Benim araçta da 7.50"16 ebatlarinda lastik var. Aldığımda bayi 49 olarak basmıştı havayı. Sabah lastikci arkadaşıma sordum 40 iyidir bunlara 30 da lastikler daha fazla deforme olur asfalt yolda dedi. Ahmet şahin abi de arazide 27 ye indir dedi. Arazi tamam ama asfaltta kac yapmak lazim basıncı ?
7.50" 16 ile 235/85/16 hemen hemen aynı ölçütler zaten, bende 30-32 bizim tekerlerde asfaltta daha fazla aşınma yaptığını okumuştum, öyle yapınca yanak çok oturuyor bende asfaltta birde askeriyenin kullandığı ölçütlere baktım onlarda 38-40 kullanıyorlar diye bunu kullanıyorum, bizim oralar sert toprak taşlık ve kayalık arazi olduğundan yüksek tutmayı tercih ediyorum ama yumuşak arazi şartlarında Umut beyin söylediği gibi indirilebilir tabi.
Lastik basınçları düşük olduğunda yanaklar içten hızla deforme oluyor,iç ve dış katmanın birbirinden ayrıldığını lastiklerimde gördüğümden konuya biraz hassasiyet gösterdim.
Emre bey yanlışım varsa düzeltin lütfen ama asıl yükünüz ağırsa lastiklere binen güç daha eşit dağılsın, yanak ve iç katmanlara yapılan basıncı azaltsın ki yırtılma vb durumların önüne geçilsin diye yüksek basınç kullanılır diye biliyorum tabiki asfalttan bahsediyorum, yoksa zaten ağır olan bir aracı daha da ağırlaştırdığınız zaman lastiklerin basıncını azaltmak...ha yol tutuşu arttırır evet ama lastik sağlığı açısındanı pek mantıklı gelmedi bana, bilmiyorum arkadaşlar ne der
Düz mantık düşündüğümüzde genel olarak arkalara önden bir iki bar yüksek basmamızın sebebi bagaj ve üst kısma genelde çok fazla yük koymamız dolayısıyla fazla yükün arkalara yaptığı basınç ile ön tarafta kalan görece az yükün ön lastiklere yaptığı basıncı dengelemeye çalışması aracın tabiri caizse düz basması, bu mantıktan gittiğimizde genel olarak aracın tümünde artan ağırlığın tüm lastiklere etkisini azaltmak için basınç yüksek tutulmalı heleki yüksek hızlarda seyir edilecekse sonuçta patlak veya ona yakın çok yanak basan bir tekerle hız yapmak çok akıl karı değil, ama tabi çok yüksek basınç da tekerin yer ile olan temasını azaltacağından yol tutuşunu ve dolayısı ile de dengesini değiştirecektir. Arabanın toplam ağırlığı ile orantılı olarak değiştirilmeli bence basınç boş bir defender ile aksesuar açısından dolu bir defenderın lastik basıncı aynı olmamalı kesinlikle ama genel olarak sizinki gibi boş hali bile gerek tavan sepeti gerek çadır, tampon vinç...Vs donanımlı araçların lastik basıncını yüksek tutmakta fayda var diye düşünüyorum, yorumları bekliyoruz