Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan genco1973 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,336
Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

butun bilgiler icin cok tesekkur ederim.
sagolun. insallah kisa zamanda temiz bir disco bulup almak istiyorum.
 

Etiketler
Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

bursada yetkili servisin disinda discovery td5'i iyi bilen ve elektronik testlerini yapacak cihazi olan bir usta var midir?
selamlar
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Td5 için parçaları çıkma bulup temizlettirip mükemmel hale getirip masrafları 3(1 oranında kısabilirsiniz. Mesela benim turbo yandı. Tüm işöilik dahil 375 liraya maloldu. Benim aracımın modelini sormuşsunuz 2001 Discovery Td5 186.000 de oldukça temiz..Sorunuz olursa çekinmeden sorun. Ancak motor konusunda kısıtlı bilgiye sahip olduğum için cevap veremedim bazı sorularınıza. Saygılar.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

evet, siteye girmeyeli epeyi bir oldu.
sebebi disco'yu almis olmam desem herkes beni anlayisla karsilar herhalde.

araci 3 ay once bursa'da ilk sahibinden 102 binde aldim. tum bakimlari teknik oto'da yapilmisti.
aracin km'si ile oynanmadigindan emin oldum. zaten 2 yillik disco arama surecinde onlarca araca baktim, kendini beli ediyordu.
piyasada 200'i gecmis disco sayisi cok az. ama diri duran arac sayisi da cok az.
neyse bu cok su kaldirir bir konu.

konunun baslarinda da okuyacaginiz gibi araci almadan once epeyi korkuyordum.
en onemli korku sebebim de daha once 2 ayri freelander faciasi yasamis olmam.

simdi gelelim 3 aylik kullanimla olusan bilgilere;
araci ilk aldigimda, ilk 1000km'yi korku icerisinde gecirdim. nereye gitsem beni yolda birakir saniyordum.
1000km'yi asinca bana bir guven geldi araca karsi. o ara bir bozcaada'ya gidip geleyim dedim.
tekirdaga dogru aracin ici gol oldu. mevsim agustos filan, gram yagmur yok... beni aldi bir telas. neyse kisa bir arastirmayla kaynagi tahmin ettim (aracin altina baktigimda bir damla bile klima suyu asfalta dokulmuyordu) nitekim serdar kardesimi aradim o da kronik klima tikanmasi sorunu oldugunu soyledi. ufak bir buruklukla yola devam etim. hani olurdu boyle ufak tefek aksilikler filan. bereket bozcaada surekli esiyor da pek sicaklik hissetmedim. eger antalyaya gitmis olsaydim yanmistim :smiley: gezdik gorduk, sonra donus yoluna gectim. canakkaleye yaklasirken aracin ozelikle rampa yukari giderken yukte vuruntu yaptigini farkettim. gaza yuklenince gaz kesiyor (kesik kesik araliklarla) ve gaz yerkende tak tak vuruyordu. aha dedim sanziman gitti... ortalama 70km hizla istanbula geldim. moral sifir... klima bozuk, sansuman nanay...

istanbulda araci kullanmaya devam ettim. sanki 1 saatin uzerindeki kullanimlarda bu sorunu yapiyor gibi bir hisse kapildim. olsun, ben istanbulda en fazla 30 dakikalik mesafelere gidiyordum. oylece bi kac ay kullandim. aracin yag degisim zamani geldiginde oktay ustanin yolunu tutum. daha ben arizayi der demez bisey ventilidir o, onemli degil diyip icime tonlarca soguk su serpti sagolsun :smiley:
arac tum bakimlari, bujisi, disk taslamasi balatalari, ventili kuntili 900 lira gibi bir para yedi. helali hos olsun.

simdi aracla yaklasik 8000km yapmis durumdayim. aracta sadece saydigim problemler cikti. ki bence o da bu arac icin problem sayilmaz. benim 2006 audi de boyle ufak tefek sorunlar cikariyordu.

keyifle, askla ve zevkle biniyorum arabaya. satmayi da dusunmuyorum (en son noktasinda cicek dikicem bahceye cekip :smiley:

kesinlikle tavsiye edecegim bir araba. yalniz alirken cok dikkat edilmeli, mumkunse ilk sahibinden, bilindik birinden veya mutlaka yetkili servis kayitli olmasi kosulu ile alinmali.

simdi arabaya alisma turlarini tamamladim. artik sanirim hafif hafif, hafif offroad denemelerine baslayacagim :smiley:

araci alirken ve bugune geldigim surecte; serdar ve mert ustalarima yaptiklari yardimdan dolayi cok tesekkur ederim. ozellikle serdar, hic erinmeden her aramamda bana uzun uzun arabayi anlatti... kendisine ne kadar tesekkur etsem azdir.
yardimi dokunan diger gezenbilir uyesi arkadaslarima da cok tesekkur ederim.

bu arada serdar usta, hani sanayiye gelince haber verecektin bulusacaktik?
araba keyfini bozmuyor anlasilan... :smiley:
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

super feedback, kendi adima tesekkur ederim.

ilk mesajinizdan beri konunuzu takip ediyordum, mutlu bittigine cok sevindim.

ben de birkac aydir td5 takip etmekteyim, is yogunlugundan henuz araclara yerinde bakacak, deneme surusu yapacak zaman olmadi, ama haftaya isler biraz rahatliyor kasim ayi icinde kesin kararimi vermeyi planliyorum.

arac secimi konusunda ozel tiyolariniz, simdiye kadar baktiginiz araclar icinde sectiginiz disinda aklinizda kalan var ise bilmek isterim. tabi mahsuru yoksa aracin kac model hangi donanim oldugunu ve ne kadar odediginizi de.

tekrar hayirli olsun,

arizasiz, kazasiz uzun yollara olsun.
 



Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Sorunsuz binmene sevindim. Her zaman td5 ile ilgili yardımcı olurum. Umarım sorun çıkmaz ama zaten böyle potansiyelli bir araç sahibi olup araziye girmemek ayıp olur. Ufak ufak off-road islerine bakarız..

Ben sanayiye bir iki ufak tefek gittim ama vakit olmadı görüşmeye. Ben kıs moduna geceyim bir buluşalım hatta Gezenbilir Land Rover buluşmasına beklerim ben gideceğim. Keyifli olacak ortam.

Selamlar,
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Discoverer (Koray) ın aracını yakından biliyorum. Koray LR serisi yapmış birisi. D3, freelander ve D2 td5 sahibi. Modifikasyonlar dışında ve aracı arazide fazla zorlayıp kırdığı parçalar dışında iki temel sıkıntı yaşadı.

1.si yine arazide zorlamaya bağlı olabilecek şanzıman problemi. 200.000 km de, geri vites kavramamaya başladı. 3000tl kadar harcadı yanılmıyorsam tamiri için. Şu anki durumundan çok memnun değil ancak yine de başka bir td5 ile karşılaştırmaya ihtiyaç duyuyor. Td5 lerin şanzımanının kavraması eğer disco 1 lerdeki ile aynı olmalı ise, hala sorun var demektir. Çünkü tam kavramayı yapması hem geri viteste hem de 1. viteste çok uzun sürüyor.

2.si beyin problemi. Sanırım aracın kilit sistemlerini de kontrol eden kartın işi bitmişti. İlginç bir şekilde Türkiyede yenisi bulunamadı. Hatta İngiltereden bile olumsuz yanıtlar geldi. Sonra pert olmuş bir araçtan çıkma bulundu ve sorun çözüldü. Maliyetini bilemiyorum. Araç kendisini kilitlemiş. kontak işlevsiz kalmış. Bir de sık sık aküyü durduğu yerde bitiriyordu. Bu kart değişince bu sorun da çözüldü.

Motordan hiç bir şikayeti olmadı. Ancak zaman zaman siyah duman atıyor. Bu durumda şu anda problem olmuyor. Bildiğim kadarıyla td5 motorda bu durum sıradan kabul ediliyor. Yakıt tüketimi uzun yolda lpg li 5.2 lerden az değil. Ancak şehir içinde ve arazide daha ekonomik tabii.

Kanımca benzer araçlardan bakım maliyeti açısından daha pahalı değil. 200.000 de ya da yukarısında olan araçlarda bazı parçaların arızalanmasını beklemek gerekir. Tabii benim gibi LR sever birisi için benzer araç pek yok aslında. Kişisel zevkiniz bir disco kullanmanızı söylüyorsa ve td5 edinme imkanınız varsa, bence edinilmesi gerekir.

koray ortalarda olmayınca ben onun adına bildiklerimi yazayım dedim.

Selamlar.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

sayın genco
hayırlı olsun,arızasız günler diliyorum,güle güle kullanın
belli bin km yapmış araçlarda bir şeyler illa çıkar,sıfır alınmış araçlar bile şansınız yoksa çıkarıyor,garantisi var filan ama tadınızı kaçırıyor
bir yardım konvoyu izledimdi discovery kanalda, 4 adet beyaz disco 2 donanımlı araçlar amerikadan yola çıkıyorlar,ta aşağılardan dönüp galiba en az 40.000 km yol yapıp aynı şehre geri dönüyorlar
yollara afrikadaki araziler,tundralar,kuzeydeki kar ve buz olayları dahil ,her araçta konusunda uzmanlar var,mekanikerde var
dizi şeklinde verdilerdi,zorlu arazilerden geçtiler,yeri geldi asfalttanda gittiler
demek istediğim bence expedisyon için dünyada en çok kullanılan araçlardan biri,adamlar isteseler böyle bir olay için amerikada başka amerikan araçlarınıda kullanabilirler
bunların tadı,keyfi ve en önemlisi bu tip işlere uygunluğu farklı demekki
selamlar
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

sayin skmg; arac alirken teknik dikkat edilmesi gerekenler isin uzmanlarinca bircok kere yazildi. isin orasini geciyorum. 2 yil TD5 aramis biri olarak tecrubelerime gelince; benim arac almak icin 2 kriterim vardi
1. ilk sahibinden olmali
2. yetkili servis kaydi bulunmali
2. hicbiri olmazsa mutlaka tanidiktan (yetkili servise gostererek) alinmali
ikinci secenegi tutturdugumda birinci secenek aranmayabiliyor. cunku esas olan bemim icin servis kaydi...
bu, aracin km'sinden emin olmami sagladigi gibi aracin fabrikasyon sanssizlik sonucu kronik uyumsuzluklari olmus mu ogrenmemi sagliyor.

bircok araba baktim. kesinlikle ogrendigim su ki, bir tam gunluk arastirma ile aracin ortalama piyasa fiyatini anlayabiliyorsunuz. iste o fiyat ve asagisi arabalar genelde sizi tatmin etmiyor. iyi bakilmis sorunsuz bir araba mutlaka degerinin ustunde fiyatlaniyor. cunku satici arabayi biliyor. meraklisini buldugunda istedigi fiyata satacagini da biliyor.
ben arabayi 50.000TL'ye aldim(2003 mod, 102.000'de ilk sahibinden servis bakimli) . ama ayni km ve yasta 40.000'e de araba vardi.
demem o ki, alinabilecek fiyatinin en az 5.000TL ustundeydi. ama 2 yildir araba ariyordum ve vazgecmek uzereydim artik... (gidip bi chreeoke filan alacaktim artik) bilmedigin bir araba alinca, fiyati basta sana pahali gelen arabanin fiyatina yaklasiyor surec icerisinde. onun icin kesinlikle paraya bastan kiymak ve temiz araba bulmak gerek derim ben. ya da, iyice bitmis bir arabayi fiyatinin komik denilebilecek bir rakamina almak lazim (ama vaktiniz olmali... ben arabaya harcayacagim vakti isime harcayarak farki fazlasi ile kapatabilecegimi dusundugum icin bu sikki hic dusunmedim bile)

km'sinde araba kendini belli ediyor. bunun icin cok uzman olmaya gerek yok bence. adam arabasina mesela 100.000 bişnde diyor ama bakiyorsun dosemeler degismis... sebep?

benim nacizane bildiklerim bu kadar, umarim benim gibi kararsizlara ve arayanlara bir yardimi dokunur.




serdar cim LR bulusmasina gelmeyi cok isterim. lutfen zamani gelince en azindan mesajla bir not gonderebilir misin? (isim geregi bazen haftalarca nete giremiyorum) bu arada arabayi daha tanimiyorum, gecen soyle birsey oldu: cok dik (normal hicbir arabanin cikamayacagi) bir rampa vardi. (micirli) arabayi denemek icin low devirde ve egim kontrol sistemi ile agir agir ciktim. gercekten performansi cok iyiydi. ciktim cikmasina ama tepede gordugum manzara berbatti. yol cikmazdi ve u donusu yapacak mesafe de yoktu. mecbur geri geri gitmeliydim ama o dik rampada da bunu nasil becerecegimi bilemedim. (sanirim sadece ön ön gitmeyi ogrenmisim:smiley: ki onu da ogrendigim supheli (bir yere girmeden once aractan inip kontrol etmeliydim sonra ogrendim:smiley: sanirim low vites+geri vites+egim inis kontrol kombinasyonu calismiyor. gerci cesaret edip tam anlami ile deneyemedim. e araci bosta indirmeye calismakta intihar olacakti. soyle birsey kesfettim; araca belkide zarar verecegini bile bile; low vites+1. vites+egim kontrol sistemindeyken, yani arac ileri gitmek uzere programliyken aracin kontrollu bir sekilde arkaya kaydigini farkettim. bu devirle geri kayis guvenli bir inis sagladi...

simdi ben dogru mu yaptim yanlis mi? bu durumda en dopgru olan davranis neydi?
bilgilerinizi paylasirsaniz sevinirim...


sayin concrete,
iyi dilekleriniz icin cok tesekkur ederim. verdiginiz bilgiler icin de...

herkese selam
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Serhat selam,

Yaptığın sekilde iniste otomatik sanziman balatalarini bitirirsin, büyük ihtimalle ömrünün yuzde onu bu bicimde gitti :smiley:
ama iy haber ömrü çok uzun bu sanzimanin.

Doğru hareket aracı sok ayak freni ile durdurup. Hemen r vites seçeneği secmeli, ve gerisini hdc sistemine birakmalisin.
Hiç bir pedala basmadan araç 8 km hız ile inecektir. Aracın aşağı doğru giderken saga sola doğru yonlenmesi soz konusus olur ise, gaza hafifçe basar düzeltir gazı bırakırsın. Önce araç biraz hızlanır ancak hdc her zaman en ideal hızı korur.

One doğru sanziman low 1 seçili ise ancak geriye kayıyor ise, biraz onu korumak lazımdır. Ne zaman uygun olursa mümkünse hep tırmanışlarda low range kullanmalısın, bu sayede ömründen avantaj sağlarsın. Ancak ben sana her sekilde bir uygun zamanda sanzimanin gözden geçirmeni oneririm.
Toplantı için arayacağım.

Görüşmek üzere.
 




Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

genco1973' Alıntı:
"one dogru..." olarak baslayan paragrafinda ne demek istedigini tam anlamadim. biraz acar misin?

sağlıklı sanziman 1 secili iken kontrollü iniş yapacak seviyede geriye kaydirmamali. Bu durumda sanzimanina iyi bakmak iyi bir fikir olabilir.
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

merhaba ,

bende Bursa'dayım ve sanırım sizin aracınıza bende bakmıştım.açık yeşil ve oldukça temiz bir araçtı ancak benim bütçemi aşıyordu.
sizin adınıza sevindim.

ben hala 98 model V8 bir araçla 2003 DII arasında karar veremedim.Darısı başıma..
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

serdar sen soyledikten sonra bir daha test ettim, low devirde vites 1 de ve egim kontrol seciliyken arac geri kaymiyor. ama mesela, normal devirde, vites D'de iken geri kaciriyor (bu sanirim yeni tip sanzumanlarda dogal...)

diger yandan geri viteste inis kontrol calisiyor mu diye baktim, calisiyor. fakat sisteme gecsin diye frenden birakinca araba 1 saniye kadar hizli bir ivme aliyor, sonra kut diye sistem devreye giriyor. yerler kar-don olsa o gecme asamasinda araba gercekten sapitir ve toplanilamaz.
peki bu durumda ne yapmak lazim? frenden yavasca mi birakmali? gercekten gecis esnasinda araba hizlanip sonra ut diye sistmee geciyor...
 

Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

sayin tiryakiyasar; araba bana kismetmis :smiley:
insallah siz de en kisa surede aradiginiz araci bulursunuz...
ben 2 yil aramistim :smiley:
 



Ynt: Discovery TD5 İçin Acil Yardım !

Sistem bu sekilde tasarlanmış, ilk basta hizla kayıyor ve sonra devreye giriyor. Aslen ivmelenmeyi gerekloi goruyor. Bazen tirmanista duran arac taklanin başlamasına sebep olur o sebeple momentumu sürekli hale getiriyor.
Bence aracı zorlayacak noktada bir eğime sıkça girmezsin HDC yeterli olacaktır.
Sanzimanin biraz kaydırması normal kilitleyene kadar olagandir.

Cuma gunü bende arazide azıcık dolaştım tek araç. Hdc ise yaradığı yerler oldu.
Özellikle uzun inişlerde aracın burnunu aşağıda tutmak için faydali oluyor.

Selamlar,
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,028
Mesajlar
1,527,508
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst