Çekme Karavanda Dingil Kırılması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Güneşin Sofrası Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,981

Etiketler

teşekkür ederim , şimdi cevabı görebildim , bunu da öğrenmiş oldum.

ben dingil kırılmasından ziyade şasenin profil bükülmesi olarak gördüğümden , benim karavanım olsa komple şaseyi daha sağlam bir profille değiştiririm... belki de metal yorgunluğu olan bir profil kullanıldı zamanında ?
 


teşekkür ederim , şimdi cevabı görebildim , bunu da öğrenmiş oldum.

ben dingil kırılmasından ziyade şasenin profil bükülmesi olarak gördüğümden , benim karavanım olsa komple şaseyi daha sağlam bir profille değiştiririm... belki de metal yorgunluğu olan bir profil kullanıldı zamanında ?

ben henüz şasenin üzerine montaj başlamadan önce de görmüştüm ve çamurluktaki soruna bakarkende belli oluyordu zaten yeni olduğu öyle birşey yok ama bazılarımız haala yerli üreticiyi kötülemek için elinden geleni yapıyor 2 katı fiyatlardaki karavanlar için yerli malindaki telafisi mümkün olan hataları neden olarak görüp paramızı dışarıya gönderme taraftarlığı yapıyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 



Görüntüye bakarak malzemenin yeni olduğundan ve metal yorgunluğu olmadığından emin olduysanız tabii siz bilirsiniz...

neden dışarıya para gönderme taraftarı olayım ki ?
diğer taraftan yerli olsun yabancı olsun bu kadar özensiz ve riskli bir üretimi de neden savunayım ki...
şikayet edeceğim ki kendilerini geliştirsinler , gerçi 80li yıllardan beri öyle bir niyet görülmüyor. hatta 70li diyelim de neyse...
bu arada "telafisi mümkün olan hata" dediğiniz allah korusun yoldayken oluşmamış... park yerinde farkedilince evet tekafisi mümkün...

fakat siz diyorsanız ki malzemede , hesaplamada , işçilikte hiç sorun yok , tek problem benim aşırı yüklemem o zaman diyeceğim birşey yok tabii...
 
Son düzenleme:

...malzemenin yeni olduğundan ve metal yorgunluğu olmadığından emin olduysanız...
.
ve belki 'profilin doğru konumlandırıldığından (?)' da eklenebilir.

Hiçbir ciddi şasi üreticisi çekme karavanlarda, dingil üzerinde dikey yönde bu kadar kısa enli profil kullanmıyor.

caravan-chassis-1600x800_2.jpg


Konu bence yerli malı haftası düsüncesiyle yaklaşılmayacak kadar ciddi olmalı ?
Tarafsız veya resmi bir konstrüktörün kontrolü daha saygın olmaz mıydı ?

Kalite neredeyse herzaman pahalı. Eşyanın tabiatı bu.
.
 
Son düzenleme:

Burada yapılan tartışmaların ürünü kötülemekten öte yaşanılan sorunları konuşup sıkıntıları gidermek olduğunu düşünüyorum, en azından ben bu şekilde yaklaşıyorum.

İki kullanıcı ben ve Erdeman aynı sorunu yaşamışız (belki başkaları da vardır). Karavanda böyle bir sorun olması ürünün yetersizliği gibi geliyor. Ben bu konulardan çok anlamam, bir durum tespitim var. Karavanın girişi arkadan olması ağırlık dengesini bozuyor olabilir mi? Bazen anlık olarak ayakları indirmeden karavana giriş yapıyorum. Benim ağırlığımı ayakları indirmeden karavan taşıması gerekiyor.
 

Burada söz konusu olan Pino 280 Cachalote karavanı için üretici firmanın internet sitesinde verdiği aşağıdaki bilgiler dikkatimi çekti.
Aşağıda:Yüklü Ağırlık :750-1000 kg. yazılı.

Pino 4



Aşağıda ise: Tip: O1-750 kg altındadır. Ruhsat gerektirmez, yazılı

Pino 3

P 280 Cachalote

============================================================
Benim bildiğim yüklü ağırlığı 750 kilonun üzerindeki römorklar için tip onay belgesi O2 gerekir.
 

Ben karavanımı tarttırdım, 820 kilo geldi. Yalnız o sırada karavanda biraz yük vardı. Genelde seyahat ederken ekstra yükleri aracımda taşıyorum. Bu durumda 750 kg sınırını aşmıyorum diyebilirim.
 



Tam da bu sirada 6 teker sitesinde Pino karavan yeni modeli Agile 500 övgüyle duyuruldu ... Hatta yeni bir model de fuara yetişecekmiş.. bilemiyorum artik belki de gider bakarım ben de..
 

Sayin Akdenizin mesajını görünce gidip bakasım da kalmadı... zihniyet kötü zihniyet... zaten bir üstadımız uzak durun diyordu da yine de gidip bakma isteği vardı bende.
 

İki kullanıcı ben ve Erdeman aynı sorunu yaşamışız (belki başkaları da vardır). Karavanda böyle bir sorun olması ürünün yetersizliği gibi geliyor. Ben bu konulardan çok anlamam, bir durum tespitim var. Karavanın girişi arkadan olması ağırlık dengesini bozuyor olabilir mi? Bazen anlık olarak ayakları indirmeden karavana giriş yapıyorum. Benim ağırlığımı ayakları indirmeden karavan taşıması gerekiyor.

Konu sadece koyu harflerle yazdığım tespitinizde..
Aşırı iyi niyet gösteriyorsunuz,
laf canbazlarına bu kadar iyiniyet, bence çok fazla.
Biz 4.25 karvanımızda, geç vardığımız yerlerde, üşenip(Gençlikten olsa gerek :yum: )
bütün gece sadece çeki demirine bağlı olarak kullanıyoruz karavanı.
Bu durumda da, karavan iç hareketlerindeki küçük sallanmalardan başka şikayetimiz olmuyor.

Bu ne menem bir karavan ki, her durumda şasi su koyuyor...:mad:
Baştan aşağı yetersiz bir şasi.
Bu şasinin taşıdığı karavan ile uzun yola çıkmak büyük bir cesaret ister
ve bir şey olduğunda da karavanı zaptetmek bir sorun, tamir etmek ayrı sorun
Her an yürek ağızda...

5-6 ay önce de bu tipden satılık bir karavan vardı S.Com da..
Ön tarafta kaplama şasiden 30-40 santim ayrılmış.
"Önemli bir husus değil" miş zaten kullanan bu yüzden değil
" Paraya acil ihtiyacından "satıyormuş.
Yoksa satmazmış ..... :tongueclosed::tongueout::tonguewink::wink::worried::yum::(:mad:

Aman sakın yanılıp yenilip fuara gitmeyin derim !
 

... bir durum tespitim var. Karavanın girişi arkadan olması ağırlık dengesini bozuyor olabilir mi? Bazen anlık olarak ayakları indirmeden karavana giriş yapıyorum. Benim ağırlığımı ayakları indirmeden karavan taşıması gerekiyor.


Düşüncenizde haklı olabilirsiniz, ama arkaya kapı yapan firmanın bu durumu hesaplaması gerekirdi diye düşünüyorum.
Benim kafamı günlerdir mesgul eden diğer bir nokta, karavanın arkasının çökmesi tabana hiç zarar vermedi mi? Veya başka yerlere?
 

"Benim kafamı günlerdir mesgul eden diğer bir nokta, karavanın arkasının çökmesi tabana hiç zarar vermedi mi? Veya başka yerlere?"

çok doğru söylemişsiniz Hüseyin bey altında destek kalmayan taban kaplamasında dahi bir kırık oluşmuş olabilir , belki biraz esneyerek kurtarmıştır ?

acaba bu sitede yer alan ve insanları canından bezdirmiş olan sorunlardan biraz ders alınıp da bu yeni modellerde iyileştirmeye gitmiş olabilirler mi ? yine de olumlu düşünelim diyorum.

gerçi tip onay belgesi konusundaki tutum dediğim gibi yanlış bir zihniyete işaret ediyor , eğer bu tutum değişmediyse maalesef yapılan yeni modellerde de sıkıntılar bitmez.

görüntüleri son derece güzel olan (beyefendinin esas işinin dekorasyon olduğu yazılmıştı burada , oradan kaynaklı sanırım görsellik) bu karavanlar gerçekten yürürde , ısıtmada , izolasyonda vs aynı başarıyı yakalasa çok çok güzel şeyler çıkar ortaya.

yalnız bir de şu nokta var , fiyatları incelediğimde zaten gerekli olan herşey opsiyon listesine giriyordu ve opsiyonları dahil ettiğinizde aynı olmasa da ithal karavan fiyatını pek aratmıyordu.

bilemedim...
 
Son düzenleme:



Forumda karavan alacakları bilgilendirme ve üretici firmalara da hatalarını/eksiklerini gösterme bakımından yerli üretim karavanlarla ilgili eleştiriler çok önemli. Bu eleştirileri yerli üretim karavanları kötüleme olarak değil, karavancılığın gelişmesi için gerekli görmekte fayda var. Çünkü eleştirenler de Türkiye’de karavanlığın gelişmesini istiyorlar.

Avrupa yapımı yaşlı karavanları alırken de çok dikkatli olmak lazım. Gördüğüm Almanca bir videoda, yaşlı karavan alırken, karavanı dışardan elle iyice bastırarak kontol edilmesi tavsiye ediliyordu. Isolasyondaki çürümeyi içten ve dıştan görmek mümkün değil ama dışardan elle kuvvetle bastırarak yumuşamış yerleri tespit etmek mümkün deniliyordu. Karavan duvarlarında yumuşamış yerler içte çürüme olduğunu gösteriyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,441
Mesajlar
1,517,991
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst