KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Bunun daha fazlasını Samurai da 4-5 kez yaşamıştım.
Niva yı yeni aldığım için kısmet olmadı.
Asıl sorun hiç bir yıkamacı kabul etmedi aracı. :-[
Tek traktör yıkayan bir yer kabul etti ve özellikle altını temizlemek için liftte çok uğraştılar.
Hatta adam şu ana kadar hiç bir traktör bu kadar balçık çamurlu gelmedi dediydi.
Polisler genel de çeviriyorlar hemen, sen bu aracı ne yaptın yahu diye.
CJ ci gruplara takılırsanız ve aracınız onlardan daha ufak boyutta ise onların iz yolunda ciddi battığınız için ortaya dehşet çamur görüntüleriyle sıvanmış bir samurai yada niva çıkıyor. ;D
Lakin daha önceden de dediğim gibi, çamurda debelenmek bir yere kadar güzel benim için ama keşfetmeyi gittiğim yerlerin keyfini çıkarmayı, dağlardaki gölleri vadileri seyretmeyi daha çok seviyorum. O nedenle niva bana fazlasıyla yetiyor.
Samurai'nin motoru daha ekonomik bildiğim kadarıyla ama yine de soruyum:
ikisi arasındaki performans ve konfor farklılıkları neler biraz bahsedebilirmisiniz?
niva'mı seri samurai'mi daha seri ilerliyor sayın taiga?
Samurai iki çekere de düşürüldüğü için gündelik kullanımda rahat ve kısmen daha az yakan bir araç.Lpg takılmıyor eğer düşünüyorsanız. Daha doğrusu takılıyor ancak bir etkisi olmuyor yakıt sarfiyatına 1300 motor olduğu için. Ben ne niva nede samurai da düşünmedim lpg yi, ama nivaların çoğunda vardır lpg.
Benim samurai çok eski model olduğu için tamirinden çok çektim.
Lakin arazide bence çok iyi bir araç.
CJ nin geçebildiği her yerden geçti, üstelik iz genişliği ve derinliği çok daha dar olmasına rağmen. Kendi başıma takıldığım gezilerde de çok tatmin ediciydi.
Basit bir araç.
Lakin çok dar ve küçük bir araç. Bir noktadan sonra sıkıyor. Tek kişi iseniz offroadda yada partneriniz ufak tefekse idare eder.
Kendi adıma Suzuki alacak olsam, 2 kapı karbüratörlü Vitara alır ve kendi lift kitiyle donatıp arazide çok muhteşem hale getiririm. Yanılmıyorsam Becce ler hala o işi yapıyorlar, 4xfourart diye siteleri vardı.
Niva ise benim gibi ilçe yada küçük şehirlerde yaşayanlar için gündelik kullanıma da açık bir araç.
İki yetişkin ve belki bir ufak çocuğa uygun.(Yani bize ;D )
Serilik açısından samurai daha atak. Niva biraz daha iş makinası gibi.
Ama 2. el alacaksanız derli toplu ve çok hesaplı bir Niva bulma şansınız daha fazla. Samurai ların çoğu rent a cardan çıkma ve çok hışır vaziyette.
Araçların teknik açıdan kıyaslayamayacağım. Çünkü anlamıyorum fazla.
Ancak şunu söyleyebilirim. Niva üzerinde oynanmaya pek açık bir araç değil. Samurai ve Vitara da gerek yükseltme gerek hp artırma gibi pek çok işlemi kolayca (en azından niva ya göre kolayca) yapabilirsiniz.
Dediğim gibi bana hem gündelik hem hobi aracı lazımdı. Bütçeme en uygun araç ise Niva idi. Çokta memnunum.
Aracı yükseltmek, ayna mahrutiyi değiştirmek vb. kolay değil hocam. Gerekli parçaları ülkemizde bulmak çok zor.
Görüntüde değişiklik yapmak bile zor gene dediğim gibi yok burada. Yani sağına soluna bir şeyler yapıp şekil vermek isteyen cadde cipi meraklısı genç dolu bu ülke. Ama ne yazık ki pek şansımız yok.
Bir güney amerikada bir norveç finlandiya ve tabiki rusya da kolayca ulaşabildiğin parçalara burada ne yazık ki ulaşamıyorsun.
Ki zaten meraklısı da pek yok. Herkes standart haliyle kullanıyor. Avcı yada madenciler yani. Yarışlara katılmadığı içinde modifiye piyasası oluşmuyor niva da. Oysa yarışlara 5-6 niva katılsa çok şey değişir. Ama artık CJ cilerin bile hepsi pajero yada vitaraya dönüyor. Tek Sabri Duran denedi iki yarışa katıldı o da vazgeçti.
Sabri Duran ın linki: http://www.oranoff-roadcenter.web.tr
Artı Çelik Motor ladaya desteği inanılmaz zayıf. Kia dan malı götürdüğü için ladayı ellerinde öylesine tutuyorlar.