CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TEKNIKISLEM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,610
Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

Ellerinize sağlık, chevrolet 6 silindir ateşlemeside uydurulabilir.
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

seyit' Alıntı:
Bu ürün kapalı sistem ateşleme düzenine sahip askeri araçların platin,avans ayarı vs yapılan motor test cihazlarının bu kablolar içerisinden geçen akımı algılayamayışı ve testleri yapamaması nedeniyle sözünü ettiğim sistemlerin test cihazlarına bağlanmasına olanak veren özel bir set.Tıpkı bir lokma takımı gibi sac bir kutu içerisinde.

Seyit bey, ne kutunun fotoğrafından ne de anlattıklarınızdan cihazı ne amaçla kullanacağınızı anlayamadım. Daha doğrusu kutunun arka planındaki dekor dikkatimi dağıttı. Şu anda hala daha kendimi aç tavuk, masanızın üstünü de darı ambarı gibi görüyorum. Özellikle Ludel'in Rebuilder's Manual ve Jeep Bible'ı koleksiyonuma bir türlü katamadıklarım arasında.

Kontak anahtarını orijinal yerine alma işini malzemelerim gelirse bahara doğru başlayacağım. Bu havalarda başlarsam çalışma bölgesi, boy ve yaş faktörleri dikkate alındığında garip bir pozisyonda kilitlenme olanağım çok yüksek. Dökümanlarımdan çıkardığım şema ve anlatımlara göre işin ağırlığı direksiyon kolu üzerinde. Gördüğüm kadarıyla direksiyon kolu altındaki anahtar (kontak modülü) da yerinde duruyor. Sanırım ilk sahibi silindirdeki bir arıza nedeniyle kontağı ön panele almış. İş silindirde bitecek ama ne olur ne olmaz diye ve 10,5 USD gibi düşük bir fiyatı olduğu için modülü de satın aldım. İşe başlayacağım zaman konuyu özelden daha da detaylandırırız. Yardım teklifinize çok teşekkürlerimle.
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

Buggy' Alıntı:
Seyit bey, ne kutunun fotoğrafından ne de anlattıklarınızdan cihazı ne amaçla kullanacağınızı anlayamadım. Daha doğrusu kutunun arka planındaki dekor dikkatimi dağıttı. Şu anda hala daha kendimi aç tavuk, masanızın üstünü de darı ambarı gibi görüyorum. Özellikle Ludel'in Rebuilder's Manual ve Jeep Bible'ı koleksiyonuma bir türlü katamadıklarım arasında.

Kontak anahtarını orijinal yerine alma işini malzemelerim gelirse bahara doğru başlayacağım. Bu havalarda başlarsam çalışma bölgesi, boy ve yaş faktörleri dikkate alındığında garip bir pozisyonda kilitlenme olanağım çok yüksek. Dökümanlarımdan çıkardığım şema ve anlatımlara göre işin ağırlığı direksiyon kolu üzerinde. Gördüğüm kadarıyla direksiyon kolu altındaki anahtar (kontak modülü) da yerinde duruyor. Sanırım ilk sahibi silindirdeki bir arıza nedeniyle kontağı ön panele almış. İş silindirde bitecek ama ne olur ne olmaz diye ve 10,5 USD gibi düşük bir fiyatı olduğu için modülü de satın aldım. İşe başlayacağım zaman konuyu özelden daha da detaylandırırız. Yardım teklifinize çok teşekkürlerimle.

Emin bey daha önce pek de detaylı bir inceleme yapmamış iseniz M38 ve M38A1 jeeplerin hatta Reo,Dodge.M151,Hummer gibi askeri modeller üzerindeki kapalı tip ateşleme sistemine görsel kaynaklandan bir göz atın.Bunların tüm buji kabloları ,jeneratör,marş dinamosu,bujileri vs hep dış ortama karşı olağan üstü korumalıdır.İşte çeşitli tamirhaneler veya servislerde bulunan ve başta avans derecesi,ateşleme sorunları,jeneratör veya diğer elektrik sistemini test etmeye ve ayarlamaya kalkıştığınızda o test cihazları bu korunmuş sistem içerisindeki elektrik akımını algılayamıyor ve ne test yapabiliyorsunuz ne de hassas ayarlar mümkün oluyor.Burada gördüğünüz set kapalı tip bu ateşleme sistemini o cihazların okumasına olanak veren bir set ve farklı testler için set içerisindeki farklı aparatlar kullanılmakta.Söz gelimi,avans tabancasıyla aracın avansını ölçüp olması gereken açıya getirmek için standart bir aracın 1. buji kablosu üzerine servisteki test cihazının kablosu ucundaki bir maşa/pens bağlamak yeterlidir.Ama kapalı sistemi okuyamıyor.O kutuda bulunan parçalardan bir tanesi distribütörden 1 nolu bujiye giden kablonun ucuna ilave ediliyor ve diğer ucu yine kapalı tip olan buji başına takılıyor.Bu ara parça üzerinde bulunan bir metal kısım üzerine siz servisteki o test cihazının kablosu ucundaki maşayı tutturduğunuzda standart araçlarda olduğu gibi ateşlemeyi okumaya başlıyor.
Katalog konusuna gelince;Sözünü ettiğiniz kaynağın sandığınız gibi doyurucu olmadığını ve hiç özlemini çekip boşuna para vermemenizi öneririm.Onun yerine yine orada gördüğünüz mavi renkli ve iki cilt halinde yıllara göre ayrı ayrı ayrı basılmış AMC firmasının kendi bakım kitabı peşine düşün derim.Ben aldım ama aldıktan sonra gördüm ki diğeri sanıldığı gibi deyil ve biraz fantazi bir kaynak.Boşa para vermeyin.
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

Seyit bey, yanlış anlaşıldım sanırım. Anlayamadığım cihazın çalışma prensibi değil sizin ne amaçla kullanacağınız.
Bildiğim kadarıyla biri 62 diğeri 80 iki jeep sahibisiniz. Bunlarda o cihazın gerekliliği var mı yoksa benim de hayallerimde yer alan bir M38 toplamayı mı düşünüyorsunuz. Ekteki pc'min duvarkağıdındaki gibi :smiley:

 

Ekli dosyalar

  • 001.jpg
    001.jpg
    50.2 KB · Görüntüleme: 563

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

Buggy' Alıntı:
Seyit bey, yanlış anlaşıldım sanırım. Anlayamadığım cihazın çalışma prensibi değil sizin ne amaçla kullanacağınız.
Bildiğim kadarıyla biri 62 diğeri 80 iki jeep sahibisiniz. Bunlarda o cihazın gerekliliği var mı yoksa benim de hayallerimde yer alan bir M38 toplamayı mı düşünüyorsunuz. Ekteki pc'min duvarkağıdındaki gibi :smiley:

 





Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)


Yavuz Hocam teşekkürler

zaten bulunabilir ama bir de adamların facebook sayfasını buraya ilave edelim
http://www.facebook.com/PerformanceDistributors

değişik marka ve modellere ait çalışmalar ve sonuçlarını takip etme imkanı var



yavuz-çelikel' Alıntı:
Ellerinize sağlık, chevrolet 6 silindir ateşlemeside uydurulabilir.
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)


Emin Hocam iki Ertem EĞİLMEZ bir de Atıf YILMAZ film sahnesi gözümün önüne geldi :smiley:
muayene ücreti için tekrar geçmiş olsun,
Seyit Hocam ın da kargo sipariş vs. işlerine bu gidişle nazar deydireceğiz galiba,

laf aramızda bende küçük çaplı kıskançlık durumları olmaya başladı ...

Buggy' Alıntı:
Artık eşim de alıştı, her ilçeye indiğinde ptt kapısından bakıyor, paket memurunun yukarı kalkan kaş işaretiyle yoluna devam ediyor. Herşeyi internet üzerinden aldığımız için kargo çalışanları ile de akraba gibi olduk.
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)


Seyit Hocam itiraf edeyim buradaki ve son 3 yılda derlediğim bilgilere bilgilere 14-15 sene önce ulaşabilmiş olsaydım benim için çok verimli olurdu, tek tesellim de araca eziyet etmeden, tam emin olmadan hiç bir uygulama yapmamış olmam, arada hatalı işler yaptım ama dönüşü her zaman çabuk ve kolay oldu,

şu anda yaptığım sonuca ulaşmış, başarılı olmuş, bitmiş çalışmaları ve yaşanılan tecrübeleri belirli başlıklar altında toplayıp arşivlemek, son aşamada (o da galiba emeklilikte olacak) bir ayıklama ile kitap haline getirmek, kimse de telif vs. istemezse :D güzel olacak.

Bilen bir kaç arkadaş "yahu uğraşma, zaten her şey internette var" dese de keyif aldığım için devam ediyorum, internette her şey var tabiiki ama her 3 doğruya 13 yanlış ile var.



seyit' Alıntı:
Metin beyin affına sığınmak istiyorum çünki bir anda elektronik ateşlemesini gümrük konusuna çevirmek benim başımın altından çıktı.
 



Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

TEKNIKISLEM' Alıntı:
Seyit Hocam itiraf edeyim buradaki ve son 3 yılda derlediğim bilgilere bilgilere 14-15 sene önce ulaşabilmiş olsaydım benim için çok verimli olurdu, tek tesellim de araca eziyet etmeden, tam emin olmadan hiç bir uygulama yapmamış olmam, arada hatalı işler yaptım ama dönüşü her zaman çabuk ve kolay oldu,

şu anda yaptığım sonuca ulaşmış, başarılı olmuş, bitmiş çalışmaları ve yaşanılan tecrübeleri belirli başlıklar altında toplayıp arşivlemek, son aşamada (o da galiba emeklilikte olacak) bir ayıklama ile kitap haline getirmek, kimse de telif vs. istemezse :D güzel olacak.

Bilen bir kaç arkadaş "yahu uğraşma, zaten her şey internette var" dese de keyif aldığım için devam ediyorum, internette her şey var tabiiki ama her 3 doğruya 13 yanlış ile var.

Metin bey bence birşeyler için geç kalmış deyilsiniz.İnsan her bilgi ve tecrübeyi sadece kendi dönemi ile ve kendi yaşadıklarıyla elde edemiyor.Daha önce yaşanmış ve kazanılmış olan başkalarınınkinden yararlanabilmek de önemli.
Burada en sevindirici durum araca eziyet etmeden ve farkedildiğinde hemen dönüş yapılabilecek şekilde neredeyse yapmıyanımızın olmadığı türden masum hatalardır.Bunlar aracın devamını sağlıyor.Bana göre ve tanık olduğumuz kadarıyla diğer tür operasyonlar bu güzelim araçları adeta sonuçta kullanılamaz hale getirmek için özellikle harcanan para,enerji ve zaman.Sonuçta bu tür araçlar ya bağ-bahçe ortamında açık mekan dekoru olarak bir kenarda çürümeye terk ediliyor yada hurdalığın yolunu tutuyor.
Siz hele kitap işini de göz ardı etmeyin.Yerel olarak toparlıyacağınız bilgiler için telif hakkı talep edebilecek bir namert düşünemiyorum.Ancak basılmış ve internet üzerinden daha önce yayınlanmış olan bilgiler için birşey söyliyemem. Özellikle başta ABD ve Kanada olmak üzere Avrupa kökenli bilgilerin kullanılmasında çok dikkatli olmak gerekiyor.Farklı bir alanda içine battığım boyalardan biri ile ilgili çalışmalarım sırasında epey bilgi ve deneyimim oldu.Amerikalılar bu Telif Hakları yasasından korktukları kadar Azrailden korkmuyorlar.Artık Türkiye'de bu alanda Uluslar Arası yasaya imza koyan ülkeler arasına girdi.Yani dışarda açılacak bir davanın bile sonuçlarını Türk Mahkemeleri aynen uygulayacak demektir.
Buradaki üyelerin kişisel çaba ve tasarlamaları sonucu ortaya koydukları sizin dediğiniz gibi başarılı sonuçları derleyip yazmakta bir sıkıntı olacağına ihtimal vermek istemiyorum.Pekçok kişi için çok yaralı bir kaynak olacaktır diye düşünüyorum.
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

TEKNIKISLEM' Alıntı:
Seyit Hocam ın da kargo sipariş vs. işlerine bu gidişle nazar deydireceğiz galiba,

Emin bey bir taraftan , siz bir taraftan gözümü korkuttunuz.Sesimi " Kırp!" diye kestim.Sağda solda biraz dallanır da bindiğim dalı keserim korkusuyla daha ses çıkarmıyorum.
Hali hazırda elime ulaşmasını beklediğim epey paket var.Şimdi kara kara düşünmeye başladım.
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

Yanlış hatırlamıyorsam bu resmi Göktuğ abinin 1980 model cj5 çalışmasından edinmişitim. Dikkatli bakınca distributörün sol arka kısmında sarı renkte görünen bir bobin var. Sizin çalışmanızda bobine ihtiyaç kalmıyordu. Bu konuda bilgi verebilir misiniz.? teşekkürler

JEEP PERFORMANS dist.jpg
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)


Hasan Hocam
bir kaç gündür siteye girememiştim, kusura bakmayın cevap gecikti,
başka arkadaşlardan da detaylı bilgi soranlar var.

ilk fırsatta becerebildiğim kadar görsel , video ve teknik detay paylaşacağım,



hsn' Alıntı:
Yanlış hatırlamıyorsam bu resmi Göktuğ abinin 1980 model cj5 çalışmasından edinmişitim. Dikkatli bakınca distributörün sol arka kısmında sarı renkte görünen bir bobin var. Sizin çalışmanızda bobine ihtiyaç kalmıyordu. Bu konuda bilgi verebilir misiniz.? teşekkürler
 

Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

rica ederim..bu kadar paylaşım bile çok şey kattı.teşekkürler.
 



Ynt: CJ5 Elektronik Ateşleme Uygulaması (D.U.I. Performance Distributors)

Hayırlı olsun Yurt Dışından ürün tedariği şans işi.
İngiltere'den gelen gönderiler gümrüksüz kapıma kadar teslim oluyorken Abd'den gelen gönderiler 1-2-3-4 lira civarlarında gümrük bedeline ve Atatürk hava limanında 1-1.5 haftalık misafirliğe maruz kalıyor :smiley:

Bende Seyit Bey gibi

Abd
İngiltere
Almanya
Polonya
Çin
gibi ülkelerden alışverişler yapıyorum fakat şunu söylemeliyim ki Türkiye'den aldığım ürünlerde sorun yaşadıklarım oldu fakat uluslararası alışverişlerimde şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,032
Mesajlar
1,527,481
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst