Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,958

discovery-V8

A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
Mesajlar
5,707
Tepkime Puanı
12
Yer
Ankara.
Bilindiği üzere arazi araçlarının Ön/Arka Diferansiyel, Arazi Şanzımanı bazende ana şanzıman üzerinde havaladırma delikleri ve onlara bağlı uzatma hortumları vardır.

Bu deliklerin ne işe yaradıklarını ve İptal edilip edilemeyceklerini kısaca anlatmaya çalışayım.

Sözü geçen düzeneklerin (Diferansiyel, Şanzıman vb.) içerisi genellikle yarısına kadar yağ dolu bir dişli sistemi çalışır, ayrıca bu düzeneklerin her biri diğer düzeneklere conta keçe gibi sızdırmazlık elemanlarıya bağlıdır. İçerideki dişliler birbirlerine belli tolerans aralıklarıyla sürtünürler, yağ bu sürtünmeden oluşabilecek aşınmayı minimuma indirmeye yardımcı olur.

Araç hareket etmeye başladığı andan itibaren hareket eden dişliler bu düzenekleri ısıtmaya başlar, ısınma içerideki basıncı arttırır, eğer havalandırma deliği iptal edilmiş veya tıkalıysa yükselen basınç çıkmak için kendi yolunu bulur keçeleri, contaları bozarak dışarı çıkar, bu çıkış önce yağ terlemesi, ileridede damlama şeklinde kendini gösterir.(buradaki tehlikeye takrar döneceğiz)

Havalandırma deliklerinin ucunda aracın mümkün olan en üst noktalarına doğru, uçları U şeklinde bükülmüş ince hortumlar bağlanmıştır, bu hortumların tepe noktasının zeminden yüksekliği teorik olarak aracın girebileceği su derinliğini gösterir. Gerektiğinde şnorkele kadar uzatılabilir.

Burada Sorun çıkarabilecek iki önemli nokta var.

1 - Deliğin iptal edilmesi veya tıkanması.

Bunu yukarıda anlatmıştım, ama ikinci tehlikeli kısım şu, Sıcak diferensiyel soğuk suya veya çamura daldığında büzüşür, basıncın aksine vakum yapmaya başlar bozulan veya yırtılan keçe ve contalardan içeri doğru, çamur ve suyu emmeye başlar, içinde su ve çamur partikülleri dolaşmaya başlayan dişliler çok hızlı şekilde ömürlerini doldururlar, dahakötüsü karıncalanmalardan dolayı birdaha onarılamazlar.

2- Deliğin açık ama hotumun yırtılmış veya iptal edilmiş olması.

Aynı yukarıdaki biçimde Sıcak diferansiyel soğuk suya veya çamura daldığında büzüşür, basıncın aksine vakum yapmaya başlar havalandırma deliklerinden içeri doğru, çamur ve suyu emmeye başlar, içinde su ve çamur partikülleri dolaşmaya başlayan dişliler çok hızlı şekilde ömürlerini doldururlar,karıncalanmalardan dolayı birdaha onarılamazlar.

Hortum hiç yoksa suya girmeye bile gerek kalmaz sürekli olarak havadaki toz partikülleri içeri girer aynı kötü sonuçları doğurur.

Siz Siz olun servislerde bunları tıkamaya iptal etmeye hevesli personeli uyarın, bunu yapmalarına kesinlikle müsade etmeyin, Her servis periyodunda bu hortumları bağlantı noktasından sökerek basınçlı hava ila açık olduklarından emin olun. Hortumu sökmeden içine basınçlı hava bastırmayın keçe ve contalarınız bozulur.

Saygılarımla.
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Genelde diferansiyelden en yüksek yer olan kupaya yerleşiktirler.(Standartında) Bu havalandırma hortumununda ucunun çıplak olmamasına dikkat edelim. Farklı uç şekilleri olmakla beraber toz almayan keçeden tutunda çek-valf türü tek yön çıkışlı olanları mevcuttur.
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

aracı aldıktan 4 ay sonra farkedebilmiştim ön defransiyel havalandırma deliğinin hortum uzantısı olmadığını, önemli konu, benim gibi atlayan arkadaşlar ilk fırsatta kontrol etmeliler,
paylaşım için teşekkür ederim.
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Suya çok giren araçlar için belli aralıklarla yağ dolum tapalarından yağın su alıp almadığı kontrol edilebilir. Ayrıca yağ değişimlerinde eski yağın içerisinde mıknatıs gezdirilerek aşınma olup olmadığı anlaşılabilir.
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Ben de lastik değişiminde farkettim. Diferansiyelin üstünden çıkan hortum şasenin içinden geçen bir boruya giriyor. O borunun her iki ucu da sağdan ve soldan tekerleklerin üst hizasında bulunan bir noktaya açılıyor. Bu durumda, tekerlek boyunca bi sudan geçtiğimde, oradan içeriye su girmesi muhtemel değil mi?
 



Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

benim cj nin arkaya bakmadım ama ön diferansiyelin havalandırma hortumunu radyatörün en üst hizasına kadar çıkarmışlar ve ucunda flltreli bir plastik var
ben 4 yıldır cj kullanıyorum dağ bayır demeden her yere girdim çıktım ama hiç bir şey bilmeden kullanmışım aracı şanşlıymısımki bir şey olmadı.
gezenbilire katıldığımdan bu yana o kadar çok şey öğrendimki şimdi çok daha rahat geziyorum
para versem öğrenemeyeceğim şeyleri burda öğrendim, halada öğrenmeye devam ediyorum, tam bir okul oldu burası bana
hepinize teşekkür ediyorum
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Su girip girmediğini anlamak için , yağ tapasını gevşetip akan yağı gözleyebilirsiniz, eğer yağ boza rengi gibi bir renk almışsa su emmiş demektir, Eğer bal rengine yakın bir renkte ise muhtemelen sorun yoktur.

Selamlar
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

VoDaFoNeCeLL' Alıntı:
Ben de lastik değişiminde farkettim. Diferansiyelin üstünden çıkan hortum şasenin içinden geçen bir boruya giriyor. O borunun her iki ucu da sağdan ve soldan tekerleklerin üst hizasında bulunan bir noktaya açılıyor. Bu durumda, tekerlek boyunca bi sudan geçtiğimde, oradan içeriye su girmesi muhtemel değil mi?

Bu boruları hortumlar ile uzatmakta yarar var, benim aracın arka hortumları şase içinden bagaj içine kadar uzuyor
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Yavuz bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler ben dahil bir çok arakdaş bundan sonra herhalde periyodik olarak kontrol eder slmlar..
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Ben ilginize teşekkür ederim, zamanında bu konuda benim başım ağrımıştı sizlerin ağrımasın.

Birde diyelimki su ve çamur diferensiyeli bozmuş, ayna mahruti değişecek;

Burada ikinci el parça alıyorsanız ki eski model araçlarda çok yapılıyor, ayna ve mahruti dişlileri fabrikada ayrı ayrı üretilip birbirleriyle eşlendiğinde alıştırma işlemi yapılır, ve takım olarak kullanılmak zorundadır.

Hurdacı ve çıkmacıların bazıları bu parçaları ayrı ayrı satma yönüne gidebiliyorlar, bu işlem yanlış, ayna ve mahruti eş olmaz ise aşınma, ses ve ısınmaya sebep olurlar. Bu konudada dikkatli olun.

Selamlar
 



Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Kendi aracımda diferansiyeller ve ana sanzıman,arazi havalandırmalarını snorkel ucuna kadar yeniden aynı boy hortumla uzattım. suan icin cok memnunum.
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

discovery-V8' Alıntı:
Ben ilginize teşekkür ederim, zamanında bu konuda benim başım ağrımıştı sizlerin ağrımasın.

Birde diyelimki su ve çamur diferensiyeli bozmuş, ayna mahruti değişecek;

Burada ikinci el parça alıyorsanız ki eski model araçlarda çok yapılıyor, ayna ve mahruti dişlileri fabrikada ayrı ayrı üretilip birbirleriyle eşlendiğinde alıştırma işlemi yapılır, ve takım olarak kullanılmak zorundadır.

Hurdacı ve çıkmacıların bazıları bu parçaları ayrı ayrı satma yönüne gidebiliyorlar, bu işlem yanlış, ayna ve mahruti eş olmaz ise aşınma, ses ve ısınmaya sebep olurlar. Bu konudada dikkatli olun.

Selamlar
yavuz bey bilgiler için teşekkürler alıştırılmış olan o ayna mahruti üzerinde birbirinin aynı olan numara veya işaretler oluyor bildigim kadarı ile yanılıyormuyum
 

Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

Yavuz abi,

Discodaki havalandırma hortumunun başlangıç ve bitiş yerleri hakkında bir iki foto yükleyebilir misin?

Aynı şekilde, diğer arkadaşlar da kendi araçlarından örnekler koyarsa, sonradan okuyacak kişilere faydası olacaktır.

Teşekkürler.
 


Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

CEM50' Alıntı:
yavuz bey bilgiler için teşekkürler alıştırılmış olan o ayna mahruti üzerinde birbirinin aynı olan numara veya işaretler oluyor bildigim kadarı ile yanılıyormuyum

Evet Cem Haklısın, üzerinde numaralar veya işaretler var bunların aynı olması şart.

Selamlar
 



Ynt: Diferansiyel Havalandırma Delikleri Ne İşe Yarar ?

edaghan' Alıntı:
Yavuz abi,

Discodaki havalandırma hortumunun başlangıç ve bitiş yerleri hakkında bir iki foto yükleyebilir misin?

Aynı şekilde, diğer arkadaşlar da kendi araçlarından örnekler koyarsa, sonradan okuyacak kişilere faydası olacaktır.

Teşekkürler.

Başlangıç yerleri kolay onları çekerim ama bitiş ancak el yordamıyla bulunuyor, Discovery de fren merkezinin sağında veya solunda plastik tutturma parçalarıyla kupaya bağlı. diğer araçlarda başlangıçtan itibaren takip ederek bulnabilir.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,916
Mesajlar
1,525,643
Kayıtlı Üye Sayımız
166,696
Kaydolan Son Üyemiz
BiSQuiT.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst