı araçlarda denenmiş ve "fiddle brake" diye geçen basit bir el freni modifikasyonu ile neler yapılabildiğini keşfettim. Mantığı çok basit ama işe yarar göründü. Boşa çıkan tekere fren yaparak sağlam basan tekerin dönmesini sağlıyor sistem.
Önce benim aracın parça manuellerinden el freni sistemini inceledim. Sağ ve sol arka tekerden gelen iki ayrı tel kablo, el freninin hemen arkasında t şeklinde terazi gibi bir farça ile birleşip el freninden gelen tel kabloya bağlanıyor. Ben sağ ve sol kabloyu ayrı ayrı kumanda edersem bu iş olacaktı. Aracın el freni olan yerindeki tüm plastik aksamı söktüm ve kendi yaptığım aparat ile koltuk ile el freni arasına arazide takılıp istenildiğinde çıkabilecek şekilde bir kol mekanizması yaptım. sistem tekne dümeni gibi çalışıyor. Kolu ileri itersem sağ, geri çekersem sol tekerin fren telini çekiyor. İlk yaptığım prototip çalışmada bazı aksaklıklar oldu ve biraz daha geliştirmem gerekti. Ancak son halinin resimlerini çekemedim malesef ancak prensip değişmedi, aşağıdaki resimlerdeki gibi.
Sonuç mu; sonuç ilk denemelerimde çok çok başarılı oldu. Arazide deneme şansım olmadı ancak yüksek bir toprak birikintisine önden yanaşıp aracın çapraz iki tekerini askıda kalacak şekilde tırmandırdım önce. Doığal olarak araç patinaja düştü. Ve sistemi denemek için kolu çektim ve gaza basmamla araç çok rahat tırmanmaya devam etti.
Aynısını yol kenarındaki hendeklerde aracı çapraz askıya alarak denedim. Sonuç gerçekten başarılı idi.
Dif. kilidi uygulama imakanı olmayanlar ya da para sıkıntısı olanlara şiddetle tavsiye ederim. Otomatik olmasa da zor şartlarda mekanik bir kol hareketi ile yola devam şansınız bulunuyor çok rahatlıkla.
Bundan sonra bu araçta yapabileceğim son adım modifiye olarak aracı get ile 5 cm yükseltme olacak. Araçta yaptıklarım şu şekilde son bulacak;
1-Motor altı sac koruma, arka dif. sac koruma, arka tampon altı sac koruma.
2-16" off-road jant takımı ve Kesik OK144 ler
3-El freni ile çakma arka dif. kilidi
4-5 cm get yükseltmesi
Daha sonra düşündüğüm ve belki olabilecek modifiyeler ise;
1-tavana portbagaj
2-Arka bagaj kapağı üzerine merdiven
Tek sıkıntı arka tamponun ayrılma açısı şu anda. Onada başka bir çözüm buldum sayılır.
Çamurda da oldukça zorladım. Genelde oldukça başarılı ancak birkaç noktada aracın altının yüksekliğinden dolayı çamurda saplandım. Bu noktada arka tekerin birisi boşa dönmese çıkabileceğimi gördüm. Yani aslında arkada kilitli dif. olsa çıkacaktım.
Düşündüm taşındım bu araca kilitli dif. koyma şansın olmadığına göre daha önce yurtdışında bazı araçlarda denenmiş ve "fiddle brake" diye geçen basit bir el freni modifikasyonu ile neler yapılabildiğini keşfettim. Mantığı çok basit ama işe yarar göründü. Boşa çıkan tekere fren yaparak sağlam basan tekerin dönmesini sağlıyor sistem.
Önce benim aracın parça manuellerinden el freni sistemini inceledim. Sağ ve sol arka tekerden gelen iki ayrı tel kablo, el freninin hemen arkasında t şeklinde terazi gibi bir farça ile birleşip el freninden gelen tel kabloya bağlanıyor. Ben sağ ve sol kabloyu ayrı ayrı kumanda edersem bu iş olacaktı. Aracın el freni olan yerindeki tüm plastik aksamı söktüm ve kendi yaptığım aparat ile koltuk ile el freni arasına arazide takılıp istenildiğinde çıkabilecek şekilde bir kol mekanizması yaptım. sistem tekne dümeni gibi çalışıyor. Kolu ileri itersem sağ, geri çekersem sol tekerin fren telini çekiyor. İlk yaptığım prototip çalışmada bazı aksaklıklar oldu ve biraz daha geliştirmem gerekti. Ancak son halinin resimlerini çekemedim malesef ancak prensip değişmedi, aşağıdaki resimlerdeki gibi.
Sonuç mu; sonuç ilk denemelerimde çok çok başarılı oldu. Arazide deneme şansım olmadı ancak yüksek bir toprak birikintisine önden yanaşıp aracın çapraz iki tekerini askıda kalacak şekilde tırmandırdım önce. Doığal olarak araç patinaja düştü. Ve sistemi denemek için kolu çektim ve gaza basmamla araç çok rahat tırmanmaya devam etti.
Aynısını yol kenarındaki hendeklerde aracı çapraz askıya alarak denedim. Sonuç gerçekten başarılı idi.
Dif. kilidi uygulama imakanı olmayanlar ya da para sıkıntısı olanlara şiddetle tavsiye ederim. Otomatik olmasa da zor şartlarda mekanik bir kol hareketi ile yola devam şansınız bulunuyor çok rahatlıkla.
Bundan sonra bu araçta yapabileceğim son adım modifiye olarak aracı get ile 5 cm yükseltme olacak. Araçta yaptıklarım şu şekilde son bulacak;
1-Motor altı sac koruma, arka dif. sac koruma, arka tampon altı sac koruma.
2-16" off-road jant takımı ve Kesik OK144 ler
3-El freni ile çakma arka dif. kilidi
4-5 cm get yükseltmesi
Daha sonra düşündüğüm ve belki olabilecek modifiyeler ise;
1-tavana portbagaj
2-Arka bagaj kapağı üzerine merdiven

