Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Leon75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,254

Leon75

Ana Kamp
Mesajlar
79
Tepkime Puanı
0
Selam,
Askeriyeden çıkma 110 luk bir safari defender alıp onu resimdeki araca 90 pick up'a çevirmek istiyorum. Buralarda ambulansın 90 a çevrilme projesini görmüştüm ama tekrar bulamadım. O konuda ingiltereden blue printlerin getirildiği ve orjinal gibi yapıldığı filan yazıyordu.
Aracın orjinalinde fazla değişiklik düşünmüyorum (Jantlar, lastikler, yükseltme, motor değişimi vs düşünmüyorum.) Düzgün kaportalı bir araç alıp, Olan motoru ve yürürü toplayıp devam yani.
Sizce böyle bir proje kaça çıkar ???

defender-big-meg.jpg
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

şu an gözümde canlandırdımda yapmak istediğin işlemi çok teferruatlı bir iş olacak gibi. çünkü şase kısalacak, orta koltuklar çıkarılacak komple ,tavan kesilecek, kupanın altı kesilecek, şaft kesilecek, diferansiyel kol bağlantıları yeniden ayarlanacak,iç döşeme yeniden yapılacak v.b. valla ALLAH kolaylık versin şimdiden. :smiley:
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Doğrudan bir 90 alıp onu toplamak daha ucuza çıkmaz mı? Hani aracın üstü ne ise de alttaki takımları kısa şasiye uydurmak gerçekten astarı yüzünden pahalıya getirtir gibi geldi bana da.
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

gomera' Alıntı:
şu an gözümde canlandırdımda yapmak istediğin işlemi çok teferruatlı bir iş olacak gibi. çünkü şase kısalacak, orta koltuklar çıkarılacak komple ,tavan kesilecek, kupanın altı kesilecek, şaft kesilecek, diferansiyel kol bağlantıları yeniden ayarlanacak,iç döşeme yeniden yapılacak v.b. valla ALLAH kolaylık versin şimdiden. :smiley:

Yukarda yazılanlar bile bu işle uğraşmanın ne kadar eziyetli bir şey olduğunu gösteriyor, kaldıkı daha burada sayılmayan daha neler vardır.

Eğer gerçekten yapıcam diyorsanız ALLAH KOLAYLIK VERSİN, gerçekten zoruda başarırsanız eğer myhteşem olur.

Kolaylıklar dilerim.
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

bu işlemin aynısını Ünal Usta yapmış. Ümraniye Sanayi'de. çok aşırı dam aliyetli olacağını sanmıyorum. bu arada eğer titiz iseniz ,askeriye çıkması alacağınız aracın kaportası ne kadar güzgün olursa olsun muhakkak baştan aşağı elden geçirmeniz yine de gerekecektir.
 



Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Cevaplar için teşekkürler.
Öncelikle ben SW bir defender değil, hurdalıkta bol ve ucuz bulunan safari bir araç alıp şasesini ve kasasını kısaltmaktan söz ediyorum. Yani orta koltuk filan zaten olmayacak araçta. Şase ve kasa kesilecek. tavan ve arka saç alınıp takılacak. Yürüründede değişiklikler olacakmı bilmiyorum ama Araç askeriyeden çıkma olacağından zaten yürürden birşey beklemiyor olucam. O sebebten 90 yürürünü alıp takarız diye düşündüm. Evet askeriyeden çıkma aracın kaportası çok iyi olmayacaktır muhtemelen ama bizim araçtada fazla kaporta olmayacak :smiley: elden geçiririz. Bu araca çok titizlenmek istemiyorum. Hem Defendere ucuz bir giriş olsun bakalım tat veriyormu, hemde hesaplı bir çiftlik aracı olsun diye düşünüyorum. İçine filan özenmeyi düşünmüyorum yani. Tabi bu saydıklarım konuyu bilmiyor olmamdan sebeb saçma olabilir. Onun için buralarda böyle bir konu vardı ama bulamadım diyorum. Ambulansı kesip 90 yapmışlardı.
90 yapamazsam aynı aracı 110 olarakta kullanırım. Arazide tat vermez sadece ama iş görür diye düşünüyorum. Göreceği iş ne derseniz tekne çekmek, çiftlikte ufak tefek getir götür işleri. Belki bir römorkla taşıma işleri vs...

Ümraniyeden ünal ustaya nasıl ulaşırım?

Bu arada 90 çok bulunan bir araç değil. Olanlarda çok eski. Çoğu benzinli vs... O sebebten tercih 110 u alıp kısaltmak veya öyle kullanmak olarak şekillendi...

Saygılar...
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Leon75' Alıntı:
Cevaplar için teşekkürler.
Öncelikle ben SW bir defender değil, hurdalıkta bol ve ucuz bulunan safari bir araç alıp şasesini ve kasasını kısaltmaktan söz ediyorum. Yani orta koltuk filan zaten olmayacak araçta. Şase ve kasa kesilecek. tavan ve arka saç alınıp takılacak. Yürüründede değişiklikler olacakmı bilmiyorum ama Araç askeriyeden çıkma olacağından zaten yürürden birşey beklemiyor olucam. O sebebten 90 yürürünü alıp takarız diye düşündüm. Evet askeriyeden çıkma aracın kaportası çok iyi olmayacaktır muhtemelen ama bizim araçtada fazla kaporta olmayacak :smiley: elden geçiririz. Bu araca çok titizlenmek istemiyorum. Hem Defendere ucuz bir giriş olsun bakalım tat veriyormu, hemde hesaplı bir çiftlik aracı olsun diye düşünüyorum. İçine filan özenmeyi düşünmüyorum yani. Tabi bu saydıklarım konuyu bilmiyor olmamdan sebeb saçma olabilir. Onun için buralarda böyle bir konu vardı ama bulamadım diyorum. Ambulansı kesip 90 yapmışlardı.
90 yapamazsam aynı aracı 110 olarakta kullanırım. Arazide tat vermez sadece ama iş görür diye düşünüyorum. Göreceği iş ne derseniz tekne çekmek, çiftlikte ufak tefek getir götür işleri. Belki bir römorkla taşıma işleri vs...

Ümraniyeden ünal ustaya nasıl ulaşırım?

Bu arada 90 çok bulunan bir araç değil. Olanlarda çok eski. Çoğu benzinli vs... O sebebten tercih 110 u alıp kısaltmak veya öyle kullanmak olarak şekillendi...

Saygılar...

cok onemlı degılse safarı tıp alıp bıraz elden gecırıp kullanın derım bu ıse ılk gırısınız ıse 110 u alıp 90 a cevırmenız sıze gerek maddı gerekse manevı anlamda cok zorlııcaktır.. 110 u alıp herhangıbır ustaya gıdıp bunu 90 a cevırcez kesıcez vb sekılde kafanızdakı projenızı soylersenız bu ısı bılmeyen usta hem sızı kasap gıbı parasal anlamda doğrar hemde aracınız doğrar(!) ama bu ısı bılen bır ustaysa gıdersenız ısınız bıraz daha kolaydır adam teknık olarak ısı bılır ama sız bu ısı bılmedıgınız ıcın maddı anlamda yine doğrar(!) her ıkı durumdada ugrascaksınız kaldıkı sanayıde bır tanıdıgınız yoksa yada defenderdan anlayan bır ustanız yoksa emın olunkı kımseye sanayıde parasını fazlasıyla odedıgınız halde yapmaya yanasmıyo cunku bu araclar komple elden gecmesı gerektıgı ıcın sanayıdekı adamlar bıle burunlarından kıl alınmıyor bunumu yapcazz, abı bunu nerden buldun, abı bu araba ne iş yapar, yarın gel gıbısınden bın tane sorunla karsılasıp sınırınız bozulur.. cok uurasırsınız

tabı bırde ısın tüv boyutu var 110 olan aracı 90 dıye goturursenız tüvde basınıza gelmeyen kalmaz tahmınım projesını ısterler birsürü teferruat zaten cıkarıyolar.. tabı yınede secım sızın forumda bunu yapan bı abımız vardı o mutlaka daha yardımcı olcaktır..
kolay gelsın..
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

berk' Alıntı:
cok onemlı degılse safarı tıp alıp bıraz elden gecırıp kullanın derım bu ıse ılk gırısınız ıse 110 u alıp 90 a cevırmenız sıze gerek maddı gerekse manevı anlamda cok zorlııcaktır.. 110 u alıp herhangıbır ustaya gıdıp bunu 90 a cevırcez kesıcez vb sekılde kafanızdakı projenızı soylersenız bu ısı bılmeyen usta hem sızı kasap gıbı parasal anlamda doğrar hemde aracınız doğrar(!) ama bu ısı bılen bır ustaysa gıdersenız ısınız bıraz daha kolaydır adam teknık olarak ısı bılır ama sız bu ısı bılmedıgınız ıcın maddı anlamda yine doğrar(!) her ıkı durumdada ugrascaksınız kaldıkı sanayıde bır tanıdıgınız yoksa yada defenderdan anlayan bır ustanız yoksa emın olunkı kımseye sanayıde parasını fazlasıyla odedıgınız halde yapmaya yanasmıyo cunku bu araclar komple elden gecmesı gerektıgı ıcın sanayıdekı adamlar bıle burunlarından kıl alınmıyor bunumu yapcazz, abı bunu nerden buldun, abı bu araba ne iş yapar, yarın gel gıbısınden bın tane sorunla karsılasıp sınırınız bozulur.. cok uurasırsınız

tabı bırde ısın tüv boyutu var 110 olan aracı 90 dıye goturursenız tüvde basınıza gelmeyen kalmaz tahmınım projesını ısterler birsürü teferruat zaten cıkarıyolar.. tabı yınede secım sızın forumda bunu yapan bı abımız vardı o mutlaka daha yardımcı olcaktır..
kolay gelsın..

Berk Merhaba;

Kısa bir soru sormak istiyorum, İzmitte kime araç toplattırabiliriz. Bidiğim kadarıyla bu işle uğraşan arkadaşlarımız var.
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Berk bey teşekkür ederim öneriniz için.

Zaten bizim düşüncemizde söylediğiniz yönde. Yani Safariyi alıp şöför mahalinin tavanını ve arkasını kapatıp yürürünü iyice elden geçirip arka dif. e bir kilit takıp. Kasayada Brandadan sökülüp takılabilir bir şey yapıp kullanmak. Dediğim gibi çiftlik aracı olacağından Askeriyeden çıkan kaporta az bir düzeltme ve Boya ile işimizi görecektir. Koltuklara ucuz yollu bir kaplama, Göstergeleri çalışır hale getirme dışında çalışmıyorsa kaloriferiyle bile uğraşmayı düşünmüyorum. Camlar buğu olur derseniz kaloriferide tamir ederiz..

Bizim yerimiz Evren oto sanayide. Bahçeşehirde. İşimiz tamircilik değil ama çevremizde tanıdık insanlar var. Elimizden biraz işte gelir. Tüv konusu benide çok düşündürdü. Hatta Safariyi hiç kesmesek sadece 110 pick-up a çevirsek problem yaşarmıyız diyede düşünmüyor değilim. 110 u 90 a kendimiz kesmeyi düşünüyoruz onun için bir proje vs varsa veya ingilterede filan kesim şeması vs.. satan bir yer varsa yardımı olur...

Daha önce bu konu vardı buralarda ama bulamıyorum. Onu bulsam veya yapanları işim epey kolaylaşacak aslında...
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

sertem41' Alıntı:
Berk Merhaba;

Kısa bir soru sormak istiyorum, İzmitte kime araç toplattırabiliriz. Bidiğim kadarıyla bu işle uğraşan arkadaşlarımız var.

benım tanıdıgım ve bu ısı Turkıye capında bilen en onemlı adamlar Yuvacıkta BAGER kardesler ( benım fıkrım tabıkı ıstanbulda vs mutlaka vardır ama ) izmitte Zafer Bager bager uzerıne kımseyı tanımıyorum onlarla ıletısıme gecmelısın oda kabul ederlerse cunku hobi olarak yardımcı oluyor
 



Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Merhaba,

Bahsettiğiniz biçimde 110 dan 100 e çevrilmiş bir araç sitemizde vardı, daha evvelden forumu okuduğumda görmüştüm. Tam yerini şu an bulamam maalesef :smiley:
Fakat yanlış hatırlıyorsam, kusura bakmayın Alanya'daki Hasan usta yapmıştı diye biliyorum. Yine de sitede tekrar araştırın isterseniz. saygılar murat

Bu arada bende bu işin maddi taraftan çok üzeceği düşüncesindeyim. Manevi kısmı daha da yıpratıcı olacaktır. Sizin kafanızdaki, hayalinizdeki araç ile ortaya çıkacak sonuç uyuşmazsa daha da demotive edici olabilir. Son karar tabiki sizin... ;)
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Leon75' Alıntı:
Berk bey teşekkür ederim öneriniz için.

Zaten bizim düşüncemizde söylediğiniz yönde. Yani Safariyi alıp şöför mahalinin tavanını ve arkasını kapatıp yürürünü iyice elden geçirip arka dif. e bir kilit takıp. Kasayada Brandadan sökülüp takılabilir bir şey yapıp kullanmak. Dediğim gibi çiftlik aracı olacağından Askeriyeden çıkan kaporta az bir düzeltme ve Boya ile işimizi görecektir. Koltuklara ucuz yollu bir kaplama, Göstergeleri çalışır hale getirme dışında çalışmıyorsa kaloriferiyle bile uğraşmayı düşünmüyorum. Camlar buğu olur derseniz kaloriferide tamir ederiz..

Bizim yerimiz Evren oto sanayide. Bahçeşehirde. İşimiz tamircilik değil ama çevremizde tanıdık insanlar var. Elimizden biraz işte gelir. Tüv konusu benide çok düşündürdü. Hatta Safariyi hiç kesmesek sadece 110 pick-up a çevirsek problem yaşarmıyız diyede düşünmüyor değilim. 110 u 90 a kendimiz kesmeyi düşünüyoruz onun için bir proje vs varsa veya ingilterede filan kesim şeması vs.. satan bir yer varsa yardımı olur...

Daha önce bu konu vardı buralarda ama bulamıyorum. Onu bulsam veya yapanları işim epey kolaylaşacak aslında...
hiç uğraşmayın derim astarı yüzünden pahalıya gelir alın bir kapalı kasa 110 dediğiniz her işide yapın rahatça. akşamda ailenizi alıp rahatça çay bahçesine gidebilirseniz. :smiley:
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Arkadaşlar bende 90lık defender hazırlamayı istiyorum fakat satanların istediği fiyatlar cok yuksek 26bin 30bin ve üzeri rakamlar istiyorlar. orjinal ingiliz bulmakta zor olanlarda fiyatı abartıp istiyor zaten. nedense defenderin 110lugu hıc hoşuma gitmezken 90lık olanlarada hasta oluyorum.bir ay içinde uygun orjinal 90lık bulamazsam bende 110luk kestireceğim sanırım. kestiripte sıkıntı çekenler varmı varsa rica etsem sebeplerini acıklayabılırlermı
 

Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Malum sitede satılan 90'lıklardan sadece bir tanesi gerçek 90. :smiley: onun da motoru sakat.

110 alıp kesmek size çıplak halie ile 25'ten aşağıya çıkmayacaktır...
 




Ynt: Defender 110 un şasesini 90 a nasıl çeviririz???

Arkadaşlar olayı oldukca abartıyorsunuz 90 lık şase ile 110 luk şaseyi yan yana koyalım ikisi arasındaki uzunluk farkı 70 cm yi geçmez,

(bunların ölçülerini bulabilirsem burada resimlerim) Bu fark şanzuman arka traversi ile arka denge kol baglantıları arasında kalan kısımdır.

keselim. kaynatalım alın size 90 lık şase Üstünede 90 lık havuzu oturtdunmu oldu 90 lık tek kabin.

Tek sorun işe başlamaya karar vermek. gerisi teferruat.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,662
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst