Çekme Karavanda Dingil Kırılması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Güneşin Sofrası Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,979
Mesajlar
64
Tepkime Puanı
31
Yaş
54
Yer
İzmir
Karavan Dostları merhaba,

Seyahat sırasında karavanın çamurluğunun tekerleğe sürttüğünü fark ettim. Tekerlek çamurluğun bir kısmını eritmiş.


Çamurluğu söktüm resmini yükledim. (Resim çok anlaşılır değil yükleme sonrası ne olacağını?)

WP 20181003 006
 
Son düzenleme:

Etiketler
Resim istediğm gibi yüklenmiş yazıya devam...

Çamurluğun tekerleleğe çok yakın yapıldığını düşündüm. Biraz daha yüksek yapılmalı, hatalı yapmışlar dedim kendi kendime. Sonra dingile baktım, dingilde bir kırılma olmuş ve demir arkaya doğru çok az eğilmiş.

WP 20181003 003


Kırmızı olarak işaretlediğim yerden kırılma olmuş.

Karavana mümkün oldukça az yükleme yapıyorum, neden kırıldığını anlayamadım!

Kırılan kısmı sanayide römorkçuya götürüp onartmak istiyorum.

Yapılacak onarımla ilgili bilgisi olanların yardımını istiyorum. Kaynak şeklinde onarım olur mu veya ne yapılması gerekir gibi.

Saygılarımla

İbrahim.
 

İbrahim Bey merhaba.
Yaşını bilmiyorum ama, zannederim daha önce kullanılmış,yorgun bir karavan.
Büyük ihtimal sert bir darbede kırıldı.

Yaşlı, yıpranmış demir profillerin kaynakları sağlıklı olmaz.
En kolay, uğraşmasız ve de sağlıksız çözüm budur.
Asla önermiyorum.

Aksın/Dingilin bağlantı yerini söksünler.
Oraya en az 50 cm genişliğinde 5mm saçtan şasiyi dıştan saracak u profil/kılıf büktürüp,
altlı üstlü 4x2 ..8 Ad. civata ile sıktırın.
Hatta bir tedbir daha, iç kısma da şasi profilinin dik yüksekliğine sığacak kalın bir lama desteği koyun.
Civatalar fiberli olsun, ekstradan 2. bir somun ile de işi iyice emniyete alın.

Can konusudur, uydurma ucuz çözüm önerilerine kulak asmayın.
 


İbrahim Bey merhaba.
Yaşını bilmiyorum ama, zannederim daha önce kullanılmış,yorgun bir karavan.
Büyük ihtimal sert bir darbede kırıldı.

Yaşlı, yıpranmış demir profillerin kaynakları sağlıklı olmaz.
En kolay, uğraşmasız ve de sağlıksız çözüm budur.
Asla önermiyorum.

Aksın/Dingilin bağlantı yerini söksünler.
Oraya en az 50 cm genişliğinde 5mm saçtan şasiyi dıştan saracak u profil/kılıf büktürüp,
altlı üstlü 4x2 ..8 Ad. civata ile sıktırın.
Hatta bir tedbir daha, iç kısma da şasi profilinin dik yüksekliğine sığacak kalın bir lama desteği koyun.
Civatalar fiberli olsun, ekstradan 2. bir somun ile de işi iyice emniyete alın.

Can konusudur, uydurma ucuz çözüm önerilerine kulak asmayın.

Cevabınız için teşekkür ederim. Karavanım eski değil. 2015 model pino 2.80.

Karavanla stabilize yollara girdim, yalnız buralarda çok kontrollü gittim. Bu şekilde karavanın hasar görmesi herhalde kalitesini gösteriyor!
 



kalın etli profilden 1m boyunda içerden destek yaparak boydan kaynatılırsa olur şasi tamiri yapanlar sağlam çözüm bulur
 

Cevabınız için teşekkür ederim. Karavanım eski değil. 2015 model pino 2.80.

Karavanla stabilize yollara girdim, yalnız buralarda çok kontrollü gittim. Bu şekilde karavanın hasar görmesi herhalde kalitesini gösteriyor!
Tamir ve gerekli degisimi imalatcisindan bedava isteyin bence . Imalatci icin # namus# sayilmasi gerek. 2015 yili imalati cok yeni. Benim fikrim tabii.
 

Tamir ve gerekli degisimi imalatcisindan bedava isteyin bence . Imalatci icin # namus# sayilmasi gerek. 2015 yili imalati cok yeni. Benim fikrim tabii.

İmalatcı firmayı aramadım, sorunu kabul etse bile, karavanı oraya götürmek getirmek çok daha maliyetli bir durum. Gelen cevaplara göre tamirat yoluna kendim gideceğim.
 

Tamir ve gerekli degisimi imalatcisindan bedava isteyin bence . Imalatci icin # namus# sayilmasi gerek. 2015 yili imalati cok yeni. Benim fikrim tabii.
İmalatcı firmayı aramadım, sorunu kabul etse bile, karavanı oraya götürmek getirmek çok daha maliyetli bir durum. Gelen cevaplara göre tamirat yoluna kendim gideceğim.

Bu marka süs güzeli harika :smiley: karavanlar üretiyor.
Sağlamlıkları rezalet.
Fakat adamda bir çene var, ölüyü mezarından kaçırtır.!!!
Bir de bu süs güzellerini Almanyaya satıyormuş, duy da inanma !!!

Rezilliğin daniskası alttaki linkte:
Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Sakın ola telefon açıp da, sinirinizi bozmayın,
suçu kesin size yükler.
Uğraşmayı seviyorsanız, noterden bir ihtarname çekin,
komple şasi değişimi talep edin, tamir için max. 30 gün süreyi hatırlatın,
kanuni süre içerisinde cevaplamazsa mahkemeye gidin.

Fakat bu işler sizi yorar.
Yalnız şasi ve porya kampananız sanki çıkma kullanılmış intibaı veriyor.
Bir bilene inceletin.
Daha önce de belirttim,yaşlı yorulmuş malzemenin kaynağı sorunlar yaratır.
Eğer şasi sağlıklı kaynak tutacak vasıfta ise,kaynatın.

Kapı, pencere, balkon yapan demirciye gitmeyin, onlar ne olsa kaynatır,
" Çook sağlam oldu, bişşe olmaz abi" takımından.
Bir de sanayilerde işi sadece kaynak olan ustalar var, onlara gidin.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Önerilerinizi dikkate alarak, karavanı sanayicide römorkucuya götürmeyi düşünüyorum. Yapılacak tamiratla eskisinden sağlam olacağını düşünüyorum. Sadece karavanın ağırlığı bir kaç kilo artacak. :yum:.

Paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
 



.

Bence “namus” kavramı aslında epey gerilerden başlamalı..
Çünkü resimden yola çıkarsak, şasinin konsruksiyonunda koca bir hata gözüküyor..

O metal profil boruya, değil ~5cm (?) lik tarafıyla, varsa eğer enli kısmıyla bile karavanı taşıttırmak doğru olmamalı.
Bu derece kısa kesitli profilin, hesaplamadan bile dikey kuvvetlere dayanamayacağı bence açıkça görülüyor ?


Diyelim kaynak yerine daha doğrusu olarak vidaladık yahut perçinlettik.
Peki öteki taraf da kırılmaya aday değil mi ? :confused:

Kısaca buna şanssızlık değil en azından düşüncesizlik ya da Teoman beyin bahsettiği sıfatın yerinde yellerin estiğini söylemek doğru olur..

.
 
Son düzenleme:

Sizin bahsettiğiniz gibi, yaptırmayı düşündüğüm tamirat sadece arızalı yer için olmayacak. Diğer tarafı da sağlamlaştırmak için destek ekleri yaptırmak istiyorum.
 

Karavan Dostları merhaba,

Seyahat sırasında karavanın çamurluğunun tekerleğe sürttüğünü fark ettim. Tekerlek çamurluğun bir kısmını eritmiş.


Çamurluğu söktüm resmini yükledim. (Resim çok anlaşılır değil yükleme sonrası ne olacağını?)

Ekli dosyayı görüntüle 506696

merhaba bende aynı sorunu 12 bin km lik avrupa turunda yaşadım sıfır alıp yola çıktığım karavanı 3 kere su bastı sonuncuda anladım çamurluğun delinip asfalttaki yağmur suyunu içeri aldığını çünkü sonuncuda dönüş yolunda ve boludaydik yemek molası verince karavandan birşey alacaktım önceki günde artık temizleyip kapatmıştık geceyi otelde geçirmiştik su nereden geldi diye yağmurun altında düşünürken hatırladım, sadece yağmurlu günlerde yolda olursam su basiyordu karavanı. eğilip bi baktım sıfır karavanın camurluğu delinmiş içeri bu yüzden su almıştı. ankara’ya geldiğimde artık araya el bile girmeyecek kadar oturmuştu tekerin üzerine konuştum fazla yük koyulmuş olabilir dediler ama zaten 1.6 araç ile çektiğim için zorlanıyordum, bence yapım hatası olmalı çünkü ilk 300 km lik yolculuktan sonra su deposunu onların gösterdiği seviye bile aracımı etkilediği için tamamen boş gezdirdim bisikleti bile aracın bagajına sığdırdım yük etmesin diye hadi yüklesem bile ne yükleyebilirim ki ağırlığıyla şaseyi yada dingili mi ne olduysa artık kırabilecek
bakalım bakıma getirmemi söylediler götüreceğim tam olarak ne diyeceklerini yine yazarım buraya
D928771e 9662 4548 bfc7 07461fe20b82



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 


Erdeman Beyin gezi yazısından gördüğüm kadarıyla aynı karava. Pino Cachlote 280.

Bu karavanları üreten firmanın tip onay belgesi, tse'si şusu busu yok mu? İnsan hayatı bu kadar mı ucuz?
 



Erdeman Beyin gezi yazısından gördüğüm kadarıyla aynı karava. Pino Cachlote 280.

Bu karavanları üreten firmanın tip onay belgesi, tse'si şusu busu yok mu? İnsan hayatı bu kadar mı ucuz?

tüm belgeler mevcut üretim sahasına kadar bakıp öyle almaya karar verdim pişmanda değilim karavan çok hoşumuza gidiyor güvenli de ama olabilir bir sorunmu önemli olan o. hatalı ürün olabilir yada benden kaynaklı bisey olabilir çünkü benimde ilk karavan deneyimimdi kullanım gerekliliklerini, tecrübeli karavancıların yazdıklarını okumanın yanında yolda yaşayarak ögrendim gidip kontrolden sonra anlayacağız ne olduğunu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,990
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst