Hilux 3.0 178 bg off road

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihsane Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 30,383

ihsane

Bir ben varım deme, "Yoksan da olur".
Mesajlar
270
Tepkime Puanı
12
Yer
İstanbul
Gezenbilir ailesi forum okudukca Hilux 3.0 hakkının verilmediğini düşünüyorum, konu bütçeye uygun ise off road araç olurmu ? olmazsa neden ? 2009-2010-2011 hangi model özelliklerinden dolayı uygundur ? ve düşünceleriniz, yanlız sadece 3.0 için düşüncelerinizi aktarırsanız konuyu dağıtmadan bizim gibi yeni başlayanlar ve araç almayı düşünenler için daha faydalı olacaktır......
 

Etiketler

Ynt: Hilux 3.0 178 bg off road

Olur neden olmasın,önemli olan yapacağınız ofroad un sınırlarını iyi bilmek.Birçoğumuzun ofroad olarak yaptığı yol km çok fazla değil.

Ancak şöylede bir gerçek var..." Ne kadar teşkilat o kadar müşkilat" ben bu söze inanıyorum, arazide bineceğiniz araç mümkün olduğu kadar az elektronik ve mekanik olmalı yeni nesil araçlar maşallah bol elektronik düzeneğe sahip.Bu durum bu araçların yol dışı kabiliyetlerini sınırlıyor.Şunu unutmayın aracın arazi kabilyeti yükseldikçe,konforu ve offroad kabiliyeti azalır.
Örneğin çamurda debelenirken abs sensörünün ışığının yanmasını görmek,su geçişlerinde araç beynine su gidermi diye düşünmek arazide alacağınız keyfi bir anda endişeye çevirebilir bu da çok hoş olmayacaktır.
Şahsen 1992 da heves olarak başladığım 2003 yılından bu yanada bende tutku olan 4x4 araçları ve ofroad için elimden geçen araçların tamamının az elektronik ve kalsik mekanik 4x4 olmasına bilhassa dikkat ettim.
 

Ynt: Hilux 3.0 178 bg off road

Dolaştığım ve gördüğüm gruplarda gerçekten off road araç kullanılacak ağır off road yapacak çok az ekip gördüm çoğu geziler ve iki sudan geçip bir çamura girmeyi off road olarak niteliyorlar yani ilk önce ne istediğimizi bilmeliyiz bazıları öyle yorumlar yazıyorlarki ilk başlayan ve araç arayanlar ne alacağını şaşırıyor bu forumun yüzde doksanı gezi ve kamp amaçlı fakat tabiki doğada arıza yapmayacak araçlar, yüzde beşi tv çekimi ve görsellik peşinde, diğer yüzde beşi gerçekten off road yapıyor, yeni başlayanlar ne yazıkki çoğu araç için yaptığı masrafın altında ezilip iki kere doğaya çıktıktan sonra aracı eski haline getirip yada donanımlı satıyorlar. Ben bunları niye yazdım, Dağcılık, kayak, balık kamplı sazan,alabalık, serbest dalış vs.vs. gibi sporlarla uğraşıyorum, malzememin en uc noktaya kadar götürmek istiyorum, kamp kurduğum yere kadar gelmesini istiyorum, araçı traktör çekmesinden bıktım, aracımın ve tam off road araç yapacağım a dan z ye aynı zamanda günlük de kullanacağım benimle bütünleşecek aracım ve konfor da olacak, cam a kadar suya da gireceğim, çamurada gireceğim, aracım hem güçlü olacak hemde ekonomik olacak, evet ben Hilux 3.0 178 bg 2009-10-11 model düşünüyorum. Ne istediğimi söyledim, Disco ya baktım motor küçük ve torku az, land criser lpg lisine param yetiyor oda masraflı ve ömrü az, jeep dersen 2,7 uygun ama dayanıklı değil,jeep 4.7 disi güçlü fakat hem km de harcadığı gaz hemde lpg tankı bagajı dolduruyor yani uzun yol ve gündelik kullanılmayacak bir araç,L 200 2.5 instyl 178 bg de fena bir araç değil ama toyota hilux motoru da gücüde iyi gibi duruyor ne diyorsunuz? bu forumu ve bu konuyu hareketlendirelim biraz...
 

Ynt: Hilux 3.0 178 bg off road

hilüx ve l 200 güzel araçlar ama mazda ranger d max gibi araçlarda var bence bu araçlarada bakmalı
 



Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road

Merhaba, konuyu canlandırmak istedim. Zira bende 3.0 Elegant ile 2.5 Adventure arasında kaldım. bu konuda forumda konuda açtım fakat yorum yazan olmadı ne yazık ki...
 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road

Mrb ihsane bey size nacizane tavsiyen beğendiğiniz aracı almanız nedeni ne olursa olsun eğer aracınızı başkasının tavsiyelerine uyarak alır vede sevmezseniz zaten hiçbir zevk almayacaksınız.
Ben şahsen o hatayı bikere yapmıştım hala pişmanım ilk 4x4 aracımı satmakla hata ettim. Saygılar
 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road


Merhaba Mustafa bey 2011 de açtım bu konuyu o günden beri bir hilux, bir td5 oldu, doğru diyorsun fazla sormaya gelmez ki ben gerçekten sık eler sık dokurum ondan sonra karar veririm şimdi yeniden bir araba yapacağım ama acele etmeyeceğim.....Kolay gelsin
 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road


Teşekkür ederim.
Ben tarihine dikkat etmemiştim gerçekten
Şimdiden alacağınız araçınız hayırlı olur inşallah bende bakıyorum kısmetse hilüx gönlümde yatan 2,2 benzinli düşünüyorum sizin hilüx ün motoru neydi tavsiye edermisiniz artıları eksileri nelerdir paylaşırsanız sevinirim.
 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road


3.0 kullandım dehşet keyifli fakat söylüyorum artık zaman hesabını bilme zamanı eyer bir araca binerken mazotunu harcadığını düşünürsen o araca binme keyiflikten çıkıyor aman gaza basmayayım aman araziye girmeyeyim çok yakar dedinmi o iş bitmiştir o yüzden bizler doğa tutkunları lütfen tasarruflu araçları seçelim ,niye sattığımı anlamışsındır,,,hayırlı günler
 



Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road


Tamamiyle katılıyorum ek olarak yeni model araçlarlada arazide keyif almam mümkün değil bence biyeri kırılacak biyeri kopacak korkusuyla off road yapılmıyo.
Bu yüzden bana şuan en mantıklı araç 2,2 hilüx, yakıt ekonomik sayılır tabi 4x4 lere göre zaten toyotanın sağlamlığı tartışılmaz benim favori aracım bu ikinci sıradaki aracım 2,6 pajero ve üçüncü sıradaki ise defender 2,5 dizel.
Bu araçlardan herhangi birini alıp binecem kısmetse ama öncelik hilüx ne yazıkki son bikaç yıldır arazi araçları inanılmaz pahalandı işin açığı alan satanda yok malüm sitede hep aynı araçları görüyoruz, iki yıldır satılmayan araçlar var ama sahip leri ısrarla kazık fiyat uygulamasından vaz geçmiyolar hayırlısı piyasayı takibe devam.
 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road

hilux'larda şanzıman kilidi (orta kilit) mevcutmudur acaba? mevcut ise low a alındığı zaman mı devreye giriyor??
 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road

L200'ün dışında hiç bir kamyonetin orta diferansiyeli yoktur, hepsi de 4High ve 4Low'da "orta kilitli" çalışır.
 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road

 

Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road

L200, Pajero gibi 4 çeker modlarında ister kilitli, ister kilitsiz çalışabiliyor. Şimdi hatırladım, yeni Amarok'un da en üst modelinde aynı özellik var. Yani, iki araç da, asfaltta da sürekli 4çeker çalışabiliyor.

Geri kalan bütün kamyonetler 4HI veya 4LO'a geçtiklerinde otomatik kilitli olurlar; böylece asflat üzerinde 4çeker kullanımları olmaz.

Rica ederim. Amarok bilgi vermiyor, ama L200'in sitesinde Super Select Şanzıman adı altında açıklıyorlar sistemlerini.
 



Ynt: Hilux 3.0 178 Bg Off Road

Bende bir süredir 3,0 elegant bakıyorum sanırım pek kullanıcısı yok dolayısı ile forum da paylaşım da yok .