Defender Güçlendirilmiş Aks

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan def110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,129
Değerli Kardeşim Reha, Günaydın. Bugün cicilerini giymiş çocuk gibi sevinçliyim. Yeni aksları takılmış defender ile güzel bir hafatasonu geçirdim. Biliyorsun direksiyondan tekerleklere kadar çok fazla aktarma parçası olduğundan kavrama noktalarında zamanla boşluklar oluşuyor. Bunun en önemlilerinden biri de akslarda oluştuğundan keyifli bir pazar geçirdim diyebilirim. Ben akslarla (İngiliz malı) beraber (sol, sağ) 2 frezeli kapak, aks yağ kapağı toplam 105 YTL +KDV verdim Kayalar'da. Takma işini de Nesim Usta yaptı. Bundan daha ucuz parça herhalde Traban'da olur. Senin son yaşadığın olayları Hüseyin Usta D90'a otomatik şanzıman taktığı zaman da yaşamıştı. Bütün parçalar LR olmasına rağmen gene de bir uyumsuzluk yaşanabiliyor ve sorun flanşın uyumsuzluğundan kaynaklanıyor. Tabii seninki ender rastlana bir sorun gibi gibi geliyor bana. Ama aks sorunu beni herzaman tedirgin etmiştir. Ormana tek gitmemek gerek (dalmaya tek gitmemek gibi) .
Sevgi ve selamlarımla.

def110
 

Etiketler
Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

Bu çok eski konuya bir bilgi eklemek istedim.
Ayna Mahruti:Diferansiyelin içerisinde şafttan gelen momenti tekerleklere aktarmaya yarayan, hareket yönünü değiştirmek için birbirine dik iki hipoid dişli sisteminin adıdır. ayna olarak adlandırılan büyük dişli, mahruti olarak isimlendirilen ise küçük dişlidir.
 

Ekli dosyalar

  • ayna mahruti.jpeg
    ayna mahruti.jpeg
    9.2 KB · Görüntüleme: 579

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

ve yapılan bu ayna mahruti değişimi, aksın üzerine gelen kuvveti artırır daha kolay kırılmasına sebep olur. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

Yavuz Kardeşimin verdiği bilgiye kesinlikle katılıyorum. Arkadaşlarımdan biri 110'la Lopez Çayırı'nda keskin bir dönüş show'u yaparken aksı kesti. Benim için Defender'in yumuşak karnı akslar. Çok kuvvetlendirsen başka noktalardan mali külfeti ve tamiri zor problemler çıkarıyor. Normal bırakırsan da çok zorlamaya gelmiyor. Neyseki önleri bağlayıp, yola devam edilebiliyor. Dengeyi tutturmak zor işte ..
Selam ve sevgilerimle.

Atıf Tezerten
Def 110
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

def110' Alıntı:
Yavuz Kardeşimin verdiği bilgiye kesinlikle katılıyorum. Arkadaşlarımdan biri 110'la Lopez Çayırı'nda keskin bir dönüş show'u yaparken aksı kesti. Benim için Defender'in yumuşak karnı akslar. Çok kuvvetlendirsen başka noktalardan mali külfeti ve tamiri zor problemler çıkarıyor. Normal bırakırsan da çok zorlamaya gelmiyor. Neyseki önleri bağlayıp, yola devam edilebiliyor. Dengeyi tutturmak zor işte ..
Selam ve sevgilerimle.

Atıf Tezerten
Def 110

Atıf Bey "başka noktalardan" kısmını biraz açabilir misiniz?

Bu durumda standart bir 90 lık ya da 110 luk Defender'a Heavy Duty akslar fazlalık mı yoksa takmamak eksiklik mi?
 



Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

Değerli Kardeşim merhaba,
"başka noktalar"dan kastım şu, araç yüksek torkdan ve dişli lastiklerden dolayı hareket etmek için önünde engel istemeyecektir. Ağır arazi koşullarında hele bir de kilit varsa araç büyük bir karşı gücü yenmeye çalışacaktır. Bunu başaramadığı noktada ya patinaja düşecek ya da dönen aksamlarında bir sıyırma olacaktır. İşte bu sıyırma genellikle önce akslarda olur ve gene genellikle freze tarafında olur. Çünkü frezenin alaşımı aksdan daha yumuşaktır. Bu işlemin düzeltilmesi çok masraflı değildir. Ama ayna mahruti tarafından sıyırma daha büyük tamir masrafı demektir. Heavy Duty aks kullanılırsa Siz sıyırma işlemini ayna mahrutiye doğru kaydırmış oluyorsunuz. Buradan sonrası ise katlanarak giden masraflar zinciri demektir. Arazi şanzımanı ve şaftlardaki sorunlar ciddi problemler yaratabilir. Belki de bu yüzden tamir masrafı düşük oluyor aksların kesilmesinde.

Ben çok aks kestiğim için zaman zaman düşünmedim değil heavy duty aks kullanmayı ama büyük problemleri göğüslememek için vazgeçtim. Onun yerine bakım zamanlarında aks boşluklarını kontrol ettiriyorum, fazla boşluk varsa sadece freze'leri değiştiriyorum. Bu arada son bir not, ben aksları hep arazi dışında kestim, bu da ayrı bir şans herhalde.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Selam ve sevgilerimle.

Atıf Tezerten
Def 110
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

en doğru çözüm, en ucuz ve kolay değişen parçayı sigorta gibi kullanmak.
Ama ashcroft marka aksların 270 derece eksenel olarak burulabildiği bilgisi var. Aklım almadı daha nasıl burulduğuna ama , oluyor işte.
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

Atıf Bey , Yavuz Bey

Bilgiler icin tesekkurler.Ben suna inanıyorum Off Road tarzı araçlarda yapılacak her türlü modifikasyonun en önemli ayağı yürüyen aksamın yapılacak modifikasyona karşı durumu.

Saygılar
Uğur
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks


Uğur kardeşimin değerlendirmesi çok doğru, bu konularda uç noktalardaki çözümler daima sıkıntı yaratabilir. Yavuz Kardeşimin verdiği bilgiye bir ilave de yapayım. Ashcroft 300 pound istediği şaftlara 5 yıl kırıldığında değiştirme garantisi de veriyor. Bu nasıl oluyor anlamak mümkün değil.
Sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

Forumda Ashcroft deneyen muhakkak olmuştur.Umarım görür ve buradan yorumlar..

Saygılar
Uğur
 




Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

Definitly' Alıntı:
Forumda Ashcroft deneyen muhakkak olmuştur.Umarım görür ve buradan yorumlar..

Saygılar
Uğur

Bende var henüz kırılmadı. (5 yıl garantisi de var)
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

def110' Alıntı:
Yavuz Kardeşimin verdiği bilgiye kesinlikle katılıyorum. Arkadaşlarımdan biri 110'la Lopez Çayırı'nda keskin bir dönüş show'u yaparken aksı kesti. Benim için Defender'in yumuşak karnı akslar. Çok kuvvetlendirsen başka noktalardan mali külfeti ve tamiri zor problemler çıkarıyor. Normal bırakırsan da çok zorlamaya gelmiyor. Neyseki önleri bağlayıp, yola devam edilebiliyor. Dengeyi tutturmak zor işte ..
Selam ve sevgilerimle.

Atıf Tezerten
Def 110
Atıf bey ben şaft mafsallarını yaptırıken ark şaft söküktü usta aracı biraz öne al dedi kalıştırıp araziyi kilide aldım ama araç yürümedi arka aks kesince nasıl önleri baglayıp gitdiniz acaba benim araçdamı bi sorun var.
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

cemklc' Alıntı:
Atıf bey ben şaft mafsallarını yaptırıken ark şaft söküktü usta aracı biraz öne al dedi kalıştırıp araziyi kilide aldım ama araç yürümedi arka aks kesince nasıl önleri baglayıp gitdiniz acaba benim araçdamı bi sorun var.
Orta kilit'e alamamışsınızdır, h yada L ye almışsınızdır.
 

Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

yavuz-çelikel' Alıntı:
Orta kilit'e alamamışsınızdır, h yada L ye almışsınızdır.
Yavuz bey lock yazan yere aldım arka saft söküktü ön takılıydı ama araç yürümedi yükseltme kiti takılırken ferhat usta yürümez gücün agırlıgı arkada demiş ben gidememiştim kardesim gitmişti sormuş.
 



Ynt: Defender Güçlendirilmiş Aks

Ön aks kesik arka şaft sökülmüşse araç ancak çekici üstünde gider.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,839
Mesajlar
1,531,413
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst