Hararet yaptirmadiktan sonra en kotu motoru 200 bin
Km kullanirsiniz. Hyundai getz dizel aracimda motor harci
Her yerinden sikinti yasadim. Onu verdim simdi accent era 15 crdi var.
Suana kadar 28 bin km yol yaptim sikinti yok.ilerde ne olur bilmem.
Motor gucu super
.benzinliden daha seri diyebiliriz
.arac zorlanmadan 160-170 gibi
hizlara ulasabiliyor.
Duz yolda 200 km hiza ulastim
yalnız bence gösterge hatalarını göz ardı etmeyelim 250 gören passatta gördüm ancak inanmıyorum, en sağlıklı ölçüm gps'le yapılan. zamanında autshow'da bu konuyla ilgili araştırma dosyası hazırlamıştı. doğru gösterge çok pahalıya mal oluyormuş. bu nedenle yaklaşık olarak %5-10 fazla göstermesini tercih ediyorlarmış.
Dogru gostergeyi yapmak pek zor olmasa gerek. Ozellikle mekanik olanlarda.
Tekerin bir tur
da aldigi mesafe belli. Bu mesafeye gore saatteki hiz hesaplanabilir.
Bir iki yasindaki herhangi iki araci yanyana herhangibir hizda denendiginde ayni hizi
Km saatinde gorebilirsiniz.fakat orijinal jant ve lastikle.
en sağlamı gps 0.005km/h hatayla gösteriyor, hem artık cep telefonlarında bile olan bir özellik yakında ucuzlarsa herkez rahatlıkla hataları görebilecek.
herkeze selamlar. Arkadaşlar aranıza yeni katıldım. ama bir otomobil tutkunu olarak ve tecrubelerime dayanarak sizlere fikirlerimle yardımcı olmak amacıyla yazıyorum.
önce en iyi dizel motor konusunu ele alayım. ben büyük bir oto yan sanayi şirketinde makam şoförlüğü yaptım.6 ay öncesine kadar.5 yıl gibi uzun bir zamanda günde en az 600 ile 1500 km arası araç kullandım araçları kullanırken limitleri gözetmeksizin ve yakıt düşünmeksizin tam bir trafik canavarı gibi hareket ederekten araçları limitlerinin üzerinde kullandım iddia ediyorum ki otomobil şirketleri kendi araçlarını dahi benim kadar iyi tanıyamaz (kullandığım araçlar için geçerli)
en iyi dizel motor renault 1.5 dizel makinesidir uzun ömürlü sorunsuz ve inanın ben denedim inanılmaz tasarruflu(100 hp 1.5 dizel ile çerkezköy--- ankara ankara---cerkezköy arası ,şehir içi ankara bir gün boyu gezi dahil 1140km yol kat ettim. yolculuk bitiminde yol bilgisayarında hala 427 km menzil yazıyordu. yakıt ibreside son çeyreğin tam üzerinde duruyordu. yolculuk 3 kişi ile yapıldı. araç satıldığında ise 380 bin km.üzeri idi bakımlar hariç araca anahtar değmedi.bir seferinde ise 1.5 dizel 80 hp megane ile yine ankaraya giderlen aracı 5000 devirde uzun süre zorlamama rağmen(km saati 210 km) araca şu ana rağmen anahtar değmedi çerkezköy -ankara arası 3 saat 15 dakika yorum sizin. şirket aracı olduğu için kullananı kimse hesabını bile tutamaz.
2. araç olarakta yine renault motoru kadar iyi olan 19 jtd motordur(jetronik turbo dizel) dobloda 105 hp olanı.
sakın ola sonradan üretilen 19 multijet motorla mukayese etmeyın. servisler bile müşterisini bu konuda yanılta biliyor.
ben kendim bizzat fazlasıyla denedim.performans olarakta yakıt tüketimi olarakta arasında uçurum var.
19 jtd motorlu olan doblo aracı yine aynı yolda aynı zamanda uzunca kullandım . araç 420 bin km de satıldı motora anahtar değmedi SAKIN OLA ISRARLA SÖYLÜYORUM bu iki motor haricinde alternatif aramayın.diğer motorlar hakkındaki yorumları markalara saygımdan ötürü isim ve yorum yapmıyorum.
yardımcı olabildiysem ne mutlu.
iyi günler . ekonomik olarak ulaşılabilecek ,vergi avntajı olan vede uygulanabilirliği açısından öncelikle 1.5 renault,19 jtd. markalarını tavsiye ettim.
yoksa ömür olarak isuzu vede toyota motorlarını herkez çok iyi bilir zaten tartışılmaz bile.benim şu ana kadar bildiğim en uzun ömürlü motor magırus otobüsler vardı .yaşı 45 civarı olanlar bilir hava soğutmalı idi şehirler arası 11 milyon km yapanı varmış dediklerine göre.
merhaba vosdost bey. ozamanlar bayağı küçüktük mersedez 302 ,süperman lar yeni çıkmış magırus otobüsler. neydi o günler.ozaman asfalk şimdiki asfalt değil ne olduğu belli değil magırusun sesi çok etkilerdi bizi çocukken .o zamanlar(yıl1978 ve sonrası)ilk defa 140 km sürati gördümdü magırusta. hala bugün bile hastayım beni etkiler o yoldaki seriliği.
benimde bir getz dizel 3 silindirli 2005 model aracım var.bana şu ana kadar herhangi bir problem çıkarmadı. size ne gibi sıkıntılar yaşattı öğrenebilirmiyim.banada tacrube olur .aracım 65000 km şimdiden teşekkürler.
sanziman, devir saati,klima kompresoru,motorda calisma sesi yuksekligi,yakit filitresinin
altinda bulunan su sensorunun her bakimda nedensiz olarak degistirilmesi gibi tabi araci verdigimde arac 110 bin km deydi.
tekrar selamlar. kulağıma küpe olsun.ben o zaman aracımı 100 bin gibi satarım erhalde
benimde servislerden şikayetim oldu .iki bakımdan sonra dışarda yaptırmaya başladım şimdilik memnunuz ama ileride inşallah bir şey çıkmaz. birde bilmek istediğim şu. triger değişimi kaç binde yapıldığı ve nelerin değiştiği. çünkü aracın bakımını dışarda yaptıracağım. servisler çok pahalı.örnek vermek gerekirse serviste 60 tl olan mazot filtresinin aynısını ben dışarıda kendim 11 tl ye aldım. vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.
Aracın servis bakımlarını yetkili servis dışında çok daha ucuza yaptırırsınız. Fakat garanti kapsamına girecek bir sorunu garanti kapsamına almazlar.Aracı sattıktan sonra garanti bitene kadar kendilerine bağlıyorlar. Triger kayışına gelince hatırladığım kadarıyla 60 km olması lazım. Fakat yetkili bir servise sorarsanız daha iyi olur. Kayış değişirken gergilerini ve genelde su devir daimde değişir değiştirin. Devirdaimin durumu iyiyse değişmiyebilirde. Yağ değişiminde yağ filitresine çok dikkat edin. Bu araçlardaki yağ filitresi hatalı montajda filitre kağıdını dağıtıp motora veriyor yada yağ geçisini tamamen engelliyor. Filitreyi takacak ustanın isten anlayan birisi olması gerekir. Benim sattığım araç 2005 sonu getz dizeldi.3 silindir crdi. Yakıtı sürekli opet euro dizel kullandım buna rağmen çok sıkıntı çektim. İnsallah siz sıkıntı yaşamazsınız.