Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,643

Etiketler
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)


http://s348.photobucket.com/albums/q336/aksimsek/?action=accountoptions&category=album
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

velicanöz' Alıntı:
Meriç bey elbette saydığınız avantajları biliyoruz. Biz LR yi hadım eder gibi şaftı çıkarp atacağız da demiyoruz sadece gerektiğinde seçmeli olarak devreye girip çıkmasını sağlamak ve akabinde bir miktar hız ve yakıt tasarrufu sağlamış olmaktır. Ha bu sistem olur-olmaz araca zarar verir-vermez. Bunlar tartışılır konular.
Saygılarımla
velicanöz arkadaşım senin ne demek istediğini ben iyi anladım benim de demek istediğim bu kadar avantaj varken ve çok fazla bir yakıt tasarrufu da olmayacak gerek yok diyorum . 4X4 Kullanmamak için akisleri ayıran başlıklar var onlardan takıp aracıda kılıde takarsan araç 4x2 olur araca hiç bir zararı olacağını zannetmiyorum
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Tabiki sürekli 4x4 ün birçok avantajı var arazi koşulları ile alakası olmayan subaru,evo ve rally araçlarında olduğu gibi. biz sadece eğlenelim öğrenelim diye konunun biraz daha uç noktalarında dolaşıyoruz. Ya değilse bende bu işlemi yaptıracağımı hiç zannetmiyorum. Zaten bence bu LR nin ruhuna aykırı bir olay.
İyi günler diliyorum
Baki
 




Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

lpl sistemine uyguladığım eşanjör sisteminin resmini istemiştiniz yolluyorum
26072008177.jpg
 


Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

arkadaşlar aracım üzerinde sürekli çalışmalar yapıyorum lpg sistemi üzerine daha önce size bahsettiğim eşanjör sisteminde c30 18 plakalı eşanjör kullandım test e çıktık yolda ayar yapıyoruz sürekli ama lpg ile sürekli araç boğuluyordu daha sonra aracın hava emiş borusunun 3/4 ünü kapadık 1/4 hava geçişi verdik ve yeniden ayarlarını yaptık yola çıktık acaip şekilde performansı arttı 2. vitese düştüğüm yerde neredeyse 4. vitesi istiyor gözlerime inanamadım yer uçağı oldu bu sabah kalktım önceden tüpte ilk çalışma zor oluyordu bu sabah tek marşta aldı ama tek korkum gazı yaklaşık 80C derece ısıtıyorum bundan dolayı bir sakatlık çıkarmı ? bu yüzden bu gün uzun yola çıkmadım 15-20 km. lik kısa mesafelerde dolaşıyorum işlem yapmadan önce şehirdışı 300ykr yakıyordu şehir içi 430 bakalım bu akşam dolduracağım ne kadar yakmış
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

sıvı petrol gazları zaten motor belli bir ısı oranına geldimi daha randımanlı calışır ısıtmanın bir sorun olacagını sanmıyorum
malum lpg regülatörleride motordan gelen sıcak suyla ısıtılarak verimli calışmaları saglanıyor anladıgım kadarıyla regülatörden cıkan gazı siz ikinçi bir kez ısstarak motora veriyorsunuz deneyin bakalım nasıl olacak kışın kesin sonuç alırsınızda genelde hava filitrelerinin girişlerinin kısılmasının nedenleri lpg mikserlerinin gaz akış hızından kaynaklanan bir sorundur mikserin gaz gecen deliklerin capları fazlaysa buna sebep olur cünki gazı motorun emme güçüylede biraz cekilmesi gerekiyor
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

emme manifoltundan motora giren havanın ve yakıtın ısıtılması sayesinde yakıt enerjisinin bir kısmından tasaruf edilir. Normalde yanma odasında hava yakıt karışımı ısıtılıp yakılacaktır, ama siz hazır ısıtılmış karışım sağlayarak yakıttan tasaruf edersiniz ve çok az da olsa performans kazanımınız olur.
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

arkadaşlar az önce yoldan geldim 140km yol yaptım normalde rampada yatığım sistemle araç tam bir vites büyüdü tam bir canavar oldu bu gün araca bakışım değişti. artık aracım rampada boyunu bükmüyor şahlanıyor adeta
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

karışım ısısını artırmanın bir limiti var elbet, bu limit yanma odası ve piston malzemesinin yük altında deforme olmadan dayanabileceği maksimum ısı. Mühendisler halen porselen vb malzemeler üzerinde çalışmakta.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

safari2000' Alıntı:
arkadaşlar az önce yoldan geldim 140km yol yaptım normalde rampada yatığım sistemle araç tam bir vites büyüdü tam bir canavar oldu bu gün araca bakışım değişti. artık aracım rampada boyunu bükmüyor şahlanıyor adeta
sevgili safari2000 bize bu 140 km yolu nekadar gaz veya kaçliralık gazla yaptığını söylermisin?
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

tabi söylerim sistemi 2 gün önce yaptım sistemi yapmadan 30ykr yakıyordu çok tembeldi sistemden sonra giderken depoyu doldurdum yarısı duruyor ama bende merak ediyorum bu gün üstünü tamamlayacağım bakalım sistemden sonra ne yaktı bende merak ediyorum ama 30ykr nin altını boşver üstüne bile çıksa ben razıyım çünki epeydir böyle zevkli bir yolculuk yapmamıştım yol nasıl bitti anlamadım bile yer uçağı oldu adeta :D
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

30 ykr mu? :eek: bunu bence fosilbülent duymasın?çıldıracak! ??? ;D
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

bende kendim bi iki ayar çektim şuan benimkide 330 ykr ş.i. yakıyor bende de biraz boğulma var ama önemli değil. merak ettim bayırlarda (baya bi dik bayırlarda) nasıl performans veriyo.? eğer istanbuldaysan denemek isterim senin aracı???
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,109
Mesajlar
1,528,840
Kayıtlı Üye Sayımız
166,839
Kaydolan Son Üyemiz
Planiket

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst