farklı bir modifikasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mjeliada Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,505

mjeliada

Kamp III
Mesajlar
754
Tepkime Puanı
0
sitedeki incelediğim tüm modofikasyonlar off road üzerine. sizcede ZJ nin spor yönü tamamen unutulmamış mı? bu araçtaki motor bir canavar olan magnum V8. bu araçta safkan bir arazi aracı değil SUV ( sport utility vehicle ). ben herkesten farklı olarak , ZJ'me spor modifikasyonlar düşünüyorum ancak bu modifikasyon görünüşe değil performansa odaklı olarak. Amerikada güzel örnekleri mevcut , Türkiye'de neden olmasın? Değil mi :smiley:
 

Etiketler

Ynt: farklı bir modifikasyon

herşeyden önce aracın agırlığını azaltmaya yönelik çalışmalar ile başlayacagım. jantları hafifletmek gibi. kış bitiminde open cold air intake filtreye geçecegim. aracın yol tutuşunu iyileştirmek için agırlık merkezini daha aşağıya çekeceğim yani buradaki herkesin aksine yükseltme değil , alçaltma yapacagım :smiley: katalitik konvertör iptali tabiki ama benim aracımda zaten olmadıgı için problem yok. daha sert amortisörler bir şart. öncelik zaten motora ekstra güç kazandırmak değil ; daha iyi yol tutuşu ve motorun potansiyelini tam kullanmak olacak.
 

Ynt: farklı bir modifikasyon

mjeliada' Alıntı:
herşeyden önce aracın agırlığını azaltmaya yönelik çalışmalar ile başlayacagım. jantları hafifletmek gibi. kış bitiminde open cold air intake filtreye geçecegim. aracın yol tutuşunu iyileştirmek için agırlık merkezini daha aşağıya çekeceğim yani buradaki herkesin aksine yükseltme değil , alçaltma yapacagım :smiley: katalitik konvertör iptali tabiki ama benim aracımda zaten olmadıgı için problem yok. daha sert amortisörler bir şart. öncelik zaten motora ekstra güç kazandırmak değil ; daha iyi yol tutuşu ve motorun potansiyelini tam kullanmak olacak.

hoş fikirler ama alçalttığınız araçla dağcılık -tırmanma vs. sorun teşkil etmezmi.

burdaki herkesin aracları yükseltme telaşı altı oturtmadan yürütebilmektir arazide.

yok ben asfalt kullanıcam derseniz şöyle hareketler yapılabilir 19 jant vs.gibi

2012 Jeep Grand Cherokee SRT8 Spy Shots
 




Ynt: farklı bir modifikasyon

19 jant aracın performansını düşürecektir. orjinal ebat ile oynamadan hafifletmeye gitmek en mantıklısı
 

Ynt: farklı bir modifikasyon

mjeliada' Alıntı:
19 jant aracın performansını düşürecektir. orjinal ebat ile oynamadan hafifletmeye gitmek en mantıklısı

bu arabalarda hava filtresiyle jantla kat la öyle sağlam bi beygir falan elde edemezsiniz, etseniz de hissedemezsiniz, yapacağınız işler 106 da falan işe yarar sadece, tur çapı değişmediği sürece jantları 19-20 inch yapabilirsiniz, önemli olan tur çapı değişmemesidir...
 

Ynt: farklı bir modifikasyon

mjeliada' Alıntı:
herşeyden önce aracın agırlığını azaltmaya yönelik çalışmalar ile başlayacagım. jantları hafifletmek gibi. kış bitiminde open cold air intake filtreye geçecegim. aracın yol tutuşunu iyileştirmek için agırlık merkezini daha aşağıya çekeceğim yani buradaki herkesin aksine yükseltme değil , alçaltma yapacagım :smiley: katalitik konvertör iptali tabiki ama benim aracımda zaten olmadıgı için problem yok. daha sert amortisörler bir şart. öncelik zaten motora ekstra güç kazandırmak değil ; daha iyi yol tutuşu ve motorun potansiyelini tam kullanmak olacak.


CAI iyi bir fikir ama oyle ahim sahim gucler bekleme derim. CAT iptali benim pek de tavsiye etmedigim bir sey. Onun yerine hi-flow CAT takmak daha dogru. CAT iptal edilince back presure dusecek bu da zaten rolantide kukreyen motoru daha da dengesiz hale getirecek. Tamam ust devirlerde bu basincin dusmesi iise yarar ama eski nesil Amerikan motorlari tork uretir beygir degil.

Jant olarak da bende 18 ler vardi dun cikardim ve 15 leri taktim. Suspansiyon ciddi sertlesiyor.

Olculere gelince arac 93 olduguna gore lastikleri 225/75R15 olamsi lazim fabrika cikisi eger kapidaki sticker duruyorsa oraya bir bak.

225/75R15 karsiliklari

235/55R18 binde dort

235/50R19 binde bir

235/45R20 binde bir

fark verir bu da sorun cikartmaz. Cogu uretici yuzde 3 e kadar tolerans tanimistir araclarina bu da ABS sistemi icin taninmis sinirlardir.Yanliz yanak inceldikce suspansiyon sertlesir. Buda zaten 17 yasinda olan bir arac icin pek dogru bir hareket degil. Yaparken iyi bir yerde tun sasi baglanti noktalarini bir gozden ve elden gecirmek lazim.


Once

image320b.jpg



Sonra


image361w.jpg




997799' Alıntı:
bu arabalarda hava filtresiyle jantla kat la öyle sağlam bi beygir falan elde edemezsiniz, etseniz de hissedemezsiniz, yapacağınız işler 106 da falan işe yarar sadece, tur çapı değişmediği sürece jantları 19-20 inch yapabilirsiniz, önemli olan tur çapı değişmemesidir...

Emin ol 106da da hic bir ise yaramiyor guc vericegine geri aliyor. CAI diye takilan acik filtreler yanlis montajdan dolayi iceriye sicak hava alip gucu iyice dusuruyor. Geldigi zannedilen guc aslinda psikoljik ;D

Zamaninda bunalr ile ilgili bayagi bir calisma yapmistim ozellikle modifiyem de de yazmistik.
 

Ynt: farklı bir modifikasyon

106 da dediğim profesyonelce yapılırsa 5-10 beygir alınıyor zaten...

375 bin km de bir cherokee ye bu eziyet yapılmaz, yazık olur valla...
 

Ynt: farklı bir modifikasyon

Merhaba, V8 de olsa sonuçta ZJ bir arazi araci, SUV. Yani şasisi, şanzıman oranları, difransiyeli, tüm mekanik donanımı bu aracı zor şartlarda rahat ilerletmek için tasarlanmış. Yani, araç süratten önce içindeki torku en iyi şekilde yola aktarmak, tırmanmak ve çamurdan çıkmak için tasarlanmış. Ha! basarsanız gitmez mi :eek:

Jantları hafifletmek, hava filtresi falan :smiley: aracın üstünde V8 var, hangi jant ona ne kadar ağır gelebilir ki? ;D Direk hava filtresi yerine hava kompresörü koysanız bu motor iştahlıdır onuda alır.
Bu tür basit modifikasyonlar 800 kg ağırlığındaki 106 GTI, Saxo veya C2 VTS'i uçurur belki ama bir ZJ'i uçurmak istiyorsanız bunun için öncelikle spor şanzıman oranları, buna uygun difransiyel ve V8 kalbinin de camaro gibi azgın bir araç gibi çalışmasını sağlayacak modifikasyonlara ihtiyacı var. Amerikanların motor modifikasyonunda sınır hayal gücünüzdür. Tabii ki aracın dinamik değerlerinin sportif sürüşe uygun hale getirilmesi için direksiyon sisteminde, süspansiyon, fren ve aerodinamik yapısında ciddi modifikasyon.

Fikirlerinizi takdir ediyorum ancak yapmaya çalıştığınız bir Camaro'dan arazi aracı yapmaya çalışmak gibi birşey.
4x41973ChevyCamaro5 Off RoadChevySu
 



Ynt: farklı bir modifikasyon

CİNCİN' Alıntı:
Fikirlerinizi takdir ediyorum ancak yapmaya çalıştığınız bir Camaro'dan arazi aracı yapmaya çalışmak gibi birşey.
4x41973ChevyCamaro5 Off RoadChevySu

Konu eski tarihlide olsa camaro nun çok farklı bir havası olduğunu söylemeden edemeyeceğim.. ::smiley:
 

Ynt: farklı bir modifikasyon

Tabi zevk meselesi ama benim görüşüm :

Bir segmente adını veren JEEP e yakışan alçaltma değil yükseltmedir . Bu araçları ne kadar modifiye de etseniz asfaltta gazlamak için yapılmadıklarından tam verim alamazsınız . En basiti ön-arka sabit akslar ...

Cadde işleri de elbet zevkli eski model çok şık bir ameikan yapılabilir ZJ yi araziye hasret bırakacağınıza :smiley:
 

Ynt: farklı bir modifikasyon

:smiley: ;) :D shelby gibi


ssbman' Alıntı:
Tabi zevk meselesi ama benim görüşüm :

Bir segmente adını veren JEEP e yakışan alçaltma değil yükseltmedir . Bu araçları ne kadar modifiye de etseniz asfaltta gazlamak için yapılmadıklarından tam verim alamazsınız . En basiti ön-arka sabit akslar ...

Cadde işleri de elbet zevkli eski model çok şık bir ameikan yapılabilir ZJ yi araziye hasret bırakacağınıza :smiley:
 

Ynt: Farklı Bir Modifikasyon

valla benim binek aracıma 2'' inç büyük ve ince yanak lastik jant taktım..görüntü çok spor on numara....ama konfor gerçekten önemli arkadaşlar....hele 40 yaşından sonra insan konfor arıyor....sürekli aracın altını sürtmekten bıktım...insanın siniri geriliyor....o yüzden jeep istiyorum kısmetse...jeep deyince insan yüksekte olsun istiyor....yere yakın bir jeep şahsen bana hoş gelmiyor...zevkler elbet tartışılmaz...amacım off road olmasa da şehir içinde hafif bir yüksek jeep en büyük isteğim..malum şehir yolları araziyi aratmıyor....:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,496
Mesajlar
1,518,838
Kayıtlı Üye Sayımız
172,158
Kaydolan Son Üyemiz
aysekayan95

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst