Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan msenol Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,298

msenol

Kamp II
Mesajlar
329
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara / İstanbul
Bir arkadaş baskı balatasını değiştirtmiş. Baskı bitikken telde hafıf gıçırtı varmış. Gresle gıçırtı geçirilmiş. Pedal sert ama arabanın çekişinde sıkıntı yokmuş. (Araba bile çekmiş)
Sıfır baskı balata takılıyor. Tel eski tel. Baskı balata orjinal olmasına rağmen baskı balata kaçırmaya başlıyor. 3. 4. viteste gaza basınca devir artıyor araç yavaş yavaş hızlanıyor :D
Usta sorunun telde olduğunu söylüyormuş.
Arkadaş bana danıştı. Telde sıkıntı olsa bile bitik balatada çalışan yenide de sert mert çalışır dedim ama bir de sizlere danışayım;
Sıfır baskı balata 30 km yol yapıp tel yüzünden biter mi???
 

Etiketler
Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

Telde sıkışma yok ise yeni balatayı kısa sürede bitremez,ancak teldeki yanlış ayardan dolayı,fazla ısınınan balat yüzeyi serleşir ve kaçırma yapar,bence o arkadaş ustayı değiştirsin.
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

Balata 1 günde bitmiş !!!
Dün orjinal yeni tel alınıp tekrardan sıfır baskı balata takıldı. Bu sefer usta denedim her koşulda OK demiş. Aracı Bahçelievlere getirdiler. Sonuç aynı.
Sağolsun gece vakti Kazım aldı aracı. Sabah şanzımanı indirdi baskı balata yine yanık !!!
Dün gidilen yol Sefaköy-Bahçelievler, (araç sahibi aracı burada teslim alıyor, dk1 kaçırdığı belli)sonrasında mecburen Bahçelievler-İkitelli.
Ben böyle bir şey görmedim arkadaşlar.
Hadi diyelim parçacı kartondan kıvırıp balata görünümünde bir parça sattı. Bu arabayı tamam deyip nasıl teslim edersin??
Kaldı ki bozuk tel ve balata ile bu araba geçen hafta pedalı sert mert, debriyajı kaçırmadan yürüyordu.
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

şu andakı debriyaj balataları asbest siz olduğu için yeni taksan birkere aracı çamurda batıırıp zorlasan işi bitebiliyor yeni (sıfır )arçlarda da aynı sıkıntı var . L200-NAVARA gibi araçlar daha 10,000 km göremedi.bilginize. 8)
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

çelebioğlu' Alıntı:
şu andakı debriyaj balataları asbest siz olduğu için yeni taksan birkere aracı çamurda batıırıp zorlasan işi bitebiliyor yeni (sıfır )arçlarda da aynı sıkıntı var . L200-NAVARA gibi araçlar daha 10,000 km göremedi.bilginize. 8)
10 000 mi..? Bu adam iki kere peşpeşe baskı değişti ve her ikisi de 30 km gitti gitmedi hem de düz asfaltta.. ??? ???
 




Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

arwin' Alıntı:
10 000 mi..? Bu adam iki kere peşpeşe baskı değişti ve her ikisi de 30 km gitti gitmedi hem de düz asfaltta.. 8)
araç 30,000 km yol yapıyorsa araçta değil kişi kendinde hata arasın bence . mesela seyahat hainde.debriyaj pedalınadan ayağını çekmek gibi.
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

çelebioğlu' Alıntı:
araç 30,000 km yol yapıyorsa araçta değil kişi kendinde hata arasın bence . mesela seyahat hainde.debriyaj pedalınadan ayağını çekmek gibi.
30 km 30 000 değil, her gün balata değiştiyor adam.... ;D ;D ;D
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

yanlış anlaşılma var herhalde aracın debriyajı 2 defa degişmiş ,ve sadece 30 km de balata pert olmuş, floryadan bahçelievlere gidene kadar.
çelebioğlu' Alıntı:
araç 30,000 km yol yapıyorsa araçta değil kişi kendinde hata arasın bence . mesela seyahat hainde.debriyaj pedalınadan ayağını çekmek gibi.
 





Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

pancarmotorcu' Alıntı:
yanlış anlaşılma var herhalde aracın debriyajı 2 defa degişmiş ,ve sadece 30 km de balata pert olmuş, floryadan bahçelievlere gidene kadar. pardon yanlış anladım :( volantı taşlatıyorlarmı? ::smiley:
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

volantı taşlatmak çare ama ayakların bastığı yeride taşlarsa olur,yoksa yine boşluk olur, şimdi araç başka ustada işlem tamammış yapılan hataları ögrenince paylaşırız
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

Derdinize çaremi bilmiyorum ama geçmişteki bir tecrübeyi paylaşacağım.

56 model bir willys de TM 30 BMC arkasına T-98 şanzıman bağlanmıştı. Sizinki kadar değil ama 3 ayda br baskı gidiyordu.

En sonunda usta bir tornacı abimiz, volant muhafazası bağalantısında eğrilik olduğunu tespit etti. Bu sebeple baskı ve balata düz olarak birbirne yapışmıyor ve sürtünen az yüzey aşınınca devre dışı kalıyordu. Eğrilik giderilince problem de ortadan kalktı.
 

Ynt: Debriyaj telinin baskı balataya etkisi

Geçmiş olsun

Nasıl bir balata böyle 2 günde gidiyor :eek:
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,734
Mesajlar
1,531,010
Kayıtlı Üye Sayımız
166,932
Kaydolan Son Üyemiz
gezenadams

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst