Hj 60 13000 Km Orta-doğu Ve Orta-asya, Önerileriniz!!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Attila Çakmak Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,852

Attila Çakmak

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
2
Marka: Toyota
Model: HJ 60 1987 G serisi
Motor: 6 silinidir düz turbosuz 2h
Odometre: 298 000
Şanzıman: 5 ileri
Frenler : önler disk arkalar kampana
A/C klima var
Lastikler Bf Goodrich 235/75/15 30000 km (minik patiler)
Vinç : Denso
Elektrik ; Tek akü
Arkadaşlar merhaba ,
İki arkadaş yukarıdaki özelliklerini verdiğim ve aşağıda resimlerini koyduğum araç ile uzun bir Asya yolu yapmayı planlıyoruz. Aracı 30000 km dir kullanıyorum şu ana dek çok ciddi sıkıntı çıkarmadı. Günlük kullanıyorum. Yakıt 11 lt son zamanlarda arttı. Yavaş , ama heryere gidiyor. Kamp dışında zorlamadım . Çamura battığımda 2 tonluk aracı kendi vinçi çıkardı. Islak zeminde şuan ki standart donanımı ile hino kamyonu 2. Viteste çekti .Delilik diyebilirsiniz 160/h km ‘ yi gördüm.
Hatırladığım sıkıntıları (Yada yaptığım haksızlıklar)
Hareret: yağ değişimini bir takvim hatası nedeni ile 10000 de yaptım: Sonuç yolda bırakmayan göstergede üst limite ulaşmayan aşırı ısınma.( soğumasını bekledim)
Makaslar ; düzleşti beykozda garajı olan bir arkadaş yardımıcı oldu yapıldı.
Yokuş aşağı yarı asfalt yarı bozuk yolda araba da durulmuyor. Ön süspansiyon ??
Dashboard arkasından su alıyor. Körlemesine silikon yaptım , olmadı.
Pas ; köşelerde var , boya kusmaya başladı.
Su eksiltmeye başladı radyoatör de kireç var ( ekzoz da su buharı yok , motor yağı siyah)
Ufak tefek yağ sızıntıları motordan transfer kutusundan şanzımandan var. Yağını sıkıca kontrol edip devam ediyorum: (IH8MUD önerisi) .
Maliyeti şu an cepten karşılıycam. Elim biraz alet tutar. Öğrenme konusunda komplexim yok , dinlerim. Sadece youtube dan izlenerek bu işlerin yapılamadığını da biliyorum .

Soru 1; Eldeki İmkanlar ölçüsünde bu araçtan başka alternatif şuan yok. Ve ben bu aracı seviyorum.
Soru 2;Sınırlı Bütçeyi bu yol için harcarken nereden başlanmalı. Acelem yok .
Soru 3; Teker BF goodrich at 33 inch ko2 düşünüyorum . Birinci nesil at ko lardan çok memnunum . Hiç patlamadı ; yanak dayanımına hasta oldum . Gene aynı marka 2. Nesil ko2 uygundur diye düşünüyorum. Çamur derdimiz söz konusu yolda çok olmayacak. ko2 lerin çamur becerisi ko 1 lerden bir nebze daha iyi. Mt lerin mazot tüketimini artıracağı kanısındayım, uzak durdum.
Soru 4: üzerine yüklenecek donanım ağrılığı belli olduktan sonra makas ve süspansiyon iyleştirmesi yapmayı planlaıyorum sizin fikriniz?
Soru 5: Aracı bu konuda tecrübeli kime göstere bilirim ?
Soru 6: Elektrik sisteminde çift aküye geçmek zorunlu ve invertör eklenmeli araç dışı elektrik ihtiyacı için.
Sanırım şimdilik sorular yeterli ; defter tutuyorum ve değerli görüşlerinizi almak üzere yardımınıza ihtiyacım var. Önerilierinizi referas kaynak ile yazabilirseniz sanırım herkes için daha iyi bir kaynakça yaratmış oluruz.
Teşekkür ederim .
Attila Çakmak
 

IMG_4926.JPG
IMG_4928.JPG
IMG_4929.JPG
IMG_4930.JPG
IMG_4932.JPG
IMG_4934.JPG
Aracın resimleri ;
 

efsane bir araç, ancak makaslı, bu aracın değerinde, daha yeni ve merdiven şaseli bir araç tercih edebilirsiniz. 2015'de hatay-samara yaptım 3 kapı, manuel vites bir suzuki grand vitara ile. ancak 8 000 km test gezisi sonunda, daha konforlu, otomatik vites, biraz daha genç, biraz daha iri, biraz daha uzun bir araçla daha uzun sureli gezilere çıkmaya karar verdim. toyotanızı 50 000 km sadece yağ değiştirerek devam edebilecek hale getirmeniz mümkün ve kolay. sadece bu size kaça mal olacak onun hesabını yapın. yola ne zaman çıkacaksınız bilemiyorum ama sanırım haziran ortasından sonra kuzeyden sibirya tarafından baykal gölüne ya da baykaldan sonra ulan batora gitmeye çalışan 06 plaka bir araç görürseniz muhtemelen o aracı ben kullanıyorumdur. buradan takipte olacağım. lütfen yaptıklarınızı en ince detayına kadar paylaşın. saygılarımla

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Evet makaslı araç , motor görüntüde var ama yok , bence de daha yeni birseylerle ugrassaniz daha mantikli olur

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arkadaşlar , plan 2018 şubat sonu gibi. Araç alternatifim şu an yok . Elimdeki araçın bg düşük olabilir ama tork değerleri yeterli. Şu an uyduruk tek 12 v akü ile tek marşda çalışıyor. Yataklarında bir sıkıntı olmadığını gösteriyor .Araç çalışırken yağ kapağı açık sıcratma yok .Mekanik, çok fazla elektroniği olmayan bir araç. Mazot ayırt etmez. Pompa yı göstermek ve valv ayarı gerekebilir. Otomatik vites e değiştirme şansım olmayacak . Konfor konusunda ise uzun şasi olması ve donanım yüklemesi sonrası makasları konforuda göz önüne alarak değiştirme planım var olmadı yaylı sisteme geçeriz ( çok istemiyorum).
IMG_4936.JPG
IMG_4937.JPG
IMG_4938.JPG
IMG_4940.JPG

Lütfen aklınzdan geçenleri yazarsanız sevinirim
 



Herkese merhaba ,
Ben rahat durmadım ve ve iş planı gibi düşünüp ; dün evimin otoparkında radyatörünü çıkardım. Bostancıda bir radyatör ustasına ctesi göstermiştim, çürük ve beklenti düzeyim yüksek olunca; kazanlarını koruyarak iç petek yapısının sıfır yapıldığını anlattı. 700 ytl gibi tutuyormuş. Çıkardığım radyatörü bugün yarın göndericem 3 günde iade beklentisindeyim.
Zaman aşımına uğramış somunlar elimde kaldı ; kimyasal pas çözücüler kullanıldı. Klime peteğine hafif yollu bir ezilme oldu, görünürde gaz kanalarında zarar yok ama umarım bir şey yoktur. çalışınca anlıyacağiz.
Elimde lc 86 repair manual var . Kullanılan somunların boyutları ve torkları mevcut. Somun takımarını sanayiden topluycaz artık .
Radyatör çıkınca alt şaside acayip pas çıktı önerisi olan ; ???
En son götürdüğüm ustada süspansiyonlarının değiştiğini söylemişlerdi ; peki neden alt amastizör lastikleri eski , yırtık , çatlamış? Artık parçaları kendim alıp elimden geldiği kadar yapmaya çalışıcam.
Ctesi bostancı sanayiide arabayı ilk aldığımda götürdüğüm rot balance servisine gittim ; 30000 km sonra lastikleri gördü şaşırdı; arkadaşlarıda takdir etmek lazım iç ve dış yanaklar arasında mm derinlik farkı yok; kendisi de şaşırdı.
Hak edişde hiç pazarlık yapmadım ben de elimle para kazanıyorum. Ama bu süspansionları değiştirdim diyen arkadaşı size havale ediyorum; isterseniz ismini bile vere bilirim ? En azaından size zarar vermesin ?
Hafta sonu resimlerini bugün içinde gönderirim.
Herkese iyi haftalar .
Saygılarımla
 


Mehaba Atilla bey,
Normalde radyatorde su olursa hararet yapsa bile motor zarar gormez ancak hararet devam ederse radyator kapagindan su atmaya baslar ve (110 derecede) motorda su kalmaz bu durum olusursa motor zarar gorur; ya kapak contasini (cylinder head) yakar yada kapagi catlatir bu durumda su eksiltir, Catlak eksoz valfine dogru olmussa suyu eksozdan buhar olarak atar. Tabi bu dediklerim radyatorun saglamsa gecerli aksi takdirde sorun radyatordur.

Motor hararet yaptiginda stop etmek sakincalidir. Moru stop etmeden radyatorun disina su dokerek sogutmak ve radyatordeki basinc dusuncede radyator kapagini havlu gibi kalin bir kumasla acip yine motor calisir durumda su ilavesi yapmal gerekir.
Hararetli motora stop durumunda su ilavesi 1. gomlegi (liner) catlatabiliyor bu durumda radyatorde hava kabarciklari gorulebilir.
Motor hararetini kesinlikle rolantide dusurmek gerekir ne yapilacaksa hararet dustukten sonra yapilmali.

Morun hararet yapmasinin baslica sebepleri;
Fan kayisini gevsek olmasi
Fan gobeginin arizali olmasi
Radyator kapaginin basinc tutmamasi contasi yada yayi iyi olmamasi (110 dereceden once tahliye yapmamasi gerekir)
Radyatorun icinin yada distan peteklerinin tikali olmasi,
Termostatin acmamasi olabilir. Tabi motordan kaynaklanan yada turbodan (sizde yok) sorunlar da olabiliyor.

Radyatorde normal su kullanmak pas a sebep olur o yuzden coolant kullanmak dogru olur. Daha once su kullanilmissa coolant konuldugunda paslari sokup radyatore tikamasi soz konusu o yuzden coolant konulduktan sonra ve 1 hafta kullanimdan sonra radyatoru tekrar temizlemek gerekli olabilir.
 

Herkese Merhaba
Hasancebi bey' in uyarıularını göz önüne alarak termostat kontrolünü kendim yapıcam oanrım manualinde nasıl test yapılacağı yazıyor. yedek termostat ve kayış takımı almayı planlıyorum. Dün yurt dışından döndüm bugün radyatör geliyor. Çıkan p eteklerin %50 si paslı ve çürük çıkmış iç sıralarda fotoğrafını bulursam ekliycem.
Fotoğraf makinalarının termal modunda radyatörün ne kadar soğutma yağtığı görüntülenebiliyor mu?
Hiç arkadaşlardan biri bu konuda çalışma yaptımı ?
Pasla uğraşıyorum vidalar ve akü sehbası sirkeye yatırıldı, pas salamurası yapıyorum.:tearsofjoy: Bu akşam salamuradan çıkarıcam. Çıkarabildiğim kadar pası çıkarıp anti pas boyayı fırca ile uygulamayı düşünüyorum.
Aracın içine su alan yeri buldum kapı hapörlerine kablonun aktarıldığı delikteki lastik burç eskimiş. silikonladım yenileyene kadar devam.
Bu tür araçları boyanmış alan arkadaşlara tavsiyem: al eline silikon tabancasını su girme ihtimali olan her yere sık ?? Bir arkadaşımın dinlemediğim önerisiydi.
Güncellemey devam edicem
Herkese Saygılarımla
Attila Çakmak
 




Öncelikle kolay gelsin. Aracıyla dünya turu yapmış ve yola çıkmadan önceki hazırlıklarını,yolda yaşadığı anılarını bir kitapta toplamış sayın Ali Eriç'in İstanbul'dan istanbula bir dünya seyahati isimli kitabı almanızı tavsiye ederim. sizin yolunuz km olarak daha az olsada yaşayabileceğiniz zorluklar aynıdır diye düşünüyorum. Size bir hazırlık rehberi olur kanaatindeyim. İyi çalışmalar.
 

Herkese , merhaba
Radyatör yapıldı yerinde taktım . ali erinç kitabı 2 adet alındı .
Şimdi ise frenleri elden geçiriyorum.
kaliperler sıkışık durumda 4 tanede 2 si çalışmıyor. Diskler değişecek.
Sonra ki plan Ön takım bilyaları ve ön takım keçeler kontrol.
Pas ile mücadele de başarısızım. Şasi pası çıkartabilidğim kadar çıkararak pütür attırıcam.
Önerileriniz
Saygılarımla

IMG_5032.JPG
 



old man emu standart 50 mm olan süspansiyon sistem ile yola devam edeceğim ön ağrı arka hafif makaslar . fiyat biraz pahalı olacak ama bu işi bilen birilerini oto sanayiide ararken para zaman kaybından sıkıldım. tough dog ve terrain tamer markalarını inceledim biraz daha uzu gibler ama türkiye distribtörleri yok. ome ile karar kıldım.
 



Üzerinde ki orjinal vinci ile muayeneden geçmedi. Söktüm öyle girdi. ön discler ve keçeler değişecek. Ön tor takımı değişecek. Sway bar uzantlarının rotlerı bitik durumumda burçlarını değiştirebilirsem parça arayışına gitmeyeceğim . Süspansiyon sistemi değişikliğinde sway bar bağlantı parçaları gelmiyor. Duruma bakıcaz
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,701
Mesajlar
1,522,402
Kayıtlı Üye Sayımız
166,544
Kaydolan Son Üyemiz
Carlitto

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst