Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,591
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

beyler gazın ucuzladığını biliyormuydunuz? ben bugün 1,850 liraya aldım çok sevindim 2 kilometre daha fazla gidicem ;D
ne alaka diyenler olursa bizi ilgilendiriyo diye yazdım!
 

Etiketler
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

safari2000 paylaşım için teşekkürler. Mümkünse detaylı bir anlatım yapabilirmisin. Montaj hakkında. Teşekkürler
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

evet arkadaşlar son ölçümleri aldım ama bende şaşırdım çünkü sabah doldurdum şehir içi 3.18 ytl yaktı. ve uzun yola çıktım 150km yol yapıp döndüm akşam aynı yerden doldurdum 3.05 ytl yakmış neden acaba şehir içi ile şehir dışı yaktığım yakıt değerleri birbirine bu kadar yakın tek bir deneyeceğim iş kaldı eğper başarılı olursam tahmin ediyorum 2.50 yakarım buda süper bir başarı olur bu arada burda lpg fiatları 1.89ytl
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

sayın byseyyah yaptığım sistemin resimleri diğer sayfalarda var ama detaylı bir resim yarın otocad da çizmeye çalışayım
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

yapacağın denemelerin sonuçlarını merakla bekliyoruz...
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

safari2000' Alıntı:
sayın byseyyah yaptığım sistemin resimleri diğer sayfalarda var ama detaylı bir resim yarın otocad da çizmeye çalışayım

Eline sağlık inşaallah daha az yakarsında bizde bilgilerden faydalanırız. Resimleri daha önce gördüm. Bağlantı şeması gibi birşey demek istemiştim. Teşekkürler.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

aslında bağlantı o kadarbasitki bak eşanjörün resmini yine ekliyorum dikkat edersen eşanjörde dört tane bağlantı ağzı var iki ağız 3/4" ve kırmızı renkli okla gösterilmiş burası sıcak su devresi kalorifere giden su hortumunu söküp kırmızı giriş okunun gösterdiği ağıza bağlayacaksın kırmızı çıkış okunun gösterdiği ağızdan da hortumu kaloriferden söktüğün yere bağlayacaksın zaten motoru çalıştırdığında eşanjörün ısındığını göreceksin daha sonra beyinden karbüratöre giden gaz hortumunu söküp eşanjörde mavi giriş okunun gösterdiği yere bağlayacaksın daha sonra mavi çıkış okunun olduğu bağlantı ağzınıda karbüratörden söktüğün yere bağlayacaksın hepsi bu kadar
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

ben son ölçümümü yaptım yapmaz olaydım 160 km de 3 ceyrek depo bu 45 lt demek ytl olarak 562,5 krş eder (80 lt lpg tankı var 60 lt alıyor) nerede yanlış yapıyorum ? bukadar yakması normal değil biliyorum kalbratörü alttan deldirmek le ilgili bişeyler duydum avantajlı diyorlar

çok yakmasına sebeb ne olabilir ?
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

peki bu ölçüm şehir içimi ? istanbul trafiğinde iseniz belki sebep bu olabilir şehirler arası denedinizmi ? bahsettiğiniz rakam korkunç yoksa lpg sisteminizde kaçakmı var? beyin ne marka ? birde lpg ayarlarını kim yapıyor cihaza bağlatarak ayar yaptırmanı tavsiye ediyorum.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

fosilbülent sen bence subap ayarı yaptır ben yaptırdım 0.25 değerde egsoz çıkışı aynı. benim yakıt düştü..
bide karbüratör deldirme herkesce önerilen bişey değil,hele bide bizim defenderlarda karbüratörde delinecek yer yok gibiyken..
bence önce başka önlemlere bakmalısın..
senin beyin ne marka ? oda önemli etkenler arasında,fema nın major beyini var oda iyidir,büyük motorlarda daha iyi performans veriyor fiyatıda uygun 180-190 gibi bişey yanılmıyorsam..istersen brc de taktırabilirsin oda iyidir..
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

ölçüm şehir içidir yoğun trafik degildir bu gün 200 km de lpg tankı bitti 60 lt kafayı yedirecek bu lpg bana bunun bir ayarı yokmu ya ? komik bişey cıkacak bunun altından arkadaşlar bakın görünn yazacağım buradan
 


Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

fosilbulent bey ukalalık etmek istemem ama gaz beyninin altında bir pirinç tapa var motor sıcakken açarsanız içerde biriken yağ ve pislik aktıktan sonra motorun daha rahat çalıştığını ve daha az yaktığını fark edeceksiniz( içerde biriken yağ ve pislik diyafram lastiginin hareketini kısıtlamakla birlikte ömrünüde kısaltıyor bu arada diyafram lastigi yenilenirken orjinal ile yan sanayi arasında kalınlık farkından dolayı ayar tuturmada zorluklar yaşana biliyor.)
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

benim 90 model defender ile 35 km yaptıktan sonra 10,90ykr lik LPG aldım 5,930 lt bu da demektirki 100 km de 17 lt yani 100 km = 31,28 ykr
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

estahfurlah cem50 akla gelmiycek bişey yapmışlar kalbıatörün nefes alma borusunu ki bu boru 5 cm capında, koli bandı ile nerede ise tüm ağız kapatılmış ve beyin en uzak noktada ön korumanın önüne konmuş buda boruların uzun oluşuna böylece stop larda gaz israfına neden oluyor birde beyinin yeterli sıcaklığıa ulaşmamasına tabi şu an gördüklerimiz bunlar

subap ayarları yediden yapıldı, avanslar ayarlandı
beyin ayarsız yeri değişecek ve ayarlanacak

benzinde çekişide gideride iyi tahmini 550 - 600 krş yakıyor

umarım lpg düşer artık yoksa söküp atacağım basit şeyler yüzünden cektiklerimize bakınız adam kolibandı ile ağzını burnunu kapamış aracın sonra nefesalda yaşa demiş yani
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

fosilbulent nette lpg arızaları veya brc otogaz adı altında arattıgınızda çok teknik olmasada gaz sarfiyatı ve problem çözümlerine ulaşmak mümkün (koli bandı hikayesi malesef tamirci arkadaşların kolayına geliyor sorunu araştırıp kökten çözmek yerine araç sahibi gitsin gelsin üç kuruş ekmek parası gelsin mantıgı)