cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gakyildiz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,916

gakyildiz

Kamp II
Mesajlar
210
Tepkime Puanı
1
Yer
istanbul
merhaba,
2003 -2004 model

cheroke sport 2,4 düz vites benzinli (düz vites olduğu için tercih ediyorum)
cheroke 3.7 V6 benzinli
cheroke 2,7 CRD
arasından seçim yapmak isiyorum.

yükseltme ve 235-85-16 MT lastik hedefliyorum.

Asıl sorum; arazi şanzımanı, diferansiyel ve aks gibi aktarma organları 3 model arasında fark varmı . (sağlamlığı açısından)
select trac (fulltime 4*4 seçeneği) seçeneği her 3 araçta da var mı?
Yakıt tüketimleri nasıl ? (2,4 düz vites kağıt üzerinde avantajlı gibi görünüyor)

Şimdiden teşekkürler.
Gökhan
 

Etiketler
Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

aktarma organlarinda fark olmaz her zaman limited modeli almani tavsiye ederim yani ful olani sport modeli standart modeli idir, renage ise arazi icin fabrika cikisli araziye fazla uyumlu modelidir.
standart hali ile dahi araziye rahatca girer cikar arazinin efendisi olursun.

bir de bu araci olmayan kullanmayanlarin laflarina bakma.
ben en bu kadar sevgiler.
 

Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?


Selam,

Yardimci olmadan once birseyden emin olmam lazim son bahsettiginiz arac KJ Cherokee 2.8 CRD mi yoksa WG Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD mi? Cunku Cherokee 2.7 Crd diye bir model yok.
Eger Grand Cherokee ise aktarma organi vs hersey neredeyse tamamiyle farkli. En basitinden on suspansiyon sistemi WG Grand Cherokeelerde sabit akslidir libertylerde bagimsiz.
Eger bahsi gecen araclarin hepside lliberty ise sorunun cevabi daha basit ; soyleki

Suspansiyon sistemi 3 aractada ayni degisen hicbirsey yok, Diferansiyeller hepsinde ayni on IFS Dana 30 arka Chrysler 8.25. Araclarda arkada limited slip diferansiyel mevcuttur.
Arazi sanzimani 2.4' de command trac (Np231 ortada bir diferansiyel mevcut degil yani fulltime yok) 2.8 ve 3.7 de select trac (NV242 ortada diferansiyel mevcut) saglamlik acisindan muadillerdir diyebiliriz 231 sanzimana SYE (Slip Yoke eliminator) takmak mumkun.
sanziman acisindan incelersek 2.4 aracin manuel sanzimani ozellikle baski balatasinin zayifligindan tavsiye edilmez, arazi sartlari icin zayiftir, fabrika son senelerinde sanzimani degistirdi ama bu bile yeterli olmadi. 2.8 ve 3.7 modellerin sanzimani muadildir 3.7 nin sanzimani 2005 ti sanirim 4 ileriden 5 ileriye gecti 2.8 in 5 ileridir.
Motor olarak 2.8 ve 3.7 arazi icin yeterli 2.4 arac sollamada bile problem yaratir.
2003-2004 arac baktiginizdan 2005-2006 ve 2007 de yapilan degisikliklerden bahsetmiyecegim. (ESP, 2.8 motorda yapilan degisiklikler vs)
Bir baska not Renagade modeli arazi performansi acisindan limited versiyonuna gore teknik anlamda bir avantaj sunmaz sadece gorunum olarak biraz daha arazi aracina benzer (Arac tavanina yerlestirilmis farlar, daha spor gorunumlu jantlar, kumas koltuk vs)
Yakit tuketimi olarak en ekonomik kesinlikle 2.8 crd dizeldir. ondan sonra 2.4 ve en son 3.7 gelir. Bir nokta varki asiri yuklemelerde 2.4 3.7 ye nazaran daha fazla yakabilir.
lastik ebat secimine gelince 235/85/16 31.7 inch e denk gelir arac uzerindeki jantlar ile uyumludur fakat surtme yapmamasi icin ya aracin camurluklarinda ciddi modifikasyon gerektirir yada en az 2 inchlik bir susopansiyon kitine ihtiyac duyar.

Sanirim sorularin hepsini cevapladim yardimci olabildigimi umarim.

Ufuk Tekin
 


Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

benim araç hakkında hem genel olarak hem grand cherokee ile ilğili fikirleriniz ala blirsek mutlu oluruz.
2010 cherokee sport v6 3.7

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=56585.0
 



Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

Selam,

Hayirli olsun yeni araciniz, fotograflardan anladigim kadari ile Limited modeli...
Jeep KJ kasadan KK kasaya gecerken aracta bazi degisiklikler yapti bunlari yaparkenki amaci off-road performansindan odun vermeden on-road performansini arttirmakti.
az once anlattiklarimin cogu bu arac icinde gecerli,
farkli olarak;
KK nin arka suspansiyon sistemi KJ ye gore daha farklidir, KJ 3link (3 kollu) bir sistem kullanirken KK da Dodge Nitrodaki gibi 4link bir sistem kullanilmaktadir bu sayede aracin on road yol tutus performasi bir miktar arttirilmistir fakat 3 linkli sistem artikulasyon olarak daha basarildir, siz araci colde kulanacaginiz icin sizin icin cok farketmeyecektir hatta colde daha cok tercih edilir 4 link.
Aracin aktarma organlarindaki farkliliklar kabaca soyle;
Motor daha once kullanilan 3.7 nin aynsii diyebiliriz major degisiklik yok
Diferansiyeller ayni arka diferansiyelde limited slip bir kilit ne yazikki yok onun yerine ESP elektronik olarak kilit gorevi gormeye calsiiyor fren balatalari cok isinmadigi surece problem yok tabi bir LSD kilit gibi degil.
Arazi sanzimani tamamen farkli zaten farketmisiinizdiz. Limited modelelrde Command Trac 2 ve Selec Trac 2 mevcut sizinki hangisi bilemiyorum?. Eger 4wd Auto yaziyor ise Selec Trac 2 dir ve WH-WK Grand Cherokeelerde kullanilan Quadra Trac 2 arazi sanzimani ile ayni mantiklla calisir, arac surekli on ve arka aksa tork iletir orta diferansiyelde bir elektronik limited slip diferansiyel mevcut. Araci Low range alir sieniz orta diferansiyel surekli kilitlenir hos sizin colde low range kullanacaginiz pek tahmin etmiyorum. Eger 4 wd lock yaziyor ise sistem Comand trac 2 dir ortada bir diferansiyel yoktur ve 4wd konumunda low range de oldugu gibi aracin ortasi kilitlidir kuru zevinde araci kasilma yapar.

Grand Cherokeeyi sormussunuz ama hangisini kastettiginizi anlamadim? 99-05 WG mi ? 2005-2010 WH-WK mi yada 2011 yeni aracmi? Ben burada 09 5.7 WK kullaniyorum.

Ufuk Tekin
 

Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

Bu arada atladigim birsey var aracinizdaki sanziman sogutucusu col kullanimi icin pek yeterli sayilmaz sanziman cok isindiginda kendini korumaya alabilir (Limp In) arac yuksek viteslere gecmez oradan anlarsiniz. Bendeki bilgiye gore araclara geriye donuk ekstra sanziman yag sogutucusu takilmasi planlaniyor.Endiselenmeniz gerekn bir durum yok .
 

Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

kardeşim teşekkür ederim.
slect trak 2 var dört çeker sistemi olarak e yani kilitli difransiyel yok demek benim araçda. grand cherokee lerin 2010 ve 2011 modelleri ile arasızndaki farkı ben anlatabiliriseniz memnun olurum.

birde land cruiser ile grand cherokee son modelleri arasında ne gibi fark vardır.
sizde jeep sahibisiniz sizce son nokta land curuiser mi?

sorularıma verdiğiniz yanıtlar için şimdiden teşekkürler.
sevğiyle
 

Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

Doğru araç KJ 2.8 CRD olacaktı.
Bilgiler için çok teşekkürler.
dizel seçeneği kesinleşmekle beraber liberty nin italyan dizelinden şüpheliyim artık.
Biraz daha düşününmeye karar verdim. (liberty yerine 2,7 Grand Cheroke CRD seçeneği)

Profonde' Alıntı:
Selam,

Yardimci olmadan once birseyden emin olmam lazim son bahsettiginiz arac KJ Cherokee 2.8 CRD mi yoksa WG Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD mi? Cunku Cherokee 2.7 Crd diye bir model yok.
Eger Grand Cherokee ise aktarma organi vs hersey neredeyse tamamiyle farkli. En basitinden on suspansiyon sistemi WG Grand Cherokeelerde sabit akslidir libertylerde bagimsiz.
Eger bahsi gecen araclarin hepside lliberty ise sorunun cevabi daha basit ; soyleki

Suspansiyon sistemi 3 aractada ayni degisen hicbirsey yok, Diferansiyeller hepsinde ayni on IFS Dana 30 arka Chrysler 8.25. Araclarda arkada limited slip diferansiyel mevcuttur.
Arazi sanzimani 2.4' de command trac (Np231 ortada bir diferansiyel mevcut degil yani fulltime yok) 2.8 ve 3.7 de select trac (NV242 ortada diferansiyel mevcut) saglamlik acisindan muadillerdir diyebiliriz 231 sanzimana SYE (Slip Yoke eliminator) takmak mumkun.
sanziman acisindan incelersek 2.4 aracin manuel sanzimani ozellikle baski balatasinin zayifligindan tavsiye edilmez, arazi sartlari icin zayiftir, fabrika son senelerinde sanzimani degistirdi ama bu bile yeterli olmadi. 2.8 ve 3.7 modellerin sanzimani muadildir 3.7 nin sanzimani 2005 ti sanirim 4 ileriden 5 ileriye gecti 2.8 in 5 ileridir.
Motor olarak 2.8 ve 3.7 arazi icin yeterli 2.4 arac sollamada bile problem yaratir.
2003-2004 arac baktiginizdan 2005-2006 ve 2007 de yapilan degisikliklerden bahsetmiyecegim. (ESP, 2.8 motorda yapilan degisiklikler vs)
Bir baska not Renagade modeli arazi performansi acisindan limited versiyonuna gore teknik anlamda bir avantaj sunmaz sadece gorunum olarak biraz daha arazi aracina benzer (Arac tavanina yerlestirilmis farlar, daha spor gorunumlu jantlar, kumas koltuk vs)
Yakit tuketimi olarak en ekonomik kesinlikle 2.8 crd dizeldir. ondan sonra 2.4 ve en son 3.7 gelir. Bir nokta varki asiri yuklemelerde 2.4 3.7 ye nazaran daha fazla yakabilir.
lastik ebat secimine gelince 235/85/16 31.7 inch e denk gelir arac uzerindeki jantlar ile uyumludur fakat surtme yapmamasi icin ya aracin camurluklarinda ciddi modifikasyon gerektirir yada en az 2 inchlik bir susopansiyon kitine ihtiyac duyar.

Sanirim sorularin hepsini cevapladim yardimci olabildigimi umarim.

Ufuk Tekin
 

Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?


Selam,

KJ lerde bulunan 2.8 CRD motor VM firmasinin urettigi bir motor ve 3.1 WG Grand Cherokeelerde kullanilan VM motora gore oldukca basarili ve problemsiz. Fakat tabiki WG Grand cherokee'nin Mercedes uretimi 2.7 motoru gibi rafine bir motor degil. WG 2.7 nin fiyati daha yuksek olacaktir tabi fakat 2. elde fiyatini daha iyi korur. Bir dezavantaj dusuk km li 2.7 WG bulmanin oldukca zor oldugu.

Ufuk Tekin
 



Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?


2011 model arac henuz Ortadogu ve Turkiyede piyasaya cikmadi. Ortadogu benzinli araclarin hukum surdugu bir pazar oldugundan 2 ay icinde ilk araclar gelmeye baslayacak ama Turkiyede dizel aracin satilmasi 2011 2. ceyregin sonunu bulur diye dusunuyorum. Bu zamana kadar Grey market Turkiye pazarina benzinli arac sokacaktirr muhakkak ozellikle yeni 3.6 Pentastar benzinli motorlu araclardan...
Aracin teknik ozelliklerine gelince yeni Grand Cherokee suspansiyon altyapisi olarak Mercedes ML i kullaniyor, 2010 modelden farkli olarak arka suspansiyonda bagimsiz tipte..Dolayisi ile on-Road performansi ciddi bicimde gelistirilmis. Cekis sistemleri vs yine Jeep e ozgu. Quadra Drive 2 halen mevcut bir farkla ondeki diferansiyel kilidini cikarilmis ondeki lastiklerin hiz ve tork farkini duzenlenmesini sadece ESP yapiyor.Opsiyonel olarak Quadra Lift isimli arac yuksekligini ayarlayan bir sistem var. VW Touareg ve Range Roverlardan bildiginiz sistemlere benziyor fakat daha Off-Road oriente. Orta konsolda zemin tiplerine gore secim yapmaniza olanak taniyan bir sistem var. Yani Kum , camur, kaya, kar gibi zemin tipini secebiliyorsunuz, arac ona gore tork dagilimini, ABS' nin devreye girme suresini vs ayarliyor, Quadra lift ile donatilmis ise aracin yuksekligide degisiyor ''kaya'' secerseniz mesela arac en yuksek konuma geliyor. .

Toyota Land Cruiser ozellikle Ortadoguda isim yapmis bir arac kendi sinifinda senelerdir pazar lideri bunun en buyuk sebebi tabiki Toyota nin Ortadogudaki gucu, tum Ortadogu pazarinin neredeyse %50 si Toyota... Araca gelince cok saglam kendini kanitlamis bir altyapisi var colde cok basarili bunu Dakar rallisindende gormek mumkun pekcok T2(Standar uretim) LC Dakari bitirebiliyor. Her aracin kendine gore guclu oldugu yerler var avantajli dezavantajli oldugu yerler. Dolayisiyla Land Cruisera isin son noktasi diyemeyecegim ama Grand Cherokee nin en guclu rakiplerinden biridir ozellikle arazi performansina gore degerlendirildiginde. En guclu yonu Dayanimi ve Dayanikliligidir.
 

Ynt: cheroke(Liberty) ler arasında fark ?

Profonde' Alıntı:
2011 model arac henuz Ortadogu ve Turkiyede piyasaya cikmadi. Ortadogu benzinli araclarin hukum surdugu bir pazar oldugundan 2 ay icinde ilk araclar gelmeye baslayacak ama Turkiyede dizel aracin satilmasi 2011 2. ceyregin sonunu bulur diye dusunuyorum. Bu zamana kadar Grey market Turkiye pazarina benzinli arac sokacaktirr muhakkak ozellikle yeni 3.6 Pentastar benzinli motorlu araclardan...
Aracin teknik ozelliklerine gelince yeni Grand Cherokee suspansiyon altyapisi olarak Mercedes ML i kullaniyor, 2010 modelden farkli olarak arka suspansiyonda bagimsiz tipte..Dolayisi ile on-Road performansi ciddi bicimde gelistirilmis. Cekis sistemleri vs yine Jeep e ozgu. Quadra Drive 2 halen mevcut bir farkla ondeki diferansiyel kilidini cikarilmis ondeki lastiklerin hiz ve tork farkini duzenlenmesini sadece ESP yapiyor.Opsiyonel olarak Quadra Lift isimli arac yuksekligini ayarlayan bir sistem var. VW Touareg ve Range Roverlardan bildiginiz sistemlere benziyor fakat daha Off-Road oriente. Orta konsolda zemin tiplerine gore secim yapmaniza olanak taniyan bir sistem var. Yani Kum , camur, kaya, kar gibi zemin tipini secebiliyorsunuz, arac ona gore tork dagilimini, ABS' nin devreye girme suresini vs ayarliyor, Quadra lift ile donatilmis ise aracin yuksekligide degisiyor ''kaya'' secerseniz mesela arac en yuksek konuma geliyor. .

Toyota Land Cruiser ozellikle Ortadoguda isim yapmis bir arac kendi sinifinda senelerdir pazar lideri bunun en buyuk sebebi tabiki Toyota nin Ortadogudaki gucu, tum Ortadogu pazarinin neredeyse %50 si Toyota... Araca gelince cok saglam kendini kanitlamis bir altyapisi var colde cok basarili bunu Dakar rallisindende gormek mumkun pekcok T2(Standar uretim) LC Dakari bitirebiliyor. Her aracin kendine gore guclu oldugu yerler var avantajli dezavantajli oldugu yerler. Dolayisiyla Land Cruisera isin son noktasi diyemeyecegim ama Grand Cherokee nin en guclu rakiplerinden biridir ozellikle arazi performansina gore degerlendirildiginde. En guclu yonu Dayanimi ve Dayanikliligidir.

tesekkur ederim bilgiler icin diline saglik ilmin artsin her daim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,977
Mesajlar
1,526,714
Kayıtlı Üye Sayımız
166,729
Kaydolan Son Üyemiz
zeugmasardes

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst