CJ5 Amatör Tavsiyeler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TEKNIKISLEM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,046

TEKNIKISLEM

SESSIZLIK SAKINLIK VE SABIR IYIDIR
Mesajlar
1,597
Tepkime Puanı
7
Yer
ANKARA
Web
www.teknikislem.com.tr
Arkadaşlar merhaba;

79 CJ5 sahibiyim, aracı 2003 yılında orijinaline sadık kalarak Ankara da topladık, üzerinde fabrika çıkışı olmayan hiç bir şey yok, şu hali ile kullanım amacıma çok uygun, mekanik tarafında her hangi bir değişiklik yapmayı düşünmüyorum.

Aşağıda birkaç küçük tavsiyem olacak belki birilerinin işine yarar.

ELEKTRIK
Bütün tesisat elden geçmiş olmasına rağmen, sanıyorum benim elektrikçi şanssızlığımdan bazı sıkıntılar yaşadım, eğer elektrik tesisatını komple yenilediyseniz sorun yok, ama şüpheleriniz varsa;
- ön arka far ve sinyal bağlantılarını kontrol edin, büyük işçilik gerektirmiyor bir adet düz, bir adet yıldız tornavida ile kolayca çalışırsınız, söktüğünüzde bol miktarda elektrik bandı kullanıldığını ve bu bantların zamanla açıldığını, toz ve oksidasyona sebep olacak nem aldığını göreceksiniz, elektrikçiler nedense her buldukları yere bant sarmayı çok seviyorlar, kullanılan bant da genelde düşük kalite bir ürün olduğu için zamanla açılıyor. Siz bu bantları sökün soket olan yerlere asla yağlı yağsız kimyasallar sıkmayın. Bu bağlantıları ince zımpara ile temizleyip, elektrik malzemesi satan yerlerden ucuza alacağınız DARALAN MAKARON ile kapatın, bu ürünü çok seveceksiniz ve sanıyorum pek çok yerde kullanacaksınız.
- Benim gibi aracını sadece hafta sonları kullanacak arkadaşlar muhakkak bir elektrik devre kesici yaptırsınlar, bu düzenek hem güvenlik hem de eski elektrik tesisatında olması muhtemel kısa devre ve kaçaklara karşı en iyi önlem, ben bu düzeneği aracın ön sağ yolcu koltuğunun hemen önündeki kalorifer motorunun altında kalan kısıma yerleştirdim, ürün Peugeot minibüsler için satılan devre kesici, fiyatı çok makul, amper olarak da yeterli, ürünü siyah gövdesi ve kırmızı renkli anahtarından tanırsınız, montaj için ekstra hiçbir delik açmayın, kendinizi yormayın, zaten kalorifer motorunun hemen altında 4cm çapında bir delik var bu delik ön kaput üzerinde olan harici havalandırma ızgarasının tahliyesi için açılmış ve aldığınız ürüne birebir uyuyor, büyük ihtimal zaten bu delik boştadır, yani havalandırma ızgarasının altından gelen hortum yerine takılmamıştır, eğer takılı ise akünün olduğu yerin hemen altına gelecek şekilde bir delik açabilirsiniz ya da tahliye hortumunu çıkarabilirsiniz, bu montajı ben yaptım ama elektrikçiye yaptırmanızı öneririm.
- Sigorta panosunu değiştirmedim, dolayısı ile orijinal cam sigorta kullanıyorum, gene elektrikçiler bu alana bir takım kimyasallar sıkmayı çok seviyorlar, ben sigorta panosundaki bütün cam sigortaları tek tek söktüm, sigorta takılacak bütün ayakları gene ince zımpara ile temizledim, sonra sigortaları taktım, bu işlemden sonra sinyal, geri vites, uzun kısa far vs. uygulamalarındaki sorunların tamamı ortadan kalktı, sigorta panosu için kapak olanlar için sorun yok, ancak benim gibi kapağınız yoksa muhakkak sigorta panosunu bir şekilde kapatın, elinizin altında o alana uyacak bir plastik kapak muhakkak vardır, ben marketlerde çok ucuza satılan bir saklama kabını kullandım tam da yerine oturdu.
- Sigorta panosunun motor kaputu içinde kalan kısmını kontrol edin, bende bu alan açıktı, dolayısı ile çok kolay su ve çamur alabilecek bir durumdaydı, bu alanı da yukarıda bahsettiğim şekilde kapattım.
- El freninin lambası basıldığında muhakkak yanar, düzeneği çok basit, eğer kilometre saatinin arkasında kablo bağlantıları varsa ve yanmıyorsa el fireni mekanizmasının hemen üstünde (eğilip bakmanız lazım, buraya ne el giriyor nede rahat çalışılıyor) sarı renkli tahminim prinç ya da bakırdan 2 cm uzunluğunda 0,5cm çapında bir parça göreceksiniz, bu parça siz el frenine bastığınızda mekanik hareket sonucu yukarıdaki gene aynı malzemeden bir parçaya temas ediyor ve devre kapanıp fren lambası yanıyor, bu parçaları ince zımpara ile temizleyin, frene elinizle basın, bu arada eğilip bakın her iki parçanın da birbirine temas ettiğinden emin olun, hala yanmıyorsa kilometre saati içindeki lambayı değiştirin.
- Aracın ön panosunu kontrol etmek lazım, bu alana benim önerim siz hiç dokunmayın, ancak ön yolcu koltuğu tarafından yatarak ve ışık kaynağı tutarak inceleyin, iyi bir elektrikçinin elinden geçmiş ise zaten bunu hemen fark edeceksiniz, elektrik bantları ya hiç yoktur ya da çok azdır, eğer aksine bir durum var ise muhakkak elden geçirmeniz lazım bu alan çok zor çalışılan bir alan, sökmeden çalışmak çok zor, hiç dokunmayın ama hangi kablo nereden gidiyor, nereye bağlanıyor iyice inceleyin, yerini öğrenin, sistemin ve bağlantıların çok basit olduğunu göreceksiniz, ters bir zamanda ters bir yerde çalışmayan far, korna ya da silecek sizi çok zor durumda bırakır, eğer incelediğiniz bağlantılarda sorun olduğunu düşünüyorsanız, iyi, tercihen aracınızı tanıyan bir elektrikçiye gidin, tesisat için genel kontrol isteyin, eğer eğilmeden yatmadan el yordamı ile bir şeyler yapmaya çalışıyorsa orayı hemen terk edin, özellikle bu alandaki müdahaleleri gün sonuna bırakmayın, hava kararmadan bitirin ya da ertesi güne bırakın.
- Boşta gördüğünüz her kablo için muhakkak bir inceleme yapın, fabrika hiçbir şeyi fazla koymaz, ama bizde ustalar hep en iyisini bilir, gereksiz gördüklerini de bağlamazlar, ve gene ne yazık ki bağlamayı unuturlar.
- Aracınıza ilave donanım taktıracaksanız ya da kendiniz takıyorsanız, ilave donanımın Amper olarak hesabını yapın, yapmayı bilmiyorsanız bir bilene yaptırın, ve bu hesaba göre tesisat çekin, bu yeni tesisatın muhakkak sigorta panosuna girip çıkmasını sağlayın, asla kullanılan bir donanımın sigortasını kullanmayın, bu konu çok önemli, asla “aküden direk alalım”, “sinyalden paralel çekelim” , “bu kablo boşta buna bağlayalım”, “ben taktım bir şey olmaz” , “çalışır abi sorun olursa bakarız” tarzı hareket etmeyin, ben kendi aracımda dört farklı yerde ısıdan kömürleşmiş kablo değiştirdim, hepsinin de üzeri elektrik bandı ile sarılmıştı, yerlerini bulana kadar canım çıktı.

Elektrik müdahalelerini deneme yanılma yolu ile çözmeye çalışmayın, ustaya kızıp usta olmayın, muhakkak en küçük müdahaleyi bile elektrikçiye yaptırın,
Ancak
Aracınızın elektrik tesisatını inceleyin, hangi kablo nereye gidiyor ne işe yarıyor anlayın.

Hatalı elektrik uygulamaları aracı yakar arkadaşlar , canınız yanacağına cebiniz yansın.

Sakin ve mutlu kalın …
 

Etiketler
Ynt: CJ5 Amatör Tavsiyeler

çok güzel bir paylaşım, elinize sağlık. aslında sadece cj ile sınırlamamak lazım, yazınız tüm araçlarda dikkat edilmesi gereken unsurlar içeriyor.
teşekkürler
 


Ynt: CJ5 Amatör Tavsiyeler

Aracınızın rutin bakımlarını yaptırırken servisin önereceği motor yağını kullanıyorsunuz, ancak CJ için standart motor yağ değişiminin dışında da yapılması gereken işlemler var.

YAGLAMA
- Kuru yağlama tabir ettiğimiz gres yağı içeren yağlamanın da yapılması ya da kontrol edilmesi gerekiyor, özellikle araziye çıkan, çıkmayı düşünen araçların bu işlemi yapmaları, yaptırdılar ise her arazi dönüşü kontrol etmeleri gerekiyor, aracınızın altında CJ nin marka ve modeline göre 5-9 adet arasında değişen gres yağı uygulanacak yerler var, bu bölgeleri gres pompası bağlanacak meme den ya da önceden kalmış yağ kalıntısından tanırsınız, özellikle ön takımda olan bölümleri uygun biçimde yağladığınızda direksiyon da hissedilir bir yumuşaklık fark edeceksiniz, şanzıman – dif bağlantısını sağlayan aks kafalarına yaptığınız uygulamayı kullanım esnasında sizin fark etmeniz pek mümkün değil, ama mekanik çalışmanın yoğun olduğu bu bölgelerdeki yağlama teknik açıdan gerekli, bazı modellerde arka aks yağlama memesi zorunluluk sonucu çıkarılmış olabiliyor, bu alanı yağsız bırakmayın, o an için başka bir yerden geçici olarak sökeceğiniz memeyi buraya takıp yağlamanızı tamamlayın, işlem bitince memeyi eski yerine tekrar monte edin, bu memenin sökülüp takılması risk içermez, basittir, pense ya da uygun anahtar yardımı ile kolayca yapabilirsiniz. Kuru yağlama doğru biçimde yapılıyorsa bir süre sonra yağlama yaptığınız yerin diğer tarafından bastığınız kadar yağ çıktığını göreceksiniz, yağ basma işlemine bu durumu, tercihen taze yağı görene kadar (renginden tanırsınız) devam edin, işlemi siz de görmeye çalışın, el cepte beklemeyin.
- Yağ seçiminde kullanabileceğiniz en iyi kalite gres yağını kullanın, gerekirse yağı siz ayrıca satın alın, gres yağı fiyatı ucuzdur, bütçenizi yormaz.
- Şanzıman ve diferansiyel yağı için sizin yapabileceğiniz bir işlem yok, ama kontrol etmekte fayda var, arka fren tertibatınız kampana ise ve her hangi bir sebepten el freni basılı hareket ettiyseniz, maalesef genellikle de arka sol keçeden yağ kaçıracaktır, bu durumu aracın altına- teker içlerine bakıp olası yağ kaçaklarından anlayabilirsiniz, böyle bir durum var ise, ne kadar gerdirirseniz gerdirin el freniniz yeteri kadar tutmayacaktır, bu konuda servisiniz gerekli yönlendirme ve müdahaleyi yapar, ancak bu durum olsa da olmasa da sizin hem şanzıman hem de dif ler için bir şeyler yapmanızın zararı yok, piyasada çeşitli marka ve fiyatlar da yağ katkıları satılıyor, bu ürünlerin iyileri maalesef pahalı, ustanızın önereceği bir markayı alıp kullanabilirsiniz, ben ustamın önerdiği bor içeren bir ürünü alıp kullandım, çok da memnun kaldım, özellikle şanzımanda hissedilir yumuşama oldu, seyir halinde beni rahatsız eden mekanik hareketlerden kaynaklı seslerin seviyesi çok azaldı. Şanzıman için yapılacak işlemler sizi biraz zorlayacak, zira yağ tahliye ve ikmal tapalarının yeri kolay ulaşılır yerler değil ve mesafeleri birbirine çok yakın, şanzıman için müdahaleyi yapacak ustanın bu yağlama için gerekli donanım ve tecrübeye sahip olduğundan emin olun, bu işlem “ huni ile koyarız”, “hortum takarız” ile olmuyor.
- Bu kontroller sırasında ön ve arka dif lerin havalandırma tahliye ve tapalarını kontrol edin, eskime ve takılmadan kaynaklı yerinden çıkmalar ve kopmalar var ise çok kolay temin edeceğiniz hortum ve kelepçeler ile bu tahliyeleri yenileyin, tahliye hortumlarındaki kopuk ve yerinden çıkmalar dif lerin su-çamur vs almasına ciddi mekanik arızalara sebep olabilir.
- Hazır bu kontrolleri yaparken fren hidrolik bağlantılarını kontrol edin, gereken hortum ve bağlantıları değiştirin, özellikle ön fren hortumlarını direksiyonu tam sağ ve tam sol yaparak kontrol edin, hortumların teker vs. aksama temas etmediğinden emin olun.
- Bu işlere kalkışacaksanız temiz bir alanda çalışmanın ustayı motive ettiği gerçeğini unutmayın, pek çok yakıt istasyonunda olan alt yıkama ile önce aracın altını yıkatın, bu işlem hem olası yağ kaçaklarının daha kolay anlaşılmasını hem de ustanızın hevesinin artmasını sağlayacaktır.
- Servis uygulamalarında aşağıdan-yukarıya müdahalelerin gün ışığında yapılması çok avantajlıdır, buna dikkat edin.
- Yeni nesil araç lift leri oldukça emniyetli, ancak siz gene de aracınızın ağırlığına göre (aracınızın ağırlığı ruhsatta yazar) lift ile kaldırıldığından emin olun, güvenli bulmadığınız ekipman ile aracınıza müdahale edilmesine engel olun, kontrolunuz dışında bir çalışma var ise asla aracın altına girmeyin.

Ben aracımı sadece hafta sonları kullanıyorum, netice itibarı ile yıl içinde yaptığım mesafe fazla değil, doğal olarak yağ değişimi için tamamlanması gereken mesafeyi yapmam mümkün değil,
Ama:
motor yağı değişimini yılda bir kez yapıyorum.

Sakin ve mutlu kalın …
 

Ynt: CJ5 Amatör Tavsiyeler

Oto boyacısı falan değilim tabii, ama bir heves var, bu CJ denilen canavarın klasik görüntüsü, sağlam yapılmış kaliteli bir boya ve sade aksesuarla feci oluyor, ne de olsa yakışıklı araç, üstü başı da temiz olunca güzel duruyor, bazı durumlarda küçük boya uygulamalarına para harcayacak imkan olmuyor, böyle bir durum var ise;

BOYA
- piyasadaki sprey boya üreticilerinden biri ya da birileri muhakkak sizin aracınızın boya rengine çok yakın hatta aynısını farklı bir kod ya da renk tanımlaması ile üretmişlerdir, bu boyayı bulun ve alın, en fazla 5 nalbur ya da 2 yapı market gezersiniz ve 3-5 tüp muhakkak elinizin altında bulunsun, ben kendi aracımın orijinal boyasını Hyundai yeşili olarak bilirken Motip marka boyada Kıbrıs Yeşili olarak buldum, çok az bir fark vardı, o fark da zamanla, yani aracın 2 yada 3 üncü yıkanmasından sonra yok oldu, temin ettiğiniz bu boyayı zemini iyice toz, nem vs. den arındırdıktan sonra, motor kaputu kilitlerinin bıraktığı izleri yok etmede, araca inip binerken oluşmuş ön kapılar ayak hizasına gelen kısımlardaki aşınmalarda, ön-arka sinyal plastiklerinin altında kalan ve kaportaya bağlanmalarını sağlayan vida deliklerinin çevresindeki boya aşınmalarında (bu alanı zaten elektrik kablolarını kontrol ederken görmüştünüz ve olası paslanmaları fark etmiştiniz), ya da aracın her hangi bir yerinde oluşmuş, ufak tefek çizik ve boya aşınmalarını kapatmada kullanabilirsiniz, sprey boyanın içindeki malzeme çok incedir, tam kurumadan yoğun uygularsanız akıntılara sebep olursunuz, azar azar ve fasılalarla boyayı uygulayın, selülozik olduğu için çabuk kuruyor, her boya katını, bir önceki kat kuruduktan sonra atın, büyük alanları boyamaya uğraşmayın, her uygulamanız ehliyet büyüklüğünde alanlar kadar olsun.
- Boya işini, daha doğrusu boya rötuş işini bitirdikten sonra boyadığınız alanın iyice kuruduğundan emin olup bu alana cila (pasta değil, pasta uygulaması ustalık ve uzmanlık ister, boyayı söker) ile cilalayın, hangi boyacıdan rica etseniz size bir miktar cila verir, muhtemelen para da almaz, cilayı satın alabilirsiniz ancak, bu tarz ürünler raf ömrü olan ve bir kere açıldıktan sonra belirli bir süre içinde tüketilmesi gereken ürünler olduğu için buna dikkat edin, bitiremeyeceğiniz bir ürünü satın almayın.
- Sprey boya alırken alabileceğiniz en iyi markadan birkaç tüp de mat siyah boya alın, krom kaplama olmayan metal zeminler için, öncesinde iyi bir temizlik ile siyah boya iyi bir kapatıcıdır, ön tarafta ve ızgaranın arkasında kalan radyatör için mat siyah boyayı kullanın, ön ızgarayı bir şekilde gazete ya da kağıt bant sararak koruyup, radyatörün görünen kısımlarını boyayın, bu alanı boyarken akıntı vs. den korkmayın zemin düz olmadığı için ne yaparsanız yapın kötü görünmüyor, radyatörünüz yeni de olsa eski de olsa bu işlemi yapın, sonuç çok güzel oluyor, sprey boya ızgaranın arasında yukarıdan aşağıya kolay hareket ediyor, boyama bitince yeni ve temiz bir görüntü ortaya çıkıyor.
- Eğer benim gibi aracınızın iç zeminini her hangi bir şekilde kaplamamışsanız, umarım kaplamamışsınızdır, bu araçların orijinalinde zeminde sadece lastik paspas olur, ne kadar yıkarsanız yıkayın iç tarafta bir matlık ve tozlu görüntü olacaktır, bu aşamada piyasadan temin edeceğiniz her hangi bir marka “fırça ile uygulanabilir, çabuk kuruyan, mat siyah, son kat boya” lar dan bir kutu ve uygun tiner alın, aracın içinde siyah gördüğünüz her yere bu boyayı uygulayabilirsiniz, fırça ile sürülebilir, çabuk kurur, büyük ustalık ve işçilik gerektirmez, işlem tamamlandığında temiz görüntü ve taze boya kokusu sizi mutlu edecektir, boyayı mat değil de parlak alırsanız, kısa sürede tozlu görüntü oluşuyor, bu yüzden mat olanı tercih edin.
- Aracın içine fırça ile sürdüğünüz bu boyayı iyice temizlemek ve yağdan arındırmak kaydı ile aracın altına ve çamurluk içlerine de uygulaya bilirsiniz, zaten aracınıza kuru yağlama için alt yıkamaya yaptırdığınız ve bu aşamada aracın altını iyice incelediğiniz için boyayacağınız alanları belirlemişsinizdir, çamurluk içleri, makaslar, ön arka dif ler, amortisörler bu boyamadan sonra çok güzel görünüyor, araç gençleşiyor,

Bu işlemler ustalık gerektirmiyor en fazla üstünüzü başınızı boyarsınız o da kafadaki bir şapka ve giyilen gözden çıkarılmış bir kat iş elbisesi ile sorun değil, ayrıca kapınızın önünde size ait bir araç ile usta bağımsız çalışmanın verdiği mutluluk da işin güzel tarafı.

Gönül ister ki araç komple kaporta boya ya girsin, fırında boyansın, metalik boya olsun, tok ve diri bir görüntü için 4-7 kat boya atılsın, boya koruma uygulansın, cilası yapılsın, ama bu araç için bu kadar masraf bana gereksiz geliyor, bu araçlar arazide çamurda kullanılacak araçlar, öncelik güzel göstermek değil de korumak olmalı, araçlar zaten güzel.

CJ nin güzelliği de sadeliğinde, tabii bence.

Sakin ve mutlu kalın …

Not:
- Alacağınız boyalarda doğa dostu olan var ise onu tercih edin, umarım bulursunuz …
 



Ynt: CJ5 Amatör Tavsiyeler

Ayrıtıdır bu arabalarda başarıyı yakalatan önemli unsur..! karayolları bakım ünitesinin girişinde ''EN İYİ TAMİR BAKIMDIR'' yazısı bunu en güzel destekleyen atasözü kıvamındaki tabeladırr..! teşşekürler..takipdeyim
 



Ynt: CJ5 Amatör Tavsiyeler


Merhaba;

epeydir peşinde olduğum bir kaç konu vardı,

Ankara için

Off Road Yardımcı ekipman temini,
Makas Uygulamaları,
Jant Düzeltme,
Motor Mekanik Uygulamaları,
hakkındaki bu bilgileri
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=75793.0
adresinden görebilirsiniz.

Sakin ve Mutlu kalın ...
 

Ynt: CJ5 Amatör Tavsiyeler

Tüm paylaşımlar gerçekten güzel ve yararlı olmuş,teşekkürler....
 





Ynt: Cj5 Amatör Tavsiyeler

Teşekkür ederim. Faydalı bilgiler var.Arşivledim.
 

Ynt: Cj5 Amatör Tavsiyeler


Boya için araştırmacı olmak lazım orjinal araçlardaki kaput içi ( kaputu açınca sağda fren hidoliğinin sağında göğüste olması gereken etikette) etikette her şey yazmakta, buna aracınızın fabrika çıkışı olarak ne renk olduğu da dahil ,tabi daha neler neler... ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,949
Mesajlar
1,531,796
Kayıtlı Üye Sayımız
166,951
Kaydolan Son Üyemiz
Kayra açık

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst