G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alto Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,854

alto

Yeni Üye
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
0
Yer
İSTANBUL
arkadaşlar merhaba bende 2004model 2000cc otomatik G vitaranın motor gücünü beğenmiyorum. özellikle son viteste araba hiç rampa çıkmak istemiyor.hafif bir meğilde hemen küçük vitese alıyor. zannedersem kasanın ağırlığı motor gücüne fazla geliyor.bu yüzden güç arttırımı yapılıyormu.yoksa modifiye sadece turbo dizelleremi oluyor.şöyle 20-30 saf kan arap atı bu araçlara iyi gelecek diye düşünüyorum .şimdiden saygılar
 

Etiketler
Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

vitara ların tümündeki motorlar aşagı yukarı aynı özellikleri taşırlar . 4000 devir altında pek verimli degillerdir , başka bir deyişlede tork gücünü düşük devirlerde veremeyen motora sahiptirler de diyebiliriz . sportiv kullanım için üst devirlere cıkıp motoru biraz bagırttırmanız gereklidir .aracınızı tam bir bakıma sokup buji havaf. vs yenileyin enjektör temizligi bilgisayarda arıza arama felan yapıp tam güçünde kullanın derim acık hava filitresi haders eksoz vs biraz faydası olabilir bir okadar da zararı vardır oldugu gibi kabullenip kullanmaya bakın derim . :smiley:
 

Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

Oğuz bey verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. aracın söylediğiniz tüm bakımları yaptırdım. zaten devirli kullanınca çekişte bir sorun yok sadece yakıt artıyor birazda motor sesi.choreke den inip buna binince güç az geldi.napalım alışacağız artık.filitre veegzozu daha önce opel vektırada denedim faydası çok oluyor ama ilk çalıştırmada jikle kapalıyken çok sesli çalışıyor onuda ben sevmiyorum.
 

Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

Bende biraz güç eklemek istiyorum.Maslak performans tunıng firması var 8 ile 12 beygir güç arttırımı yakalayabiliriz dedi.Daha önce megane 2 dizel vardı ona denedim ortalam 25 beygir güç kazandım.Çok fark etti rampada girdiğim vitesle çıktım.Yeniden düşünüyorum ama grand'a turbo olmadığı için ancak 8 veya 12 beygir.Birde bakımlarını kaçırmayacaksınız tunıngden sonra
 

Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

Vitara motorunu bakımlarını zamanında yaparsanız üzmeden kullanırsanız 300bin -500bin kilometrelere kadar kapak acmadan kullanma imkanınız vardır uzun seneler baş agrıtmıyacak şekilde üretilmişlerdir ..
Elma başka armut başka diye bir laf vardır dizel ve benzinli konusuda tam böyle bie şey ;)
dizeli 7-8 bin devir ceviremezsiniz yapısı geregi ;) benzinli ise gaz verdikce döner ! .
bir arac alırken alıçı kişi ilk baktıgı şey beygir güçüdür ne manası varsa ? tüm dünyada bu böyle ;D
otomobil mühendislerinin bir lafı vardır ..beygir arac sattırır tork yarış kazandırır ... ;)adamların işi satılacak aracı tasarlayıp yapmak.onlar sadece işini yapar ..
beygir gücünü motor üst devirinde verir katolog ve broşürlerinde şu şekil yazar misal..6500 devir /dakikada 123 beygir ..gibi.. bunun anlamı bu araba 2500 devirde 123 beygir degil dir o beygiri istiyorsan sonuna kadar basıp 6500 devir de döndürülmesi gerekir ..günlük kullanımda kimse red line denilen kırmızı işaretli yerlere devir saatinde aracını getirmez ..beygir meselesi tam bir masal ,hikaye gibi bir seydir.. ;)
işin aslı tork tur ama buradaki ayrıntı çok önemli bu tork güçünü nerede verdigidir.?. ;D
dizel genelde max 4000 devirde beygir verir bu motoru 6000 devire cıkarmak la + beygir alamazsınız zarar verirsiniz ..en önemli nokta ise tork gücünü 2000 devirde verir aracı kullanırken 2000-4000 devirde tam gücü almış olursunuz motor fazla dönmediginden de tasarruf saglar ..
benzinli araclarda komprosör yada turbo ile aşırı beslemeli motorlarla üretilenlerinde büyük bir kısmı tork gücünü 4000 devir üstünde verir , Ferrari ,Lamborghini ,Maserati , Porsche ,subaru ,mitsubishi evo ..vss bu tip araclarda hiç biri motorlarda 4000devir altında kimseyi bumazsınız 6-8000 devirlerde de kudururlar yolda tutma meselesi cıkar ortaya ;D

Dünyada 2000cc motorlar turbosuz standart atmosferik motorlar 115-150 hp cıvarı güc üretirler..turbo beslemeli olanlarıda 175-190-210 beygir gibi üretilirler firmaların yüzlerce mühendisi 2000cc motoru neden 300-500 beygir üretmeyi beceremezler de ?? bizim tunıng firmalarımız bunu kolayca yaparlar .. ;D

100bin tl üstü para verip bir okadarda güc artırmaya para harcayan genc kardeşlerimiz var evo larını subarularını 500-600 beygirlere cıkartıyorlar bizler 10-20000 km lerde yag degişimine giderken onlar cekici üstünde parcalanmış motorlarını toplatmaya giderler .. :D

modifiyeli motorda güc artırıldıkca ömürde ters orantılı olarak düşer uzun seneler problemsiz kullanım diye birsey olamaz .. ;)

mazda rx serisi araclarda wankel sistem gerip bir motor kullanılıyor bunlarda piston segman vs yok motor bitince sandıkla yenisi gelip yeine takılıyor .işin enteresan yönü 1300 cc motor 231 beygir veriyor..bu bir istisna

bir örnek daha veriyim nerede ise her 5-10 senede bir iflas eden üretici .. saab ..mali olarak ayakta durmayı bile beceremiyen bir firma bu aracları tanıyan kullanan bilen kimseyi bulamazsınız cünkü bilnmezler genelde bu isvecli üretici de bir özellik var dünya ile adeta dalga geciyorlar turbosuz arac üretmiyorlar turbo motorda 1800 devirde tork alıyorlar 2000-2200 devirde tork verebilen dizele bile kafa tutuyorlar..diger üreticiler turbolu araclarda tork meselesini 4000 devir altına indirmeyi başaramadılar ;D

Vitara 2000 v6 kullanıcısıyım araştırmalarıma göre kilo ve güc orantı hesaplarıma göre vitaranın en güçlü ,en hafifi bende 136 beygir rampada vites düşürmek ten hoşlanıyorum dersem yalan olur ama vitara bu .. ;D 2.5 v6 grand benden güçlü ama agır .. ;)
n cap testlerini bir araştırın bizim modellerde durum pek hoş degil ğünümüzde araclar 5 yıldız alabiliyor bizimkiler tek yıldız sahibi yavaş gitmesi hepsinden hayırlı derim . :( ::smiley: ??? ???
 



Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

İnternetten alıntıdır


Chip Tuning Uygulama Tablosu
CHİP TUNING NEDİR?Chip tuning; Motoru, bir beyin yani Elektronik Kontrol
Ünitesi (ECU) tarafından yönetilen tüm araçlar için geçerli olan ,
beygir(HP) ve tork artırım sistemidir.

BU SİSTEM HANGİ ARAÇLARA UYGULANIR?
Bu sistem beyin ile kontrol edilen otomobil, kamyon, kamyonet, otobüs, motosiklet
ve marin motorlara uygulanabilir.

BU SİSTEMİN MOTORLARA ZARARI VARMIDIR?

Bu sistemin; yazılımlar sağlıklı yapıldığı sürece motora hiç bir şekilde
zararı yoktur. Çünkü aynı sistemi araç üretici firmaları yetkili servisleri aracılığı ile
beyinlere yüklemektedirler. Zaten fabrikalar müşterilerine bu şekilde motor çeşidi
seçme seçeneği sunabilmektedir.
Örneğin; Wolkswagen T5 130hp 2.5TDI ile Volkswagen
T5 174hp 2.5TDI arasında , Mercedes Benz Axor 1840 (400hp) ile
Mercedes Benz Axor 1848 (480Hp) arasında , Ford Cargo 3230 (300hp)
ile Ford Cargo 3235 (350Hp) arasında , Volkswagen Passat 2.0TDI 140Hp ile
Volkswagen Passat 170Hp arasında , Audi A6 2.0TDI
140Hp ile Audi A6 2.0TDI 170Hp ; Renault megan2 65 bg 85 bg ve 105 bg arasında
Hiç bir Mekanik fark yoktur.
Fark, sadece Yazlımdadır. Bunu fabrikalar satarken ikisi arasında
çok fazla fiyat farkı vardır. Ama aynı işi Lisanslı yazılım
programlarımızla çok daha ucuza ve sizin isteğiniz doğrultusunda
ayrıca size bilimsel olarak artışlarımızı dinamometre üzerinde
kanıtlayarak sunmaktayız.
Ayrıca Yazılımları lisanslı olmayan, aracınıza yüksek oranda zarar verebilecek,
dinamometrede size verdiği beygir ve torku kanıtlayamayan, bir aracın yazılımını her türlü
araca yazan, sizin isteğiniz doğrultusunda yazılım yapmayan firmalardan kesinlikle kaçınmanızı
tavsiye ediyoruz. Firmamız 1989 yılından beri chip tuning tecrübesi ve deneyimli kadrosuyla
daima bir adım öndedir.
Bize istediğinizi belirterek: aracınızın nasıl olmasını istediğinizde. Biz kalkışta,
yokuşta veya deparda yoğunluğumuzu oraya yönlendirebiliyoruz
 

Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

dinamometrede beygir ölçme işini ben en son 7-8 sene evvel Fayman İnce usta nın yerinde yaptırmıştım., iki büyük merdane üstünde sonuna kadar kendini yırtan bagıran bir arac yanan tutuşan bir çift lastik + igrenç kokuyor arac önünde 1 m capında fan motora taze soguk hava saglıyor ve bol miktarda adrenalin heyecan vs bunlar heryerde aynı ...aradaki fark ölçümden sonra usta meteorolojiyi arayıp bu günkü hava basıncı miktarını ögrenip ölçüm istasyonu ile kendi yerinin arasında 1 derece farkı cıkarıp carpıp toplayıp aracın şu kadar kw arkadaş diyordu kullandıgı dinamometre bosch marka idi bu bahsi gecen abi benim bildigim en az 20 senedir beygir ölçer 1990 lardan evvel aracları tornavida ile degil cihazlara baglayıp ayarlar.30 seneden beri ultrasonic sistemle enjektör temizler lukas marka makina ile ...
Ülkemizde bilincli iş yapan yaptıgını bilen bir nadir kişiliktir .
başka yerlerde de ölcüm yaptırdım dogru dürüst lastiklerim ısınmadı aracımı üzmediler meteorlojiyi telefonla rahatsız etmediler şıp diye de beygiri bildiler ;D
aracın map sensörüne bir T baglayıp basınc saatinlede turbo barı nı kac barda acıp hangi barda wesgate den tahliye ettigini kontrol ediyorlardı ..
şimdilerde her köşe başında dinamometreci cihipçi modifiyeci yüzlercesi cıktı içlerinde işi bilenlerde vardır elbet amaa..şu an ralli lerde yarışan 10 arac var ise bunun beş in de yada sekizinde deki imza hiç degşmedi hep aynıdır derim Onno tatonyan yada Fayman İnce . ;)

Erzurum cag kebabının nasıl yapıldıgını bilirmisiniz ?. döner kebabın yan yatmış şeklidir cag kebabı tezgahının baya bir büyügüne tamamen teneke şekline gelmiş aracı baglayıp aracın zorlanabileceg i özel amortisör kulesi şasi baglantıları vs gibi yerlerine börek yapar gibi kat kar sacları argon ile kaynatıp şaseyi saglamlaştırdıgını gördüm o zamanlar ismini bile bilmedigimiz argonu kullanıyorlardı ,,mesela Onno ustaya motor yaptırıcaksınız görüşüp istedigi parcaları temin edip 2-3 ay sonrasına gün almanız gerek ..
o
aracınızın gücünden memnun degilseniz gideceginiz adres sayısı fazladegildir zaten onlarda o lmıyacak dua ya amin demezler digerleri gibi.. ;)

diger cogu firma neka ekmek oka köfte hesabı parayı ellerine saydıkca sınırsız beygiri hizmetinize sunabiliyorlar anladıgım kadarı ile para cok .. begyir de cokkk.. :smiley:
 

Ynt: G Vitara ya Motor Gücü Arttırılırmı?

sayın oğuz bey ve badibadi bey vermiş olduğunuz cevaplardan dolayı sizlere teşekkür ederim uzun zaman dır özel nedenden dolayı giremiyordum takip edemedim kusura bakmayın bu arada arabayı kullanıkca gücüne alıştım dediğiniz gibi yüksek devirli kulanınca sorun yok choroke den inince çok yadırgamıştım şimdi alıştım ayrıca yavaş gitmeye alıştırdı altınızda güçlü araba olunca istemedenbile adrenalin yapıyorsunuz oda tehlıke arz ediyo gerçi şu ana kadar allahın izniyle bir sorun yaşamadım çok şükür fazla güç olunca bi kenarda dursun lazım olunca kullanırım diyemiyor insan hepsini kullanmak istiyo
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,944
Mesajlar
1,526,207
Kayıtlı Üye Sayımız
166,713
Kaydolan Son Üyemiz
selikme01

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst