Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xlms_green Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,283

xlms_green

Ana Kamp
Mesajlar
66
Tepkime Puanı
2
Dostlar,
Aracimin direksiyon sistemini elektrikli hidrolik pompali kremayer direksiyon sistemine donusturmeyi dusunuyorum. Elektrikli pompa sayesinde yakit tasarrufu, kremayer direksiyon kutugu sayesinde daha iyi bir kontrol saglamayi amacliyorum. Daha once termikli fani elektrikli fana donusturerek yaklasik % 10-15 arasi yakit tasarrufu sagladim. Arac su anda 140 km sabit hizda yol ve yuk durumuna gore 29-31 kurus arasi lpg tuketiyor. Lpg fiyati 2.05 tl iken olculen deger.

Bu konuda olumlu ya da olumsuz fikirleri olan arkadaslarin onerilerini rica ediyorum.
 

Etiketler

Ynt: Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

Kimsenin olumlu ya da olumsuz bir girusu yok denekki bu konuda ilk olacak. Hadi hayirlisi
 

Ynt: Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

109 kisi bakmis. Anlayan anlamayan hic kinsenin iyi olur
Ya da kotu olur. Soyle olur boyle olur diye bir fikri yok.
Arkadaslar bu isin tarifini istemiyorum.
Zaten bir kac fikrim var bu uygulama ile ilgili.
Sadece baska bakis acilarindan benim aklima gelmeyen
Sorunlar ya da iyi sonuclar olabilir mi bunu arastiiyorum.
Degerli fikirlerinizi esirgemeyin.
 

Ynt: Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

xlms_green' Alıntı:
109 kisi bakmis. Anlayan anlamayan hic kinsenin iyi olur
Ya da kotu olur. Soyle olur boyle olur diye bir fikri yok.
Arkadaslar bu isin tarifini istemiyorum.
Zaten bir kac fikrim var bu uygulama ile ilgili.
Sadece baska bakis acilarindan benim aklima gelmeyen
Sorunlar ya da iyi sonuclar olabilir mi bunu arastiiyorum.
Degerli fikirlerinizi esirgemeyin.

Merhaba,
direksiyonu nasıl montaj yapmayı planlıyorsunuz ? bu konuyu bende daha önceleri düşünmüştüm ancak Araziye girecekseniz artiküle durumunda sıkıntı çıkacaktır diye düşünüyorum.
 



Ynt: Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

Diferansiyelin hemen onunde yer alan uzun rotun oldugu yere konuslanacak sekilde
Sasenin iki kolonuna asilarak gelen bir platform yapmayi
Tasarliyorum.

Kremayer direksiyon kutusu bu platform uzerine montajlanacak.
Platformun iki uc noktasi V seklind ust koselerden saseye montaj
olacak. Bu sayede rot kollarina hareket icin alan yaratilmis olacak.
Uzun rot kolu sayesinde esneme alaninda fazla kayip olmayacagi
dusuncesindeyim. Ayrica aracimi genellikle asfalt kullanimi icin
Dusundugumdn bir sorun yasamayacagimi saniyorum.
 

Ynt: Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

iyi fikir gibi ama bu işi siz yapabilecekmisiniz yada yaptıracak usta bulabilecekmisiniz, birde yaptınız diyelim sistemin sağlıklı çalışacağına eminmisiniz , yolda izde giderken bir sakatlık olmasın. saygılar.
 

Ynt: Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

Bana gore sistemde onemli iki konu var. Birincisi kremayer kutugune ev sahipligi yapacak platformun sase ve kutuge baglantilarinin mukavemeti. İkincisi kullanilacak kremayer kutunun ve rot baglantilarinin mukavemeti. Aracin mevcut sisteminde direksiyon kutusunun baglanti noktalari birbirine cok yakin ve tek noktadan dayanak alan sekilde dizayn edilmis. Bu sebeple ne yaparsaniz yapin bir sure sonra milimetrik gevsemeler olusuyor. Ve buna bagli bosluk ve kontrol zayifligi. Aracla duz yolda giderken bile aracin duz gidebilmesi icin direksiyon yolun egimine gore ya saga ya da sola dogru hafif egik sekilde durmak zorunda kaliyor. Bu durum arac kullanma aliskanliklarimi degistirmeye basladi. Bir diger olumsuz nokta ise yolun tekerleklere verdigi etkinin nerdeyse tumunun direksiyondan hissedilmesi. Ornegin 120 km hizda saga ya da sola dogru bir viraja girildiginde direksiyonu saga dogru asiliyorsun, direksiyon da tam tersi yone karsi kuvvet uyguluyor ellerinize. Bu durum inanilmaz derecede yorucu. Kremayer direksiyonlu honda civicimde ise boyle bir durum soz konusu degil. İkisi farkli yol sartlari icin uretilmis araclar olsa da, jeep in yeni nesil cherokee lerinde uygulamaya basladigi bu tip direksiyon sistemi ile ilgili yorumlarda ve tanitimlarda yazilanlar genellikle benim yasadigim bu sorunun ileri derecede asildigi yonunde.

Bu uygulamayi yapmak uzere birlikte fikir alisverisinde bulundugumuz bir mekanik erbabi arkadasim mevcut. Projenin ana temasi hemen hemen tamam gibi. Ancak kullanilacak kremayer kutuk ile ilgili bilgi destegine ihtiyac var.

Bu uygulamayi yaparken aracimin direksiyon turunun ayni degerlerde kalmasini istiyorum. Buna uygun kremayer disli tipi nasil olmali. Hangi araclarin direksiyon kutusu bu beklentiyi daha iyi karsilayabilir. Hem bu agirlikta bir aracin hakimiyetini saglayabilecek mukavemette hem de kisa turlu kremayer kutusu hangi araclarin vardir.

Bu konularda fikir veren olursa super olacak. Ornegin kullanilicilarin tecrubelerinden su aracin direksiyonu kisa turlu, su aracinki oldukca saglam sorunsuz, su aracin da agirligi ayni duzeyde bu olabilir gibi fikirler lazim.

Umarim derdimi anlatanilmisimdir. Selamlar...
 

Ynt: Cherokee WJ ye kremayer direksiyon

xlms_green' Alıntı:
Bana gore sistemde onemli iki konu var. Birincisi kremayer kutugune ev sahipligi yapacak platformun sase ve kutuge baglantilarinin mukavemeti. İkincisi kullanilacak kremayer kutunun ve rot baglantilarinin mukavemeti. Aracin mevcut sisteminde direksiyon kutusunun baglanti noktalari birbirine cok yakin ve tek noktadan dayanak alan sekilde dizayn edilmis. Bu sebeple ne yaparsaniz yapin bir sure sonra milimetrik gevsemeler olusuyor. Ve buna bagli bosluk ve kontrol zayifligi. Aracla duz yolda giderken bile aracin duz gidebilmesi icin direksiyon yolun egimine gore ya saga ya da sola dogru hafif egik sekilde durmak zorunda kaliyor. Bu durum arac kullanma aliskanliklarimi degistirmeye basladi. Bir diger olumsuz nokta ise yolun tekerleklere verdigi etkinin nerdeyse tumunun direksiyondan hissedilmesi. Ornegin 120 km hizda saga ya da sola dogru bir viraja girildiginde direksiyonu saga dogru asiliyorsun, direksiyon da tam tersi yone karsi kuvvet uyguluyor ellerinize. Bu durum inanilmaz derecede yorucu. Kremayer direksiyonlu honda civicimde ise boyle bir durum soz konusu degil. İkisi farkli yol sartlari icin uretilmis araclar olsa da, jeep in yeni nesil cherokee lerinde uygulamaya basladigi bu tip direksiyon sistemi ile ilgili yorumlarda ve tanitimlarda yazilanlar genellikle benim yasadigim bu sorunun ileri derecede asildigi yonunde.

Bu uygulamayi yapmak uzere birlikte fikir alisverisinde bulundugumuz bir mekanik erbabi arkadasim mevcut. Projenin ana temasi hemen hemen tamam gibi. Ancak kullanilacak kremayer kutuk ile ilgili bilgi destegine ihtiyac var.

Bu uygulamayi yaparken aracimin direksiyon turunun ayni degerlerde kalmasini istiyorum. Buna uygun kremayer disli tipi nasil olmali. Hangi araclarin direksiyon kutusu bu beklentiyi daha iyi karsilayabilir. Hem bu agirlikta bir aracin hakimiyetini saglayabilecek mukavemette hem de kisa turlu kremayer kutusu hangi araclarin vardir.

Bu konularda fikir veren olursa super olacak. Ornegin kullanilicilarin tecrubelerinden su aracin direksiyonu kisa turlu, su aracinki oldukca saglam sorunsuz, su aracin da agirligi ayni duzeyde bu olabilir gibi fikirler lazim.

Umarim derdimi anlatanilmisimdir. Selamlar...
Yukarıda anlattıklarına tamamen katılmıyorum ancak denemekte fayda var. size ford transit veya sprinter tarzı araçların dir.kutularını önerebilirim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst