Attila Çakmak
Yeni Üye
- Mesajlar
- 10
- Tepkime Puanı
- 2
Marka: Toyota
Model: HJ 60 1987 G serisi
Motor: 6 silinidir düz turbosuz 2h
Odometre: 298 000
Şanzıman: 5 ileri
Frenler : önler disk arkalar kampana
A/C klima var
Lastikler Bf Goodrich 235/75/15 30000 km (minik patiler)
Vinç : Denso
Elektrik ; Tek akü
Arkadaşlar merhaba ,
İki arkadaş yukarıdaki özelliklerini verdiğim ve aşağıda resimlerini koyduğum araç ile uzun bir Asya yolu yapmayı planlıyoruz. Aracı 30000 km dir kullanıyorum şu ana dek çok ciddi sıkıntı çıkarmadı. Günlük kullanıyorum. Yakıt 11 lt son zamanlarda arttı. Yavaş , ama heryere gidiyor. Kamp dışında zorlamadım . Çamura battığımda 2 tonluk aracı kendi vinçi çıkardı. Islak zeminde şuan ki standart donanımı ile hino kamyonu 2. Viteste çekti .Delilik diyebilirsiniz 160/h km ‘ yi gördüm.
Hatırladığım sıkıntıları (Yada yaptığım haksızlıklar)
Hareret: yağ değişimini bir takvim hatası nedeni ile 10000 de yaptım: Sonuç yolda bırakmayan göstergede üst limite ulaşmayan aşırı ısınma.( soğumasını bekledim)
Makaslar ; düzleşti beykozda garajı olan bir arkadaş yardımıcı oldu yapıldı.
Yokuş aşağı yarı asfalt yarı bozuk yolda araba da durulmuyor. Ön süspansiyon ??
Dashboard arkasından su alıyor. Körlemesine silikon yaptım , olmadı.
Pas ; köşelerde var , boya kusmaya başladı.
Su eksiltmeye başladı radyoatör de kireç var ( ekzoz da su buharı yok , motor yağı siyah)
Ufak tefek yağ sızıntıları motordan transfer kutusundan şanzımandan var. Yağını sıkıca kontrol edip devam ediyorum: (IH8MUD önerisi) .
Maliyeti şu an cepten karşılıycam. Elim biraz alet tutar. Öğrenme konusunda komplexim yok , dinlerim. Sadece youtube dan izlenerek bu işlerin yapılamadığını da biliyorum .
Soru 1; Eldeki İmkanlar ölçüsünde bu araçtan başka alternatif şuan yok. Ve ben bu aracı seviyorum.
Soru 2;Sınırlı Bütçeyi bu yol için harcarken nereden başlanmalı. Acelem yok .
Soru 3; Teker BF goodrich at 33 inch ko2 düşünüyorum . Birinci nesil at ko lardan çok memnunum . Hiç patlamadı ; yanak dayanımına hasta oldum . Gene aynı marka 2. Nesil ko2 uygundur diye düşünüyorum. Çamur derdimiz söz konusu yolda çok olmayacak. ko2 lerin çamur becerisi ko 1 lerden bir nebze daha iyi. Mt lerin mazot tüketimini artıracağı kanısındayım, uzak durdum.
Soru 4: üzerine yüklenecek donanım ağrılığı belli olduktan sonra makas ve süspansiyon iyleştirmesi yapmayı planlaıyorum sizin fikriniz?
Soru 5: Aracı bu konuda tecrübeli kime göstere bilirim ?
Soru 6: Elektrik sisteminde çift aküye geçmek zorunlu ve invertör eklenmeli araç dışı elektrik ihtiyacı için.
Sanırım şimdilik sorular yeterli ; defter tutuyorum ve değerli görüşlerinizi almak üzere yardımınıza ihtiyacım var. Önerilierinizi referas kaynak ile yazabilirseniz sanırım herkes için daha iyi bir kaynakça yaratmış oluruz.
Teşekkür ederim .
Attila Çakmak
Model: HJ 60 1987 G serisi
Motor: 6 silinidir düz turbosuz 2h
Odometre: 298 000
Şanzıman: 5 ileri
Frenler : önler disk arkalar kampana
A/C klima var
Lastikler Bf Goodrich 235/75/15 30000 km (minik patiler)
Vinç : Denso
Elektrik ; Tek akü
Arkadaşlar merhaba ,
İki arkadaş yukarıdaki özelliklerini verdiğim ve aşağıda resimlerini koyduğum araç ile uzun bir Asya yolu yapmayı planlıyoruz. Aracı 30000 km dir kullanıyorum şu ana dek çok ciddi sıkıntı çıkarmadı. Günlük kullanıyorum. Yakıt 11 lt son zamanlarda arttı. Yavaş , ama heryere gidiyor. Kamp dışında zorlamadım . Çamura battığımda 2 tonluk aracı kendi vinçi çıkardı. Islak zeminde şuan ki standart donanımı ile hino kamyonu 2. Viteste çekti .Delilik diyebilirsiniz 160/h km ‘ yi gördüm.
Hatırladığım sıkıntıları (Yada yaptığım haksızlıklar)
Hareret: yağ değişimini bir takvim hatası nedeni ile 10000 de yaptım: Sonuç yolda bırakmayan göstergede üst limite ulaşmayan aşırı ısınma.( soğumasını bekledim)
Makaslar ; düzleşti beykozda garajı olan bir arkadaş yardımıcı oldu yapıldı.
Yokuş aşağı yarı asfalt yarı bozuk yolda araba da durulmuyor. Ön süspansiyon ??
Dashboard arkasından su alıyor. Körlemesine silikon yaptım , olmadı.
Pas ; köşelerde var , boya kusmaya başladı.
Su eksiltmeye başladı radyoatör de kireç var ( ekzoz da su buharı yok , motor yağı siyah)
Ufak tefek yağ sızıntıları motordan transfer kutusundan şanzımandan var. Yağını sıkıca kontrol edip devam ediyorum: (IH8MUD önerisi) .
Maliyeti şu an cepten karşılıycam. Elim biraz alet tutar. Öğrenme konusunda komplexim yok , dinlerim. Sadece youtube dan izlenerek bu işlerin yapılamadığını da biliyorum .
Soru 1; Eldeki İmkanlar ölçüsünde bu araçtan başka alternatif şuan yok. Ve ben bu aracı seviyorum.
Soru 2;Sınırlı Bütçeyi bu yol için harcarken nereden başlanmalı. Acelem yok .
Soru 3; Teker BF goodrich at 33 inch ko2 düşünüyorum . Birinci nesil at ko lardan çok memnunum . Hiç patlamadı ; yanak dayanımına hasta oldum . Gene aynı marka 2. Nesil ko2 uygundur diye düşünüyorum. Çamur derdimiz söz konusu yolda çok olmayacak. ko2 lerin çamur becerisi ko 1 lerden bir nebze daha iyi. Mt lerin mazot tüketimini artıracağı kanısındayım, uzak durdum.
Soru 4: üzerine yüklenecek donanım ağrılığı belli olduktan sonra makas ve süspansiyon iyleştirmesi yapmayı planlaıyorum sizin fikriniz?
Soru 5: Aracı bu konuda tecrübeli kime göstere bilirim ?
Soru 6: Elektrik sisteminde çift aküye geçmek zorunlu ve invertör eklenmeli araç dışı elektrik ihtiyacı için.
Sanırım şimdilik sorular yeterli ; defter tutuyorum ve değerli görüşlerinizi almak üzere yardımınıza ihtiyacım var. Önerilierinizi referas kaynak ile yazabilirseniz sanırım herkes için daha iyi bir kaynakça yaratmış oluruz.
Teşekkür ederim .
Attila Çakmak