Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan genco1973 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,710

genco1973

hakli mi olmak istersin, mutlu mu?
Mesajlar
49
Tepkime Puanı
0
Yer
kadikoy
Web
www.genbar.com
Tum gezenbilir uyelerine selamlar.
2 yildir forum uyesiyim, ve ilgili ilgisiz butun kkonulari zevkle takip ediyorum. araci araclari ve geziler icinde olmasam da sadece izlemek ve dinlemekle bile cok keyifli oluyor :smiley:

arazi araclari ile yakinlasmam 4 yil kadar once freelander td4'le oldu. (zaten ne olduysa da ondan sonra oldu. derin bir konu girmeyeyim, ama bana sorarsaniz almayin aldirmayin.)

bende net bir sekilde discovery hastaligi var. ask bu, baska birsey. onun koltuguna oturup bir tur attiktan sonra hicbir arabaya araba olarak binemiyorum. koseli artik demode olmus kasasina bakmak bile keyif veriyor. bundan 100 yil sonra bile muhtemelen begenilecek olan bir ic tasarimi ve ergonomisi de ayri bir ovguye deger sanirim.
yeni kasasinin cikmasi da beni cok sevindirdi, cunku artik zengin arabasi olarak da gorulmuyor. (zengin arkadaslarin affina siginiyorum, elbete zenginlik bir suc degil, ama gosterilen zenginlik tarzini tutmuyorum sadece... neyse, felsefik bir durum:smiley:

neticede discovery TD5 almali miyim almamali miyim?
kullanma amacim ve sartlarimi da belirteyim tam olsun: %80 sehir ici kullanacagim (olsun buyuk filan, benimki bir ask) ve %20 hafif arazi. engebeli yollarda kir gezileri filan. offroad asla denemez. belki camur bile gormeyecek hic. (ki elektronik bir arabanin camura sokulmasi bence bir deli cesareti...) 100 yil bile gecse camura girecek arabalar degismeyecek ve inanin bana otomotiv sektoru bir sure sonra sadece offroadcilar icin sifir elektronikli mekanik arac uretecekler.
50.000 liraya kadar butcem var. 2003 modeller bu civarda sanirim. mazotu vergisi canimi acitmaz. yilda 5.000 liralik isletme giderlerine de raziyim.
ama ben freelander'a 6 ayda 8.000 lira harcamis biri olarak korkuyorum korkuyorum korkuyorum...

simdi sorular kismina geceyim:
1. TD5'de kronik sorunlar nelerdir?
2. Bu arizalarin ortalama tamir ve yedekparca giderleri nelerdir ve nerede yaptirilmasini onerirsiniz?
3. TD5'ler alindigi gun iyice bir ustanin elinden gecse, yine de zirt pirt sorun cikarir mi, arizaya yatkin mi? (mesela GC 2.7'yi de epeyi bir arastirdim, sorusturdum; kimse masrafli oldugunu soylemiyor. aksine sorunsuz arabalardir deniliyor.)

bu konuda bircok baslik acildigini biliyorum. ama tum basliklarda kavramlar karismis. sorular pesinden sorulari getirmis. TD5 ile ilgili su sorularin kullanicilar tarafindan yanitlanmis somut cevaplari yok. mesela yine burada bir konuda bir arkadas pespese sifir aldigi 2 discovery'nin de inanilmaz sorunlar cikardigini soylemisti. ona sanssizlik diyelim gecelim. veya bu topikte durum net bir sekilde ortaya konulsun. yani elbetteki kullanicilarin ve kullanicilarin arkadaslarinin duyumlarini buraya yazmalari ile...

insan boyle kararsiz kaldiginda minicik bir bilgi kirintisinin bile ne denli onemli oldugunu hepizince malumudur. ve gezenbilir.com net dunyasinda turkce icerikte en kapsamli bilgi yuvasi. istedim ki tek baslik ve net cevap olsun.

yardimlariniz, anlayis ve hosgorunuz en onemlisi de kiymetli zamaninizi ayirdiginiz icin hepinize tum okuyucular adina cok tesekkur ederim.
saglkicakla kalin...
 

Etiketler
Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

selamlar

alın gitsin, bu kadar üzerinde düşünülecek bir konu değil :smiley:

almadan önce bilen birilerine gösterirsiniz nasıl olsa
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

gosterecegim gostermesine ama freelander'i de gostermistim. hem de 1 saat incelemislerdi motokarda. cikan arizalarin hicbiri ongorulebilir degilmis...
 


Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

bir de, bence bu kadar ustunde dusunulecek bir konu. yani benim icin (cok masrafli olursa araba garajda ben metrobuste olurum :smiley:
 



Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

alıcağın araçla ne yapıcaksın ilk önce onu belirtirsen iyi olur
ağır off-road yapıcaksan tank bile alsan masraf çıkar
gezinti içinse fazla lüks
şehirde kullanıcam diyorsan masrafsız bir araç (aldığın yakıta dikkat ediceksin)
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Ben bir TD5 kullanıcısıyım. Aracı abimden satın almadan evel 4 sene kullandı. Sorun yok. Ben aldım, sadece kendi kendime masraf yaratıyorum şu an :smiley: İyi bir ustanın izninden sonra sakın ola düşünme direk al. Td5 motor arızası yaptığı zaman başın ağrıyabilir ama bu motorlar kolay kolay arızalanmaz. Özellikle senin gibi amaçla kullanacaklar. Saygılar. Şimdiden hoşgeldin ve hayırlı olsun :smiley:
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Eklemeden edemeyeceğim, Serdar Bey'in benim konuma cevaben yazmış olduğu detaylı ve öz bilgiyi kendisinin izni dahilinde olmadan alıntı yaparak paylaşmak istedim. Umarım sorun olmaz ??? Kendisi oldukça yardımcı oldu araç tercih konusunda da. Bu yazının yardımcı olabileceğini düşündüm.




TD5 makina LR'nin satılmadan önceki önemli projelerinden biridir.
STORM olarak adlandırılan projede 5 silindirli yüksek basınçlı yakıt kullanımı ile arazi kullanımında gereken alt devirlerden istikrarlı biçimde tork almak, yakıtı -kalitesinden bağımsız olarak- verimli yakmak, canlı performanslı bir motor ancak römork çekme konusunda etkili bir makina yaratmak amaçlanıyordu.

O dönemde, önemli bir teknolojik yeniliktir. Kuvvetle ihtimal pek çok bilinen motordan daha sonra 1990'lar tasarlandığı için de pek çok tasarım yeniliklerini barındırır. Çoğu motor aslen 1960'larda tasarlanmış, sonradan mükemmelleştirilmiştir.

Common Rail teknolojisinin bulunmadığı dönemde, enjektör içinde basıncın 1600 Bar seviyesinde sıkıştırılması (ALFA JTD ile aynı zamanda) önemli başarıydı. Bu sebepledir ki V8 versiyon ile kondisyonu tam bir Td5 ilk testler ve reviewlarda benzer değerlendirmeler almış, dizel sevmeyenler bile bu konuda heyecan duymuşlardır.

Teknolojik bir makina olmasına rağmen, ARAZİ KOŞULLARI düşünülerek tasarım yapılmıştır. Bu sayede araçların pek çoğu TR şartlarında düşük kalite yakıt ile 100 binlerce kilometre kullanılabiliyor.

Aynı sebeple makina henüz son halini almamış diye düşünebiliriz. Enjektörler 2000 Bar basınca kadar üretici garantisi altındadır. Bu durumda 180-200 beygir aralığında güç çok olası bir rakamdır. Intervcooler ve diğer bazı küçük minor düzenlemelerle....

Sistemin asıl önemli avantajı ise hem otomatik şanzıman ile hemde aracın diğer sistemleri ile diyalog halinde çalışan elektronik kontrolünde gizlidir.
Disco II aracına ve yeni tip Defender'lara diğerlerine göre avantaj sağlayan yönü buradadır.

Çok kronik sorunları bulunmamakla birlikte genel problemi,
- Asimetrik çalışması ile sarsıntılı bir motor olması, (makam aracına takılmıyor olduğunu LR mühendisleri farkında sonuçta)
- İn-line yapısı sayesinde basit ve kolay tamir edilebilir konstrüksüyonu,
- Yağ pompasının bağlantısında kullanılan Pim sorunu bulunuyor. Her 150K'da bir kontrolde fayda vardır.

Motor arızasından muzdarip TD5 çok sık karşılaşılan bir durum değildir.

Unutulmamalıdır ki, kuvvetle ihtimal 2000 - 2002 yılları arasında satılan TD5 araçlarının sayısının çokluğu, toplam kullanılan kilometrenin en yakın V8 rakibinin onlarca katında olması, kullanıcıların ve servis ağının bilinçsizliği bir araya gelince, araçlar sorunlu olarak değerlendirilebiliyor.

Diğer alternatif araçları bu kriterleri göz önünde bulundurarak değerlendirmek gerekir.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

hakki bey kiymetli bilgiler icin cok tesekkur ederim. motor hakkida oldukca onemli bilgiler verdiniz.
TD5 lerin bu elektronik beyninden sikca soz ediliyor. bu beyin bilgisayarlardaki anakart gibi blok mu, yoksa parcalardan mi olusuyor? yandi mi hepsi birden mi yaniyor? (gerci hic beyin arizasi sikayeti okumadim nette :smiley:

bir diger sorumda sikca bahsedilen sanziman ustune. neredeyse bir motor kadar tamir maliyeti var (5000 lira diyorlar)
bugun konustugum bir servis yetkilisi 100 bin km de bir gorulme olasiligi var dedi. tabi kullanici hatasi oldugunu soyluyor. arazide zorlamakla mi alakali dedim, hayir yuksek hiz da sanzuman problemlerine yol acar dedi...

sizin TD5 kac model ve kac binde?
selamlar
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

genco1973' Alıntı:
gerci hic beyin arizasi sikayeti okumadim nette

Geçenlerde Koray Bey yaşamıştı problem, sanırım Discoverer nicki. Ayrıca D2 TD5 ile gerçek anlamda off-road yapan gördüğüm bildiğim tek kişi, bir çok sorunuza yanıt verebilecektir.
 



Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Otomatik şanzımanın komplesinin sıfırı kaç para ki, varolanı tamir etmek 5000 TL tutsun? artı, LR servislerinde exchange şanzıman yapılabiliniyor. sizdekini alıp fiyattan düşebiliyorlar.

ben hala bu masrafın abartı ve taraflı bir bilgi olduğunu düşünüyorum.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Sorunsuzluk sizin için önemli ölçüt ise, 2.7 CRD bir jeep alabilirsiniz mesela...
Bu araçlar common raildir, yüksek modellidir. Sorunsuz olabilirler.

Td5 2003 model bir araç ihtiyacınızı büyük oranda karşılar, ancak Td4 makinalı bir Freelander daha az sorunsuz olduğu ile bilinir.
Bu durumda Freelander Td4 sizin canınızı sıktı ise, Td5 daha fazla sıkabilir ;)

Yılda 5 liraya her aracı rahat rahat yürütürsünüz, bence dert etmeyin.
Toyota alternatiflerini de yabana atmayın derim. Veya başka bir uzakdoğulu, mesela KİA, Hyundai gibi..

Kim konuşuyor : Kilometre saatinde 300.238 Km yazan ve motor yapılmamış bir TD5 sahibi. 3 yıllık toplam off-road dahil işletme maliyeti andığınız toplam giderden daha az olan biri, satın alırken araç her türlü ekspertizden kalmıştı, şimdiye ise o zamanda temizinin alındığı maliyete bile gelmedi, şanzıman yapılmış olmasına rağmen...

ZF 4 auto şanzıman basit, sorunsuz, arabanın ekonomik ömrü kadar yenilenmeden yaşayabilecek bir şanzımandır :smiley: Söylenilenlere bakmayın.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

LRTD5' Alıntı:
Sorunsuzluk sizin için önemli ölçüt ise, 2.7 CRD bir jeep alabilirsiniz mesela...
Bu araçlar common raildir, yüksek modellidir. Sorunsuz olabilirler.

Td5 2003 model bir araç ihtiyacınızı büyük oranda karşılar, ancak Td4 makinalı bir Freelander daha az sorunsuz olduğu ile bilinir.
Bu durumda Freelander Td4 sizin canınızı sıktı ise, Td5 daha fazla sıkabilir ;)

Yılda 5 liraya her aracı rahat rahat yürütürsünüz, bence dert etmeyin.
Toyota alternatiflerini de yabana atmayın derim. Veya başka bir uzakdoğulu, mesela KİA, Hyundai gibi..

Kim konuşuyor : Kilometre saatinde 300.238 Km yazan ve motor yapılmamış bir TD5 sahibi. 3 yıllık toplam off-road dahil işletme maliyeti andığınız toplam giderden daha az olan biri, satın alırken araç her türlü ekspertizden kalmıştı, şimdiye ise o zamanda temizinin alındığı maliyete bile gelmedi, şanzıman yapılmış olmasına rağmen...

ZF 4 auto şanzıman basit, sorunsuz, arabanın ekonomik ömrü kadar yenilenmeden yaşayabilecek bir şanzımandır :smiley: Söylenilenlere bakmayın.

Şanzıman kaç bin km gidiyor?? vede şanzımanı yaptırmak komple kaça patlar?
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Genco kardeşim merhaba,,,

Aslında sorularını haklı olarak sormaktasın..çünki parça ve aks. ithal gelen bir araç düşünmektesin.Ancak şimdiden bu kadar hesap içine girersen gözün korkacak tır.Zira bunları seninle aynı heveste bir insan olarak yaşadım ve tamamen mekanik olan Defender 100" in üzerindeyim şimdi.Disco TD5 lerin elektronik olması,parça pahalılığı,tamir ve bakım yerlerinin kıstlı ve bazı yerlerde hiç olmaması gibi durumlar ilk fiyatı zaten yüksek olan bu araçların dahada pahalı -görünmesine-olmasına sebeb oluyor.Ancak hep kötü örneklemelerle düşünmemek lazım,özellikle ikinci el alınacak araçlar birazda "şansla" alakalı olarak insanın başına dert olabiliyor veya olmuyor.....
Görünüm çok hoş bir araç Disco TD5,piyasad gemi gibi dolaşan bir çok suv arabasından daha mükemmel bence,Karar senin ....

Bir arkadaşımız(kulakları çınlasın) "Ne kadar teşklilat o kadar müşkilat der"
selamlar
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

serdar hocam sizin yazdiklariniz kafami daha bir karistirdi. :smiley:
jeep'ten girip, hyundai'den cikmissiniz.

ama guzel bitirmissiniz...
bu sitedeki TD5'le offroad yapan 2 kisiden birisiniz sanirim. bana TD5 konusunda da en buyuk cesareti siz veriyorsunuz acikcasi.

TD4, cikardigi butun sorunlari motor haric cikarmisti. (radyator+sanzuman+mazot pompalari+turbo) bence benim aldigim aracin km'si ile oynanmisti.

aykut bey'in sorusuna ilaveten bize kisaca bugune kadar aklinizda kalan ariza-giderme maliyeti hakkinda bilgi verebilir misiniz?
 



Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Aracın orijinal kilometresinin her zaman yüksek olabileceğini aklınızdan çıkarmamalısınız.

Radyatör 450 YTL,
Mazot pompası 850 YTL,
Turbo 1,400-1500 YTL gibi....

TD5 bir discovery binek 1,6 bir araçla aynı masraflara sahiptir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,952
Mesajlar
1,526,439
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst