Çekme Karavanda Dingil Kırılması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Güneşin Sofrası Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,116
Ikinci el cekme karavan alirken ilk once gorunmeyen kisimlarda rutubet ajanligi yapin deniyordu bir yabanci forumda. Rutubet varsa vazgecin tavsiyesi vardi.
 

Etiketler
Bugün tarım aletleri yapan ustayı aradım, işi müsaitm karavanı tamirat için götürdüm.

Tekerleği ve jantı söktü, fakat dingil sökülmüyor. Neyse başka çare yok taban tahtası kesilecek, varsın kesilsin gerekli.



Kırmızı çizgiyle işaretlediğim alan kırık, tam dingilin profile somun cıvata ile tutturulan kısım. İşte sorunun kaynağı, somun cıvata birleşim yerinde profilin yeri çok zayıflıyor.
 

Kırılan yeri usta onardı, 50 mm köşebenti bir yüzünü kesti profile yandan kaynak yaptı. Ayrıca üst kısma 5 mm lama demir kaynattı. Akın Bey önermişti, U demir daha sağlam olurdu. Fakat işlemesi sıkıntılı olduğu için böyle yaptık. Bu haliyle eskisinden 5 kat sağlam oldu diyebilirim. Daha sağlamını yapmaya gerek var mı?


Yanda köşebent, üstte lama.


Üstten lama ile kaynak.

Diğer taraf şasi kısmına baktık, burada kırılma yok fakat hafifi çatlak başlamış. Bu kısmı da köşebentle sağlamlaştırdık.
 

Şasi tamiratı bu şekilde halledildi. Çamurluk delinmişti, polyestercide delik kısma yama yaptırdım, eski haline geldi.




Demirciye 200 TL, polyesterciye 50 TL ödeme yaptım. Bu hasarın tamiri için üretici firmayı arasaydım, firma tamam sorun var getir onaralım dese ve hiç ücret talep etmese bana daha fazla maliyetli olacaktı.

Özellikle Pino Cachalote 280 çekme karavanı olanlara,dingil yerini mutlaka sağlamlaştırmasını tavsiye ediyorum.
 

Geçmiş olsun.
Yürürken en azından ayni noktafan bence sorun çıkmaz.
Ancak birinci konu park halindeyken içerideki bir gezinme herhangi bir sorun yaratır mı?
Ikinci konu karsi tarafta da catlak başlamıştı tedbir aldık demissiniz ama ya bu genel bir ozensizlik ve zayıf malzemeye işaretse ? Her noktayı kontrol mu edeceksiniz ?
Taban tahtasını onardiniz mi tekrar ?
 



şimdi bir daha baktım da , köşebent profilinin bir yüzünü keserek kullandık demişsiniz , yani yine lama haline mi geldi ?
o zaman yandan bir lama üstten bir lama koymuş olmadınız mı ? ben mi yanlış anladım ?

köşebentin bir yüzünü kesince o metalin direnci ne kadar düşer bilemedim tabii , siz neye dayanarak 5 kat daha sağlam oldu dediniz ?
mesela normalde 80 kiloluk bir adamın içeride gezmesi mümkündü ama şimdi 400 kg yük koyabilirim gibi mi ? lütfen alınganlık göstermeyin sonuçta belli ki sizi üzen bir konuyu tamire uğraştınız ama bence üreticiyle de (bedeli şu anki tamirattan yüksek de olsa) bir iletişime geçseydiniz , akla gelmeyen noktaları orada gözden geçirebilirlerdi veya dingili sökmeyi başarıp komple şasi değişikliğine gidebilirlerdi ?
 


Sayın Yenipazarlı,

Arızanın olduğu yer sandık altında kalıyor. Tabandan kestiğimiz yer çok ufak bir alan orayı bir şekilde kapatırım sorun olmaz. Dingilin oturduğu yerler delinmiş ve cıvata somunla tutturulduğu için bu kısımlar zayıf kalmış onları onardık. Başka sorunlar çıkarsa tekrar onarım işi yapılacak. Anladığım kadarıyla yerli karavanın varsa tadilat eksik olmayacak.

50 mm lik köşeben kullandık, bir tarafını kestik derken tamamen değil profili kavrayacak şekilde mukavemetli olsun diye. Lama demiriyle beraber profilin üç tarafı desteklenmiş oldu.

Beş kat sağlam oldu meselesi ustayla aramızda geçen sohbet. Önceden 2 mm profil olan şasi şimdi 5mm lama, 5 mm köşebentin bir tarafı, 5 mm köşebentin diğer tarafı, herhalde 5 katı sağlam olmuştur.

Çözümün bu şekilde olaması maliyetin dışında daha pratik ve güvenliği olduğunu düşünüyorum.