Defender Toplama Planı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Harmanov Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 49
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,872

Etiketler
Konunun sadece son sayfasini okuyup yorum yapman beni benden aldi. Bastan okursan konustuklarimiza hak vereceksin. Saygilar.
 

Belki üç farklı günde beş kere okumuşumdur :smiley:
Ben size istinaden yazmadım, bir arkadaş yukarıda 15.000 TLye araç alıp toplanılır gibi yazmış.
O fiyatları aylardır göremedim.Bir abimiz ihaleden araç alıp getirmesi bile neredeyse 12.000 TL yi buldu ocak ayında.

Sizin ilk gönderide ve diğerlerinde belirttiğiniz isteklerinize aynen sahibim.
Bu iş sandığımdan daha zor olacak.
 

Belki üç farklı günde beş kere okumuşumdur :smiley:
Ben size istinaden yazmadım, bir arkadaş yukarıda 15.000 TLye araç alıp toplanılır gibi yazmış.
O fiyatları aylardır göremedim.Bir abimiz ihaleden araç alıp getirmesi bile neredeyse 12.000 TL yi buldu ocak ayında.

Sizin ilk gönderide ve diğerlerinde belirttiğiniz isteklerinize aynen sahibim.
Bu iş sandığımdan daha zor olacak.
Akıllının biri arabayı pahalıya koyuyor. diğeri de ben daha pahalıya satarım diye bir başlıyor arttırmaya. olay 90 model defender'ın 50.000 TL olmasına kadar gidiyor şu an. ben de 300.000 TL isteyeceğim satarken. hadi bakalım.

İhaleden araç alma işi aklıma yatmıyor bir türlü. Araç devlet malı diye hor kullanılmıştır. Motor elektrik filan ölüdür. Yani gidip bir şase ve aluminyuma 12.000 tl vermem. Toplama zahmetine değmez.
 

son zamanlarda Defender toplamak bazı kişiler için moda oldu ve araç fiyatları da anlamsız bir şekilde arttı.
usta ve 2.el çıkma parça fiyatları da bu artışı izliyor, bundan dolayı da toplanmış bir aracın fiyatı tdi motor ise 50 binden aşağı pek kalmadı..
adı çok bilinen ve bu işin ustalarından bir servise bir gün fiyat sordum, sadece elektrikli hareketli ve ısıtmalı çıkma koltuklar 5000 TL dedi ben tabi içimden çüşşşşşş...
dedim ki gürcüden araba getiririm disco 2, parası da en fazla 3-4 bin usd, koltukları ve işime yarayan bütün parçaları alır, kalanı da satar para kazanırım, servisin cevabı "o tabi ki daha ucuz bir yol"
e olur tabi, sen 5000 TL çıkma koltuğa istersen diğer yapacağın işlemler için benden ne kadar çok para kazanacağını (aslında kullanmak istediğim daha argo bir kelime var ama yazmadım) tahmin etmek zor değil... böyle olunca da fiyatlar alıyor başını gidiyor..
bir diğer faktör de bu araçlar son zamanlarda 3 farklı dizide boy göstermeye başladı, e tabi parası olan kişiler bunlara değerinin üzerinde fiyatlar da vermeye başlar / başladı

ben de 3-4 ay önce düşünüyordum ama sonrasında bütçe hesabı yapınca istediğim gibi bir aracın 70-80 bin TL yi bulacağınız gördüm (çok kaliteli bir kaporta boya işlemi için başlı başına İstanbul da 8-12 bin TL arası fiyatlar telaffuz ediliyor, iç kaplama, elektrik sistemi, hd direksiyon, ön göğüs, motor, jant lastik ıvır zıvır derken hesabı siz yapın...

ayrıca yazdıklarınızı okuyunca bu işlerden pek anlamadığınızı fark ettim (bunu hakaret olarak algılamayın, 8 yıldır araştıran, son bir senesini de Jeep WJ yükseltme ve diğer sorunlar için harcayan biri olarak kağıt üstü hesap ile sanayi çok farklı şeyler), öncelikle forumları okudukça insan gaza geliyor ama sanayiye girdi mi iş öyle olmuyor.. boya 5 bine yapan da var ama sonuç spreyle boyasanız aynı kapıya çıkar. hele ki en başta gitsin yeterden "komple revize etsem neye çıkar?" a döndüyse istekler ki dönecek ufak bütçeleri unutun..

sizlere de şimdiden kolay gelsin
 



son zamanlarda Defender toplamak bazı kişiler için moda oldu ve araç fiyatları da anlamsız bir şekilde arttı.
usta ve 2.el çıkma parça fiyatları da bu artışı izliyor, bundan dolayı da toplanmış bir aracın fiyatı tdi motor ise 50 binden aşağı pek kalmadı..
adı çok bilinen ve bu işin ustalarından bir servise bir gün fiyat sordum, sadece elektrikli hareketli ve ısıtmalı çıkma koltuklar 5000 TL dedi ben tabi içimden çüşşşşşş...
dedim ki gürcüden araba getiririm disco 2, parası da en fazla 3-4 bin usd, koltukları ve işime yarayan bütün parçaları alır, kalanı da satar para kazanırım, servisin cevabı "o tabi ki daha ucuz bir yol"
e olur tabi, sen 5000 TL çıkma koltuğa istersen diğer yapacağın işlemler için benden ne kadar çok para kazanacağını (aslında kullanmak istediğim daha argo bir kelime var ama yazmadım) tahmin etmek zor değil... böyle olunca da fiyatlar alıyor başını gidiyor..
bir diğer faktör de bu araçlar son zamanlarda 3 farklı dizide boy göstermeye başladı, e tabi parası olan kişiler bunlara değerinin üzerinde fiyatlar da vermeye başlar / başladı

ben de 3-4 ay önce düşünüyordum ama sonrasında bütçe hesabı yapınca istediğim gibi bir aracın 70-80 bin TL yi bulacağınız gördüm (çok kaliteli bir kaporta boya işlemi için başlı başına İstanbul da 8-12 bin TL arası fiyatlar telaffuz ediliyor, iç kaplama, elektrik sistemi, hd direksiyon, ön göğüs, motor, jant lastik ıvır zıvır derken hesabı siz yapın...

ayrıca yazdıklarınızı okuyunca bu işlerden pek anlamadığınızı fark ettim (bunu hakaret olarak algılamayın, 8 yıldır araştıran, son bir senesini de Jeep WJ yükseltme ve diğer sorunlar için harcayan biri olarak kağıt üstü hesap ile sanayi çok farklı şeyler), öncelikle forumları okudukça insan gaza geliyor ama sanayiye girdi mi iş öyle olmuyor.. boya 5 bine yapan da var ama sonuç spreyle boyasanız aynı kapıya çıkar. hele ki en başta gitsin yeterden "komple revize etsem neye çıkar?" a döndüyse istekler ki dönecek ufak bütçeleri unutun..

sizlere de şimdiden kolay gelsin
Yurt dışından araç getirip Türkiye'de parçalama fikri aklıma gelmemişti gerçekten. Şu an aydınlanma yaşıyorum. Ayrıca TV izlemediğim için dizilerdeki defender durumlarını da bilmiyordum. Elektrik öğrenilir yapılır. Defender'ın kaportası vurunca düzelmez diyorlar onu anlamadım. Aluminyumla alakalı bir şeymiş. Açıklarsanız sevinirim. Defender kaportası düz olduğu için kalıp çıkarılabilir kolayca. Aldığım aracın tüm kaportasını söküp karbonfiber dökeceğim onun yerine ( kaplama değil ) Yeni model defender'da olan ön konsol'u da kopyalayabilirim. Çok çok zor olur ama emekle yapılabilecek bir iş. Yeni araç almamış olsam defender'ın külfetinin altına girerim gerçekten. Hak ediyor.
 

kaporta parçalarınız alimyum olarak basıp satan firma gördüm geçenlerde, boyasız astartsız halde 250TL istiyordu yanılmıyorsam tanesine.
bunun düzeltmesi olamıyor, demir gibi değil, üerinde sonradan oynama yapılıp, macun vs ile eski haline gelmiyor. ondan işlemleri farklı.

diğer yandan karbon fiber bildiğim kadarı ile ucuz bir malzeme değil, astarı yüzünü geçmez mi? ayrıca görünüm nasıl olur?
 

