1. LPG takviyesi, gaz halinde manifolda veriliyor.
2. Liseye geri dönmeye çalışayım; LPG tankının sıcaklığında artış olmayacağı için iç basınç sabit. yüksek irtifada dış basınç düşük olacak yanılmıyorsam. İç ve dış basınç arasındaki fark artmış olacak. ECU lu araçlar hava yakıt oranını kendileri egzosttaki sensörlerin sinyalleri doğrultusunda ayarlıyorlar. Elektronik olmayan araçlarda ise böyle bir ayarlama olmadığından yüksek irtifada güç kaybı yaşanıyor. Çünkü yanma odasına aynı miktarda hava ama daha az oksijen giriyor. Yani düz araçlarda hava miktarı değişmediğinden LPG nin miktarı da değişmeyecek. ECU lu araçlarda hava yakıt oranı az da olsa değiştiğinden, LPG nin mazota oransal değeri değişecek. Ancak bu değişim, biz %30 luk üst sınırı %20 de tutacağımızdan, kayda değer bir oransal değişim olmayacak.
Gecenin yarısında kafa yormaya çalıştım biraz