TEKNIKISLEM
SESSIZLIK SAKINLIK VE SABIR IYIDIR
Arkadaşlar merhaba;
79 CJ5 sahibiyim, aracı 2003 yılında orijinaline sadık kalarak Ankara da topladık, üzerinde fabrika çıkışı olmayan hiç bir şey yok, şu hali ile kullanım amacıma çok uygun, mekanik tarafında her hangi bir değişiklik yapmayı düşünmüyorum.
Aşağıda birkaç küçük tavsiyem olacak belki birilerinin işine yarar.
ELEKTRIK
Bütün tesisat elden geçmiş olmasına rağmen, sanıyorum benim elektrikçi şanssızlığımdan bazı sıkıntılar yaşadım, eğer elektrik tesisatını komple yenilediyseniz sorun yok, ama şüpheleriniz varsa;
- ön arka far ve sinyal bağlantılarını kontrol edin, büyük işçilik gerektirmiyor bir adet düz, bir adet yıldız tornavida ile kolayca çalışırsınız, söktüğünüzde bol miktarda elektrik bandı kullanıldığını ve bu bantların zamanla açıldığını, toz ve oksidasyona sebep olacak nem aldığını göreceksiniz, elektrikçiler nedense her buldukları yere bant sarmayı çok seviyorlar, kullanılan bant da genelde düşük kalite bir ürün olduğu için zamanla açılıyor. Siz bu bantları sökün soket olan yerlere asla yağlı yağsız kimyasallar sıkmayın. Bu bağlantıları ince zımpara ile temizleyip, elektrik malzemesi satan yerlerden ucuza alacağınız DARALAN MAKARON ile kapatın, bu ürünü çok seveceksiniz ve sanıyorum pek çok yerde kullanacaksınız.
- Benim gibi aracını sadece hafta sonları kullanacak arkadaşlar muhakkak bir elektrik devre kesici yaptırsınlar, bu düzenek hem güvenlik hem de eski elektrik tesisatında olması muhtemel kısa devre ve kaçaklara karşı en iyi önlem, ben bu düzeneği aracın ön sağ yolcu koltuğunun hemen önündeki kalorifer motorunun altında kalan kısıma yerleştirdim, ürün Peugeot minibüsler için satılan devre kesici, fiyatı çok makul, amper olarak da yeterli, ürünü siyah gövdesi ve kırmızı renkli anahtarından tanırsınız, montaj için ekstra hiçbir delik açmayın, kendinizi yormayın, zaten kalorifer motorunun hemen altında 4cm çapında bir delik var bu delik ön kaput üzerinde olan harici havalandırma ızgarasının tahliyesi için açılmış ve aldığınız ürüne birebir uyuyor, büyük ihtimal zaten bu delik boştadır, yani havalandırma ızgarasının altından gelen hortum yerine takılmamıştır, eğer takılı ise akünün olduğu yerin hemen altına gelecek şekilde bir delik açabilirsiniz ya da tahliye hortumunu çıkarabilirsiniz, bu montajı ben yaptım ama elektrikçiye yaptırmanızı öneririm.
- Sigorta panosunu değiştirmedim, dolayısı ile orijinal cam sigorta kullanıyorum, gene elektrikçiler bu alana bir takım kimyasallar sıkmayı çok seviyorlar, ben sigorta panosundaki bütün cam sigortaları tek tek söktüm, sigorta takılacak bütün ayakları gene ince zımpara ile temizledim, sonra sigortaları taktım, bu işlemden sonra sinyal, geri vites, uzun kısa far vs. uygulamalarındaki sorunların tamamı ortadan kalktı, sigorta panosu için kapak olanlar için sorun yok, ancak benim gibi kapağınız yoksa muhakkak sigorta panosunu bir şekilde kapatın, elinizin altında o alana uyacak bir plastik kapak muhakkak vardır, ben marketlerde çok ucuza satılan bir saklama kabını kullandım tam da yerine oturdu.
- Sigorta panosunun motor kaputu içinde kalan kısmını kontrol edin, bende bu alan açıktı, dolayısı ile çok kolay su ve çamur alabilecek bir durumdaydı, bu alanı da yukarıda bahsettiğim şekilde kapattım.
- El freninin lambası basıldığında muhakkak yanar, düzeneği çok basit, eğer kilometre saatinin arkasında kablo bağlantıları varsa ve yanmıyorsa el fireni mekanizmasının hemen üstünde (eğilip bakmanız lazım, buraya ne el giriyor nede rahat çalışılıyor) sarı renkli tahminim prinç ya da bakırdan 2 cm uzunluğunda 0,5cm çapında bir parça göreceksiniz, bu parça siz el frenine bastığınızda mekanik hareket sonucu yukarıdaki gene aynı malzemeden bir parçaya temas ediyor ve devre kapanıp fren lambası yanıyor, bu parçaları ince zımpara ile temizleyin, frene elinizle basın, bu arada eğilip bakın her iki parçanın da birbirine temas ettiğinden emin olun, hala yanmıyorsa kilometre saati içindeki lambayı değiştirin.
- Aracın ön panosunu kontrol etmek lazım, bu alana benim önerim siz hiç dokunmayın, ancak ön yolcu koltuğu tarafından yatarak ve ışık kaynağı tutarak inceleyin, iyi bir elektrikçinin elinden geçmiş ise zaten bunu hemen fark edeceksiniz, elektrik bantları ya hiç yoktur ya da çok azdır, eğer aksine bir durum var ise muhakkak elden geçirmeniz lazım bu alan çok zor çalışılan bir alan, sökmeden çalışmak çok zor, hiç dokunmayın ama hangi kablo nereden gidiyor, nereye bağlanıyor iyice inceleyin, yerini öğrenin, sistemin ve bağlantıların çok basit olduğunu göreceksiniz, ters bir zamanda ters bir yerde çalışmayan far, korna ya da silecek sizi çok zor durumda bırakır, eğer incelediğiniz bağlantılarda sorun olduğunu düşünüyorsanız, iyi, tercihen aracınızı tanıyan bir elektrikçiye gidin, tesisat için genel kontrol isteyin, eğer eğilmeden yatmadan el yordamı ile bir şeyler yapmaya çalışıyorsa orayı hemen terk edin, özellikle bu alandaki müdahaleleri gün sonuna bırakmayın, hava kararmadan bitirin ya da ertesi güne bırakın.
- Boşta gördüğünüz her kablo için muhakkak bir inceleme yapın, fabrika hiçbir şeyi fazla koymaz, ama bizde ustalar hep en iyisini bilir, gereksiz gördüklerini de bağlamazlar, ve gene ne yazık ki bağlamayı unuturlar.
- Aracınıza ilave donanım taktıracaksanız ya da kendiniz takıyorsanız, ilave donanımın Amper olarak hesabını yapın, yapmayı bilmiyorsanız bir bilene yaptırın, ve bu hesaba göre tesisat çekin, bu yeni tesisatın muhakkak sigorta panosuna girip çıkmasını sağlayın, asla kullanılan bir donanımın sigortasını kullanmayın, bu konu çok önemli, asla “aküden direk alalım”, “sinyalden paralel çekelim” , “bu kablo boşta buna bağlayalım”, “ben taktım bir şey olmaz” , “çalışır abi sorun olursa bakarız” tarzı hareket etmeyin, ben kendi aracımda dört farklı yerde ısıdan kömürleşmiş kablo değiştirdim, hepsinin de üzeri elektrik bandı ile sarılmıştı, yerlerini bulana kadar canım çıktı.
Elektrik müdahalelerini deneme yanılma yolu ile çözmeye çalışmayın, ustaya kızıp usta olmayın, muhakkak en küçük müdahaleyi bile elektrikçiye yaptırın,
Ancak
Aracınızın elektrik tesisatını inceleyin, hangi kablo nereye gidiyor ne işe yarıyor anlayın.
Hatalı elektrik uygulamaları aracı yakar arkadaşlar , canınız yanacağına cebiniz yansın.
Sakin ve mutlu kalın …
79 CJ5 sahibiyim, aracı 2003 yılında orijinaline sadık kalarak Ankara da topladık, üzerinde fabrika çıkışı olmayan hiç bir şey yok, şu hali ile kullanım amacıma çok uygun, mekanik tarafında her hangi bir değişiklik yapmayı düşünmüyorum.
Aşağıda birkaç küçük tavsiyem olacak belki birilerinin işine yarar.
ELEKTRIK
Bütün tesisat elden geçmiş olmasına rağmen, sanıyorum benim elektrikçi şanssızlığımdan bazı sıkıntılar yaşadım, eğer elektrik tesisatını komple yenilediyseniz sorun yok, ama şüpheleriniz varsa;
- ön arka far ve sinyal bağlantılarını kontrol edin, büyük işçilik gerektirmiyor bir adet düz, bir adet yıldız tornavida ile kolayca çalışırsınız, söktüğünüzde bol miktarda elektrik bandı kullanıldığını ve bu bantların zamanla açıldığını, toz ve oksidasyona sebep olacak nem aldığını göreceksiniz, elektrikçiler nedense her buldukları yere bant sarmayı çok seviyorlar, kullanılan bant da genelde düşük kalite bir ürün olduğu için zamanla açılıyor. Siz bu bantları sökün soket olan yerlere asla yağlı yağsız kimyasallar sıkmayın. Bu bağlantıları ince zımpara ile temizleyip, elektrik malzemesi satan yerlerden ucuza alacağınız DARALAN MAKARON ile kapatın, bu ürünü çok seveceksiniz ve sanıyorum pek çok yerde kullanacaksınız.
- Benim gibi aracını sadece hafta sonları kullanacak arkadaşlar muhakkak bir elektrik devre kesici yaptırsınlar, bu düzenek hem güvenlik hem de eski elektrik tesisatında olması muhtemel kısa devre ve kaçaklara karşı en iyi önlem, ben bu düzeneği aracın ön sağ yolcu koltuğunun hemen önündeki kalorifer motorunun altında kalan kısıma yerleştirdim, ürün Peugeot minibüsler için satılan devre kesici, fiyatı çok makul, amper olarak da yeterli, ürünü siyah gövdesi ve kırmızı renkli anahtarından tanırsınız, montaj için ekstra hiçbir delik açmayın, kendinizi yormayın, zaten kalorifer motorunun hemen altında 4cm çapında bir delik var bu delik ön kaput üzerinde olan harici havalandırma ızgarasının tahliyesi için açılmış ve aldığınız ürüne birebir uyuyor, büyük ihtimal zaten bu delik boştadır, yani havalandırma ızgarasının altından gelen hortum yerine takılmamıştır, eğer takılı ise akünün olduğu yerin hemen altına gelecek şekilde bir delik açabilirsiniz ya da tahliye hortumunu çıkarabilirsiniz, bu montajı ben yaptım ama elektrikçiye yaptırmanızı öneririm.
- Sigorta panosunu değiştirmedim, dolayısı ile orijinal cam sigorta kullanıyorum, gene elektrikçiler bu alana bir takım kimyasallar sıkmayı çok seviyorlar, ben sigorta panosundaki bütün cam sigortaları tek tek söktüm, sigorta takılacak bütün ayakları gene ince zımpara ile temizledim, sonra sigortaları taktım, bu işlemden sonra sinyal, geri vites, uzun kısa far vs. uygulamalarındaki sorunların tamamı ortadan kalktı, sigorta panosu için kapak olanlar için sorun yok, ancak benim gibi kapağınız yoksa muhakkak sigorta panosunu bir şekilde kapatın, elinizin altında o alana uyacak bir plastik kapak muhakkak vardır, ben marketlerde çok ucuza satılan bir saklama kabını kullandım tam da yerine oturdu.
- Sigorta panosunun motor kaputu içinde kalan kısmını kontrol edin, bende bu alan açıktı, dolayısı ile çok kolay su ve çamur alabilecek bir durumdaydı, bu alanı da yukarıda bahsettiğim şekilde kapattım.
- El freninin lambası basıldığında muhakkak yanar, düzeneği çok basit, eğer kilometre saatinin arkasında kablo bağlantıları varsa ve yanmıyorsa el fireni mekanizmasının hemen üstünde (eğilip bakmanız lazım, buraya ne el giriyor nede rahat çalışılıyor) sarı renkli tahminim prinç ya da bakırdan 2 cm uzunluğunda 0,5cm çapında bir parça göreceksiniz, bu parça siz el frenine bastığınızda mekanik hareket sonucu yukarıdaki gene aynı malzemeden bir parçaya temas ediyor ve devre kapanıp fren lambası yanıyor, bu parçaları ince zımpara ile temizleyin, frene elinizle basın, bu arada eğilip bakın her iki parçanın da birbirine temas ettiğinden emin olun, hala yanmıyorsa kilometre saati içindeki lambayı değiştirin.
- Aracın ön panosunu kontrol etmek lazım, bu alana benim önerim siz hiç dokunmayın, ancak ön yolcu koltuğu tarafından yatarak ve ışık kaynağı tutarak inceleyin, iyi bir elektrikçinin elinden geçmiş ise zaten bunu hemen fark edeceksiniz, elektrik bantları ya hiç yoktur ya da çok azdır, eğer aksine bir durum var ise muhakkak elden geçirmeniz lazım bu alan çok zor çalışılan bir alan, sökmeden çalışmak çok zor, hiç dokunmayın ama hangi kablo nereden gidiyor, nereye bağlanıyor iyice inceleyin, yerini öğrenin, sistemin ve bağlantıların çok basit olduğunu göreceksiniz, ters bir zamanda ters bir yerde çalışmayan far, korna ya da silecek sizi çok zor durumda bırakır, eğer incelediğiniz bağlantılarda sorun olduğunu düşünüyorsanız, iyi, tercihen aracınızı tanıyan bir elektrikçiye gidin, tesisat için genel kontrol isteyin, eğer eğilmeden yatmadan el yordamı ile bir şeyler yapmaya çalışıyorsa orayı hemen terk edin, özellikle bu alandaki müdahaleleri gün sonuna bırakmayın, hava kararmadan bitirin ya da ertesi güne bırakın.
- Boşta gördüğünüz her kablo için muhakkak bir inceleme yapın, fabrika hiçbir şeyi fazla koymaz, ama bizde ustalar hep en iyisini bilir, gereksiz gördüklerini de bağlamazlar, ve gene ne yazık ki bağlamayı unuturlar.
- Aracınıza ilave donanım taktıracaksanız ya da kendiniz takıyorsanız, ilave donanımın Amper olarak hesabını yapın, yapmayı bilmiyorsanız bir bilene yaptırın, ve bu hesaba göre tesisat çekin, bu yeni tesisatın muhakkak sigorta panosuna girip çıkmasını sağlayın, asla kullanılan bir donanımın sigortasını kullanmayın, bu konu çok önemli, asla “aküden direk alalım”, “sinyalden paralel çekelim” , “bu kablo boşta buna bağlayalım”, “ben taktım bir şey olmaz” , “çalışır abi sorun olursa bakarız” tarzı hareket etmeyin, ben kendi aracımda dört farklı yerde ısıdan kömürleşmiş kablo değiştirdim, hepsinin de üzeri elektrik bandı ile sarılmıştı, yerlerini bulana kadar canım çıktı.
Elektrik müdahalelerini deneme yanılma yolu ile çözmeye çalışmayın, ustaya kızıp usta olmayın, muhakkak en küçük müdahaleyi bile elektrikçiye yaptırın,
Ancak
Aracınızın elektrik tesisatını inceleyin, hangi kablo nereye gidiyor ne işe yarıyor anlayın.
Hatalı elektrik uygulamaları aracı yakar arkadaşlar , canınız yanacağına cebiniz yansın.
Sakin ve mutlu kalın …

