Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan thunderkiller Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 57
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,085

Etiketler

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

imageshack pislik yapıyor başka yere yüklemek yada foruma koymak lazım fotoları. eski xtrail kullanıcısı olarak takdir eidyorum çabanızı. bravo valla. xtrail güzel araba ama benzinlisi acaip zayıf kalıyordu ilk hızlanmalarda. makul bir genel kullanım aracı.
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

sürekli düşünüp bir türlü pratiğe geçiremediğim bir mevzu.ama birgün biryerlerde patinaja kalırsam mutlaka uygulayacağım.hemde 4*2 as250 ye.herkese teşekkürler.
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

işaret atayım.

Yanlız bu sistemde sadece tek sıkıntı lastiğin birini kitlediğinizde dönecek teker iki misli fazla tur atacaktır, dikkatli kullanmak lazım.
 



Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

yavuz-çelikel' Alıntı:
işaret atayım.

Yanlız bu sistemde sadece tek sıkıntı lastiğin birini kitlediğinizde dönecek teker iki misli fazla tur atacaktır, dikkatli kullanmak lazım.

Tam ıslak Çayırlık yani ;D
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

Boşa dönen tekere ne kadar bir fren basıncı uygulanmalıki diğerini harekete geçirsin.yada şöyle söyleyeyim,tekeri kilitlediğimizde diğer teker dönecek, frenlediğimiz teker dönmeyerek kendini sürüklemiyecekmi?Araç bu şekilde, bir taraf kilitli diğer tarafın hareketi ile en azından 1metre 1,5 metre kendini götürebilirmii? aracın hareketi için iki tekerininde dönmesi gerekmezmi?Fren kuvvetini hafifletmek bu seferde gücün kaçmasına sebep olacağı düşüncesindeyim.Endişelerime rağmen yinede bir şekilde faydalı olabileceğini umuyorum.
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)



soner koç' Alıntı:
Boşa dönen tekere ne kadar bir fren basıncı uygulanmalıki diğerini harekete geçirsin.yada şöyle söyleyeyim,tekeri kilitlediğimizde diğer teker dönecek, frenlediğimiz teker dönmeyerek kendini sürüklemiyecekmi?Araç bu şekilde, bir taraf kilitli diğer tarafın hareketi ile en azından 1metre 1,5 metre kendini götürebilirmii? aracın hareketi için iki tekerininde dönmesi gerekmezmi?Fren kuvvetini hafifletmek bu seferde gücün kaçmasına sebep olacağı düşüncesindeyim.Endişelerime rağmen yinede bir şekilde faydalı olabileceğini umuyorum.

Differansiyelin çalışma prensibi şudur zorlanan tekerleğin zorlandığı ölçüde ki gücü diğer tekerleğe verir. Dolayısıyla aracın bir tekerleği yere basarken diğeri basmazsa yere basan zorlanıyormuş gibi tüm güç askıda kalan tekerleğe iletilir. Yani burda sözü geçen el freni ile kilitlenecek tekerlek zaten yere basamayıp havada kalandır. Askıda kalan kilitlendiğinde güç bu sefer yere basana geçecek ve araç hareket edecekdir. Daha sonra zaten kilitlemeye gerek olmayıp yola devam edilebilir. Bu sistem yeni nesil arazi araçlarında elektronik kontrollü olarak zaten kullanılmaktadır. Bence pratik ve güzel bir çözüm...
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

Ben olaya sadece 4*2 arkadan itişli bir araç açısından bakmıştım.Bu tip araçlar ağır araziye giremeyeceği için,hafif çamurlu yollar ıslak zeminlerde tekerin askıda kalmadığı yerlerde sorun olur diye düşünüyorum.Diğer durumda işe yarayacağı kesin.
 

Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

soner koç' Alıntı:
Ben olaya sadece 4*2 arkadan itişli bir araç açısından bakmıştım.Bu tip araçlar ağır araziye giremeyeceği için,hafif çamurlu yollar ıslak zeminlerde tekerin askıda kalmadığı yerlerde sorun olur diye düşünüyorum.Diğer durumda işe yarayacağı kesin.

Hafif çamurlu ve ıslak bir yolda el freni çekip lastiği kilitlemenin anlamı ne dir onu anlayamadım? Hafif çamur ve ıslak ise araç yürür. Daha çamur ve bir tekerlek yere deydiği halde hiç tutunamıyorsa araç gidemez. Aynı şey bunda da geçerli yere deyip patinaja kalan tekerleğe fren yaptırırsanız araç yürür. 4*2 fiorino outdoor da bu sistem mevcut....
 



Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

fbmy' Alıntı:
Hafif çamurlu ve ıslak bir yolda el freni çekip lastiği kilitlemenin anlamı ne dir onu anlayamadım? Hafif çamur ve ıslak ise araç yürür. Daha çamur ve bir tekerlek yere deydiği halde hiç tutunamıyorsa araç gidemez. Aynı şey bunda da geçerli yere deyip patinaja kalan tekerleğe fren yaptırırsanız araç yürür. 4*2 fiorino outdoor da bu sistem mevcut....



Doğru söze ne denir.:smiley::smiley:


Düz yolda el frenini çekip yürümekmi istiyorsunuz.?
 



Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

öncelikle benim aracımda elektronik olarak esp ye bağlı çalışan "brake limited slip dif" özelliği var. Ancak bu öyle direk askıda kalmış teker ya da tek teker çamurda hiç tutmuyor gibi durumlarda pek işe yaramıyor. nedeni ise abs sensörü boşa döner tekerin boşa döndüğünü anlayınca bir miktar fren yapıp tekrar açıyor sonra tekrar sensör anlıyor vs böyle döngü devam ediyor. kısmi olarak işe yarasa da tam olarak ağır koşulda iş görmüyor. %100 kilitli dif ile slip diff kadar fark var ise o oranda fark var aralarında diyebiliriz örnek olarak.
tabi bu özellik araçtan araca değişebilir, eminim ki sadece off-road a yönelik kullanım için olsaydı yazılım olarak Nissan ona göre yazardı ancak amaç yol kullanımında olduğu için bu durumda yolda çok daha tehlikeli olabilirdi bir tekerleğim bir anda tamamen kilitlenmesi gibi bir durum.
 




Ynt: Çakma arka dif. kilidi (fiddle brake)

peki aynı sistem bir teker havadayken yüke binmiş diger tekeri döndürmek için işe yarıyabilir mi?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,634
Mesajlar
1,530,884
Kayıtlı Üye Sayımız
166,927
Kaydolan Son Üyemiz
AliUmut

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst