Ben bu önden çekiş illeti yüzünden 3.000 Km. deki Hyundai İX-35 sattım.
Önden çekişli araçlar, kullanan ve satanların bütün övmelerine rağmen berbat bir sistemdir.
Yağmurlu havada yokuşta durdunuz mu yandınız. Toprak yolda yol dik ise ne yaş ne kuru farketmez,
tutunamaz savurur.
Hele yokuş yolda arkanızda yükü arkaya bastıran bir karavan varsa, ve durduysanız;
bir yol açıcı yardımcı bulun,
trafiği tıkayın ve arabnızı usul usul en yakın yol ağzına kadar geri geri salıp aracınızı ters yönde
yokuş aşağı ,istikamette sürün.
Bu önden çekişliler, yokuş aşağı müthiş çeker..
Karavanı her yol şartında sağlıklı çekmek için ya arkadan itişli araç alın, ya da 4x4 alın.
Marka hiç önmeli değil.
Mini bir anı:
3-5 sene evvel Isparta gezimizde, şimdi adını hatırlayamadığım bir tepe kahve vardı.
Normal yolu, tatlı eğimli idi, fakat o yanaşmada karavan ile park imkanı yoktu.
Birine danıştık, alttan girilen bir yol var ağabey, oradan girerseniz park sorun olmaz, ama yol biraz fazla dik, demişti.
Arkaya döndük, aman Allah ... yol acaip dik. Üstelik de 100-150 m var.
Araba 124 kasa 2000 diesel Mercedes, ama araç biraz yaşlı, yol da çok dik..
Ya Allah deyip yola sardım.
Yolda 50-60 m gittim araba 1. vitesde başladı devir kaybetmeye.
Stop etse, yandım, oradan geri geri gitmek eziyet.
Aklıma , eşek usulü (!) gitmek geldi. Yani yolda genişliğin müsadesi kadar sağ-sol yaparak eğimi azaltmak..
Adı kötü ama gayet doğru bir metot.
Hamdolsun o acaip yokuşu karavanla çekip götürdü Mercedes.
Arkadan itişli değil de, ucuza imal ettikleri için, üreticilerin övmeye doyamadıkları önden çekişli bir araba olsaydı,
çifte kavrulmuştum.
Tekrar ediyorum, her şartta karavan çekiminde rahat etmek, huzur duymak istiyorsanız,
kesinlikle arkadan itişli araç alın.
Dümdüz özel güzergah seçme yeteneğiniz varsa
, önden çekişli de olabilir.
Hayırlı olsun