Defender Kafa Sallama, Yoldan Çıkma Problemleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Cengcem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,858

Cengcem

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Merhaba, 91 model ambulans kasa defender sahibiyim. Aracimda aldığımdan beri çözemediğim bir problem var. Yaşayan varsa tecrübelerini paylaşırsa cok sevinirim.
Aracıma mersedes hidrolik direksiyon kutusu taktırdim. Gayet yumuşak. Ancak araç lakalara ve cukurlara girdiği zaman direksiyon hakimiyeti kayboluyor, s çiziyor. Sağa sola yalpalama yapıyor. Alttaki bütün fişekler vs değişti, amortisörler değişti. Olabilecek her şeyine bakittim ama kimse problemin ne olduğunu çözemedi. Problemin çözülememis olmasından ziyada çok daha kötü oluyor her ellettigimde. Her yapılan şeyden sonra ustalar orjinal direksiyon kutusu takmak lazım diyip geçistirdi... Evet ben de istiyorum ojinal kutu takmak ama biliyorsunuz ki cok pahalı. Ve direksiyon kutusundan olduğunu sanmıyorum. Çünkü hidrolik direksiyona cevirmeden önce de vardı bu problem.
 

Etiketler
 

Arkadaşım aracın hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin aracın arızasına gelince araç çukura düştükten sonra gezmeye başlayınca dikkat etmeniz gereken şey araç öndenmi yoksa arkadanmı geziyor neden derseniz eğer arka dingil bağlantıları ve burçları boşluk yapmışsa oda aracın Yolda gezmesine neden olabiliyor
Ben cevap yazdım ama ulastimi bilmiyorum aracınız gezmeye başlayınca dikkat etmeniz gereken şey araç öndenmi yoksa arkadanmı geziyor neden derseniz eğer arka dingil bağlantıları ve burçları boşluk yapmışsa oda aracın Yolda gezmesine neden olabiliyor onlara da baktırmakta fayda var
 

Kafa sallama olayı da rot balans ayarı ile ilgili olabilir tabi lastikler de önemli bir detay
Ayrıca lanlarda özellikle o modellerde uzun rota bağlı bir direksiyon amartisörü olması lazım o yoksa eğer Kafa sallama ondanda olabilir
 

İlginiz ve cevabınız için çok teşekkür ederim. Hem önde hem de arkada sallama oluyor. Farklı bir usta ambulans kasalarda iç içe geçmiş çift helezon olduğunu ve saklamanın sebebinin bu olabileceğini söyledi. Bir helezon alıp deneyeceğiz. Bakalım düzelme olacak mı? Ayrıca rot amartisoru var ve takılı durumda falan konumu pek doğru değil gibi. Yenir bir rot amartisoru imal ettiriyorum. Onu taktıktan sonra ki tecrübelerimi paylaşıyor olacağım
 




Oncelikle gecmis olmus,
Bahsettiginiz durumun adi death wobble olarak gecer ve gercekten korkutucu bir durumdur, bizzat yasadim.
on duzende artarak devam eden rezonans, bir sure sonra araci yoldan cikaracak kadar artar, anlik cozumu panik yapmadan, yavasca fren yapmaktir.
On duzen ve alt takim komple kontrol edilmeli ve hic bir parcada, tolaransalar disinda bir bozluk olmamali.
Benim aracimdaki problem, direksiyon amortisorunden kaynakli cikti, degistirince bir daha yasamadim.
 

Çok teşekkür ederim cevabınız ve ilginiz için. Aracimda alt takımda değiştirmedigim hiç bir şey kalmadı. Bugün son olarak arka helezonlarin içerisine 1 helezon daha koyup çift helezon haline getirdik. Aracimda ciddi anlamda düzelme oldu ve yol hakimiyeti kazandı. Ancak lakalarda kafa sallama problemleri devam ediyor. Geriye son seçenek olarak hidrolik direksiyon kutusunun yanlış montaj edilmesi kalıyor. İlerleyen günlerde hidrolik direksiyonun montajinda değişiklik yapacağız. Bu arada aracımın sorunun sebebini nokta atışı olarak bulan ve helezon takılması işlemini gerçekleştiren İzmir Gaziemir'de Üstün İş 4x4 Garage Ismail ustaya cok teşekkür ederim. Çok memnun kaldım kendilerinden. Arı gibiler, her sorununuza cevap verebiliyorlar.
İzmir'de defender ustası arayanlar için dipnot olarak buraya bırakmak istedim.
Son yapılan işlemlerden sonra tekrar bilgilendirme yazacağım
Saygılarımla
 

Ismail ve anil cok iyi ustalardir.
Yillardir aracimi kendilerinden baska kimseye birakmam.
 


Kafa sallama olayı benimde başıma geldi. Polybush Burç kiti kullandıktan sonra daha bariz ortaya çıktı. bayağı bir sök tak işinden sonra benim sorunum Panhard Çubuğunda çıktı. Çubuğun burçları Metrik18e göre aracın bağlantı cıvatası Metrik 16 çıktı. levye ile Boşluk konrolu yapıldığında fark edilmiyor. M18 cıvata taktık yaklasık 20000km geçti ne sallama nede sağ sola çekme olmuyor.
 
Son düzenleme:

Kafa sallama olayı benimde başıma geldi. Polybush Burç kiti kullandıktan sonra daha bariz ortaya çıktı. bayağı bir sök tak işinden sonra benim sorunum Panhard Çubuğunda çıktı. Çubuğun burçları Metrik18e göre aracın bağlantı cıvatası Metrik 16 çıktı. levye ile Boşluk konrolu yapıldığında fark edilmiyor. M18 cıvata taktık yaklasık 20000km geçti ne sallama nede sağ sola çekme olmuyor.
 



+90 505 477 13 90 Tuncay Bozdemir ara bütün Defender ile ilgili sorunlar bitsin aynı porblem bendede vardı işimi çözdü.
 

+90 505 477 13 90 Tuncay Bozdemir ara bütün Defender ile ilgili sorunlar bitsin aynı porblem bendede vardı işimi çözdü.