discovery-V8
A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
Bilindiği üzere arazi araçlarının Ön/Arka Diferansiyel, Arazi Şanzımanı bazende ana şanzıman üzerinde havaladırma delikleri ve onlara bağlı uzatma hortumları vardır.
Bu deliklerin ne işe yaradıklarını ve İptal edilip edilemeyceklerini kısaca anlatmaya çalışayım.
Sözü geçen düzeneklerin (Diferansiyel, Şanzıman vb.) içerisi genellikle yarısına kadar yağ dolu bir dişli sistemi çalışır, ayrıca bu düzeneklerin her biri diğer düzeneklere conta keçe gibi sızdırmazlık elemanlarıya bağlıdır. İçerideki dişliler birbirlerine belli tolerans aralıklarıyla sürtünürler, yağ bu sürtünmeden oluşabilecek aşınmayı minimuma indirmeye yardımcı olur.
Araç hareket etmeye başladığı andan itibaren hareket eden dişliler bu düzenekleri ısıtmaya başlar, ısınma içerideki basıncı arttırır, eğer havalandırma deliği iptal edilmiş veya tıkalıysa yükselen basınç çıkmak için kendi yolunu bulur keçeleri, contaları bozarak dışarı çıkar, bu çıkış önce yağ terlemesi, ileridede damlama şeklinde kendini gösterir.(buradaki tehlikeye takrar döneceğiz)
Havalandırma deliklerinin ucunda aracın mümkün olan en üst noktalarına doğru, uçları U şeklinde bükülmüş ince hortumlar bağlanmıştır, bu hortumların tepe noktasının zeminden yüksekliği teorik olarak aracın girebileceği su derinliğini gösterir. Gerektiğinde şnorkele kadar uzatılabilir.
Burada Sorun çıkarabilecek iki önemli nokta var.
1 - Deliğin iptal edilmesi veya tıkanması.
Bunu yukarıda anlatmıştım, ama ikinci tehlikeli kısım şu, Sıcak diferensiyel soğuk suya veya çamura daldığında büzüşür, basıncın aksine vakum yapmaya başlar bozulan veya yırtılan keçe ve contalardan içeri doğru, çamur ve suyu emmeye başlar, içinde su ve çamur partikülleri dolaşmaya başlayan dişliler çok hızlı şekilde ömürlerini doldururlar, dahakötüsü karıncalanmalardan dolayı birdaha onarılamazlar.
2- Deliğin açık ama hotumun yırtılmış veya iptal edilmiş olması.
Aynı yukarıdaki biçimde Sıcak diferansiyel soğuk suya veya çamura daldığında büzüşür, basıncın aksine vakum yapmaya başlar havalandırma deliklerinden içeri doğru, çamur ve suyu emmeye başlar, içinde su ve çamur partikülleri dolaşmaya başlayan dişliler çok hızlı şekilde ömürlerini doldururlar,karıncalanmalardan dolayı birdaha onarılamazlar.
Hortum hiç yoksa suya girmeye bile gerek kalmaz sürekli olarak havadaki toz partikülleri içeri girer aynı kötü sonuçları doğurur.
Siz Siz olun servislerde bunları tıkamaya iptal etmeye hevesli personeli uyarın, bunu yapmalarına kesinlikle müsade etmeyin, Her servis periyodunda bu hortumları bağlantı noktasından sökerek basınçlı hava ila açık olduklarından emin olun. Hortumu sökmeden içine basınçlı hava bastırmayın keçe ve contalarınız bozulur.
Saygılarımla.
Bu deliklerin ne işe yaradıklarını ve İptal edilip edilemeyceklerini kısaca anlatmaya çalışayım.
Sözü geçen düzeneklerin (Diferansiyel, Şanzıman vb.) içerisi genellikle yarısına kadar yağ dolu bir dişli sistemi çalışır, ayrıca bu düzeneklerin her biri diğer düzeneklere conta keçe gibi sızdırmazlık elemanlarıya bağlıdır. İçerideki dişliler birbirlerine belli tolerans aralıklarıyla sürtünürler, yağ bu sürtünmeden oluşabilecek aşınmayı minimuma indirmeye yardımcı olur.
Araç hareket etmeye başladığı andan itibaren hareket eden dişliler bu düzenekleri ısıtmaya başlar, ısınma içerideki basıncı arttırır, eğer havalandırma deliği iptal edilmiş veya tıkalıysa yükselen basınç çıkmak için kendi yolunu bulur keçeleri, contaları bozarak dışarı çıkar, bu çıkış önce yağ terlemesi, ileridede damlama şeklinde kendini gösterir.(buradaki tehlikeye takrar döneceğiz)
Havalandırma deliklerinin ucunda aracın mümkün olan en üst noktalarına doğru, uçları U şeklinde bükülmüş ince hortumlar bağlanmıştır, bu hortumların tepe noktasının zeminden yüksekliği teorik olarak aracın girebileceği su derinliğini gösterir. Gerektiğinde şnorkele kadar uzatılabilir.
Burada Sorun çıkarabilecek iki önemli nokta var.
1 - Deliğin iptal edilmesi veya tıkanması.
Bunu yukarıda anlatmıştım, ama ikinci tehlikeli kısım şu, Sıcak diferensiyel soğuk suya veya çamura daldığında büzüşür, basıncın aksine vakum yapmaya başlar bozulan veya yırtılan keçe ve contalardan içeri doğru, çamur ve suyu emmeye başlar, içinde su ve çamur partikülleri dolaşmaya başlayan dişliler çok hızlı şekilde ömürlerini doldururlar, dahakötüsü karıncalanmalardan dolayı birdaha onarılamazlar.
2- Deliğin açık ama hotumun yırtılmış veya iptal edilmiş olması.
Aynı yukarıdaki biçimde Sıcak diferansiyel soğuk suya veya çamura daldığında büzüşür, basıncın aksine vakum yapmaya başlar havalandırma deliklerinden içeri doğru, çamur ve suyu emmeye başlar, içinde su ve çamur partikülleri dolaşmaya başlayan dişliler çok hızlı şekilde ömürlerini doldururlar,karıncalanmalardan dolayı birdaha onarılamazlar.
Hortum hiç yoksa suya girmeye bile gerek kalmaz sürekli olarak havadaki toz partikülleri içeri girer aynı kötü sonuçları doğurur.
Siz Siz olun servislerde bunları tıkamaya iptal etmeye hevesli personeli uyarın, bunu yapmalarına kesinlikle müsade etmeyin, Her servis periyodunda bu hortumları bağlantı noktasından sökerek basınçlı hava ila açık olduklarından emin olun. Hortumu sökmeden içine basınçlı hava bastırmayın keçe ve contalarınız bozulur.
Saygılarımla.