Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan serkann Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,181

Etiketler

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

Çok güzel paylaşım teşekkürler herkese ...

Bu arada az daha konuyu kaçırıyormuşum ki Alfonse sağolsun Öm yazmış . Bir ara baya tartıştık nasıl yapılır edilir diye ... Hatta ben yapacak yer çok arandım ama uygun şekilde yaptıracak kafama yatan biryer bulamadım .

Alfonse un yazdığı gibi darbede kovan buna ne derece mukavemet gösterir en çok kafamızı kurcalayan nokta idi . Gerçi Burda ikiaçıklama var : 1- Elin ABD lisi bunu kayalarda zıplamak için kullanıyorsa bunca zamandır demek ki bizim nispeten yumuşak offroadda yada ormanda vs hesap edemediğimiz bir taş vs karşılaşmasında iş görecektir sanırım 2- Evet söylendiği gibi kovanı kıracak kadar sağlam gelecek darbe zaten diffe hasar vercektir düşüncesi oluştu ...

Soğuma ve birşeyler girmesi konusuna gelince ... Böyle bir sorunun ciddi şekilde oluşacağını sanmam . Çok ot-çöp birikirse kolayca da temizlenir diye düşünüyorum . .Zaten bu yapı ek soğutma görevi de yapacaktır .

Ö koruma tamam ama benim aklıma takılan arka koruma . Arkada diff kapağı arkaya bakıyor yani iler hareket ederken oluşacak bir çarpışmada arka kısımdaki koruma nasıl fayda sağlar ? Kafamda tam oturtamadım .

Şu linkte adam tam çerçeve yapmış : Gerekliliğini bilemem tabi , sonuçta malzemenin ve sistemin gereksinimlerini ve mühendisliğini bilen serkan hocam ...
https://store.4wheelingplus.com/proddetail.asp?prod=1035&cat=199

Son olarak Serkan hocam korumanın seviyesini kırmızı koruma resmindekinden biraz daha belki 1-2cm kadar yükseltmek kağaı daha iyi korumaz mı ? Gerçi kollara temas ve yağ eklem kontrol durumu çok önemli ...

Ben en azından Dana30 ön için alırım hocam , liste yapılırsa eklendim say :smiley:


Birde Lower Control Arm Korumaları var . Gerekliliği konusunda sizler ne düşünürsünüz bilmiyorum .
image_zoom.php


Aşağıdaki iki linkteki dizayn da güzel gibi :
http://skidplates.org/LCA_07_JK.asp

http://www.rockcrawler.com/techreports/skidrow_tj_carmskids/index.asp
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

Alfonse' Alıntı:
1) Biz bu korumaları sertçe bi yere çaksak, bunların dif kovanına oturduğu çerçeve, dif kovanını patlatır mı? Çatlatır mı? Sence?

Ön diff. korumayı ben kendim yaptım (eksozcum ile birlikte ve aşağıdaki resmin benzeri). Alp'in endişelerini taşıdığım için çevre kasnağını 5 mm kullandım. Borular ise nispeten direnci düşük malzemeden. Bir iki kere kayaya çarptım ve boruların çok az eğilip deforme olduklarını, diğer tarafların sapasağlam olduklarını gördüm. Demekki "görev yapıyor" diye düşündüm...

Japan diffguard thumb
 




Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

ssbman' Alıntı:
Çok güzel paylaşım teşekkürler herkese ...

Bu arada az daha konuyu kaçırıyormuşum ki Alfonse sağolsun Öm yazmış . Bir ara baya tartıştık nasıl yapılır edilir diye ... Hatta ben yapacak yer çok arandım ama uygun şekilde yaptıracak kafama yatan biryer bulamadım .

Alfonse un yazdığı gibi darbede kovan buna ne derece mukavemet gösterir en çok kafamızı kurcalayan nokta idi . Gerçi Burda ikiaçıklama var : 1- Elin ABD lisi bunu kayalarda zıplamak için kullanıyorsa bunca zamandır demek ki bizim nispeten yumuşak offroadda yada ormanda vs hesap edemediğimiz bir taş vs karşılaşmasında iş görecektir sanırım 2- Evet söylendiği gibi kovanı kıracak kadar sağlam gelecek darbe zaten diffe hasar vercektir düşüncesi oluştu ...

Soğuma ve birşeyler girmesi konusuna gelince ... Böyle bir sorunun ciddi şekilde oluşacağını sanmam . Çok ot-çöp birikirse kolayca da temizlenir diye düşünüyorum . .Zaten bu yapı ek soğutma görevi de yapacaktır .

Ö koruma tamam ama benim aklıma takılan arka koruma . Arkada diff kapağı arkaya bakıyor yani iler hareket ederken oluşacak bir çarpışmada arka kısımdaki koruma nasıl fayda sağlar ? Kafamda tam oturtamadım .

Şu linkte adam tam çerçeve yapmış : Gerekliliğini bilemem tabi , sonuçta malzemenin ve sistemin gereksinimlerini ve mühendisliğini bilen serkan hocam ...
https://store.4wheelingplus.com/proddetail.asp?prod=1035&cat=199

Son olarak Serkan hocam korumanın seviyesini kırmızı koruma resmindekinden biraz daha belki 1-2cm kadar yükseltmek kağaı daha iyi korumaz mı ? Gerçi kollara temas ve yağ eklem kontrol durumu çok önemli ...

Ben en azından Dana30 ön için alırım hocam , liste yapılırsa eklendim say :smiley:


Birde Lower Control Arm Korumaları var . Gerekliliği konusunda sizler ne düşünürsünüz bilmiyorum .
image_zoom.php


Aşağıdaki iki linkteki dizayn da güzel gibi :
http://skidplates.org/LCA_07_JK.asp

http://www.rockcrawler.com/techreports/skidrow_tj_carmskids/index.asp
barış konu tabiki çok önemli baştan savma ezbere yapılacak birşey değil..linkteki tam çerçeve maliyet açısından yuksek ve türkiye şartlarında bence gereksiz..
kırmızının yuksekliğine gelince tabiki okadarda minicik olmayacak ama çokta büyük olmayacak..;)
arka için ise bazı arkadaşların geri geri giderken sorun yaşayabiliriz dediklerine şahit oldum..tabi birde görünüm olarakta çok hoş olur :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

MK51' Alıntı:
Ön diff. korumayı ben kendim yaptım (eksozcum ile birlikte ve aşağıdaki resmin benzeri). Alp'in endişelerini taşıdığım için çevre kasnağını 5 mm kullandım. Borular ise nispeten direnci düşük malzemeden. Bir iki kere kayaya çarptım ve boruların çok az eğilip deforme olduklarını, diğer tarafların sapasağlam olduklarını gördüm. Demekki "görev yapıyor" diye düşündüm...
mustafa abi çok güzel bir bilgi teşekkürler..
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

Hocam senin işine güveniyorum . Dediğim gibi gerekliliğini bilmiyorum , abartılmış bir uygulama olabilir ...

Arkadan güzel görünecği kesin ona lafım yok ...

Ebatı siz en uygun şekilde ayarlarsınız zaten , sadece resimdeki fazla alçak geldide fikrimi söyleyeyim dedim .

Eh kolay gelsin şimdiden :smiley:
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

Dif. korumaların yarım boy olmaları yeterli bence. Çarpmalar genellikle alttan ve tam karşıdan oluyor, bu durumda da yarım boy yeteri kadar iş yapacaktır.
Kayalık alanlardaki geçişlerde, araç takıldığında ve engelleri aşmak için ileri geri yapıldığında, arka dif. koruma gerekli olacaktır. Aslında arka dif. korumanın, alt tarafa ve şaft mafsalından itibaren yapılacak "koruma/kaydırma" elemanı (aşağıdaki resim) ile birlikte düşünülmesinden yanayım. Fakat burada da problem; aks üzerindeki kelepçelerin bulunduğu bölgeyi -mekaniker arkadaşlar- aksın en zayıf noktası olduğunu ve bu elemanın tamamen diff.'e yapışık olmasının daha avantajlı olacağını söylüyorlar. Bu da bana biraz ters geldi, düşünmekteyim...

Ark diff koruma
 

Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

ssbman' Alıntı:
Hocam senin işine güveniyorum . Dediğim gibi gerekliliğini bilmiyorum , abartılmış bir uygulama olabilir ...

Arkadan güzel görünecği kesin ona lafım yok ...

Ebatı siz en uygun şekilde ayarlarsınız zaten , sadece resimdeki fazla alçak geldide fikrimi söyleyeyim dedim .

Eh kolay gelsin şimdiden :smiley:
sen merak etme barış..;)
 




Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

MK51' Alıntı:
Dif. korumaların yarım boy olmaları yeterli bence. Çarpmalar genellikle alttan ve tam karşıdan oluyor, bu durumda da yarım boy yeteri kadar iş yapacaktır.
Kayalık alanlardaki geçişlerde, araç takıldığında ve engelleri aşmak için ileri geri yapıldığında, arka dif. koruma gerekli olacaktır. Aslında arka dif. korumanın, alt tarafa ve şaft mafsalından itibaren yapılacak "koruma/kaydırma" elemanı (aşağıdaki resim) ile birlikte düşünülmesinden yanayım. Fakat burada da problem; aks üzerindeki kelepçelerin bulunduğu bölgeyi -mekaniker arkadaşlar- aksın en zayıf noktası olduğunu ve bu elemanın tamamen diff.'e yapışık olmasının daha avantajlı olacağını söylüyorlar. Bu da bana biraz ters geldi, düşünmekteyim...
mustafa abi mantık olarak evet haklısın bu şekilde olmalı ama mekaniker arkadaşların söylediklerine ilaveten o kelepçeler çok zayıf diyebilirim..en ufak bir kaya darbesinde kopmaları kaçınılmaz..
 



Ynt: Grand Cherokee (ZJ) Diferansiyel Koruma

Bu alt kol korumalarına gözatabildniniz mi arkadaşlar ? Ne dersiniz? Nekadar gerekli bizim kullanımımız için ?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,439
Mesajlar
1,517,967
Kayıtlı Üye Sayımız
172,092
Kaydolan Son Üyemiz
yigityigitcelik@gmai

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst