Garanti Belgesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan focus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,099

focus

Zirve
Mesajlar
1,257
Tepkime Puanı
10
Yer
Ankara
Garanti Belgesi

Garantiler, aldığınız mal ya da hizmetle ilgili bir sorun çıktığında size, ekonomik çıkarlarınızı korumaya yönelik ek haklar sağlar.

Mümkünse alışverişlerinizde garanti belgesi olan ürünleri tercih edin.

Garantiler açık ve anlaşılır olmalı ve satın almadan önce size gösterilmelidir. Bazı sanayi mallarının satışında o mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin size verilmesi zorunludur. Satıcı, bayi, acenta garanti belgesini tasdik ederek size vermekle yükümlüdür.

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, imalatçı ve ithalatçılar ithal ettikleri ya da ürettikleri mallar için garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar.

Garanti süresi malın teslimi tarihinden itibaren başlar ve en az 2 yıldır veya ürünün özelliği nedeniyle belirnenen başka bir ölçü birimi kadardır. Örneğin, fotokopi makinalarında çekim sayısı.

Malın arızalanması durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

Garanti kapsamındaki malların garanti süresi içerisinde gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hataları nedeniyle arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir isim altında hiçbir ücret talep edilmeden tamiri yapılır veya yaptırılır.

Satın aldığınız mal tamir edildiği halde, size teslim edildiği tarihten itibaren (garanti süresi içinde kalmak şartıyla) :

- 1 yıl içinde aynı arızanın 2'den fazla, farklı arızaların 4 kereden fazla meydana gelmesi halinde,
- garanti süresi içinde farklı arızaların 6'dan fazla olması durumunda ve
- malın tamir süresi 30 iş gününü geçiyorsa aşağıdaki seçimlik haklardan birini kullanabilirsiniz :

1- Malın ücretsiz değiştirilmesini,
2- Bedelinin iade edilmesini,
3- Ayıp oranında bedel indirimi isteme hakkınız bulunmaktadır.

Firmanın servis istasyonunun ya da servis istasyonu yoksa satıcı, bayii, acenta, temsilciliği, ithalatçısı, imalatçı/üreticisinden birinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün olmadığının belirlenmesi halinde de yukarıdaki üç seçimlik haktan birini kullanabilirsiniz.

Arızalarda kullanım hatasının olup olmadığı, servis istasyonları, servis istasyonunun olmaması halinde malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçı ya da imalatçısı tarafından düzenlenen raporla belirlenir.

Böyle bir rapor, sizin başvuru tarihinizden itibaren 7 gün içinde düzenlenmek zorundadır.

Raporun belirtilen süre içinde düzenlenmemesi halinde veya düzenlenen raporu kabul etmemeniz halinde Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurarak durumun tespit edilmesini isteyebilrisiniz.

Malın arızasının 15 işgünü içinde giderilememesi halinde, tüketiciye malın tamiri yapılıncaya kadar kullanması için benzer özelliklere sahip başka bir mal verilir.
 

Etiketler