Ynt: Gerilim Düşümü
Öncelikle Ferhat beyin teknik anlatım ve olayı resimlendirmesi güzel,elinize sağlık.Devrede sigorta olması(hat başında) olası kısa devrelerde önleme görevi görecektir.Bununla ilgili batarya + kutup başına maşalı tip kombine koymanız faydalı olacaktır(ek resimdeki).
Araç alternatöründen servis(yaşam bataryasıda deniyor)şarj düşünülüyorsa
-Araç alternatörü şarj akım kapasitesi-örnek 140 Amp/h ise ..batarya araç 100 amp/h -serviste 100 amp/h maksimum kapasitelerde olmalıdır.Araç üzerinde güneş paneli ile destek verme şartı ile.
Karavan içinde diğer servis bataryaları fazla olabilir,ama alternatörden destek sadece motorla beraber 1 yaşam bataryası olmalıdır.Bataryaların çok fazla boşaladığı deşarj olduğu durumlarda,alternatör a)gövde ısısı b)aşırı akım ısısı sebeplerine bağlı olarak diyodlar ve sargılar zarar görecektir.
Araç alternatörü motor bataryasının doluluk oranlarına ulaştığı gündüz seyirlerinde uygun olabilir,arta kalanınla 1 servis daha şarj olsun denilebilir.Olaki daldınız gece veya gündüz bataryalarınız aşırı kullanım sonucu iyice boşaldı,alternatör diyod,gövde üzerine ısıl eleman bir prob ile servis bataryasına giden şarj rolesini bıraktırınız.
Paralel veya seri bağlı bataryalarda
a)Sisteme bağlı bataryaların kapasiteleri aynı
b)Özelliklerinin aynı ( WET - AGM- GEL ) araç alternatörleri GEL batarya için ne kadar uygundur,tartışılıyor.AGM ve WET(sulu) daha uygun gibi
c)Yenilikleri aynı olmalıdır(eskilerin yanına yeni takviye yapmayınız)