
tricknick' Alıntı:Şnorkelle ilgili olarak; temel olarak dizellerin moutlar suretta ihtiyacı var ama benzinliyede şnorkel takılır ve faydalı olur. Her ne kadar benzinlinin yanma odasında basınçlar daha düşük olsa da, motora su girmesi son derece zararlı. Piston kollarına krank miline v.s. zarar vermek olası.
Ayrıca, motora çekilen hava ne kadar soğuk olursa, o kadar çok hava çekmek mümkün olur. Sıcak hava soğuk havaya göre daha az sıkışır. Dolayısı ile aynı hacimde daha fazla hava, daha fazla oksijen demek, yanma esnasında da daha fazla basınç demek. Daha fazla oksijen daha verimli yanma, daha yüksek güç. Şu modifiyeli komik cadde arabalarına NOS takılmasının nedeni de budur. Nitrojen yanma odasının içindeki ortamı soğutarak daha fazla hava alınmasını sağlar. Bu sayede geçici olarak daha fazla güç üretilir.
Bizim arabalarda şnorkel hava emişini sıcak olan motor bölmesinin dışına taşıyarak bu açından da fayda sağlar. Gerçi performans farkını hissetmek mümkün değil - bütün bu açıklama çok minör bir fark yaratıyor.
Metin
edaghan' Alıntı:Cenk bey;
TDI motorlu araçlarda snorkel sağa takılıyor. Belki de önceki sahibi ileride TDI motor takmayı planlayarak sağda kullanmak istemiş olabilir. Varolan snorkeli sağdan sola alabilirsiniz, lakin sağ tarafta delikler kalacaktır. Onun yerine eğer yapabiliyorsanız, hava filtresi kutusunu motorun sağ tarafına monte etmenin yolunu bir araştırın.
kolay gelsin.
nordic1903' Alıntı:Teşekkür ederim Engin Bey ;
TDI motor takma planı benim planlarım arasındaAma o safhaya daha en az 1- 1.5 sene var..Şnorkel'i sağdan sola almak mı daha meşakkatli olur yoksa filtre kutusunun yerini değiştirmek mi ?
Saygılarımla
Cenk
febulent' Alıntı:şinorker montajım; sırasıyla malzemeler ilk hali montaj sonrası (ki bunda böylede olur diye 2. bir yol var filitreye kaynaklı işlem gerekiyor ağızı çevirmek için ), dışardan görünüşü
jugu' Alıntı:üstünden çok çok geçmiş ama görürse Bülent Bey veya bilgisi olan var ise şu ilk resimdeki uzun esnek borudan bir türlü bulamadım ben. iç kısma monte edilecek olandan.