KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Maalesef bizim araçlar eski motor yani enjeksiyon için gerekli olan elektronik aksam ve beyne sahip değiller, dolayısıyla lpg de sıralı sistem veya benzinde enjeksiyon uygulanamamaktadır, daha doğrusu yapmak mantıksız maliyet getirir, defender da ancak Tdi dizel motorlar enjeksiyona sahip.
Karbüratör lü sisteme enjeksiyonsa çevirip sıralı sistem takan bi usta bul dün maliyet gaz dahil 7000tl spark ems diye bi firma arkadaşi Mercedes formunda tanıyordum iletişim için Emre Tunalı 543 950 93 76
Tavsiye derken karbüratör lü sistemde gazda problem yaşıyorsanız en mantıklı çözüm ben defender alacaktım dizellere bakıyordum artık benzinli düşünüyorum
Karbüratör lü sisteme enjeksiyonsa çevirip sıralı sistem takan bi usta bul dün maliyet gaz dahil 7000tl spark ems diye bi firma arkadaşi Mercedes formunda tanıyordum iletişim için Emre Tunalı 543 950 93 76
söylediğiniz sistemi biliyorum emre tunalı beyide biliyorum
bahsi geçen araçlar Bosch KE Jetronik denilen tek nokta mekanik enjeksiyon sistemlerinin dönüşümü lpg kit ile bu paralara çıkıyor iş direk karbüratör olunca maliyet biraz daha yükseliyor ki uygulama yapılan araçların normalde de güçlü motorları var
2.5 lt 4 silindir benzinli defender motoru zaten gücü bu kasaya çok yeterli değil bu maliyet gereksiz bir çalışma olur hatta bu fiyatlara yine 4 silindirli modern ve daha güçlü bir motor değişimi yapılabilir hatta daha ucuza bile mal olabilir
burada sıkıntı güç bu tarz çalışmaların maliyeti eski sistem bir besleme sistemi olsada güçlü motorlara uygulama mantıklı olabiliyor
3.5 lt V8 Buick 215 V8 olarakta adlandırılır enjeksiyon sistemi olanlar mekanik enjeksiyon sistemine sahip hatırladığım kadarıyla Land rover da kullanıldığında Bosch L-Jetronik sisteme sahip tek nokta mekanik enjeksiyon
bu motor sahip olduğu güç ile besleme sistemi değişimine uygun fakat 3.9 V8 çok nokta enjeksiyon sistemli sıralı sistem uyuyor hem gücü arttırmak hemde uğraşmamak adına bu motorun değişim maliyetine de bakmak lazım sıralı lpg için
ayrıca bu motorda Lucas 14CUX işletim sistemi ile çok nokta enjeksiyon sistemi kullanılmış Rover da bu versiyon bulunursa direk sıralı sistem uygulanabilir herhangi bir modifikasyona gerek yok
3.9 maalesef çok nadir denk geliyor ve fiyatları da bu nadirliğe sebep okuyor olabilir.
3.5 daha nispeten fazla. Parça ve bakımı da ona göre haliyle.
Ama anladığım kadarı ile 2.5 ta uyguladığım sistem in tam karşılığını 3.5 ta alabileceğim. Blos takılı idi ancak karbüratör delik değildi. Fotoları bulabilirsem yüklerim tekrar.
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kıh kıh kıh evet benimki misal öyle ama karbüratör delinmesi lpg den çok benzin kullanımını etkiliyor, eğer düzgün yapılmazsa veya hava kaçırdığı yerler olursa benzin ayar tutturmak zor oluyor, ama lpg açıkçası sorun çıkarma açısından benzinden daha iyi çalışıyor, beyin güçlü olsun yeter.