Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?
Vitara motorunu bakımlarını zamanında yaparsanız üzmeden kullanırsanız 300bin -500bin kilometrelere kadar kapak acmadan kullanma imkanınız vardır uzun seneler baş agrıtmıyacak şekilde üretilmişlerdir ..
Elma başka armut başka diye bir laf vardır dizel ve benzinli konusuda tam böyle bie şey

dizeli 7-8 bin devir ceviremezsiniz yapısı geregi

benzinli ise gaz verdikce döner ! .
bir arac alırken alıçı kişi ilk baktıgı şey beygir güçüdür ne manası varsa ? tüm dünyada bu böyle ;D
otomobil mühendislerinin bir lafı vardır ..beygir arac sattırır tork yarış kazandırır ...

adamların işi satılacak aracı tasarlayıp yapmak.onlar sadece işini yapar ..
beygir gücünü motor üst devirinde verir katolog ve broşürlerinde şu şekil yazar misal..6500 devir /dakikada 123 beygir ..gibi.. bunun anlamı bu araba 2500 devirde 123 beygir degil dir o beygiri istiyorsan sonuna kadar basıp 6500 devir de döndürülmesi gerekir ..günlük kullanımda kimse red line denilen kırmızı işaretli yerlere devir saatinde aracını getirmez ..beygir meselesi tam bir masal ,hikaye gibi bir seydir..

işin aslı tork tur ama buradaki ayrıntı çok önemli bu tork güçünü nerede verdigidir.?. ;D
dizel genelde max 4000 devirde beygir verir bu motoru 6000 devire cıkarmak la + beygir alamazsınız zarar verirsiniz ..en önemli nokta ise tork gücünü 2000 devirde verir aracı kullanırken 2000-4000 devirde tam gücü almış olursunuz motor fazla dönmediginden de tasarruf saglar ..
benzinli araclarda komprosör yada turbo ile aşırı beslemeli motorlarla üretilenlerinde büyük bir kısmı tork gücünü 4000 devir üstünde verir , Ferrari ,Lamborghini ,Maserati , Porsche ,subaru ,mitsubishi evo ..vss bu tip araclarda hiç biri motorlarda 4000devir altında kimseyi bumazsınız 6-8000 devirlerde de kudururlar yolda tutma meselesi cıkar ortaya ;D
Dünyada 2000cc motorlar turbosuz standart atmosferik motorlar 115-150 hp cıvarı güc üretirler..turbo beslemeli olanlarıda 175-190-210 beygir gibi üretilirler firmaların yüzlerce mühendisi 2000cc motoru neden 300-500 beygir üretmeyi beceremezler de ?? bizim tunıng firmalarımız bunu kolayca yaparlar .. ;D
100bin tl üstü para verip bir okadarda güc artırmaya para harcayan genc kardeşlerimiz var evo larını subarularını 500-600 beygirlere cıkartıyorlar bizler 10-20000 km lerde yag degişimine giderken onlar cekici üstünde parcalanmış motorlarını toplatmaya giderler ..
modifiyeli motorda güc artırıldıkca ömürde ters orantılı olarak düşer uzun seneler problemsiz kullanım diye birsey olamaz ..
mazda rx serisi araclarda wankel sistem gerip bir motor kullanılıyor bunlarda piston segman vs yok motor bitince sandıkla yenisi gelip yeine takılıyor .işin enteresan yönü 1300 cc motor 231 beygir veriyor..bu bir istisna
bir örnek daha veriyim nerede ise her 5-10 senede bir iflas eden üretici .. saab ..mali olarak ayakta durmayı bile beceremiyen bir firma bu aracları tanıyan kullanan bilen kimseyi bulamazsınız cünkü bilnmezler genelde bu isvecli üretici de bir özellik var dünya ile adeta dalga geciyorlar turbosuz arac üretmiyorlar turbo motorda 1800 devirde tork alıyorlar 2000-2200 devirde tork verebilen dizele bile kafa tutuyorlar..diger üreticiler turbolu araclarda tork meselesini 4000 devir altına indirmeyi başaramadılar ;D
Vitara 2000 v6 kullanıcısıyım araştırmalarıma göre kilo ve güc orantı hesaplarıma göre vitaranın en güçlü ,en hafifi bende 136 beygir rampada vites düşürmek ten hoşlanıyorum dersem yalan olur ama vitara bu .. ;D 2.5 v6 grand benden güçlü ama agır ..

n cap testlerini bir araştırın bizim modellerde durum pek hoş degil ğünümüzde araclar 5 yıldız alabiliyor bizimkiler tek yıldız sahibi yavaş gitmesi hepsinden hayırlı derim .

:

??? ???