dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tiskeli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,999
Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

bazen çok sıkıntılı durumda kalınıyor araç capraz durumda kalmış ne ileri gidiyor nede geri ya 5-6 kişi itekliyecek yada başka bir araçla çekilmesi lazım araçta kilit olsa sorun yok ama kilitsiz yada lsdli aracın varsa birde kendi başına derede tepede kaldınsa vay haline araç sahibinin ama bu yöntemler kalınan zor durumdan aracı kurtarabiliyor tabi aks kesermiş balata sıyırırmış bunlar akla gelse bile bir an önce oradan kurtulup kendini ve aracı sağlama düşüncesi ve pisikolojisi agır basıyor hele birde hava kararmışsa
 

Etiketler
Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

yörük 54' Alıntı:
nasıl bir kilit yapıldığını anlayamadım ama iyi bir şey olduğunu zannediyorum. lsd li bj 60 a uygulanabilirmi. maliyet ne tutuyor.

saygılar

Lsd olması sisteme bi engel değil. Yukarıda da yazdım ama huyum kurusun uzun yazdığım için genelde okunmuyor, biliyorum :smiley: ;D
Uzun olduğu içinde konuyu karıştırıyorum bazen ;D

Bj 60'ları bilmiyorum ama hemen her araçtaki el freni sistemi kullanıldıysa kolaylıkla yapılır. Tahmin ediyorum Lj60'dada klasik bilinen el freni sistemi kullanılıyordur.

Standart mekanizma:
El freni tabancasının altta bi çubuğu var, bu çubuğun ucunda da 90derece açıyla cubuğa takılı düz gibi bi parça var.
Bu parçanın sağ ve sol ucuna çelik teller takılı.
Sağdaki tel sağ arka fren mekanizmasına, soldaki sol arka fren mekanizmasına kadar uzanır.
El fren tabancasını içerden yukarı çekince alttaki çubuğu öne kayar. Ucundaki parçada çubukla birlikte öne gidince, parçanın sağına ve soluna bağlı teller gerilir.
Sağ tel sağ arka balataların, sol tel sol arka balataların diski sıkmasını sağlar (fren sistemi tambursa balatalar açılır, tamburun içine basar)(citroen Bx'te el freni ön tekerlere tutar ;D ).
Bilinen, eski yeni, hemen hemen tüm araçlardaki mekanizma bu.

Çubuğa takılı parça cubuğun ekseninde serbest hareket edebilir.


Hüseyin abi içerdeki orjinal el freni tabancasının sağına ve soluna iki el yapımı tabanca daha takmış.
Altta, bU tabancaların ucundaki kısa teller, orjinal çubuğun ucundaki orjinal parçanın sağına ve soluna ayrı ayrı bağlı.
Soldaki tabanca çekilince parçanın sol tarafını öne çekiyor, sadece sol el freni teli geriliyor, sol arka tekerlek frenleniyor.
Sağdaki çekilincede sadece sağ taraf.
Böylece sadece sol tekerleğe veya sadece sağ tekerleğe el freni yapabiliyorsunuz.

Orjinal tabanca ortada duruyor hala, kurcalanmadı. Orjinal tabanca çekilince (orjinal mekanizma) parça komple öne kayıyor iki teli birden geriyor. Standart halinde iki tekerede park frenine devam...

Ancak elinden iş gelen, uğraşmayı seven, akıllı, demiri işleyebilen birisi bunu yapabilir.

Sağlıcakla...
 

Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

her frenci bunu yapabilir o zaman demir işinden de anlarım. Yap kenarda dursun lazım olduğunda kullanmalık bir şey. Hiç kullanmasan da olur. Ama ihtiyaç duyduğunda ailenle kalmışsın araba parçalansa kimin umurunda.

saygılar.
 

Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

Alfonse' Alıntı:
Lsd olması sisteme bi engel değil. Yukarıda da yazdım ama huyum kurusun uzun yazdığım için genelde okunmuyor, biliyorum :smiley: ;D
Uzun olduğu içinde konuyu karıştırıyorum bazen ;D

Bj 60'ları bilmiyorum ama hemen her araçtaki el freni sistemi kullanıldıysa kolaylıkla yapılır. Tahmin ediyorum Lj60'dada klasik bilinen el freni sistemi kullanılıyordur.

Standart mekanizma:
El freni tabancasının altta bi çubuğu var, bu çubuğun ucunda da 90derece açıyla cubuğa takılı düz gibi bi parça var.
Bu parçanın sağ ve sol ucuna çelik teller takılı.
Sağdaki tel sağ arka fren mekanizmasına, soldaki sol arka fren mekanizmasına kadar uzanır.
El fren tabancasını içerden yukarı çekince alttaki çubuğu öne kayar. Ucundaki parçada çubukla birlikte öne gidince, parçanın sağına ve soluna bağlı teller gerilir.
Sağ tel sağ arka balataların, sol tel sol arka balataların diski sıkmasını sağlar (fren sistemi tambursa balatalar açılır, tamburun içine basar)(citroen Bx'te el freni ön tekerlere tutar ;D ).
Bilinen, eski yeni, hemen hemen tüm araçlardaki mekanizma bu.

Çubuğa takılı parça cubuğun ekseninde serbest hareket edebilir.


Hüseyin abi içerdeki orjinal el freni tabancasının sağına ve soluna iki el yapımı tabanca daha takmış.
Altta, bU tabancaların ucundaki kısa teller, orjinal çubuğun ucundaki orjinal parçanın sağına ve soluna ayrı ayrı bağlı.
Soldaki tabanca çekilince parçanın sol tarafını öne çekiyor, sadece sol el freni teli geriliyor, sol arka tekerlek frenleniyor.
Sağdaki çekilincede sadece sağ taraf.
Böylece sadece sol tekerleğe veya sadece sağ tekerleğe el freni yapabiliyorsunuz.

Orjinal tabanca ortada duruyor hala, kurcalanmadı. Orjinal tabanca çekilince (orjinal mekanizma) parça komple öne kayıyor iki teli birden geriyor. Standart halinde iki tekerede park frenine devam...

Ancak elinden iş gelen, uğraşmayı seven, akıllı, demiri işleyebilen birisi bunu yapabilir.

Sağlıcakla...
alp teşekkürler herkesin anlıyacağı şekilde açıklamışsın
 

Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

tiskeli' Alıntı:
alp teşekkürler herkesin anlıyacağı şekilde açıklamışsın

Abi bildiğim çoğu şeyi karşılıksız paylaşımlardan öğrendim, fırsatını buluncada vefa borcumu ödüyorum...
Bişey karşılıksız paylaşılınca ayrı bi tatlı oluyor zaten ;D

Bide proje senin, konu senin...

İş akıl işi, pratik zeka işi, emek işi, el emeği göz nuru...

Bide iş mevcut bi mekanik düzeneğin tadilatla bambaşka bi faydaya çevirmek olunca...

:smiley: Vakit Ayırıp Yazmayımda Ne Yapayım? :smiley:

Selamlar...
 




Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

Videoda dedikleri gibi Bravo!
 


Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

hüseyın abı ayakta alkışlıyorum seni
 

Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

sağolasın selim ben sadece kendi araçlarımda uygulayıp güzel sonuç aldığım uygulamaları buradada paylaşmak istedim belki konuyu takip eden arkadaşlarla bilgi ve fikir paylaşımı olur düşüncesindeyim belkide hatalı yada gereksiz şeyler yapıyorum
 



Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

Abi merhaba, aynı sistemi series sayfasında Oktay arkadaşımız var o da uyguladı ve sonuçlarından çok memnun....
Keşke bizim de elimizden gelse...
Eline sağlık süper bence de...
 


Ynt: dif kilit taktırma imkanı olmayanlar tek frene

paylaşıma teşekkürler.aklıma geldi bu sistem elektronik de olabilir araç içi dizaynı bozmama adına.dügmeli el freni olan araçlardaki sistem tek tek tekerlere uygulasnabilir içerden kokpite konan 2 fren dügmesi ile.görüntü de hoş olur ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,830
Mesajlar
1,531,184
Kayıtlı Üye Sayımız
166,934
Kaydolan Son Üyemiz
Yalnızadam

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst