Her Yönü Ile Güney Karavan ..gerçek 01 Belgelİ-750 Kg.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 309
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 119,750
Bu geri mandalsız bir tip.
Durduktan sonra karavanı yavaşça biraz ileri alıp,frenleme körüğünü rahatlatın.
Ardından çarptırmadan geri giderseniz frenleme yapmaması lazım.

Düz yolda bir deneyin bakalım.
 

Tesekkurler. Ender beyle paralel şeyleri belirttiniz. Duz yolda sorun yaşamıyorum ama oldukça hassas olduğunu düşünüyorum o yüzden iptal seçeneğini düşünmüştüm ama yok anlaşılan. Bir sefer hafif yokuş olan bir yerde geri geri gitmeye çalıştım rahatlatsam da olmadı. Elle çevirmek zorunda kaldım tekrardan teşekkürler sayın @AKMühendis
 

O zaman lafla, bir geri gitme mandalı tarifi yapalım..
Karavanın ve çeki okunun sağ tarafında durun ve bakın.

Körüğün hemen ilerisinde çekici kafayı tutturan 2 tane vida ve uçlarında somun var.
Körüğe yakın olan vidayı çıkartın ve aynı dişte , en az 3-4 cm uzununu takın ve
somun ile aynı şekilde sıkın.
Şimdi somundan dışarıya 3 cm lik sarkan bir vida kısmı var.
Yapacağımız mandal burayı kancalayacak.

Diğer taraftan körüğün sol tarafında tabla ayak şeklinde şasiye oturmuş ana tutucu var.
Kancanın ana ucunu, hareket edecek şekilde buraya monte ettirin.
Bu kanca mandal 12-15 mm kalınlığındalamadan yapılmalı.

Gerii gitmek istediğinizde kancayı elinizle öne yatırarak körük önündeki vidaya geçiirin,
ölçüyü öyle alın ki, bu geçme tatlı sıkı olsun..
Geriye gitmeye niyetlendiğinizde göreceksiniz ki,
bu dayama mandalı devreye girecek ve körük sıkışmayacak, frenleme olmayacak.

Normal gitmek için, bu mandalı körük önündeki vidadan çıkarın,
arkaya doğru bayıltın, frenleme mekanizmanız çalışacaktır.

Benim Sattığım Saly de bu sistem vardı.
Keşke resmi olsaydı..
Anlatmaktansa,resim daha güzel bilgi verirdi.
 

Ben de aynı kaplinden kullanıyorum. Şu an için bir sorun yaşamadım. Geri gidildiğini algılayıp freni boşa alıyor kaplin.

VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

----------------------------------------------------------------
Madem bu kadar sıkı fıkısınız,
Allahaşkına şu 5+20+5=30 mm izolasyona zorlayın, hatırınız nispetinde..

İzolasyon halk deyişi ile " Üfürükten tayyare, selam söyle o yare .."

Ender Bey ne olur, bir arkadaşımızın belirttiği
" Ankara Site Esnafı " zihniyetinden biraz kurtul.

İyi bir yerdesin, daha iyi olacaksın.!
Karavanseverler olarak BUNU SENDEN BEKLİYORUZ .. (Daha çook bekleriz..: )
 



Söylediğiniz şey çok işe yarar görünüyor teşekkürler sadece o lama kısmında teknik destek almak gerekir sanirsam
 
Son düzenleme:

Ben de aynı kaplinden kullanıyorum. Şu an için bir sorun yaşamadım. Geri gidildiğini algılayıp freni boşa alıyor kaplin.

VIA_F2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben de düz zeminde sorun yaşamıyorum, sistem de tıkır tıkır çalışıyor sorun yok. Tek sorun benim araziye çok çıkıp olmadık yerde geri geri gitmeye çalışmam.
 

Söylediğiniz şey çok işe yarar görünüyor teşekkürler sadece o lama kısmında teknik destek almak gerekir sanirsam
Ben de düz zeminde sorun yaşamıyorum, sistem de tıkır tıkır çalışıyor sorun yok. Tek sorun benim araziye çok çıkıp olmadık yerde geri geri gitmeye çalışmam.
---------------------------------------

Ömer Bey merhaba.
Düzde , yokuşta, inişte, her zaman karavanı araç ile hareket ettirmek gerekir.
Dağda bayırda el ile karavanı itelemek, zaptetmek kolay değil.

Yakında veya sanayide bir demirciye gidin, tarif edin, sanatkarsa işi anlar.
 

Göre deneye iyi kötü öğreneceğiz tavsiyeniz için sağolun bir yoklayayim demircileri. çok işe yarar gibi olursa
 
Son düzenleme:

Ender Ağbi Ekime kadar dolu ve inşallah dahada iyi olur.
Bende kavak kontra talep ettim ama maalesef yapamayacağını söyledi. Mecburen suntalam olacak
 



Ender Beyi severim. Takdir de ederim.
Bu dönemde üretim yapan insanın durumu çok çok zor.

Adam bulmak zor,
koronadan dolayı çalışma düzeni bozuldu..
Allah mahçup etmesin, yardımcısı olsun..
 

Güneybatı yönünden güney midimiz
Bir kaç deneyimimizi paylaşayım:
- 220 volt buzdolabı standart. Gölgede ilk çalışmada 70 watt civarı enerji çekip çok kısa sürede (1 dakika gibi) bunu sonlandırıp sonrasında çok uzun aralıklarla çok daha az enerji çekmekte ancak fotoğrafta görüldüğü şekilde kapıdan sürekli güneş alırken çalışmayı sabit tutmakta( kapıyı kapattığımda - güneş almasını engelledigimde yine daha uzun aralıklarla çok daha az enerji çekiyor). hava 30 35 derece arasıydı.
- çok şiddetli yağmurlarda gram su almadı (bizzat kontrol ettim) ama aşırı polen olduğu için kendim su tutunca pencerelerin üst kısmından ( yağmur önleyici muşambanın altından ) camın iç yüzeyine doğru süzülen minik akarsularım oluştu
- su deposu doluya yakın seyahat ettim bir daha da etmeyecem galiba çünkü sol taraf, su deposu ve akulerle oldukça ağır oluyor ve sürüş konforunu bozuyor



 
Son düzenleme:

Ne kadar güzel yerler buralar. Neresi? Su almıyor olması güzel, ufak aksilik eksiklik olsa da...
 


Trafikte tolerans %3.8 +500 kg başka tolerans maddesi yok trafik cezalarında hatalı olarak km gibi %10 algılanıyor trafik kanununda toleransla ilgili tek madde var ve o da “trafikte seyreden tüm araçlar” diyerek başlıyor ( b maddesi)

Not: Düzenleme gerekiyor bu yazdığım spesifik madde olmadığından uygulamada ki tek maddedir ve bir nevi açıktır.
 



Ender Bey arkadaşımızı bir kere daha takdir ettim.
Fark etmemiştim, daha meşhur markalar 650 Kg.lık karavanları,
ucuz olsun diye frensiz yaparken,
bakın Ender bey ne yapmış..!

"Umumi istek üzerine MİNİ karavanlara TORSİYON DİNGİL ve OTOMATİK FREN ilave ettik.

Güney Karavan olarak müşterilerimizin talepleri doğrultusunda çok amaçlı römorklarda değişiklik yaptık.

Şöyleki : Büyük çoğunluk içinde ayakta durmak istiyor.Biraz da boyutun büyümesini istiyorlar.

Mini karavan özelliklerine fazla dokunmadan bu uygulamaları gerçekleştirdik."

TEBRİKLER GÜNEY KARAVAN..