Diyelim defender'ın sol ön kapısı yamuldu. Değiştireceğim. Sizin söylediğiniz firma bana iç aksamı da veriyor mu? Kilit, anahtar mekanızması gibi... Sadece sac vermiyordur umarım :D


Karbonfiber kumaşlar, hangi örgü sıklığıyla dokundukları, gramajları ve yapıldıkları ipliğe göre ayrılır. metrekaresini 100 liraya da bulursunuz, 1500 liraya da bulursunuz. İster en ucuzuyla kolay bükülür bir çamurluk yaparsınız, ister en iyisiyle yani ipek dokuma karbonfiberle araç şasesi yaparsınız. Pahalı olmasının sebebi bence işçilik. Direk emek işi çünkü.
 

Diyelim defender'ın sol ön kapısı yamuldu. Değiştireceğim. Sizin söylediğiniz firma bana iç aksamı da veriyor mu? Kilit, anahtar mekanızması gibi... Sadece sac vermiyordur umarım :D
aklıma cem yılmaz ın eski gösterilerinde söylediği bi cümle geldi, " bu bilet fiyatına hayatın anlamını verecek değiliz" diye :smiley:
tabi ki sadece saç kısmı veriyor, araba yedek parça fiyatlarından haberiniz varsa bu fiyatın ucuz bile olduğu söylenebilir..

karbon fiberden uygun fiyata çıkacak ise bence dodik yapın, millete de satarsınız.. zaten hafif esnek de olması gerekiyor.
 

defender veya başka araç toplamak nette bulunan videolar kadar kolay olmuyor hatta geçenlerde ilgimi çeken bir video seyrettim kişi bir unimog toplamış 3 senede yaklaşık 7000 fotoğraf kısa kısa 1000den fazla video çekmiş tabi bunların hepsi yayında kullanılmamış bir toplama yapılmış yani büyük emek

defender lego gibi bir araç zaten dizaynı bu tarzda siz kapıyı tavanı ne biliiim motor kaputunu farklı bir malzemeden el emeği ile yapabilirsin buna engel yok ki yurt dışında kullanılan expedition defenderların çoğu açılır tavandır ve tavan fiber tarzı malzeme ile yapılmıştır önemli olan şase dir defender da farklı malzemeden yapacağınız kapıyı takacağınız şase düzgün olsun

süre olarak çok takıntınız yoksa araç toplamak sorun değil toplanır paranız ve zamanınız harcanacak
 



Henüz tampon bile değiştirmediğim için bilemiyorum yedek parça nasıldır kaç paradır. Sac da kafi.

Birisinden 4 dodik, kaput yükseltme ve ön panel için fiyat aldım. Hepsine 1000 TL dedi, kalıpları varmış kendisi döküyormuş. Çok uygun mesela o fiyat. Bedava hatta. Karbonfiberden döküp satmaya kalkarsam o seti 4000 TL'den aşağı satmam. Özellikler dodikler içbükey oldukları için terse esnemeleri gerekirse o incelikle kırılırlar. Dodik için de iyi malzeme ve 3 kat kullanmam gerekecek. Bu da maliyeti arttıracak.

Düzgün ölçü alabilirsem defender'ın ön konsolunu yeni model gibi yapıp satmayı planlıyorum. Kalıp bir oturursa gerisi seri üretim gibi gelir.
 


Merhabalar,


Uzun süredir yorumlarınızı takip ediyorum benim aklımda da araç toplamak var. Yorumlarınıza bakıyorum araç fiyatlarına bakıyorum parça bakıyorum usta soruyorum fakat bir türlü işe girişemedim. Sanırım en doğrusu direk işe bir yerden başlamak arkası gelecektir.. Biz Türkler zaten kervanı hep yolda düzmüşüzdür. o_O
 

Merhabalar,


Uzun süredir yorumlarınızı takip ediyorum benim aklımda da araç toplamak var. Yorumlarınıza bakıyorum araç fiyatlarına bakıyorum parça bakıyorum usta soruyorum fakat bir türlü işe girişemedim. Sanırım en doğrusu direk işe bir yerden başlamak arkası gelecektir.. Biz Türkler zaten kervanı hep yolda düzmüşüzdür. o_O
Arkdaşlar yorumları okudum bende toplamaya girmeme taraftarıyım.

Herkes gibi hevesle başladım. 9.000TL ye defender aldım. Hurda durumdaydı, 8 ay boya işi bekledim. Boyacı ile anlaştığımda boyayı komple sokecek ve ustune astarla, mat boya atacaktı paranın yarısını da başında verdim hikaye burada başladı.

Boyacıya gidiyorum hiçbir iş yok camları sokmus sadece diyor soyle yapıcam, ertesi gün gidiyorum yine bir sey yok boyle yapıcam, ertesi gün gidiyorum birşey yok vs.. bir hafta sonu gitmedim arabanın her yeri beyaz astar dedim adam yapmış herhalde. Arabaya yaklaştım içine bir baktım benim mavi defender olduğu yerde duruyor. dedim ki hani boyayı sokecektin? kurtarmıyor dedi, dedim parasını vereyim boyle olmaz boya atar dinlemedi. Sonuc boyayı tam yapmadı astarlı bıraktı 8 ayımı bekletti ve birçok parçam kayboldu şuan piyasada olmayan ve satılmayan orjinal parçalar dahil.

motor konusu başlıca tam bir saçmalık sozde herkes usta goturuyorsun kimse yapamıyor, bursa da gerçekten usta olan 2-3 kişi var, motoru onlara. karbürotru baskasına, kaloriferi baskasına, klimayı baskasına yaptırdım. en sonunda bir baktımki her yer civata her yer yama.

Sonra başladım kendim adam gibi toplamaya ve düzeltmeye. Artık arabaya binince ellerim simsiyah iniyorum :smiley:

Arkadaşlar arabayı kendiniz toplayamayacaksanız bu iş için abartmıyorum 100.000 liranın altında göze güzel görünür bir iş çıkartamazsınız.


Arabayı aldınız ve yapılacak işlemler bunlar ise;

şase kumlama, kaporta, boya sökümü, sedefli/vernikli boya, komple elektrik, motor bakım/tamir, yürüyen bakım/tamir, komple jant ve 32" lastik, kısmi aksesuar (1 adet led bar ,dodik, kaput şişirme)
Düzgün yaptırmak isterseniz en az 100000 TL tutacaktır sürede en az 6 ay

Ben bu yazıyı yarken dolar 5,35
euro 6,07
Benzin 6,67
 
Son düzenleme:

İhaleden araç alma işi aklıma yatmıyor bir türlü. Araç devlet malı diye hor kullanılmıştır. Motor elektrik filan ölüdür. Yani gidip bir şase ve aluminyuma 12.000 tl vermem. Toplama zahmetine değmez.

Bu konuda sizinle aynı fikirde değilim. O ölu dediğiniz araçlara henuz sanayi eli değmediğinden hem toplaması daha kolay ve zahmetsiz hem de aracın orjinalliği açısından daha değerli oluyor.

Bize gelen araçlar içinde en çok karşılaştığımız sorun mesela led bar takılan araçların en basit işi 1 gunu bulabiliyor bazen çunku önce bazı eksiklikleri gidermek ya/da duzeltmek gerekiyor. Sağdan soldan hat çekmekle ya da var olan orjinal hattı bozarak led e elektrik vermek olmuyor. Evet Led barınız çalışıyor ama butun sadakalarınızı harcıyorsunuz bir led bar için ki değmez. Bu da esasen hem daha pahalıya geliyor hem de cidden vakit kaybı demek.
 



Boyacıya gidiyorum hiçbir iş yok camları sokmus sadece diyor soyle yapıcam, ertesi gün gidiyorum yine bir sey yok boyle yapıcam, ertesi gün gidiyorum birşey yok vs.. bir hafta sonu gitmedim arabanın her yeri beyaz astar dedim adam yapmış herhalde. Arabaya yaklaştım içine bir baktım benim mavi defender olduğu yerde duruyor. dedim ki hani boyayı sokecektin? kurtarmıyor dedi, dedim parasını vereyim boyle olmaz boya atar dinlemedi. Sonuc boyayı tam yapmadı astarlı bıraktı 8 ayımı bekletti ve birçok parçam kayboldu şuan piyasada olmayan ve satılmayan orjinal parçalar dahil.

Bu boya ustasinin Adini ve yerini belirtmelisiniz ki basklarinin da cani yanmasin.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst