Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan foremost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,856
Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

valla bana bu şekil de anlattı belkide başka bir işlem yaptı sonuçta debriyaj yumuşadı benim için önemli olan buydu hepinize kolay gelsin yardımlarınız içinde teşekkür ederim
 

Etiketler
Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

bu tip hidrolik kumandalı debriyajlarda fazla bir yumaşaklık beklememek lazım çünkü alt ve üst merkez olmak üzere iki tane hidrolik sistemle çalışan piston var ne kadar uğraşsanız telli kumanda gibi olmaz
bu arada benim aracı aldığım zaman araç yatmaktan benim pedal hiç çalışmıyordu ben onu kol kuvvetiyle alıştırıp birazda pedalın hareketli kısımlarına pas sökücü döktükten sonra yumuşacık oldu tabi bu yumuşaklık hiçbir saman tel li debriyaj yumuşaklığının seviyesine gelemez illaki biraz sert olacaktır
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

eski mercedesler de hidrolik debriyaj ama yumuşacık ;D bence olay telde değil.,

bence siz pedaldaki yayı çıkarmayın, bizim hidrolik debriyajlarda ve frende manualde yazana göre pedala ilk basışta bi 5 mm lik mesafe boşa gitmeli, bu olay üst merkezdeki pistonun geri gelip, yağın geri dönmesini sağlamasıyla doğrudan ilgili. Pedalınızda yay olmayınca pistonun geri dönmesine mani olacak bir direnç yaratırsa eğer debriyaj pedalınıza basıyormuş gibi etki yaratabilir, bu da pedalın kavradığı yere göre debriyajınızda kaçırma bile yaptırabilir hızlı vites geçişlerinde. eğer pedalı boşluğunda hareket ettirirken sertse, debriyaj pedalınıza üst taraftan wd40 sıkarsanız yararı olur, benimki kasıyordu sonra gevşedi.

Bunların haricinde pedalın sertliği baskıyla da çok alakalı, baskının yay karakteristiğine göre, balata inceldiği zaman pedalınız daha da sertleşecektir. Bu arada aldığınız baskının markasına göre de sertliği bariz değişebiliyor. Ben sert baskının daha iyi kavradığını duydum ama ne derece doğru olduğunu, ölçülebilir bir fark yaratıyor mu bilmiyorum.

kolay gelsin
 

Ynt: Defender 1. ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

Bu debriyaj sertliği ciddi problem olmalı. Denemek için 2 adet Defender'e bindim. Debriyajları kesinlikle çok sertti. Yani bu halde Istanbul Kaçkar arası mesela nasıl gidilir, uzun yolda. Debriyajı yumuşatmanın başka bir yolu olmalı? Yeni model Defender'larda da aynı sistem mi kullanılıyor acaba?
 

Ynt: Defender 1. Ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

Konuyu hortlatıcam birazcık ama Adanada usta arıyorum Forecast bir usta bulabildiniz mi acaba?
 





Ynt: Defender 1. Ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

ayalcınn merhaba bu konu baya bir eskidir defenderdeki sertlik debriyajdaki gitti doğrudur ama vurultu hiç gitmedi aynı zamanda defenderden sonra dısco v8 sahibi oldum aynı vurultu ondada mevcuttu ve kararım ingiliz şanzımanında bu vurultunun var olması artık mana normal gelmiştir çok ta dert etmedim ondan sonra şu an series kullanıcısıyım ve halımden memlunum keyif için sürüyorum usta konusuna gelince ustam 10 numara uzman eski bir ustaydı halen iş yapıyormu bilmiyorum ancak sana elimden gelen yardımı yaparım dısco yu ve seriesime bakan usta ile görüşebiliriz adım halıl ibrahim 0530 690 40 91 ararsan elimden gelen bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım teşekkürler saygılar sevgiler ...
 

Ynt: Defender 1. Ve 2. Viteste Neden Vuruntu Yapar ?

Aks kafaları--->Aks lar ---> diferansiyel dişlisi ---> şaft ---> şanzuman giriş dişilisi ---> şanzuman iç dişlileri
Bu saydıklarımın hepsinde zamanla boşluk oluşuyor , yerli üretimlerde daha çabuk zamanda oluşuyor boşluk . Bunlardaki boşluklar toplanınca ciddi bir mesele ortaya çıkıyor. Aracı 1. vitese koyun el frenini bırakın ileri geri ittirin , karşınızda tüm boşlukların toplamı ... Bütün bunlar kalkışta , vites değişikliğinde vuruntunun baş nedeni . Kimi "nasılsa sağlam" deyip değişmiyor , kimi de benim gibi "sağlam olsa da" boşluk önlemek için değişiyor ...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst