keyfi uygulamadan çok bu tür araçlar ile uğraşan emektar usta az azlık talep çokluğuna neden oluyor şimdi ben hangi yere gitsem fiyat yemeden işler yürümüyor yeni ustalar sök takçı zaten ellerine bile almak istemiyorlar mesela bundan önceki ilk aracım defender usta diyor ki bu aracı maviye boyayalık harika olur ben bakıyorum nete hiç mavi defender yok yaw usta ne mavisi diyorum sax mavisi diyor ve ikna oluyoruz araç mavi oluyor araç bir müddet biniyoruz ama rengi içimize sinmiyor aracı mal ettiğimiz fiyatın 3 te 1 fiyatına sirf renginden dolayı satıyoruz şimdi ki ustam cj8'zi yükseltme taraftarı değil hatta 35 lastikleri bile takmak istemiyor akısler zorlanır aracı kırarsın diyor eski eskidir mantiği bazen silmek zor zaten bende aracı 2014 model yapmaya çalışmıyorum bana güzel ve heybetli görünsün yeter günlük kulanımlık bir araç değildir çünkü cj8 güneşli bir günde aracımı zevkle binip bir tür atmak benim için yeterli
Aynen öyle çok doğru diyorsun. Kırılmaz patron sen bakımını yaptır, arabaya güven. bende 33 lastik kullanıyorum. Çok memnunum. Ama yapılacak işlemleri mutlaka iyi araştır, ki zaten yapıyorsun. Umarım karşılarız bir gün
Aynen öyle çok doğru diyorsun. Kırılmaz patron sen bakımını yaptır, arabaya güven. bende 33 lastik kullanıyorum. Çok memnunum. Ama yapılacak işlemleri mutlaka iyi araştır, ki zaten yapıyorsun. Umarım karşılarız bir gün
iyi dilekleriz desteğiniz için teşekkürler israfil bey inşallah karşılaşırız bir gün tanışmak kısmet onur şimdi lastikleri janta taktik güzel ve heybetli oldu ancak sağ taraf sağa dönüşte sürtme var bu şekilde yürümesi mümkün gözükmüyor o yüzden şimdilik önleri eski lastikleri takacağız cumarteside yükseltme işlemini uygulayacağız haydı hayırlısı
aslında tekerlekler mevcuttu bir jant satın aldık lastikler dıskonun ona başka almıştık lastıkler boşta kalmasın dedik giriştik bu işe bir tek yükseltme ve basamak kaldı şimdilik basamak olmaz ise sıkıntı olacak binmek
bajalar çok yakışmış, güle güle kullanın. ilk yapılacaklara ön tampona bull bar da eklenebilir diye düşündüm. heybetli görüntüye vurgu yapacaktır. kolaylıklar dilerim
bajalar çok yakışmış, güle güle kullanın. ilk yapılacaklara ön tampona bull bar da eklenebilir diye düşündüm. heybetli görüntüye vurgu yapacaktır. kolaylıklar dilerim
teşekkür ederim ancak önlerde sağ tarafta dönüşlerde sürtme oldu ve yükseltmek şart oldu bu yüzden öncelikli olarak yükselecek makasların üste alınacak ve sonra basamak ve bull bar hatta yakışan bir tampon tabiki )
teşekkür ederim ancak önlerde sağ tarafta dönüşlerde sürtme oldu ve yükseltmek şart oldu bu yüzden öncelikli olarak yükselecek makasların üste alınacak ve sonra basamak ve bull bar hatta yakışan bir tampon tabiki )
makasları üste alan CJ ci arkadaşlar ve abilerimiz olmuştu. site içinde yapım aşamalarını da paylaşmışlardı. onları incelemenizi öneririm. direfansiyel şaft açılarından problem yaşayanlar olmuştu. yolda gezme kafa sallama gibi problemler de vardı. yurt dışı sitelerde de inceleme yaparsanız bu işlemin adı SOA olarak geçiyor. kolaylıklar dilerim selamlar
Bu konu ile ilgili kullanılacak bağlantı ayaklarının dahil herşeyin mühendislik olarak tam olması gerekiyor. Bu konuda garaj bölümünde cj7v8 isimli bir arkadaşın konusu var. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.
kolay gelsin cj8 de soa yapacağınıza, kupadan yükseltme ve jant altına flanş yapmak daha kullanışlı ve sorunsuz olur.Marmariste bir iki tane 35 inç var bu şekilde kullanıyorlar .saygılar ali/marmaris...
cj7 v8 konulu yazıyı ilk fırsatta okuyacağım buldum linkini ayrıca kupada takozlar var ve takozlar kasayı biraz kasmış arkadan onlarına değiştireceğim ilk firsatta biz makasları yukarı almayı düşündük sonrada diyer işlemleri yapacağız önce 35 lastiğimizi rahat çevirmek var listede önler kalktı sıra arkada
Ben BJ60 Landcruiser'a SOA yaptırmıştım. Gördüğüm en önemli iki nokta var:
Birincisi ön diferansiyel açısını yukarı doğru kaydırınca doğal olarak ön düzen geometrisi bozuluyor. Aks kafaları kaynak yerlerinden çürütülüp kaç derece döndürüldüyse o kadar derece ters döndürülerek kaynatılıyor tekrar. İyi bir kaynakçı usta ile beraber bunu sorunsuz hallediyor. Yurtdışında hep bu şekilde yapılmış, bunu yapmazsanız mümkün değil gezme ve kafa sallama sorunu çözülmez.
İkincisi de direksiyon deve boynu imalatı. BJ60'da bu kısım çok kolay olmuştu. İki deve boynu ters uç uca bağlanarak alta almışlardı, CJ'de de benzer birşey yapılır sanırım.
Arka diferansiyel açısı önemli değil, ne kadar gerekirse döndürebilirsiniz arkada geometrinin önemi olmadığından. Ayrıca ciddi yükselme olduğundan makaslara kat eklenmişti diye hatırlıyorum.