mrtvural
Zirve
Ynt: Endurocu Nerede Ben Orada
Sizi çok iyi anlıyorum dostlar..
Benim motosikletimde ilk aldığımda bu lastikler vardı yani Cross lastikleri. Motosiklet lastiklerinde bir "YANAK" unsuru vardır. Bu yanaklar motosikletin asvaltta yatma açısını belirler. Bayram arkadaşımın lastiklerine yakından bakarsak yanak kısmı yok gibi çünkü bu lastikler taş-toprak arazi lastikleridir, toprağı iyice kavrayacak bir yapısı vardır fakat aynı lastiği asvaltta kullanmaya kalktığımız zaman hele virajda, lastiklerin en dış dişler üzerinde yol aldığını görürüz. Motosikleti durduğu yerde viraj açısı kadar yatırıp lastiklerin temas noktalarına baktığımızda bu durumu daha iyi görürüz. Merkezkaç'ın arttığı sürat+sert virajlarda bu dişler yeterli tutunmayı sağlamayabilir. Aynı durum frenler için de geçerlidir. Motosikler lastik dişleri üzerinde hareket etmekte, ön dişlerin alanı 1cm2, arka dişlerin alanı ise 2cm2 kadardır. Elimizi bir elmayı tutuyor haline getiripşeklini hiç bozmadan masanın üzerine koyduğumuzda, lastiğin ne kadar kısmının yola temas ettiğini kolaylıkla görebiliriz. Motosikletle vaktini daha çok araji şartlarında, toprakta geçiren dostlar için güzel bir lastik ama buna benzer başka bir desen var o tercihimdir ( toprakta müthiş yol tutuyor ) fakat hem şehirde, hem otobanda, asvatta ve toprak yollarda yol alanlar için pek uygun olmadığını düşünüyorum. Bu kanıya nerden vardın diye sorarsanız. Cross lastiklerini kullandım, şimdi fotoğraflarını gönderdiğim enduro lastiklerini kullanıyorum ikisinin arasındaki farkı en iyi bilenlerdeniz. Racingçiler gibi virajda da yatabiliyorum, sert fren de yapabiliyorum.
Motosiklette bizi yere ve hayata bağlayan tek şey 2 tekerdir. O yüzden seçimi iyi yapmak gerekir.
Ufum abüm bizim motorlara dublex lastik takamıyos.. Çelik canta geçince ancak..
Murat VURAL
KOCAELI
Sizi çok iyi anlıyorum dostlar..
Benim motosikletimde ilk aldığımda bu lastikler vardı yani Cross lastikleri. Motosiklet lastiklerinde bir "YANAK" unsuru vardır. Bu yanaklar motosikletin asvaltta yatma açısını belirler. Bayram arkadaşımın lastiklerine yakından bakarsak yanak kısmı yok gibi çünkü bu lastikler taş-toprak arazi lastikleridir, toprağı iyice kavrayacak bir yapısı vardır fakat aynı lastiği asvaltta kullanmaya kalktığımız zaman hele virajda, lastiklerin en dış dişler üzerinde yol aldığını görürüz. Motosikleti durduğu yerde viraj açısı kadar yatırıp lastiklerin temas noktalarına baktığımızda bu durumu daha iyi görürüz. Merkezkaç'ın arttığı sürat+sert virajlarda bu dişler yeterli tutunmayı sağlamayabilir. Aynı durum frenler için de geçerlidir. Motosikler lastik dişleri üzerinde hareket etmekte, ön dişlerin alanı 1cm2, arka dişlerin alanı ise 2cm2 kadardır. Elimizi bir elmayı tutuyor haline getiripşeklini hiç bozmadan masanın üzerine koyduğumuzda, lastiğin ne kadar kısmının yola temas ettiğini kolaylıkla görebiliriz. Motosikletle vaktini daha çok araji şartlarında, toprakta geçiren dostlar için güzel bir lastik ama buna benzer başka bir desen var o tercihimdir ( toprakta müthiş yol tutuyor ) fakat hem şehirde, hem otobanda, asvatta ve toprak yollarda yol alanlar için pek uygun olmadığını düşünüyorum. Bu kanıya nerden vardın diye sorarsanız. Cross lastiklerini kullandım, şimdi fotoğraflarını gönderdiğim enduro lastiklerini kullanıyorum ikisinin arasındaki farkı en iyi bilenlerdeniz. Racingçiler gibi virajda da yatabiliyorum, sert fren de yapabiliyorum.
Motosiklette bizi yere ve hayata bağlayan tek şey 2 tekerdir. O yüzden seçimi iyi yapmak gerekir.
Ufum abüm bizim motorlara dublex lastik takamıyos.. Çelik canta geçince ancak..
Murat VURAL
KOCAELI