Defender Arazi Vitesi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan denizakvaryumu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,441

Etiketler
Ynt: Defender Arazi Vitesi?

foremost' Alıntı:
Nejat abi snorker için verdiğin bilgiler işime yarayacak sağolasın şimdi ben dısko 1 jantı buldum ancak bunlar bujanla berabermi olur yoksa defendira uygun halemi getireceğim bunları sannırım defenderin bijonları somun şeklinde bunula ilgili bilgin varmı saygılar
Defender'e disco1 jantı uyması için araya spacer takılması gerekebilir ve ayriyekten bijon somunları aliminyum jant somunlari ile değiştirmek gerekir tabiki aliminyum janttan bahsediyorsak normal sac jant ise sorun yok bire bir uyar
 

Ynt: Defender arazi vitesi çaylak soruları :smiley:

foremost' Alıntı:
Nejat abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim çok işime yarayacak birde aracıma jant takmak istiyorum dısko 1 jatları ve range rover klasık jantları uyumlu deniyor ne kadar dogru acaba abi benim lastık ölçülerim 7.50x16x12 ÖSKA KNK 28 kar tıpı bu ölçulere ve bijonlara kıa sorenta çelik jantıda uyumlu olurmu teşekkürler saygılar
7.50x16x12 ÖSKA KNK 28 bu lastiğe tavsiye edilen jant 5,5" (orjinal defender jantı) dır ama disco1 jantı 7" dir bu sebeple lastikler yanak yapar arazide çok dikkat etmeniz gerekir
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

yunus bey ben disko jantından vaz geçtım sanırım bmw jantlarıda varmış ölçüleri şöyle 5x120 16 inç bunlarda sac jantlar bir yerde buldum acaba bunlar uyumlu olurmu yoksa orjınal jantları kalsın üstünde şimdilik

http://www.sahibinden.com/e36_fabrika_janti_siyah_5_120-81WQQaXQQ20850757WQQpXQQdisplayitem
bu janta bir bakarmisiniz
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

foremost' Alıntı:
yunus bey ben disko jantından vaz geçtım sanırım bmw jantlarıda varmış ölçüleri şöyle 5x120 16 inç bunlarda sac jantlar bir yerde buldum acaba bunlar uyumlu olurmu yoksa orjınal jantları kalsın üstünde şimdilik

http://www.sahibinden.com/e36_fabrika_janti_siyah_5_120-81WQQaXQQ20850757WQQpXQQdisplayitem
bu janta bir bakarmisiniz

Fiyat 1 adet içinse çok pahalı değil mi?
 





Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Nejat abi birde bu jantı bulmuştum ama sahibine ulaşamadım bu jant takılabilirmi acaba

http://www.sahibinden.com/orjinal_land_rover_jant_takimi-84WQQaXQQ21433439WQQpXQQdisplayitem
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Nejat abi defenderin orjınal jantlarıda var sanırım bunlar yeni versiyonlar

7989961_o2x.jpg
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

foremost' Alıntı:
Nejat abi defenderin orjınal jantlarıda var sanırım bunlar yeni versiyonlar

İşte bunlar güzel ve fiyatları da makul.

Ama bu konu başlığını fazla dağıttık. DEvam edeceksek yeni bir başlık aç orada devam edelim, hem de diğer forum üyeleri de faydalanır.
 



Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Haklısın abi peki bunlar hem güzel hem orjınal ancak ben başlık açmayı bilmiyorum öğreneyim açacağım en kısa zamanda
saygılar
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

debarande' Alıntı:
Teşekkürederim Nejat bey, benim karıştırdığım tam da buymuş, arazi L durumu ile 1. vitese de L denmesi. İlk defa otomatik vites kullanıyorum ve acemiliğim bundan. Teşekkürler tekrar.
Ben de otomatik range rover classic sahibiyim. L ile 1'inci vitesi kullanıdğınızda otomatik araçta aynı yeni land rover'lardaki hill descent control gibi bir etki elde ediyorsunuz. Geçen ay yoğun kar yağışı olduğunda kartepe'ye gitmiştim. İnişte L Diff-Lock ve otomatik viteste 1 ile indim. Hiç bir şey yapmanıza gerek kalmıyor ne gaz ne fren araç kendi kendine sabit hızda iniyor zaten.
 


Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Nejat abi benim defender 1 ci ve 2 ci vireslerde vurma yapıyor bu benim normal araç kullanırkenki debriyaj kaldırma ölçümdenmi yapıyor çünkü bebrijadan erken çekmiş gibi bir his doguyor içime araba kendini öne itiyor ve bir vurultu yapıyor bu her 1 ve 2 viteslerde tekrarlıyor ama aynı debrıyaj diyer seviyelerinde bir problem yok debriyaj zaten çok sert alt ve üst merkez değişti ancak bir yumuşama olmadı ustam düzelir diyor ama ben artık onun ustalıgındanda şupeliyim debriyajın sertliğinden tam olarak ayarlıyamıyorum çok yavaş ve ölçerek ve gaz fazla vererek ancak vurma yapmadan kalkabiliyorum birde dif-lok yapmadan direk L ye H den geçilebilirmi bu konuda bilgin varsa
ve paylaşırsan çok sevinirim bu arada adanada halen bir usta bulamadım saygılar
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

foremost' Alıntı:
Nejat abi benim defender 1 ci ve 2 ci vireslerde vurma yapıyor bu benim normal araç kullanırkenki debriyaj kaldırma ölçümdenmi yapıyor çünkü bebrijadan erken çekmiş gibi bir his doguyor içime araba kendini öne itiyor ve bir vurultu yapıyor bu her 1 ve 2 viteslerde tekrarlıyor ama aynı debrıyaj diyer seviyelerinde bir problem yok debriyaj zaten çok sert alt ve üst merkez değişti ancak bir yumuşama olmadı ustam düzelir diyor ama ben artık onun ustalıgındanda şupeliyim debriyajın sertliğinden tam olarak ayarlıyamıyorum çok yavaş ve ölçerek ve gaz fazla vererek ancak vurma yapmadan kalkabiliyorum birde dif-lok yapmadan direk L ye H den geçilebilirmi bu konuda bilgin varsa
ve paylaşırsan çok sevinirim bu arada adanada halen bir usta bulamadım saygılar

Mekanikten fazla anlamam. Eğer bu sorunu Off-Road/Araçlar/Land Rover bölmünde açarsan bu konuda bilgili bir çok kişi sana yardımcı olabilir.
Yeni konu açmak için "yeni konu" ikonuna tıklaman yeterli.

Diff Lock yapmadan L'den H'ye ve H'den L'ye geçiş yapılabilir.
 



Ynt: Defender Arazi Vitesi?

merhaba geç bir cevap oldu belki ama yine de merak edenlere nkurtkaya ve ihg70 in cevaplarından saklamıştım bilginize

Arazi vitesi pozisyonları

1. Sol ileri 3. Sağ ileri
2. Sol geri 4. Sağ geri


1 (Diff Lock + Low): Yüksek tork, düşük hız, orta diff kilitli.
Ağır çamur, Çok dik rampa çıkış ve inişi,
derin su geçişi, ıslak kum, kaya tırmanışı

2 (Diff Lock + High): Normal tork, yüksek hız, orta diff kilitli.
Çamurlu, karlı, ıslak çimen, çakıl gibi kaygan zeminde

3 (Kilit yok + Low): Yüksek tork, düşük hız, orta diff kilitSİZ.
Kuru zemin dik rampa çıkışı, düz yolda ağır yük çekerken

4 (Kilit yok + High): Normal tork, yüksek hız, orta diff kilitSİZ.
Normal yol ve kuru hafif arazi de kullanılır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Geri
Üst