Defender alımı için yardım...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xtz750 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,077
Ynt: Defender alımı için yardım...

İlanda tdi yazıyor , tdi motorlarda boğulma vs. sorunu yaşamazsınız ama güvendiğiniz bir ustaya arabayı göstermeden almayın. Sadee bu araç için değil tüm landler için bu böyledir. Yürüyenine,motoruna vs iyice bakılması gerekiyor. Satmadan önce bor vs. atıyorlar motora,ne duman atıyor ne bir şey. 2-3 hafta sonra ilaçlama servisi gibi duman atmaya başlıyor araç. Dediğim gibi o araca benim değil sizin ustanızın onayı önemli.
 

Etiketler
Ynt: Defender alımı için yardım...

usta motora ve yürüyene onay verirse fiyatını hakedermi,yani almak akıllıca olurmu,ben içini karavan gibi kullanmayı ve tavanını vestfalia açılır tavan yapmak istiyorum,bunu nerede yaptırabilirim,sizce bu aracın yakıt sarfiyatı ortalama ne kadar olur,cevaplar için şimdiden teşekkür ederim,saygılar
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

Araç toplu , td motora sahip. İlanda istenilen paradan daha fazla eder aslında. Ama dediğim gibi ustanıza gidip enine boyune inceletmeniz lazım aracı.Ucuz olma sebebi başka bir sebepten ötürü de olabilir çünkü.Tavan konusunda bir fikrim yok. Yakıt için de Td kullanan arkadaşlara danışınız. :smiley:
 


Ynt: Defender alımı için yardım...

suyabatmaz' Alıntı:
Kenan Bey,

Benim yazdıklarımdan: 200Tdi alın - 300Tdi almayın anlamımı çıkıyor? Eğer öyle anlaşılıyor ise düzelteyim: Defender'larda turbo motorlu olan tüm modeller, 2.5 düz dizel motorlu modellerden iyidir. Benim 200Tdi tavsiye etmemin nedeni: 300Tdi'lara göre 200Tdi'ların daha ucuz olması. 200Tdi Defender'da bulmak zordur, o da ayrı mesele.

Aracınız hayırlı olsun.

Selamlar
Şimdi şöyle açıklayayım.
Defender hakkında her hangi bir tecrübem yok. Aracı alırken üzerindeki motorun dizel olduğunu bilerek aldım. Düz mü, 200 TDİ mi yada 300 TDİ motormu olduğunu bilmiyordum. Şu anda aralarındaki farkı ve hangisinin daha iyi olduğunuda bilmiyorum. Bunu samimi olarak söylüyorum.
Aracı aldığımda çekişi çok kötü idi. Beylik düzü rampasında çekiş düşüklüğünden arazi vitesine almak zorunda kaldım. Sonradan hava filitresi ve yakıt filitresini değiştirerek işi biraz düzelttim. Şimdi aracın çekişi sıkıntı vermiyor.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Kenan YAMA
 



Ynt: Defender alımı için yardım...

Arkadaslar,
Bende bır deffender meraklısı olarak sıtenızden baya bır bılgı edındım.
Bugun satın almak ıcın kullandıgım def duz dızel kendınce bır guce sahıptı.
ancak asıl merak ettıgım konu normal yollarda ramplarda bu kadar sıkıntı ve ızdırap cektıren arac,zorlu arazı kosullarında nasıl bır permormans sergılıcek cok merak edıyorum.
vıdeolar ızledım bırcok ancak duz dızel vıdeosu pek bulamadım tdı lar hatta chıplı falanlardı..
sonucta asfaltın rapmasında zorlanan agır off roadta camura bulandıgında nasıl bır performans sergıler..
saygılarımla..
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

Defender'in her cesit motorlusununun arazide performansini gordum, bircogunu kullandim. Dizelde tercih Turbo dizel olmali, ister 300Tdi isterse 200Tdi ama turbo dizel.
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

deff g4' Alıntı:
Arkadaslar,
Bende bır deffender meraklısı olarak sıtenızden baya bır bılgı edındım.
Bugun satın almak ıcın kullandıgım def duz dızel kendınce bır guce sahıptı.
ancak asıl merak ettıgım konu normal yollarda ramplarda bu kadar sıkıntı ve ızdırap cektıren arac,zorlu arazı kosullarında nasıl bır permormans sergılıcek cok merak edıyorum.
vıdeolar ızledım bırcok ancak duz dızel vıdeosu pek bulamadım tdı lar hatta chıplı falanlardı..
sonucta asfaltın rapmasında zorlanan agır off roadta camura bulandıgında nasıl bır performans sergıler..
saygılarımla..

Merhaba,

Land Rover ve Defender avukatligi seklinde size cevap veriyor gibi algilamanizi istemem :smiley:

Dusunceniz ile ilgili sunu soyleyebilirim;
Arazi araclarinda, asfalt kullanimi ile arazi kullanimi arasinda; aracin uretim sebebi nedeni ile ciddi farklar vardir. Malumunuz uzere bu araclar, asfalt performansi icin uretilmemislerdir. Asfaltta asla normal otomobil performansi sergileyemezler ( istisna modeller ve son donem trendi olan Crossover araclar haric ). 2,5 duz dizel motorlu Defender'lar cok uzun yillar dunyanin her tarafinda ve her kosulda kullanilmis ve gunumuzde kullanilmaktadirlar.

2,5 duz dizel Defender'larin yol kullanimlarinda, rampalarda yigilmalari, sanzuman-disli oranlarindan kaynaklanir ve arazide tam tersi bir durum sozkonusudur ( asfalt rampada 50km\h - camurda 100km\h demiyorum tabi ;D).

Turbo motorlu Defender'lar, duz dizel modellere gore cok daha yeni motor teknolojisine sahip olduklarindan dolayi; yukarida bahsi gecen: son surat - ara hizlanmalar - rampalarda yigilma sorunlari turbo motorlu Defender'larda bulunmamaktadir. Bu durum da zaten turbo motorlu Defender'larin fiyatlarina yansimaktadir.

Defender tutkusu olan birinin: butcesi dahilinde, bir turbo Defender modeli satin almasi en dogru harekettir ama 2,5 duz dizel Defender turbosu olmadigi icin is gormez gibi bir sonuca varmamiz cok yanlis olur. Turbo modeller, motor - cekis anlaminda cok guclu ve seri araclardir. 2,5 duz dizel motorlar asla turbo modeller ile kiyaslanamaz ama arazi kullanimlarinda, kullanicisini uzmez-utandirmaz :smiley:

Kendi dusuncelerimdir, hayalinizdeki Defender'a kavusmanizi dilerim.

Baris
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

verdiğiniz bilgi dahada yureklendırdı benı defender hakkında..
ınsallah en kısa zamanda alırım bır tane..
istanbulda bu aracları goturup yedek parcalarını bulabılecegımız,
ayrıca bakımını yaptırabılecegımız yer olarak onerınız neresıdır.(anadolu yakası)..
saygılar..
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

suyabatmaz' Alıntı:
2,5 duz dizel Defender'larin yol kullanimlarinda, rampalarda yigilmalari, sanzuman-disli oranlarindan kaynaklanir ve arazide tam tersi bir durum sozkonusudur ( asfalt rampada 50km\h - camurda 100km\h demiyorum tabi ;D).

Turbo motorlu Defender'lar, duz dizel modellere gore cok daha yeni motor teknolojisine sahip olduklarindan dolayi; yukarida bahsi gecen: son surat - ara hizlanmalar - rampalarda yigilma sorunlari turbo motorlu Defender'larda bulunmamaktadir. Bu durum da zaten turbo motorlu Defender'larin fiyatlarina yansimaktadir.

Barış, düz dizel ile Tdi arasındaki performans farkı dişli oranlarından değil daha ziyade motor gücünden geliyor. Birisi 68 hp diğeri 107-111 hp, arada 40 hp fark var. Doğal olarak iki motorun ürettiği tork da farklı. Rampalarda bayılmalar, ağır çamurda yürümeme, dik tırmanışta kesilme motor gücü ve tork ile alakalı.
 



Ynt: Defender alımı için yardım...

nkurtkaya' Alıntı:
Barış, düz dizel ile Tdi arasındaki performans farkı dişli oranlarından değil daha ziyade motor gücünden geliyor. Birisi 68 hp diğeri 107-111 hp, arada 40 hp fark var. Doğal olarak iki motorun ürettiği tork da farklı. Rampalarda bayılmalar, ağır çamurda yürümeme, dik tırmanışta kesilme motor gücü ve tork ile alakalı.

Merhaba Nejat,

"2,5 duz dizel motorlar asla turbo modeller ile kiyaslanamaz"

Turbo ve duz dizel motorlar arasindaki farki teknoloji olarak dile getirdim ve motor performansi bakimindan; turbo motorun, duz dizele gore artilarindan ( canliligindan ) bahsettim. Motor cesitleri arasindaki beygir farklarini yazmadim, arkadasin; turbo ile turbosuz motor arasindaki farkin en basta beygir gucu ile ve dolayisi ile tork farki oldugunu bildigini dusunuyorum. Tirnak icerisinde ekledigim cumle ile yazimin icerisinde durumu belirtmistim. Disli orani konusunu da sadece 2,5 duz dizel teknolojisi icin yazdim.

Yazdigim yorumu tekrar okuyunca; sanki tum arazi araclari uzerine bir genelleme yapmisim gibi bir anlam cikiyor ( asfalt ve arazi kullanimi yorumum. ), ben sadece 2,5 duz dizel Defender icin bunlari yazdim ve Crossover araclar ile de Defender'in karsilastirilmamasi icin belirttim, bu durumu da duzelteyim. Toyota, Suzuki, Mitsubishi...vb. diger arazi araclari; hem asfaltta gayet seridirler, hem arazide gayet kabiliyetlidirler. Sadece 2,5 duz dizel Defender'lar sag serit mudavimidirler.

Attigim tasi ( oyle bir niyetim yoktu ) kuyudan cikardigimi dusunuyorum.
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

deff g4' Alıntı:
verdiğiniz bilgi dahada yureklendırdı benı defender hakkında..
ınsallah en kısa zamanda alırım bır tane..
istanbulda bu aracları goturup yedek parcalarını bulabılecegımız,
ayrıca bakımını yaptırabılecegımız yer olarak onerınız neresıdır.(anadolu yakası)..
saygılar..

Merhaba,

Ben Avrupa yakasındayım ve Anadolu yakasında Defender Ustası tanıdığım yok. Ümraniye'de kaportacı Ünal Usta ve bir Land Rover ustası var ama ismini hatırlamıyorum ve iletişim bilgileri bende yok. Göktu'nun: '' Buda Benim Defans Oyuncum'' konu başlıklı Defender'ını toplama yazısından veya direk Göktu'ya mesaj atarak bilgi alabilirsiniz.

Daha önce de yazdım: bütçeniz dahilinde turbo dizel Defender bulursanız, bir ustaya gösterin, onay alırsanız kaçırmayın. 2,5 düz dizel Defender alacak iseniz: daima sağdan gideceğinizi bilin, normal otomobil konfor ve sürüşünü unutun. Bu gerçekler sizin hayallerinize uymuyor ise ( 2,5 düz dizel için söylüyorum ); başka marka 4x4'leri araştırın.

Hayırlısı olsun.

Maslak Oto Sanayi 2. kısımda bolca Land Rover ustası var.
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

bilgiler için cok tesekkurler..
anlasmadık bıtane defender vardı ancak kısmet olmadı..
arastırmalara devam..
bu arada 83/85 model range roverlarda aklıma takıldı..
kafam karısıso zor ısmıs...secım yapmak..
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

sahibinden.com 'da bir sürü defender ilanı var. Ancak ne yazık ki şöyle bir ayırım yapılmış:

110 2.5 (133)
110 3.5 (2)
110 TD (34)
130 (3)
90 2.5 (18)
90 2.5 TD (6)

200tdi ve 300tdi 'lar hangi kategoridedir. 110TD kategorisinde mi? Bu araçlar kaç cc'dir? Eğer 2500 cc ise "110 2.5" in içinde de olabilirler sanırım. 200tdi mı 300tdi mı olduklarını ilanlardan çıkarabilir miyiz? Örneğin 80-85 arası 200tdi'dır vs. gibi..
 

Ynt: Defender alımı için yardım...

200 ve 300 tdi lar 2496 cc normalde ilanda TD bölümünde olmaları gerek fakat bazı arkadaşlar yanlış yere koyabiliyorlar. Düz dizelleri TD bölümüne koydukları gibi. 200 veya 300 tdi sonradanda atılabilen bir motor olduğu için her model yılındaki araçlarda olabilir.
 



Ynt: Defender alımı için yardım...

94 altı modellerde orijinal Tdi (200 veya 300) motor yoktur, eğer bu modeller Tdi ise sonradan 200Tdi, 300Tdi veya Puma motor takılmıştır.
110 2.5 kategorisinde 2.5 lt benzinli ve 2.5 lt düz dizel motorlu Defender 110'lar var (eğer ilanı veren kişi doğru kategoriye yazmış ise)
90 2.5 kategorisinde 2.5 lt benzinli ve 2.5 lt düz dizel motorlu Defender 90'lar var (eğer ilanı veren kişi doğru kategoriye yazmış ise)
110 TD kategorisinde Td5 dahil tüm Turbo Dizel motorlu Defender 110'lar yer alır (Tabii doğru kategori seçildiyse)
110 3.5 kategorisi V8 motorlu DefenderLar için. Orijinalde 94 model ve sonrasında V8 motor bulunur, eğer araca daha sonra 3.9 lt V8 Discovery motoru takıldıysa yine bu kategoride görülebilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,842
Mesajlar
1,531,445
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst