Difransiyele Fren Montajı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan boxeralfa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,206

boxeralfa

Kamp II
Mesajlar
207
Tepkime Puanı
0
Sizce bunun amacı nedir?

Sanki kampana yada disk yerinde değil..
Acaba saft üzerindenmi fren yapıyor?
Yapılma sebebi arabanın aşırı yükseltilmiş olması olabilirmi?
Başka sebebi olduğunu düşünüyorsanız paylaşabilirmisiniz..

131_0607_10_z+leaf_spring_technical+lift_blcoks.jpg
 

Etiketler
Ynt: Difransiyele Fren Montajı

Hummerlarda buna benzer bir sistemle çalışıyor. Ne gibi bir faydası var bilmiyorum ama....
 

Ynt: Difransiyele Fren Montajı

kaygan zeminde dengeli frenajı sağlar en başta. birde fren daha yukarı taşınmış. sudan vs'den korunmuş böylelikle.
Benzeri otobüslerde retarder denilen sistemdir.
 

Ynt: Difransiyele Fren Montajı

Bunlar reo diferansiyelleri. Sistemi böyle. şaft açı problemi daha az. difenderlarda da benzer bir el freni var. onlarda direk şaftı frenliyor..
 

Ynt: Difransiyele Fren Montajı

Peki fren diskinin açıkta olması kırılma sıkışma gibi olumsuz koşulları beraberinde getirmezmi?
Kaldıki, iki tekerleğe yani bölünmüş olan iki aksı frenlemek için daha az güç harcamak gerekirken, Şaftı frenlemek için daha fazla hidrolik güç harcamak gerekecek..
Diyelimki, dönüş açısı dar bir manevra yapacağız.. iki teker birden eşit olarak kilitleneceği için sıkıntı yaratmazmı?
 



Ynt: Difransiyele Fren Montajı

.Şaftın üzerinde olduğu için sorun olmaz. Diferansiyeldeki rediksiyonda eklenince fren kuvveti kat kat artar.disk çapı daha büyük kuvet aynı olsa bile çevre uzayacak frenaj artacaktır.Heleki Reo difransiyelinde tahminen 7/1 oran vardır.Yedi katı kuvvetli fren demektir bu .
 

Ynt: Difransiyele Fren Montajı

Zaten bu araçla uzun yol konforu yaşamayacaksınız. Büyük ihtimalle kilitli diferansiyeldir. Ama %100 kilitse bilemem değilse zaten şaftı frenlediği için iki teker farklı dönebilir. Hidrolik güç açısından sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Üzerindeki pompa vs ekipman güçlüdür. Çoğu cj ye de amerkalılar bu tip reo diferansiyeli takıyorlar. Kayada kullanıyor hemde..
 

Ynt: Difransiyele Fren Montajı

Jeep Grand Cherokee de var. Ön ve arka ELSD lerin mekanik kısmı böyle çalışıyor. Akslara bağlı pompalar var. Devir sayısı fazla olanın pompası devreye girerek kendi balatasına baskı uygular. Ve güç diğer tekere aktarılır. Bence güzel bir sistem. Ayrıca mucidi TÜRK. MURAT OKÇUOĞLU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Ynt: Difransiyele Fren Montajı

yavuz-çelikel' Alıntı:
kaygan zeminde dengeli frenajı sağlar en başta. birde fren daha yukarı taşınmış. sudan vs'den korunmuş böylelikle.
Benzeri otobüslerde retarder denilen sistemdir.

Yavuz, retarder ile bu sistemin çalışma prensibi birbirine pek benzemez. Retarder da sürtünme yoktur. Şaft ile birlikte dönen rotorun arasına belirli basınçlarda (önceden setlenmiş) yağ basılması sonucunda, uygulanan basıncın yükseltilmesi ile artan kademeli yavaşlatma sistemidir. Çalışma prensibinden dolayı ani yavaşlamalar oluşamayacağından daha konforlu bir seyir olacaktır. Kısaca retarder ile burada görülen diskin yerleri belki birbirine benzer konumda olabilir ama çalışma prensipleri çok farklıdır.


Selamlar,
 

Ynt: Difransiyele Fren Montajı

Zakof' Alıntı:
Yavuz, retarder ile bu sistemin çalışma prensibi birbirine pek benzemez. Retarder da sürtünme yoktur. Şaft ile birlikte dönen rotorun arasına belirli basınçlarda (önceden setlenmiş) yağ basılması sonucunda, uygulanan basıncın yükseltilmesi ile artan kademeli yavaşlatma sistemidir. Çalışma prensibinden dolayı ani yavaşlamalar oluşamayacağından daha konforlu bir seyir olacaktır. Kısaca retarder ile burada görülen diskin yerleri belki birbirine benzer konumda olabilir ama çalışma prensipleri çok farklıdır.


Selamlar,


işlevleri aynı ama. hidrolik olarak dengeleniyorsa yük konforlu olur tabiki.Hidrolift asansörler gibi.
 




Ynt: Difransiyele Fren Montajı

reoların arkası çift dingil olanlarında arada küçük bir şaft daha var.
bu tek dingil kullandığı için öbür şaftın bağlantı yerine bağlamak kolay.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,033
Mesajlar
1,527,551
Kayıtlı Üye Sayımız
166,777
Kaydolan Son Üyemiz
utkuberks

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst