En Ekonomik Vinç, Hemde Manuel.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lionehart Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,732

Etiketler


Ynt: En Ekonomik Vinç, Hemde Manuel.

kusura bakmayın bilmediğimden soruyorum. daha önce böyle bir alet hiç görmemiştim.


bu alet nasıl kullanılıyor? yani vincin çektiği gibi nasıl çekiyor? manuel elle mi sarıyoruz? detaylı resimli anlatabilirseniz sevinirim.

en mantıklı kurtarma aracı bu gibi görünüyor. vinç gibi maliyetli değil. tabi ki vincin araçlara estetik bir artısı var ama maksat zor durumda çözümse bu alet mantıklı görünüyor.
 

Ynt: En Ekonomik Vinç, Hemde Manuel.

Merhaba,evet bu alet bu isin en basitidir.
Ayni vincte oldugu gibi disli sistemlerinin(reduksiyon)gucu artirmasi ile calisir.
Kapali kutudur ama prensipte siz ince bir zinciri cekerek tamburu cevirirsiniz.
O tambur ayni mildeki kucuk disliye bagli ikinci kademe buyuk disliyi cevirir.
Sonucta atiyorum 15 kg lik guc ile iki tonu yerden kaldirabilirsiniz.
Burada yerden kaldirmak yerine,battigi yerden cekme islemi yapiliyor.
Fotolarda gozuken zincir,cevirme icin olan incesi degil yuk icin olan ana zincirdir.
Son zamanlarda yanlis bilmiyorsam ruhsata isletme olaylari biraz esnedi.
Elektrik ve mekanik baglantilarda da nispi bir hesaplilik soz konusu.
Vinclerde hala neredeyse dort yil oncesine yakin fiyatlara bulunabiliyor.
Artik sac tampon diye israr etmezseniz binbesyuz civarina halloluyor.
Tabii ki Uzakdogu mallari ile Ingiliz,Amerikan,Avustralya mallari fark ediyor.
Birde tonajli ve agir hizmet tipi olanlarda fiyatlar yukseliyor.
Rize'den bir kac arkadas burada da paylastilar,cok ucuza 3000 librelik bir vinc taktilar.
Bu konudakine benzer pozisyonlardan Duster'i basariyla cikarttilar.
Daha beter durumlarda yetersiz kalacagini bilerek burada yayinladilar.
Maliyetleri de sizin zincirli ceraskala yapacaginiz masrafi gecmeyecek kadar olmustu.
Nacizane bildiklerimi paylastim.Sahsi fikirlerimdir,faydali olmasini umarim.
 



Ynt: En Ekonomik Vinç, Hemde Manuel.

bahadır bey teşekkür ederim çok açıklayıcı oldu.

vinç dediğimiz aleti çoğu insan (sürekli kullananları tenzi ederim) senede bir kez belki kullanırız belki kullanmayız. ama göze hitap ettiği için insanlar araçlarında olsun istiyorlar. takınca da tam çalışsın diye bağlantı ve ruhsat işlerini tam yapıyorlar diye düşünüyorum. tabiki sürekli vinç gereken kişiler de vardır onları tenzi ederim. yalnız kime sorsam hayatı boyunca bir kere bilemedin iki kere kullandım onda da ya ip kopmuştur ya da verimli çalışmamıştır diye duyuyorum.


ben de eğer istediğim jipi alabilirsem işime yaramayacağını bildiğim halde vinç tertibatı istiyorum. yalnız, vinç taktırsam bile bu başlıkta bahsi geçen caraskaldan alırım vinçlik bir iş olursa ilk caraskalı kullanırım diye düşünüyorum.

iyiki bu konuyu açmışsınız herkese teşekkürler.
 

Ynt: En Ekonomik Vinç, Hemde Manuel.

Rica ederim,vincle ilgili bir kac sey daha ilave edeyim.
Surekli kullananlar da zamanla yanlis yapmamayi ogreniyorlar.
Vinc olunca hic yenilmez,her sartta calisir gibi dusunulmemelidir.
Oncelikle araciniza uygun tonajda vinc secmek onemlidir.
Mekanik baglantiyi saglam ve emniyetli yapmaya dikkat edilmelidir.
Sonra vincin ve aracin elektrik sistemini uygun hale getirmek gerekir.
Kullanirkende bilincli olmak,aciyi,gucu hesaplamak,makara kullanmak vs.
Kullanma bittikten sonra duzgun sarim,pisligin temizlenmesine dikkat etmek.
Elektrik bakimlarinin,baglantilarinin da temiz tutulmasina ozen gostermek.
Halatiniz sentetikse yikamak,celikse yaglamak gerekmektedir.
Yani bakarsaniz o da size bakar,oyle sikayet edildigi gibi ariza cikarmaz.
Vince ragmen yaninizda ceraskal olmasi artidir.Ters durumlarda ise yarar.
Aracinizda agirlik onemlidir.Her 35 kg bir beygire malolur gibi birsey okumustum.
Dogrulugunu test edebilirsiniz.Her bir kisi arttiginda cekis duser,yakit artar vs.
Aracinizin yapisi,motorunun gucu,torku yeterliyse her turlu ilaveyi yapabilirsiniz.
Simdiki araclarimda vinc yok,gelecek ay birine takicam.Ayrica makaralarim var.
Vinci olanin makarasi mutlaka olmali,aci duzgun degilse makara ile ayarlama yapmali.
Ayrica bir makara ile gucu iki katina,iki makara ile uc katina cikarmak mumkundur.
Unutmadan bir tanidigimin seksenli model Toyota'sinda orjinal vinci hala calisiyor.
Yilda elli kere kullanmiyor ama isini hala yapiyor,titiz birisi cunku.
Makara kullaniyorum diyede suyunu cikarip cok buyuk kutleleri cekmemek lazim.
Sonucta makinanin gucu bir yana bir de halatinda dayanma sinirini unutmamak lazim.
Neyse yine uzattim ama yardimci olmasini umarim.
 

Ynt: En Ekonomik Vinç, Hemde Manuel.

ttogan bahadır bey verdiğiniz bilgiler gerçekten harika. çok açıklayıcı olmuş şahsım adına teşekkür ederim.

teori ve pratik farklı olduğundan vinç kullanımını en iyi öğrenmek için offroad gezilerine çıkmak ya da offroad yarışlarını canlı izlemek iyi olacaktır kanaatindeyim.


vinç ne kadar gerekir bilmiyorum ama caraskal bence gerekiyor. 1000 liraya alacağımız uygun fiyatlı bir vinç bahadır beyin dediği gibi bakımlarını yaptıktan sonra bizi üzmeyeceğine inanıyoum fakat 1000 liraya alınan bir vinç 2500 liraya malolacak gibi görünüyor. sonuçta vinç aldıktan sonra ruhsat işlemleri, mühendis çizim ücreti, vinç montajı vs sadece vince verdiğimiz paranın daha fazlasını harcamış olacağız. aracın elektrik sistemini de elden geçirmek gerekiyor. malum hem akü hem de vincin kullandığı elektriği geçiren kablolar açısından iyi ellerde elektrik sistemini gözden geçirmek gerekiyor diye düşünmekteyim. ayrıca fizik kurallarında ortaokul-lise düzeyindeki bilgilerimizle zaten makara kullanımında gücün yarı yarıya arttığını biliyoruz.

bahadır bey dediğim gibi teşekkür ederim. vinç hakkında sorularım olduğunda size danışacağım.
 

Ynt: En Ekonomik Vinç, Hemde Manuel.

Rica ederim,her zaman paylasima hepimizin ihtiyaci oluyor.
Su aralar ruhsata isletmekte pek zorlamiyorlar ama isletmek dogrusu.
Elektrik aksaminda da dogru kullanimla fazla degisiklige gerek kalmayabilir.
Onemli olan mevcut aku baglantilarinin temiz ve bakimli oldugundan emin olmak.
Vinc icin forumda aciklayici baglanti sekilleri ve kablo kalinligi yazili.
Eger cok sik ve uzun mesafeli vinc kullanacaksaniz alternator degisimi gerekecektir.
Aslinda vincinizi arac calisir durumda ve dinlendirerek kullanirsaniz ona da gerek yok.
Ornegin bir dakika calistirip bir muddet sarj icin mola verirseniz vinci de korursunuz.
Ben aracimi,yeni vinci hem onde hem arkada kullanilabilecek sekilde ayarliyorum.
Pratik ama surekli takili degil,araziye girerken takilacak sonra bagaja konulacak.
Dolayisiyla bahsettiginiz rakamlarin cok altinda binbesyuz civarinda hesapladim.
Warn degil tabii ki.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,492
Mesajlar
1,518,805
Kayıtlı Üye Sayımız
172,155
Kaydolan Son Üyemiz
yusbay9

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst